سرویس موبایل سازمانی (MVPN)
سرویس موبایل سازمانی یا MVPN خدمتی است که توسط سیمکارتهای سازمانی ایرانسل ارائه میشود. با استفاده از این راهکار، شما میتوانید با پرداخت مبلغی به عنوان آبونمان ماهیانه، به ازای هر سیم کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود بین پرسنل خود بهرهمند شوید و تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان ستاد، شعب و پیمانکاران خود فراهم آورید.
ویژگی های سرویس موبایل سازمانی :
- امکان تفکیک تماسهای کاری از تماسهای شخصی کارکنان
- امکان اعمال محدودیت در تماس با پیش شمارههای خاص
- امکان ایجاد گروههای مختلف از کارکنان و مدیریت تماسهای بین گروهی
- امکان افزودن سیمکارتهای فعلی کارکنان به شبکه موبایل سازمانی
مزایای سرویس موبایل سازمانی :
- کاهش هزینه مکالمات: مشتریان سازمانی میتوانند با پرداخت هزینه آبونمان ماهانه، به ازای هر سیم کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود بین پرسنل خود بهرهمند شوند.
- در دسترس بودن کارکنان: استفاده از تلفن همراه به جای تلفن رومیزی موجب میشود کارکنان به سادگی به یکدیگر دسترسی داشته باشند.
- بهینهسازی ارتباطات درون شرکتی: با اختصاص یک کد کوتاه ۳، ۴ و ۵ رقمی به هر کارمند، به خاطر سپردن شمارهها بسیار ساده و سریع خواهد بود.
- گسترش ارتباطات درون سازمانی با صرف کمترین هزینه: با استخدام کارمندان جدید و افزایش نیروی انسانی، نیاز به خرید تلفن داخلی (رومیزی) و تغییرات زیرساختی برای برقراری ارتباطات کاهش یافته و تنها با خرید سیم کارت سازمانی، دسترسی به کارکنان جدید به راحتی میسر میشود.
- بهبود روابط برون سازمانی: با تخصیص مبلغی به عنوان اعتبار برای کارکنان برحسب رتبه سازمانی ایشان، دیگر نگرانی بابت تماسهای خارج از سازمان برای کارکنان وجود نخواهد داشت.
- حفظ حریم شخصی کارکنان: از آنجا که کارکنان برای تماسهای کاری از سیم کارت سازمانی خود استفاده میکنند، شماره شخصی آنها در اختیار مشتریان قرار نمیگیرد و تنها شماره مورد نظر مشتری سازمانی بر روی تلفن مقصد نمایش داده میشود.
- یکپارچهسازی تمامی ارتباطات سازمانی: با وجود قابلیت PBX میتوان تلفنهای داخلی (رومیزی) را با خطوط موبایل سازمانی در یک شبکه قرار داد. بدین ترتیب کارکنان مشتری سازمانی میتوانند با تمامی خطوط داخلی و تلفن همراه، تنها با شمارهگیری یک عدد ۳، ۴ و ۵ رقمی به صورت رایگان اقدام به برقراری تماس نمایند.
-
آیا همزمانی تماس ها وروردی و خروجی تاثیری در طراحی راهکار دارد؟
بله ، طراحی شبکه و نوع ارتباط بین شبکه ایرانسل و سانترال داخلی مشتری ، بر اساس تعداد تماس های همزمانی طراحی میشود.
-
ایا از هر نوع راهکار ارتباطی برای یکسان سازی شبکه ایرانسل و سانترال داخلی مشتری می توان بهره گرفت ؟
برای برقراری ارتباط سه نوع راهکار ارتباطی بر اساس نیاز مشتری ، تعداد تماس های همزمانی طراحی می شود
- ارتباط بر روی بستری لینک رادیو برای شرکت ها با تعداد تماس همزمانی بالا و همچنین پیشبینی گسترش شبکه مشتری طراحی میشود. حداقل پهنای باند قابل ارائه 30 مگابایت می باشد.
- ارتباط بر روی بستر MPLS در مواردی که امکان ارائه لینک ارتباطی رادیویی وجود ندارد، بر اساس ساز و کار مشخص ، مشتری لینک ارتباطی MPLS خود را در مراکز مخابراطی که ایرانسل تجهیزات و ظرفیت لازم را دارد ارائه میدهد.
- ارتباط بر روی بستر MODEM و APN Private برای شبکه های بسیار کوچک و تعداد تماس های همزمانی کمتر از 5 و با شرط تایید محدوده پوشش توسط ایرانسل و پذیرش ریسک پوشش دهی توسط مشتری قابل اجرا میباشد.
-
آیا نیاز به تنظیمات شبکه ای در خصوص سر شماره مشتری وجود دارد؟
بلی. سر شماره مشتری و تمامی شماره های اختصاص داده شده به کاربران باید در جداول routing شبکه تنظیم گردد. فرمت قابل قبول به شکل زیر می باشد:
(021-xxxx-xxxx) زیر شماره اختصاص داده شده-سرشماره-کد استان -
آیا امکان مدیرت gateway توسط ایرانسل وجود دارد؟
بلی. مشتری باید مودم ارتباطی که شبکه APN Private مخصوص برای مانیتورینگ gateway تعبیه شده است را خریداری و در محل مورد نظر قرار دهد و از برقرای ارتباط مودم با gateway اطمینان حاصل کند. بعد از برقرای ارتباط ، ایرانسل قادر خواهد بود تا healthcare and monitoring برای اطمینان از سرویس دهی کامل اجرا کند.
یکپارچهسازی موبایل سازمانی با شبکه تلفن داخلی (سانترال)
به منظور یکپارچگی راهکار موبایل سازمانی، راهکار دیگری با نام FMC طراحی شده است که از طریق آن میتوان تلفنهای داخلی رومیزی را با موبایل سازمانی در یک شبکه قرار داد. بدین ترتیب کارمندان قادر خواهند بود بدون به خاطرسپاری شمارههای طولانی موبایل، تنها با شمارهگیری یک عدد ۴ رقمی از گوشی همراه خود با خط داخلی و یا برعکس تماس بگیرند.
- مقرون به صرفه
- راهاندازی سریع
- دسترسی راحت به کارکنان
- استفاده آسان برای کارکنان
- امکان یکپارچهسازی شبکه داخلی خطوط ثابت سازمانی با موبایل سازمانی و امکان تماس رایگان با یکدیگر.
داستان موفقیت
-
تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)
سرویس موبایل سازمانی ایرانسل راهکاری است که با مجموعهای از سیم کارتهای سازمانی ایرانسل فعال میشود. این راهکار، به کارکنان سازمانها اجازه میدهد که همه امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند و با شمارهگیری کدهای کوتاه ۳ یا ۴ رقمی، بتوانند در همهجا با هم ارتباط برقرار کنند.
-
تجربه شرکت کشاورزی برکت جوین در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)
سرویس موبایل سازمانی یا MVPN یکی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است که با استفاده از آن، کسبوکارها میتوانند در هر مکان و زمانی با کارکنان خود در ارتباط باشند و از همه امکانات تلفن داخلی در تلفن همراه کارکنان خود بهرهمند شوند. برای برخورداری از این امکان، سازمانها با خریداری سیم کارتهای سازمانی ایرانسل و پرداخت آبونمان ماهیانه به ازای هر سیمکارت امکان مکالمه رایگان و نامحدود میان پرسنل خود را فراهم میکنند.
-
تجربه فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل
اکنون با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، هر فروشگاه شماره تلفن ۴ رقمی مخصوص به خود را دارد. همچنین پرسنل واحدها بسیار راحتتر از قبل به یکدیگر دسترسی داشته و میتوانند بهصورت رایگان با یکدیگر مکالمه کنند، چرا که بخش مالی برای فعال شدن سرویس MVPN روی سیمکارت سازمانی ایرانسل، مبلغی را به عنوان آبونمان پرداخت میکند و همکاران مستقر در فروشگاه دیگر دغدغهای از این بابت ندارند.
-
تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل
پس از اینکه مدیران توسعه و نوآوری شهر سرویس MVPN را بر بستر سیمکارتهای سازمانی ایرانسل در شرکت خود فعال کردند، این خدمت به یکی از پرکاربردترین سرویسهای شرکت تبدیل شد؛ چرا که میزان تماسهای درونسازمانی کارمندان این شرکت که تعداد آنها به ۸۰۰ نفر میرسد، بسیار بالا بود و علاوهبر راهبران، سایر کارمندان هم برای مکالمات درونسازمانی خود از این سرویس بهره میبردند.
-
تجربه شرکت توزیع برق اهواز در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل
به دلیل حساس بودن شرایط کاری در شرکت توزیع برق اهواز و نیاز به برقراری ارتباط آنی همکاران با یکدیگر، مدیران شرکت از حدود سه سال قبل تصمیم گرفتند از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل یا MVPN استفاده کنند.
-
تجربه موفق شرکت فولاد هرمزگان در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل
سرویس موبایل سازمانی یا MVPN راهکاری است که بر بستر مجموعهای از سیمکارتهای سازمانی ایرانسل فعال میشود. کسبوکارها با استفاده از این سرویس میتوانند بدون محدودیت مکانی و در کمترین زمان ممکن با کارکنان خود در ارتباط باشند و تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان خود ایجاد کنند. از طرفی، سیمکارت سازمانی، امکان تخصیص شمارههای سریالی با پیششماره یکسان به کارمندان را فراهم میکند. بهعلاوه، شرکتها میتواند با پرداخت مبلغی به عنوان آبونمان ماهیانه به ازای هر سیمکارت، از مکالمه رایگان و نامحدود میان پرسنل خود بهرهمند شوند.
-
تجربه موفق پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل
سرویس موبایل سازمانی ایرانسل یا MVPN، راهکاری برای برقراری ارتباط پایدار میان افراد در شرکتها و سازمانهای مختلف است. با استفاده از این راهکار که بر بستر مجموعهای از سیمکارتهای سازمانی ایرانسل فعال میشود، کسبوکارها میتوانند در هر نقطه با کارکنان خود در تماس بوده و از امکانات تلفن داخلی بر گوشیهای همراه بهرهمند شوند. با توجه به گستردگی پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) و تعداد بالای افرادشاغل در آن، استفاده از موبایل سازمانی ایرانسل امکان دسترسی به کارکنان را به میزان چشمگیری بالا برد.
-
پاسخی به چالشهای شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موبایل سازمانی ایرانسل
شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور است که در زمینه تولید ورقهای فولادی جز شرکتهای پیشرو محسوب میشود. این شرکت شامل هفت مجمتع است و بیش از ۲۰ هزار نفر نیرو در بخشهای مختلف آن مشغول به کار هستند. با توجه به وسعت و تعداد بالای پرسنل فولاد مبارکه و همچنین بالا بودن حساسیت کار، تسهیل برقراری ارتباط میان کارکنان، همواره یکی از چالشهای این شرکت بوده است.
پرسشهای متداول
-
ایجاد شبکه موبایل سازمانی برای سازمان متقاضی به تجهیزات خاص شبکه نیاز ندارد، در هر محدوده شبکه ایرانسل، سرویس موبایل سازمانی را در دسترس خواهید داشت.
-
با توجه به تعداد سیم کارتها مبلغ آبونمان(حداقل ۱۵۰۰۰ تومان در ماه) تغییر میکند، همچنین امکان مکالمه رایگان تا ۱۰۰۰۰ دقیقه در ماه برای هر کاربر فرآهم است.
-
در حال حاظر از طریق گیتویهای مخصوص و ارتباط با شبکه ایرانسل امکان یکسانسازی شبکه سانترال شرکت و سرویس موبایل سازمانی میسر است.
-
بر اساس مدل سانترال، این هزینهها برطبق تعداد تماسهای همزمان و نوع ارتباط بین شرکت ایرانسل و کاربران سازمانی خود محاسبه میشوند.
-
بله، این ویژگی امکانپذیر است
-
خیر، شبکه ایرانسل به سانترال داخلی شرکت متقاضی دسترسی نخواهد داشت.