post image

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟


آشنایی با شرکت توسعه و نوآوری شهر

شرکت توسعه و نوآوری شهر یکی از زیرمجموعه‌های بانک شهر است که در سال ۱۳۸۹ تاسیس شد. این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک کار می‌کند. از جمله فعالیت‌های شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توسعه و نگهداری سیستم اتوماسیون، خدمات مراکز داده، فعالیت‌‌های پیمانکاری برای موسسات مالی در خصوص مدیریت توسعه مسیرها و ابزارهای الکترونیکی، توسعه بستر مخابراتی و گسترش خدمات انواع کارت بانکی.

در واقع می‌توان گفت توسعه و نوآوری شهر در زمینه فناوری اطلاعات، بازوی اجرایی بانک شهر محسوب می‌شود. اما مهم‌ترین خدمتی که این شرکت به بانک شهر و مشتریان آن ارائه می‌کند کیوسک‌های بانکداری الکترونیک به نام «پیشخوان شهرنت» است که در همه نقاط کشور راه‌اندازی شده‌اند. این کیوسک‌ها به صورت شبانه‌روزی و خارج از شعبه‌های بانک شهر فعالیت می‌کنند. شهرنت به مشتریان کمک می‌کند بدون حضور در شعبه‌های بانک شهر، بدون محدودیت زمانی از خدمات بانکی استفاده کنند.

مهم شرکت توسعه و نوآوری شهر: تماس‌های درون‌سازمانی

یکی از تدابیری که شرکت توسعه و نوآوری شهر برای آسان‌تر شدن استفاده از خدمات شهرنت اندیشیده ، استقرار افرادی با عنوان «راهبر» در این کیوسک‌ها است. این افراد وظیفه دارند درباره استفاده از این خدمات به مشتریان مشاوره بدهند و آن‌ها را راهنمایی کنند.

برقراری ارتباط مستمر صوتی و تصویری راهبران با سرپرستان خود یکی از نیازهای اساسی این شرکت بوده است. از آن‌جا که تماس‌های زیادی در این میان رد و بدل می‌شد، هزینه‌های تماس بسیار بالا بود. از طرفی، پایین بودن کیفیت تماس و مشکلات آنتن‌دهی در بعضی مناطق، این شرکت را با چالش‌ مواجه کرده بود.

همین چالش‌ها شرکت توسعه و نوآوری شهر را بر آن داشت تا به دنبال راه‌حلی برای این مسئله باشد. با انجام تحقیقات مختلف، مدیران این شرکت، در نهایت سرویس موبایل سازمانی (MVPN) ایرانسل را انتخاب کردند.

 

استفاده از راهکار موبایل سازمانی (MVPN) برای تماس‌های درون‌سازمانی

پس از این‌که مدیران توسعه و نوآوری شهر سرویس MVPN را بر بستر سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل در شرکت خود فعال کردند، این خدمت به یکی از پرکاربردترین سرویس‌های شرکت تبدیل شد؛ چرا که میزان تماس‌های درون‌سازمانی کارمندان این شرکت که تعداد آن‌ها به ۸۰۰ نفر می‌رسد، بسیار بالا بود و علاوه‌بر راهبران، سایر کارمندان هم برای مکالمات درون‌سازمانی خود از این سرویس بهره می‌بردند.

نتیجه به کار گرفتن MVPN چشم‌گیر بود؛ هزینه‌های تماس پس از استفاده از موبایل سازمانی حدود ۸۰ درصد کاهش داشت و به یک پنجم هزینه‌های پیش از استفاده از این سرویس رسید.

/wp-content/uploads/2021/04/b3-e1619245718593.png

اما استفاده از  این سرویس علاوه‌بر این ‌که هزینه‌های تماس را کاهش و کیفیت مکالمات را افزایش داد، باعث تسهیل تماس‌های درون‌سازمانی کارمندان شرکت هم شد. شماره‌های تماس سریالی سه یا چهاررقمی سیم‌کارت‌های سازمانی این سرویس، باعث می‌شد که کارمندان بتوانند در کم‌ترین زمان و به راحتی با هم تماس بگیرند.

از طرفی، راهکار موبایل سازمانی  به مدیران امکان می‌داد که بتوانند بر بستر سیم‌کارت‌ها، بسته‌های اینترنتی تهیه کنند. این بسته‌ها حجم‌ها و عناوین مختلفی داشتند و همین عامل سبب شد مدیران بتوانند با توجه به سمت‌ها و رده‌بندی شغلی، بسته‌هایی با حجم‌های متفاوت را در اختیار کارکنان قرار دهند.

کارمندان شرکت، با وجود این بسته‌های اینترنتی، در زمان دورکاری دیگر بابت هزینه‌، کیفیت و پایداری اینترنت در خارج از شرکت دغدغه‌ای نداشتند.

 

میزان رضایت شرکت توسعه و نوآوری شهر از سرویس MVPN

نظرسنجی از کارکنان درباره سرویس‌های حوزه فناوری یکی از کارهایی است که شرکت توسعه و نوآوری شهر به صورت منظم انجام می‌دهد. در این نظرسنجی‌ها یکی از سرویس‌هایی که کارمندان از آن بیشترین رضایت را داشتند، سرویس موبایل سازمانی (MVPN) ایرانسل بوده است. بر اساس آماری که از طرف این شرکت ارائه شده رضایت کارکنان این شرکت از سرویس موبایل سازمانی بالای ۹۰ درصد بوده است که درصد بالایی محسوب می‌شود.

از طرفی مدیران هم از نتایج استفاده از این سرویس رضایت بالایی داشته‌اند. همین عامل سبب شده برای بهبود عملکرد شرکت، به بررسی دیگر راهکارهای واحد کسب‌وکارهای سازمانی ایرانسل هم بپردازند. مدیران این شرکت، هم‌اکنون در حال بررسی خدمات شبکه امن همراه ایرانسل برای ترمینال‌ها و دستگاه‌های خودپرداز خارج از شعب خود هستند. هدف آن‌ها از بررسی این راهکار، یافتن راهی برای بالا بردن امنیت ارتباطی در ارائه خدمات بانکی است.

 

جمع‌بندی

شرکت توسعه و نوآوری شهر برای بهبود کیفیت تماس‌های درون‌سازمانی و پایین آوردن هزینه‌های تماس از راهکار موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) استفاده کرده است. با استفاده از این راهکار علاوه‌بر پایین آمدن هزینه‌ها و افزایش کیفیت،  پایداری تماس‌ها و برقراری مکالمات هم تا حد زیادی تسهیل شده است.

اگر شما هم در کسب‌و‌کار خود با چالش‌هایی در زمینه ارتباطات درون‌سازمانی مواجه هستید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت موبایل سازمانی ایرانسل در وب سایت ما مراجعه کنید یا برای دریافت مشاوره  به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

4.1 27 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8162

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7573

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5672