حوزه درمان در همه جای دنیا، یک موضوع اساسی را دنبال میکند: نجات جان انسانها و حفظ سلامت آنها. بدون شک در شرایط اضطراری و هنگامی که سلامت انسانی در خطر است، مهمترین عامل، سرعت عمل در رساندن خدمات درمانی به او است. این سرعت عمل زمانی اتفاق میافتد که برقراری ارتباط میان بخشهای مختلف بیمارستانها و مراکز درمانی، از سرعت و کیفیت کافی برخوردار باشد.
بیمارستان دکتر مسیح دانشوری نیز، که از مهمترین مراکز درمانی ایران است، با مسئله برقراری ارتباط در درون مجموعه مواجه بوده است.
در بلاگ حاضر به این چالش میپردازیم و بررسی میکنیم که مسئولان بیمارستان مسیح دانشوری برای حل آن از چه راهکاری استفاده کردند. برای ورود به بحث، ابتدا لازم است با این مجموعه درمانی آشنا شویم.
آشنایی با بیمارستان دکتر مسیح دانشوری
مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماریهای ریوی دکتر مسیح دانشوری از قدیمیترین بیمارستانهای تهران است که ساختمان آن بیش از ۱۰۰ سال قبل، در منطقه کوهستانی دارآباد بنا شده است. این ساختمان در سال ۱۳۱۰ به همت دکتر مسیح دانشوری به آسایشگاه معلولین و مدرسه پرستاران تبدیل و در سال ۱۳۷۱ مرکز تحقیقات بیماریهای ریوی و سل به آن اضافه شد. این مرکز چندینبار به عنوان قطب علمی منتخبِ کشور، خاورمیانه و آسیا انتخاب شده است. این بیمارستان در زمان شیوع کرونا، به علت حوزه تخصصی فعالیتش یعنی بیماریهای ریوی، پاسخگوی تعداد بسیاری از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده است.
چالش بیمارستان مسیح دانشوری درباره برقراری ارتباط میان کارکنان و کادر درمان
همانطور که اشاره کردیم بیمارستان مسیح دانشوری در منطقهای کوهستانی بنا شده و از لحاظ جغرافیایی، شرایطی خاص دارد. همین شرایط سبب شده است که پوشش آنتندهی موبایل در محوطه و ساختمان این بیمارستان بسیار ضعیف باشد. در نتیجه، برقراری تماس میان بخشهای مختلف در بیمارستان بسیار دشوار بوده است. بهطوری که به گفته مسئولان این بیمارستان، بارها پیش آمده که به علت این آنتندهی ضعیف، دسترسی به پزشکان و کارکنان بیمارستان، در شرایط اضطراری، ناممکن بوده یا با تأخیر صورت گرفته است.
با توجه به حساسیت کار درمان و اهمیت هر ثانیه در حفظ جان انسانها، مسئولان مخابرات این بیمارستان تصمیم گرفتند راهکاری برای گذر از این چالش مهم پیدا کنند. آنها برای یافتن راهحل پس از جستجو و بررسیهای فراوان نهایتا با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) آشنا شدند و آن را برای حل این مسئله انتخاب کردند. اما سرویس موبایل سازمانی ایرانسل چه ویژگیهایی دارد؟
سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)
سرویس موبایل سازمانی ایرانسل راهکاری است که با مجموعهای از سیم کارتهای سازمانی ایرانسل فعال میشود. این راهکار، به کارکنان سازمانها اجازه میدهد که همه امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند و با شمارهگیری کدهای کوتاه ۳ یا ۴ رقمی، بتوانند در همهجا با هم ارتباط برقرار کنند.
شرکتها میتوانند با این راهکار، مبلغی را به عنوان آبونمان ماهیانه، به ازای هر سیمکارت پرداخت کنند و از مکالمه رایگان و نامحدود میان پرسنل خود بهرهمند شوند.
حل چالش بیمارستان مسیح دانشوری با موبایل سازمانی ایرانسل
بیمارستان مسیح دانشوری در سال ۱۳۹۵ استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل را آغاز و در ابتدای کار با این سرویس،۳۰ سیمکارت سازمانی دریافت کرد؛ اما امروز، این بیمارستان ۲۸۰ سیمکارت در اختیار دارد.
به گفته مسئول فنی و مخابرات این بیمارستان: «استفاده از سرویس موبایل سازمانی برای پرسنل بیمارستان، بر اساس نوع خدمترسانی بخشهای مختلف، اولویتبندی شد و ابتدا پزشکان به علت حساسیت کارشان، استفاده از آن را آغاز کردند و سپس سایر پرسنل از جمله پرستاران، پشتیبانها، کادر کمکبهیاری، رانندگان آمبولانس و نیروهای خدمات به موبایل سازمانی مجهز شدند.»
با تجهیز همه بخشهای بیمارستان به این سرویس، سرعت برقراری ارتباط بسیار بالا رفت و مشکل عدم دسترسی به پرسنل که نتیجه پوشش ضعیف آنتندهی بود با همفکری تیم فنی ایرانسل، کاملاً برطرف شد؛ زیرا پرسنل و کادر درمان بیمارستان میتوانستند در شرایط مختلف، با کدهای ۴ رقمی، در کوتاهترین زمان ممکن با بخشهای مختلف تماس بگیرند. نتیجه این اتفاق، اطلاع به موقع کادر درمان و کارکنان از شرایط اورژانسی و حفظ سلامت عده بیشتری از مردم بود.
از طرفی، در دو سال اخیر که تعداد بسیاری از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این مرکز بستری بودند، وجود MVPN باعث شد که به امور مربوط به بیماران با سرعت و کیفیت بیشتری رسیدگی شود.
علاوهبر این، به گفته مسئولان این بیمارستان، هزینههای برقراری تماس، از زمان پیادهسازی این سرویس، به طور چشمگیری کاهش یافته است.
میزان رضایت مسئولان بیمارستان دکتر مسیح دانشوری از سرویس MVPN
مجموعه این مزایا، سبب شده که مسئولان این بیمارستان از سرویس MVPN رضایت کامل داشته باشند و استفاده از آن را به بیمارستانها و مراکز درمانی دیگر نیز پیشنهاد دهند. آنها همچنین در نظر دارند که در آینده از سرویسهای دیگر راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز استفاده کنند.
سخن آخر
برقراری تماسهای باکیفیت و سریع در حوزه درمان نقش حیاتی دارد. چرا که میتواند در حفظ جان انسانها بسیار مؤثر باشد. البته اهمیت این عامل فقط به حوزه درمان محدود نیست و میتوان گفت کل دنیای کسبوکار به عنصر ارتباط مؤثر و باکیفیت نیازی اساسی دارد.
همین نیاز باعث شده که بسیاری از کسبوکارها، که در زمینههای مختلفی چون بانکداری، بیمه، پالایش نفت و گاز و … فعالیت دارند، برای ارتقای سطح ارتباطات درونسازمانی خود از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل بهره ببرند.
اگر شما هم در حوزه درمان، یا حوزههایی فعال هستید که برقراری ارتباط سریع در آن اهمیت دارد، برای آَشنایی بیشتر با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) به وب سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل مراجعه کنید و در صورتیکه قصد استفاده از این راهکار یا دریافت مشاوره از کارشناسان ما را دارید، به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل بزنید.
نظرات و پیشنهادات