post image

دلایل گرایش کسب‌وکارها به استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN)

مزیت‌های استفاده از MVPN یا سرویس موبایل سازمانی برای هر سازمان که باید بدانید!


در سال‌های اخیر شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری به استفاده از سرویس موبایل سازمانی یا MVPN گرایش پیدا کرده‌اند. روند روبه‌رشد استفاده از این سرویس، خود یکی از نشانه‌های کارآمدی آن برای کسب‌وکارهای مختلف است. پس از پاندمی کرونا، محدودیت‌هایی برای رفت‌وآمد و حضور کارکنان در محل کار به وجود آمد که سازمان‌ها را واداشت تا تمهیدات لازم را برای ایجاد امکان دورکاری کارکنان را فراهم سازند. این مسئله خود دلیل دیگری برای گرایش بیش‌ازپیش سازمان‌ها به استفاده از سرویس موبایل سازمانی بود.

سرویس موبایل سازمانی مزیت‌های بسیاری نسبت به جایگزین‌های سنتی آن دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اما پیش از آن لازم است تا مروری بر مفهوم MVPN به‌عنوان یک راهکار سازمانی کارآمد، داشته باشیم.

MVPN چیست؟

/wp-content/uploads/2022/06/6666-e1654659293500.jpg

هر شرکتی برای برقراری ارتباط بین واحدهای درون‌سازمانی و همچنین ارتباط با شرکت‌های مختلفی که با آن‌ها در تعامل است، نیازمند وجود یک شبکه ارتباطی است.

تلفن‌های ثابت به چند دلیل، دیگر کارآمد نیستند. از مهم‌ترین دلایل این امر افزایش تمایل کارمندان به دورکاری یا شکل‌های ترکیبی حضوری/دورکاری است. بعضی از موقعیت‌های شغلی هم ذاتاً محدود به موقعیت جغرافیایی ثابتی نیستند، مثل بازرس‌های سازمان که مدام در رفت‌وآمد بین شعبه‌های مختلف هستند. پس در چنین شرایطی چطور می‌توان نیاز ارتباطی سازمان را برطرف کرد؟ سرویس MVPN یک پاسخ مناسب به این نیاز شرکت‌هاست.

بیشتر بخوانید:

تجربه موفق شرکت فولاد هرمزگان در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل

MVPN (Mobile Virtual Private Network) یا سرویس موبایل سازمانی، یک شبکه مجازیِ خصوصیِ موبایل است. در این سرویس تعدادی از سیم‌کارت‌ها به‌عنوان یک گروه یا شبکه خصوصی تعریف می‌شوند و به این وسیله می‌توانند قابلیت‌ها و مزیت‌های بیشتری نسبت به سیم‌کارت‌های رایج، به دست آورند.

MVPN به‌عنوان یک راهکار سازمانی

استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل امکانات و مزیت‌های متنوعی را به همراه دارد که می‌توانند در بهبود راندمان کاری، مدیریت هزینه‌ها و بهبودبخشیدن به ارتباطات درون‌سازمانی تأثیرگذار باشند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین امکانات این سرویس معرفی شده است:

 

ایجاد گروه‌های مختلف با توجه به واحدها

در شبکه موبایل سازمانی می‌توان بر اساس کارکرد هرکدام از واحدهای فعال در شرکت، کارکنان را در قالب یک گروه وارد کرد تا مدیریت تماس‌ها، سریع‌تر و راحت‌تر شود.

امکان مدیریت هزینه‌ تماس‌ها

/wp-content/uploads/2022/06/6666666-e1654659387468.jpg

در سیم‌کارت سازمانی، تماس‌ها به دو نوع داخل شبکه و خارج از آن تقسیم می‌شوند. به کمک این قابلیت‌ امکان استفاده از تخفیف‌ها یا رایگان شدن مکالمات داخل شبکه فراهم می‌شود.

اختصاص شماره کوتاه برای تماس‌‌های درون‌سازمانی

همانند تلفن‌های داخلی، شرکت‌ها با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، می‌توانند یک کد کوتاه سه، چهار یا پنج رقمی به هر سیم‌کارت اختصاص ‌دهند.

 

حذف و اضافه کردن شماره به شبکه

مدیریت سیم‌کارت‌ها در این شبکه انعطاف دارد و قابل تغییر است. با این قابلیت هر زمان که مدیر سازمان بخواهد می‌تواند سیم‌کارتی را به شبکه یا گروه‌های خود اضافه کند و یا شماره‌ای را  از آن حذف کند.

 

محدود کردن تماس‌ها و اینترنت همراه

مدیریت شبکه، در این سرویس امکان ایجاد محدودیت‌هایی همچون منع تماس خارج از کشور یا گذاشتن سقف استفاده از اینترنت همراه برای هرکدام از سیم‌کارت‌ها یا گروه‌ها وجود دارد.

 

تفکیک تماس‌های کاری و شخصی

با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، کارکنان شرکت‌ها هزینه‌ای بابت تماس‌های کاری نمی‌پردازند و تماس‌های کاری و درون‌شبکه‌ای آنها، با تخفیف‌ یا رایگان محاسبه می‌شود.

 

حفظ حریم شخصی کارمندان

با استفاده از این سرویس شماره شخصی کارمندان در اختیار مشتریان و دیگر کارمندان قرار نمی‌گیرد و تنها شماره سازمانی شخص بر روی تلفن مقصد نمایش داده می‌شود. این مسئله سبب می‌شود که حریم شخصی کارمندان حفظ گردد و امنیت آن فراهم شود.

ارتباط آسان کارمندان

/wp-content/uploads/2022/06/6666666666666-e1654659440650.jpg

با استفاده از سیم‌کارت‌های سازمانی، کارمندان بدون نگرانی از تمام شدن شارژ سیم‌کارت و تنها با شماره‌گیری یک کد ۳ یا ۴ رقمی، تماس درون‌سازمانی برقرار می‌کنند.

علاوه بر موارد فوق باید اشاره داشت سرویس MVPN برای سازمان‌ها یک راهکار مقرون‌به‌صرفه است، چراکه نیازمند تهیه زیرساخت توسط شرکت نیست، ضمناً این نکته باعث می‌شود تا سرویس MVPN در مدت‌زمان بسیار کوتاهی راه‌اندازی شود و مورد استفاده سازمان‌ها قرار بگیرد. استفاده از یک سرویس یا اپلیکیشن اداری در بسیاری از موارد نیازمند ساعت‌ها آموزش کارکنان است، اما از آنجاکه کار با سرویس MVPN همانند استفاده از تلفن همراه معمولی است، به آموزش کارمندان برای استفاده از آن نیازی ندارد.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چه کسب‌وکارهایی به MVPN نیاز دارند؟

/wp-content/uploads/2022/06/6666666666666666666-e1654659481142.jpg

هر سازمانی با توجه‌ به کسب‌وکار خود می‌تواند در راستای بهبود کیفیت ارتباطی کارکنان و کاهش هزینه‌ها، سرویس موبایل سازمانی را در اختیار بگیرد، اما با توجه ‌به مدل کسب‌وکار امکان دارد این سرویس در بعضی از آن‌ها نقش حیاتی‌تر ایفا می‌کند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

سازمان‌هایی که امکان دورکاری را به شکل گسترده فراهم می‌کنند برای برقراری ارتباط بهتر بین کارکنان و واحدهای مختلف سازمان نیاز بیشتری به این سرویس خواهند داشت. همچنین سازمان‌هایی که به تعامل واحدهای مختلف به شکل تماس تلفنی طولانی‌مدت یا مداوم نیاز دارند برای کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها می‌توانند از خدمات این سرویس بهره‌مند شوند.

این سرویس برای بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، معادن و در مجموع کسب‌وکارهایی که در آن کارمندان نمی‌توانند در محدوده تلفن‌های ثابت بمانند، امکان دسترسی آسان‌تر به کارمندان را فراهم می‌کند.

و در آخر شرکت‌هایی که در حوزه‌های فروش و بازاریابی فعالیت دارند و ممکن است  کارمندان آن‌ها در هر ساعتی از روز تماس‌های کاری طولانی برقرار کنند با استفاده از این سرویس دیگر نگران هزینه تماس‌های کاری از طریق تلفن همراه نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

 

چگونه می‌توان سیم‌کارت‌های سازمانی را مدیریت کرد؟

نحوه پرداخت هزینه آبونمان و مدیریت سیم‌کارت‌ها در این سرویس به‌‌آسانی امکان‌پذیر است. فقط کافی است وارد اپلیکیشن ایرانسل من سازمانی شوید، در آنجا می‌توان میزان مصرف هر یک از سیم‌کارت‌های سازمانی، جزئیات صورت‌حساب‌ها و پرداختی‌ها را مدیریت کرد و از امکاناتی مانند حساب چندکاربره اشتراکی، خرید آسان بسته‌های افزایشی، پرداخت پیشرفته و دریافت صورت‌حساب بهره‌مند شد.

 

کلام آخر

استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN) برای مدیران و کارمندان یک سازمان مزیت‌های بسیاری را به همراه می‌آورد، به همین دلیل می‌توان آن را جایگزین مناسبی برای ابزارهای سنتی ارتباطات  سازمانی مانند تلفن‌های سازمانی ثابت دانست، البته تلفن‌های ثابت را نیز می‌توان از طریق PBX در این سرویس ادغام کرد.

 

چطور می‌توان سرویس موبایل سازمانی را تهیه کرد؟

یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز همراهی با کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال و مجهز کردن آن‌ها به پیشرفته‌ترین ابزارهای دیجیتال است. راهکارهایی مثل سرویس موبایل سازمانی، اینترنت اشیا، شهر هوشمند و زیرساخت ابری تنها چند مورد از خدماتی هستند که راهکارهای سازمانی برای قراردادن کسب‌وکارها در مسیر تحول دیجیتال ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این خدمات و محصولات می‌توانید

به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل بزنید.

 

منبع:

https://www.techopedia.com/definition/15958/mobile-virtual-private-network-mvpn

https://pinngle.me/blog/what-is-mobile-virtual-private-network-mvpn/

https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_virtual_private_network

4 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8174

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7583

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5684