post image

راهکارهای سازمانی ایرانسل چه نقشی در تحقق تحول دیجیتال کسب‌وکارها دارد؟

معرفی مهم‌ترین سرویس‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل و امکانات آن‌ها برای تحول دیجیتال کسب‌وکارهای مختلف.


بر اساس گزارشی از وب‌سایت واک‌می (WalkMe) درباره وضعیت پذیرش تحول دیجیتال توسط کسب‌وکارها، متوجه می‌شویم که ۶۷٪ از شرکت‌ها تحت یک «فشار باورنکردنی» برای تسریع تحول دیجیتال هستند، اما واژه تحول دیجیتال دقیقا به‌چه معنا است؟ به‌عبارتی ساده، به پیاده‌سازی سیستم‌های فناوری برای به حداکثر رساندن کارایی و بهره‌وری در عین ارائه ارزش تجاری و ایجاد نوآوری، تحول دیجیتال می‌گویند. برخی از مزایای تحول دیجیتال عبارت‌اند از:

  • بهبود کارایی سازمانی
  • افزایش بهره‌وری کارکنان  
  • محدودسازی خطای پرهزینه انسانی
  • افزایش رضایت مشتریان و کارکنان
  • افزایش چابکی میان‌سازمانی
  • امکان دسترسی به اطلاعات سازمانی

برای بینش دقیق در مورد تحول دیجیتال، ویژگی‌های چند محصول از راهکارهای سازمانی ایرانسل، که در کسب‌وکارهای مختلف استفاده شده است را بررسی می‌کنیم.

سرویس VPN سازمانی

سرویس VPN سازمانی یکی از محصولات مهم و تاثیرگذار راهکارهای سازمانی ایرانسل است که با ایجاد شبکه امن همراه، یک بستر ارتباطی اختصاصی و امن را برای کسب‌وکارهای گوناگون فراهم می‌کند. سرویس VPN سازمانی شامل ۳ سرویس مجزا با ‌نام‌های شبکه امن همراه APN ، شبکه امن همراه VPNLite و شبکه امن همراه +VPN است که کسب‌وکارهای مختلف، به فراخور نیازمندی‌های خود از هر یک از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. در ادامه برخی از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از این سرویس استفاده کرده‌اند را بررسی می‌کنیم.

در وهله اول به سراغ شرکت فولاد مبارکه اصفهان می‌رویم که برای ایجاد تحول دیجیتال در شرکت خود، از شبکه امن همراه APN استفاده کرد تا امکان پیگیری نامه‌های اداری، دسترسی به اتوماسیون و دورکاری برای مدیران و برخی کارکنان خود را فراهم کند.

/wp-content/uploads/2022/11/121212-e1667801828627.jpg

شرکت به پرداخت ملت نیز در راستای ورود به دنیای دیجیتال و همچنین برای تامین امنیت و پایداری سیستم‌های خود از راهکار شبکه امن همراه APN استفاده کرد که توانستند با استفاده از این راهکار، حجم تراکنش‌های خود را مدیریت کرده و سرویس بهینه‌ای را در اختیار شهروندان و کاربران خود قرار دهند.

یکی دیگر از کسب‌وکارهایی که برای تجربه تحول دیجیتال و حل چالش‌های خود از سرویس VPN سازمانی، به‌خصوص شبکه امن همراه VPN+ استفاده کرد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بود. این شرکت برای ارتباط میان شعبه‌های خود و تبادل امن اطلاعات شرکت، از شبکه امن همراه VPN+ استفاده کرد که بسیار راهگشا و مفید واقع شد.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان

/wp-content/uploads/2022/11/1121212-e1667801866471.jpg

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، یکی دیگر از سرویس‌های ارائه شده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل است که از طریق آن می‌توان تمامی اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها را جمع‌آوری و تحلیل کرد. اطلاعاتی که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بر اساس آن‌ها وضعیت ناوگان خود را بررسی و برای بهبود آن‌ها تلاش کنند.

فرودگاه امام خمینی (ره) تقریبا جز اولین شرکت‌هایی بود که برای ایجاد تحول دیجیتال، از این سامانه بهره برد. نظارت بر مصرف سوخت ناوگان، تردد در محدوده جغرافیایی معین و نظارت بر تردد کارکنان خود از ویژگی‌های سامانه مدیریت هوشمند ناوگان بود که در این سازمان از آن‌ها استفاده شد.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید موادغذایی در راستای یافتن راهکاری برای ورود به دنیای دیجیتال، مشتری بعدی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان بود. شرکت عالیس به‌منظور جلوگیری از سرقت خودروها و نظارت بر محدوده جغرافیایی عبور و مرور هر یک از خودروهای خود، از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان استفاده کرد. البته که بهره‌مندی از این سرویس باعث شد تا در چند مورد، از سرقت خودروهای خود آگاه شود و آن‌ها را به‌راحتی ردیابی و در کمتر از ۳ ساعت پیدا کند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز در راستای دیجیتالی کردن فرآیند‌های شرکت خود و آماده‌سازی کارکنان خود برای تحول دیجیتال، از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در زمینه حمل سرباره توسط پاتیل‌برها و همچنین هوشمندسازی سرویس‌های ایاب‌وذهاب کارمندان خود، استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت ارومیه شن ریز در استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

 

واکه؛ سیستم بی‌سیم ایرانسل

سرویس واکه؛ سیستم بیسیم ایرانسل، نوعی بستر ارتباطی برای برقراری تماس غیر هم‌زمان و با فشردن یک دکمه (Push to Talk-PTT) است که با هدف تسهیل ارتباط میان کاربران در شرایط مختلف ایجاد شده است. در این سیستم افراد بدون نیاز به شماره‌گیری، می‌توانند با هم مکالمات صوتی یا چندرسانه‌ای (ویدئو، عکس و پیام متنی) برقرار کنند و با چالش‌های بی‌سیم‌های آنالوگ از جمله محدودیت آنتن‌دهی و مشکلات کسب مجوزهای گوناگون، همچون اخذ مجوز فرکانس از سازمان تنظيم ارتباطات راديویی روبرو نشوند.

/wp-content/uploads/2022/11/121212122-e1667801933903.jpg

سازمان منطقه آزاد قشم قبل از استفاده از واکه، بی‌سیم‌های آنالوگ را برای ارتباط میان کارکنان خود، انتخاب کرده بود که چالش‌های بسیاری برای آن‌ها به‌همراه داشت. استفاده از واکه باعث شد مسائلی مانند وجود نقاط کور در پوشش‌دهی، مختل شدن عملکرد آن به علت وجود پارازیت‌ها و هزینه‌های بالای احداث زیرساخت برای این شرکت به‌طور کامل از بین برود و گامی در راستای دیجیتالی کردن فرآیندهای خود بردارد.

کارکنان سازمان رفاه و تأمین اجتماعی شهرداری که از زیر مجموعه‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) و متولی رسیدگی به افراد بی‌خانمان‌ و کودکان کار هستند، در راستای تحول دیجیتال از واکه استفاده می‌کنند. کارکنان این سازمان برای ماموریت‌های خود در مواجهه با مددجویان، برای ارسال عکس و گزارش از روند کاری خود از ویژگی‌های واکه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا کارکنان امنیتی ورزشگاه‌ ها باید از بیسیم دیجیتال استفاده کنند؟!

 

سرویس موبایل سازمانی (MVPN)

سرویس موبایل سازمانی یا MVPN محصول دیگری از راهکارهای سازمانی ایرانسل در راستای تحول دیجیتال است که از طریق سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود. شما با پرداخت مبلغی به عنوان آبونمان ماهیانه به ازای هر سیم کارت، می‌توانید از مکالمه رایگان و نامحدود میان پرسنل خود بهره‌مند شوید و تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان ستاد، شعب و پیمانکاران خود فراهم آورید. امکان تفکیک تماس‌های کاری از تماس‌های شخصی کارکنان، اعمال محدودیت در تماس با پیش شماره‌های خاص و ایجاد گروه‌های مختلف از کارکنان ازجمله ویژگی‌های سرویس موبایل سازمانی به‌شمار می‌رود.

/wp-content/uploads/2022/11/121212121211-e1667801992274.jpg

یکی از مهم‌ترین مشتریان این سرویس ایرانسل، بیمارستان مسیح دانشوری است. این بیمارستان به‌علت قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی، در پوشش آنتن‌دهی موبایل دچار چالشی جدی بود، به‌قدری که این آنتن‌دهی ضعیف، دسترسی به پزشکان و کارکنان بیمارستان در شرایط اضطراری را در گاهی اوقات ناممکن  کرده بود. استفاده از موبایل سازمانی ایرانسل سبب شد تا بیمارستان مسیح دانشوری شروع به حرکت در مسیر تحول دیجیتال کند و همچنین در رسیدگی به بیماران و مراجعان خود از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار شود.

کارکنان فروشگاه زنجیره‌ ای افق کوروش در گذشته برای ارتباط با تامین کنندگان، دفتر مرکزی و حتی برخی شعبی که به تلفن ثابت دسترسی نداشتند، ناچار بودند تا از تلفن شخصی خود استفاده کنند. این مسئله برای این شرکت بسیار پرهزینه بود، تا این‌که برای تجربه تحول دیجیتال در مجموعه خود، تصمیم به استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل گرفتند و این امر باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌هایشان شد.

بانک شهر نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی که با دغدغه تجربه تحول دیجیتال به سراغ راهکارهای سازمانی ایرانسل آمد. این بانک با استفاده از سرویس موبایل سازمانی و اختصاص شماره‌های تماس سریالی سه یا چهاررقمی به کارمندان خود باعث شد تا آن‌ها بتوانند در کم‌ترین زمان و به‌راحتی با یکدیگر در مجموعه تماس بگیرند. این سرویس به مدیران امکان ارائه بسته‌های اینترنتی به کارمندان در زمان دورکاری را نیز فراهم کرد.

بیشتر بخوانید:

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، تجربه متفاوت فروشگاه زنجیره ای رفاه

 

کلام آخر

آنچه در این مقاله بیشتر از نکات دیگر توجه ما را به خود جلب کرد، حرکت کسب‌وکارهای گوناگون کشور عزیزمان در جهت ورود به دنیای دیجیتال بود. اکثر شرکت‌هایی که بررسی کردیم، سیستم‌هایی را پیاده‌سازی کردند که جریان کار آن‌ها را بهبود بخشید. این نکته نشان می‌دهد که تحول دیجیتال زمانی آغاز می‌شود که کارکنان با سیستم‌ها و فناوری‌هایی که سطوح جدیدی از کارایی را امکان‌پذیر می‌کنند، توانمند شوند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل تلاش می‌کند تا کسب‌وکارهای ایران را در برداشتن قدمی هر‌چند کوچک به‌سمت تحول دیجیتال یاری کند و محصولات و سرویس‌های سازمانی و دیجیتال خود را برای استفاده توسط تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها، بهینه و قابل دسترس کند. ایمیل EB@mtnirancell.ir نیز، راه ارتباطی شما با کارشناسان و مشاوران ما است تا پاسخگوی سوالات و ابهامات شما باشند. منتظرتان هستیم.

 

منبع:

https://www.walkme.com/blog/digital-transformation-examples/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8320

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7096

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5472