post image

رفع چالش‌های ارتباطی شرکت معدنی باما با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

چگونه سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) ارتباطات درون‌سازمانی شرکت معدنی باما را بهبود بخشید؟


معادن یکی از  باارزش‌ترین منابع  ملی در هر کشور محسوب می‌شود که مواد اولیه بسیاری از صنایع را تأمین می‌کند و در خودکفایی صنایع مختلف، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی یک کشور نقش مهمی ایفا می‌کند. شاید ارتباط بین بخش‌های مختلف اداری، عملیاتی و اجرایی، حمل‌ونقل و غیره را بتوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نیاز در صنایع معدنی تعریف کرد. سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) یکی از راهکار‌های ارتباطی است که با هزینه مناسب امکانات بسیاری در اختیار چنین صنایعی قرار می‌دهد.

شرکت معدنی باما با بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت در حوزه صنایع معدنی یکی از معدود تولیدکنندگان کنسانتره سرب و روی در ایران است. تمامی مراحل تولید از اکتشاف و استخراج تا فرآوری‌های شیمیایی مواد معدنی در این مجتمع معدنی و صنعتی با وسعت چهارهزار هکتار صورت می‌پذیرد.  در این مطلب قصد داریم به نقش سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) در حل چالش‌های ارتباطی این مجموعه بپردازیم.

معرفی سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

/wp-content/uploads/2022/08/6-e1661230391300.jpg

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل به سازمان‌ها و کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که با پرداخت مبلغی به‌عنوان آبونمان ماهیانه به‌ازای هر سیم‌کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود بین پرسنل خود بهره‌مند شوند و تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان اداری، اجرایی، پیمانکاران مختلف و… فراهم کنند.

برخی از مزایا و ویژگی‌های سرویس موبایل سازمانی (MVPN):

  • امکان تفکیک تماس‌های کاری از تماس‌های شخصی کارکنان
  • امکان اعمال محدودیت در تماس با پیش‌شماره‌های خاص
  • امکان ایجاد گروه‌های مختلف از کارکنان و مدیریت تماس‌های بین گروهی
  • امکان افزودن سیم‌کارت‌های فعلی کارکنان به شبکه موبایل سازمانی
  • کاهش هزینه مکالمات
  • دردسترس‌بودن کارکنان
  • هزینه مناسب
  • حفظ حریم شخصی کارکنان
  • امکان استفاده از سامانه ایرانسل‌من سازمانی برای مدیریت حساب و سیم‌کارت‌ها و پرداخت قبوض موبایل سازمانی

یکی از ویژگی‌های این سرویس امکان یکپارچه‌سازی تمامی ارتباطات درون‌سازمانی با استفاده از قابلیت PBX است که می‌توان تلفن‌های داخلی (ثابت روی میزی) را با خطوط موبایل سازمانی در یک شبکه قرارداد. به‌این‌ترتیب کارکنان و مشتریان سازمان می‌توانند با تمام خطوط داخلی و تلفن همراه، تنها با شماره‌گیری یک عدد ۳، ۴ و ۵ رقمی به‌صورت رایگان اقدام به برقراری تماس نمایند.

بیشتر بخوانید:

تجربه کانون ایران نوین در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

چالش شرکت معدنی باما در زمینه ارتباط درون‌سازمانی

/wp-content/uploads/2022/08/66-e1661230501403.jpg

وسعت بالای شرکت و تنوع بخش‌های آن سبب می‌شد که نیاز به یک سرویس ارتباطی قابل‌حمل و مطمئن داشته باشد. ابتدا مدیران بخش IT برای رفع این نیاز تصمیم به استفاده از بی‌سیم‌های سنتی گرفتند اما این سیستم معضلات بسیاری نظیر، مشکل در آنتن‌دهی، نیاز به شارژ مستمر باطری، اختلال فرکانس با سیستم سازمان‌های دیگر و… داشت که علاوه بر امنیت پایین هزینه‌های زیادی به این شرکت تحمیل می‌کرد.

در مرحله بعد و برای رفع مشکلات بی‌سیم‌های سنتی تلفن‌های بی‌سیم راه دور را جایگزین کردند، اما این سرویس که به تلفن‌های Voice over Internet Protocol (VoIP) معروف هستند تنها به‌صورت نقطه‌به‌نقطه قابل بهره‌برداری بودند که در این شرایط دو کاربر بیشتر به‌صورت هم‌زمان نمی‌توانستند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. علاوه بر این مشکل این سرویس هزینه‌های زیادی برای خرید و نگهداری دستگاه‌های زیرساختی به سازمان تحمیل کرد به همین علت شرکت تصمیم به استفاده از تلفن‌های همراه شخصی پرسنل برای ارتباط درون‌سازمانی گرفت.

استفاده از سیم‌کارت‌های شخصی علاوه بر مشکلاتی که برای حریم شخصی کارکنان ایجاد می‌کرد، هزینه‌های فراوانی برای سازمان به همراه داشت، زیرا تماس‌های شخصی و کاری قابل تفکیک نبودند و همین امر سبب می‌شد هزینه شارژ سیم‌کارت‌ها در بیشتر مواقع صرف تماس‌های شخصی پرسنل گردد. به همین دلیل مدیران IT این شرکت بعد از مشاوره با راهکارهای سازمانی ایرانسل تصمیم به استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN) گرفتند. به گفته آقای نعمتی مدیر IT شرکت با استفاده از خدمات این سرویس تا ۹۵ درصد مشکلات رفع شده است.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

رفع چالش شرکت صنایع معدنی با ما با استفاده از سرویس موبایل سازمان (MVPN)

/wp-content/uploads/2022/08/666-e1661230558767.jpg

خدمات MVPN ایرانسل سبب شد که بخش اعظم مشکلات این سازمان در حوزه ارتباط درون‌سازمانی مرتفع گردد. این سرویس با امکاناتی نظیر،  قابلیت تفکیک تماس‌های کاری از تماس‌های شخصی کارکنان، اعمال محدودیت تماس، ایجاد گروه‌های مختلف کارکنان و مدیریت تماس‌های بین گروه و… که پیش‌تر ذکر شد هزینه‌های ارتباط درون‌سازمانی شرکت باما را ۷۵ درصد کاهش داد.

هم‌اکنون حدود ۳۰۰ سیم‌کارت سازمانی فعال در این شرکت و جود دارد. ۱۰۰ درصد واحد حراست، ۵۰ درصد از پرسنل واحد اداری، ۱۰۰ درصد کارکنان بخش کارخانه‌ها، ۱۰۰ درصد واحد تعمیر و نگهداری و ۷۰ درصد از کارکنان معدن از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) استفاده می‌کنند و به‌زودی شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت نظیر شرکت ذوب روی نیز به این سرویس تجهیز خواهند شد.

 

میزان رضایت شرکت معدنی باما از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

در گفت‌وگوی راهکارهای سازمانی ایرانسل با مدیر IT شرکت باما ایشان از مزایای این سرویس  و کاهش هزینه‌های سازمان اعلام رضایت کردند و بر اساس همین تجربه به دنبال بهره‌برداری از دیگر راهکارهای سازمانی ایرانسل نظیر سرویس VPN سازمانی و همچنین راهکار واکه یا سرویس بی‌سیم ایرانسل در شرکت باما و شرکت‌های تابع آن هستند. همچنین ایشان مواردی را برای بهبود روند مسدودسازی و فعال‌کردن سیم‌کارت‌های سازمانی مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

 

کلام آخر

ارتباط یکی از اساسی‌ترین نیازها در هر شرکت و سازمانی محسوب می‌شود که اگر به شکل درست و تأثیرگذار صورت نپذیرد، هزینه‌های زیادی به سازمان تحمیل خواهد کرد. شرکت صنایع معدنی باما با پشت سر گذاشتن چالش‌های فراوان به استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل روی آورده است که رفع مشکلات این شرکت با استفاده از این سرویس برای راهکارهای سازمانی ایرانسل بسیار ارزشمند است.

راهکارهای سازمانی ایرانسل، با ارائه خدماتی همچون، سیم کارت‌های سازمانی، سرویس VPN سازمانی، خدمات اینترت سازمانی، ارتباطات یکپارچه سازمانی و… به دنبال یاری رساندن به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای دستیابی به اهداف تحول دیجیتال در آن‌هاست.

شما نیز اگر در کسب‌وکار خود برای استفاده از این راهکارها احساس نیاز می‌کنید، برای مشاوره کافی است از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در تماس باشید.

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8197

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7598

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5697