post image

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟


شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از سال ۹۲  فعالیت خود را در صنعت خرده فروشی کشور آغاز کرده است. هدف اصلی این شرکت تامین کالاهای اساسی خانواده‌های ایرانی با حداکثر کیفیت و حداقل قیمت است.

در حال حاضر و در هشتمین سال فعالیت افق کوروش، این شرکت با بیش از ۱۵۰۰۰ نیرو و بیش از ۲۱۰۰ فروشگاه، بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای بخش خصوصی از نظر تعداد شعب و سطح فروش در ایران است.

این شرکت به منظور بهینه‌سازی فرآیندهای ارتباطی خود و تامین امنیت آن از راهکارهای سازمانی ایرانسل استفاده می‌کند که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

 

راهکار موبایل سازمانی (MVPN) ایرانسل

یکی از کارشناسان بخش فناوری اطلاعات افق کوروش می‌گوید:

«در آغاز فعالیت افق کوروش همکاران مستقر در فروشگاه‌ها نیاز داشتند که به‌طور مداوم با تامین کنندگان و دفتر مرکزی تماس بگیرند. این موضوع هم برای شرکت و هم برای پرسنل بسیار هزینه‌بر بود. همچنین از دیگر مشکلات ما این بود که در برخی از نقاط کشور حتی فروشگاه‌ها تلفن  ثابت نداشتند، بنابراین پرسنل مجبور بودند همیشه از موبایل خود با همکاران تماس برقرار کنند که این شرایط برای آن‌ها چندان خوشایند نبود.»

وجود این چالش‌ها سبب شد تا مدیران شرکت افق کوروش پس از بررسی راه‌حل‌های موجود، به استفاده از راهکار موبایل سازمانی ایرانسل روی بیاورند.

اکنون با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، هر فروشگاه شماره تلفن ۴ رقمی مخصوص به خود را دارد. همچنین پرسنل واحدها بسیار راحت‌تر از قبل به یکدیگر دسترسی داشته و می‌توانند به‌صورت رایگان با یکدیگر مکالمه کنند، چرا که بخش مالی برای فعال شدن سرویس MVPN روی سیم‌کارت سازمانی ایرانسل، مبلغی را به عنوان آبونمان پرداخت می‌کند و همکاران مستقر در فروشگاه دیگر دغدغه‌ای از این بابت ندارند.

/wp-content/uploads/2021/05/-e1620457549449.jpg

 مزایای سرویس MVPN ایرانسل برای افق کوروش در یک نگاه

  • کاهش هزینه مکالمات
  • امکان افزودن سیم‌کارت شخصی به شبکه
  • تسهیل ارتباط با تامین‌کنندگان و فروشگاه مرکزی
  • امکان برقراری تماس با کدهای ۴ رقمی

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل (+VPN)

برقراری امنیت در تبادل اطلاعات داخلی یکی از دغدغه‌های بزرگ سازمان‌ها است. چرا که دسترسی افراد خارج از سازمان به این اطلاعات خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه می‌آورد. شبکه امن همراه ایرانسل یک بستر ارتباطی بر شبکه دیتای اپراتور است که مستقل از اينترنت عمومی کار می‌کند. این شبکه اختصاصی بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل شرکت‌ها را از خطر نشت اطلاعات و هک شدن محافظت می‌کند.

افق کوروش با هدف تامین امنیت بسترهای ارتباطی خود، از سرویس +VPN که یکی از راهکارهای شبکه امن ایرانسل است،‌ استفاده می‌کند.

کارشناس IT  این شرکت در رابطه با استفاده از این سرویس چنین گفته است:

«در کنار مشکلات قبلی، ما به یک بستر امن برای انتقال اطلاعات درون‌سازمانی نیاز داشتیم. تا پیش از این از اینترنت عمومی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردیم که ناپایدار و ناامن بود. از طرفی به دلیل گستردگی جغرافیایی شعب حتی در مناطق دورافتاده، پوشش شبکه اینترنت در تمام فروشگاه‌ها یکسان و پایدار نبود. همچنین پرسنل متحمل هزینه بسیاری بابت خرید بسته‌های اینترنت می‌شدند. به همین دلایل تصمیم گرفتیم از راهکار شبکه امن همراه ایرانسل و سرویس +VPN استفاده کنیم. اکنون این سرویس به ما بستری امن و پایدار برای انتقال دیتا ارائه داده است. در نهایت برای شرکت افق کوروش داشتن یک هم‌پیمان و همراه مانند شرکت ایرانسل بسیار گره‌گشا و مفید واقع شده است.»

/wp-content/uploads/2021/05/-e1620457735793.png

مزایای سرویس +VPN برای شرکت افق کوروش

  • انتقال امن اطلاعات
  • عدم وابستگی به اینترنت عمومی
  • برخورداری از پهنای باند بالا
  • پوشش گسترده جغرافیایی
  • نامحدود بودن حجم دیتا
  • ارائه خدمات مانیتورینگ سامانه EMP

سخن پایانی

به طور کلی و با توجه به اظهارات کارشناسان فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، می‌توان گفت راهکارهای سازمانی ایرانسل توانسته بخش زیادی از مشکلات ارتباطی این شرکت را رفع کند و و دغدغه‌‌ها را در زمینه دسترسی آسان به همکاران و همچنین برقراری بستری امن برای انتقال اطلاعات از بین ببرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با خدمات ایرانسل به بخش محصولات و راهکارها در صفحه اصلی مراجعه کنید.

همچنین اگر در زمینه انتخاب مناسب‌ترین راهکار برای بهتر مدیریت کردن فرآیندهای کسب‌وکار به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با ما از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir در تماس باشید.

4.1 54 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8165

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7577

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5675