post image

پاسخی به چالش‌های شرکت فولاد مبارکه با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل!

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، چگونه ارتباطات درون‌سازمانی فولاد مبارکه را تسهیل کرده است؟


برقراری ارتباطات آسان و باکیفیت میان کارکنان، یکی از نیازهای اساسی شرکت‌ها است. این نیاز هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه شرکت بزرگ‌تر، صنعت پیچیده‌تر و به تبع آن دسترسی به کارکنان سخت‌تر باشد. همچنین در فضاهای صنعتی و کارگاهی، به‌دلیل آنتن‌دهی ضعیف، برقراری تماس توسط سیستم‌های ارتباطی، به‌طور معمول امکان‌پذیر نیست.

این نکته حائز اهمیت است که در برخی از شرکت‌ها به‌دلیل نبود یک سیستم ارتباطی یکپارچه، پرسنل توسط تلفن‌های شخصی خود، با دیگر اعضا تماس می‌گیرند و در بعضی موارد کارکنان برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شخصی، از برقراری ارتباط با همکاران خود، خودداری می‌کنند.

علاوه‌بر مشکلات ذکر شده که شرکت‌ها هر روزه با آن‌ها مواجه می‌شوند، شیوع ویروس کوید ۱۹ و روی آوردن برخی از کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ها به دورکاری نیز، معنای مفهوم «ارتباط» را تغییر داد. در این میان، مدیران ارشد سازمان‌ها به‌دنبال راهکاری هستند تا بتوانند چالش برقراری ارتباطات درون‌سازمانی را در کوتاه‌ترین زمان و به سریع‌ترین روش، به حداقل برسانند.

از این رو، مدیران ارشد کسب‌وکارها، به‌دنبال راهکاری مقرون‌به‌صرفه هستند، که برقراری تماس میان پرسنل شرکت، در کمترین زمان ممکن و به بهترین نحو صورت بگیرد. در ادامه به تجربه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به‌عنوان یک نمونه موفقیت‌آمیز در پیاده‌سازی و اجرای راهکار سرویس موبایل سازمانی ایرانسل اشاره می‌کنیم.

آشنایی با شرکت فولاد مبارکه و چالش‌های آن

/wp-content/uploads/2020/08/32-e1671983192156.jpg

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی کشور است که در زمینه تولید ورق‌های فولادی جز شرکت‌های پیشرو محسوب می‌شود. این شرکت شامل هفت مجمتع است و بیش از ۲۰ هزار نفر نیرو در بخش‌های مختلف آن مشغول به‌کار هستند. با توجه به وسعت و تعداد بالای پرسنل فولاد مبارکه و همچنین بالا بودن حساسیت کار، دشواری برقراری ارتباط میان کارکنان، همواره یکی از چالش‌های این شرکت بوده است.

نحوه ارتباط میان کارکنان فولاد مبارکه پیش از این، به‌وسیله بی‌سیم‌های سنتی انجام می‌گرفت. یکی از معضلات استفاده از این بی‌سیم‌ها، آنتن‌دهی ضعیف این سیستم ارتباطی در سایت‌های فولاد مبارکه بود. سایت‌های این شرکت، اغلب از جنس فولاد و بتن هستند که بی‌سیم‌های سنتی در این‌گونه محیط‌ها به‌طور معمول با آنتن‌دهی ضعیف مواجه می‌شوند. دشواری برقراری ارتباط با کارکنان خارج از سایت و هزینه‌بر بودن تماس با نیروهای مستقر در دیگر شعبه‌ها، از دیگر چالش‌های استفاده از بی‌سیم بود. به‌غیر از مسائل مطرح شده، چالش اصلی شرکت فولاد مبارکه در استفاده از بی‌سیم‌های سنتی‌، قوانین سخت‌گیرانه‌ای بود که این سیستم ارتباطی را غیرمجاز می‌دانست.

در نهایت شرکت فولاد مبارکه وادار به جمع‌آوری بی‌سیم‌های سنتی شد. منحل شدن این سیستم، به چالشی جدی برای شرکت بدل شد و به‌همین دلیل، شرکت فولاد مبارکه به‌دنبال راهکار و سیستم یکپارچه‌ای رفت که جایگزین بی‌سیم شود و بهتر از این سیستم ارتباطی عمل کند.

بیشتر بخوانید:

تجربه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

رفع چالش‌های شرکت فولاد مبارکه با استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل

/wp-content/uploads/2020/08/3232-e1671983138685.jpg

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، با جمع‌آوری سیستم ارتباطی بی‌سیم‌های سنتی در فولاد مبارکه، این شرکت ناچار به اتخاذ تصمیمی جدید شد که نتیجه آن، انتخاب سرویس موبایل سازمانی ایرانسل بود.

سرویس موبایل سازمانی (MVPN)، بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال می‌شود و کسب‌وکارها می‌توانند با پرداخت مبلغ کمی در ماه به عنوان آبونمان، مکالمات درون‌گروهی را رایگان کنند تا از این طریق بتوانند ارتباطات درون سازمانی خود را تسهیل و همچنین هزینه‌ها را مدیریت کنند.

خرید مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل با شماره‌های سریالی، امکان ارتباط با پرسنل را تنها با شماره‌گیری یک کد کوتاه، فراهم می‌کند. به این ترتیب نیازی به حفظ شماره‌های طولانی نیست. همچنین، با استفاده از راهکاری به‌نام PBX، می‌توان تلفن‌های داخلی رومیزی را با موبایل سازمانی در یک شبکه قرار داد.

این سرویس، کمک شایانی به یکپارچگی ارتباطات شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همچنین دیگر کسب‌وکارها کرده است تا از موانع پیش‌روی خود عبور کنند.

بیشتر بخوانید:

دلایل گرایش کسب و کارها به استفاده از سرویس موبایل سازمانی  (MVPN)

 

از مزایای استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. تسهیل ارتباطات: از آن‌جا که شرکت فولاد مبارکه، در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر اصفهان قرار دارد، مدیران و کارمندان زمان زیادی را در مسیر طی می‌کنند. هم‌چنین لازم است نیروهای فولاد مبارکه در شهرهای دیگر از جمله سنگان و تهران، با کادر فولاد مبارکه واقع در اصفهان ارتباط برقرار کنند. از این رو، با خریداری ۴۰۰۰ سیم‌کارت سریالی برای پرسنل، دارندگان این سیم‌کارت‌ها با شماره‌گیری یک کد ۴ یا ۵ رقمی، به‌راحتی می‌توانند با همکاران خود ارتباطات برقرار کنند.

 

۲. مقرونبهصرفه بودن: در سیستم ارتباطی بی‌سیم‌های سنتی، بخشی از بودجه باید صرف نگهداری و تعمیر بی‌سیم‌ها می‌شد. علاوه‌بر این، تماس تلفن‌های ثابت به بیرون از شرکت نیز بسیار هزینه‌زا بود، اما با اجرای سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)، هزینه این تماس‌ها کاهش ۳۰ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید:

رفع چالش‌های ارتباطی شرکت معدنی باما با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

/wp-content/uploads/2020/08/3233232-e1671983289324.jpg

۳. مدیریت تماس‌ها: فولاد مبارکه با استفاده از این خدمت، علاوه‌بر تماس‌های موبایل به موبایل، تماس‌های تلفن ثابت به موبایل سازمانی و تماس‌های موبایل سازمانی به تلفن ثابت را هم مدیریت می‌کند.

 

۴. پوشش‌دهی کامل: یکی از معضلات اصلی فولاد مبارکه اصفهان در گذشته، مشکلات مربوط به آنتن‌دهی ضعیف در فضای سایت بود که سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، مشکلی از این بابت ، به‌خصوص در سازه‌های بتنی و وفولادی ندارد و حتی نیروهایی که در خارج از سایت یا در ماموریت هستند نیز می‌توانند به‌راحتی با دیگران تماس بگیرند.

 

۵. قابل استفاده در شرایط دورکاری: در ایام دورکاری مانند تعطیلی ناخواسته در زمان شیوع ویروس کرونا، افراد به‌سادگی می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید:

 

کلام آخر

در این مقاله، معضلات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را در برقراری ارتباط درون سازمانی عنوان کردیم و با سرویس موبایل سازمانی آشنا شدیم. این سرویس که محصولی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است به شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه کمک می‌کند تا از سد مشکلات و چالش‌های خود، به‌آسانی عبور کنند. البته سرویس‌های دیگر، مانند سرویس VPN سازمانی، سیستم بی‌سیم واکه و سامانه مدیریت هوشمند ناوگان نیز در بهبود کسب‌وکارها بسیار تاثیرگذار هستند.

چنانچه شما نیز در کسب‌وکار خود با چالش‌های مشابه این شرکت مواجه هستید، می‌توانید از طریق کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) با جزییات سرویس‌های معرفی‌شده و همچنین سایر محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل آشنا شوید. همچنین می‌توانید از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir برای دریافت مشاوره، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

3.9 23 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8162

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7573

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5672