با استفاده از سرویس شبکه امن همراه (APN) گروهی از سیمکارتها در قالب یک شبکه خصوصی مجازی بر روی شبکه امن تلفن همراه ایرانسل با یکدیگر تبادل اطلاعات خواهند کرد. کسبوکارها با استفاده از این سرویس میتوانند از طریق سیمکارتهای ایرانسل، در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی بدون وابستگی به اینترنت، به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف کشور متصل شوند و اطلاعات مورد نیاز را به سرورهای داخلی منتقل نمایند. در حال حاضر، این سرویس علاوه بر شبکه نسل دوم تلفن همراه، بر بستر کلیه فناوریهای شبکه پهن باند ایرانسل نیز ارائه میشود.
ویژگیهای سرویس
- راهاندازی سریع: ایجاد و راهاندازی خدمات APN طی سه روز کاری انجام می شود
- امکان ارائه سرویس در دامنه پهنای باند نسل 4G و 4.5G: استفاده از نسلهای جدید ارتباطات سیار و ثابت در کنار امکانات امنيت پروتکل ارتباطی و تضمين سرعت و QoS ، ارائه خدمات با سرعتهای بالا و مطمئن را فراهم آورده است.
- پوشش یکپارچه و گسترده: پوشش سراسری و یکپارچهای که شبکه دیتای ایرانسل در سراسر کشور فرآهم آورده امکان دسترسی به این خدمات را بسیار ساده و از سویی مطمئن ساخته است.
- عدم وابستگی به اینترنت: APN به عنوان یک شبکه مستقل، ارتباطی با اینترنت ندارد بنابراین محدودیتهایی حاکمیتی و یا فنی که ممکن است گاهاً بر اینترنت اعمال گردد بر روی آن اعمال نمی شود.
- امنیت و پایداری بالا: ارسال اطلاعات بر بستر یک شبکه اختصاصی ،امن و پایدار صورت میپذیرد.
- ارتباطات دو سویه سیم به سیم (دستگاه به دستگاه – M2M) و یا سیم به سرور (SIM to Site): قابلیت ارسال اطلاعات بين دستگاهها و ماشينها در لايه دسترسی و يا محدود کردن ارتباط دستگاهها تنها با سرورهای مرکزی
- قابلیت اختصاص IP بصورت دايناميک
ویژگی | APN |
---|---|
امکان تخصیص آدرس IP به صورت دینامیک |
![]() |
امکان تخصیص يک IP ثابت و يا IP Subnet مطابق با توپولوژی شبکه مشترک |
![]() |
ارائه توافقنامه تضمین سطح کیفیت (SLA) در سطوح طلايي ، نقرهای و برنزی |
![]() |
عدم وابستگی به حجم مصرف داده ( حجم نامحدود) |
![]() |
تضمين حداقل سرعت دسترسی به شبکه |
![]() |
سهولت و سرعت در توسعه شبکه ارتباطی مشتری (High Scalability) |
![]() |
عدم دسترسی به شبکه برای سیم کارتهای خارج از شبکه اختصاصی مشترک |
![]() |
عدم وابستگی به اینترنت به علت استفاده از شبکه داخلی و اختصاصی ایرانسل |
![]() |
برخورداری از بالاترین پهنای باند ممکن با اتکا بر شبکه ارتباطی نسل چهار (LTE-4G) |
![]() |
پوشش گسترده جغرافیایی و منعطف با توجه به پشتیبانی همزمان هر دو تکنولوژی TDDو FDD |
![]() |
امکان استفاده از Shared Account برای سیمکارتهای سازمانی |
![]() |
امکان استفاده از CPEهایی با قابلیت پشتیبانی همزمان از تکنولوژیهای TD ، FD ، 3G و 2G |
![]() |
نصب و راهاندازی آسان و سریع |
![]() |
مديريت و مانيتورينگ شبکه و رصد لحظهای شبکه |
![]() |
سامانه نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل (Enterprise Monitoring Platform)
سامانه EMP یک سامانه اختصاصی برای نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل است. مشترکین شبکه امن همراه یا همان VPN ایرانسل به کمک این سامانه میتوانند وضعیت نقاط خود را رصد نمایند. این سامانه به کاربران امکان میدهد تا در صورت بروز هرگونه اختلال در روند ارتباطی ، آن را جهت بررسی و رفع به تیم پشتیبانی راهکارهای سازمانی ایرانسل اطلاع دهند. به لطف قابلیت ثبت تیکت در این سامانه، درخواستها در کمترین زمان ممکن به دست کارشناسان مربوطه میرسد. به علاوه، گزارشات مختلفی که سامانه EMP در اختیار کابران میگذارد، به کسب و کارها کمک میکند تا خدمات دریافتی خود از ایرانسل را بهتر مدیریت کنند.

پرسشهای متداول
-
برای ایجاد یک شبکه امن و خصوصی برای سازمانها و شرکتها، از کدام یک از راهکارهای سازمانی ایرانسل میتوان استفاده کرد؟
راهکارهای شبکه امن همراه برای ایجاد شبکهای امن و خصوصی بر روی بستر شبکه سراسری ایرانسل مناسب هستند. این شبکه از اینترنت عمومی مستقل بوده و از لحاظ امنیت منطبق بر استانداردهای مربوطه است.
-
تجهیزات مورد نیاز برای راهاندازی این سرویس چیست؟
اگر بنا باشد با توجه به ساختار شبکه و میزان ترافیک مشتری، نقطه مرکزی از پهنای باند بالاتری برخوردار باشد، لازم است یک ارتباط مستقیم (P2P Radio Link، MPLS و یا Fiber) از نقطه مرکزی یا دیتاسنتر مشتری تا شبکه ایرانسل ایجاد شود.
-
آیا میزان ترافیک مصرفی در سرویسهای شبکه امن همراه نامحدود است؟
در سرویس +VPN میزان مصرف نامحدود است ولی در سرویس VPN Lite و APN میزان مصرف به صورت حجمی محاسبه میگردد.
-
آیا امکان دریافت خدمات پشتیبانی به صورت حضوری وجود دارد؟
مشترکان سرویس +VPN میتوانند از خدمات پشتیبانی حضوری به صورت رایگان استفاده کنند. اما مراجعه حضوری کارشناسان فنی ایرانسل برای رفع مشکل سرویسهای APN و VPN Lite با اخذ هزینه همراه خواهد بود.
-
راههای دریافت خدمات پشتیبانی و ارتباط با ایرانسل سازمانی کدامند؟
تماس با شماره 714 از خطوط ایرانسل و 09377140000 از سایر خطوط استفاده از سامانه EMP ارسال ایمیل به آدرس ebs@mtnirancell.ir
-
امنیت ارتباطات در راهکارهای شبکه امن همراه ایرانسل چگونه است؟
این راهکارها بستری کاملاً اختصاصی و مستقل از اینترنت برای مشترک ایجاد میکنند که تمامی الزامات امنیتی استاندارد در آنها رعایت شده است. همچنین مشترکان این سرویس میتوانند جهت افزایش امنیت از پروتکلهای رمزنگاری مانند IPsec برای ارتباطات داخلی خود استفاده کنند.
-
آیا امکان جابجایی نقاط در این سرویس وجود دارد؟
بله، مودمها و سیمکارتهای مورد استفاده در این سرویس میتوانند در صورت نیاز مشتری به هر نقطه جغرافیایی دیگری که تحت پوشش سراسری شبکه ایرانسل باشد، منتقل شوند.
-
آیا مشکلات و اختلالات احتمالی روی سرویس اینترنت بر روی راهکارهای شبکه امن همراه ایرانسل تاثیرگذار است؟
خیر، با توجه به مستقل بودن شبکه اختصاصی ایجاد شده برای مشترک و عدم وابستگی آن به اینترنت، سرویس از پایداری بالایی برخودار است.
-
آیا امکان استفاده از دامنه IP های دلخواه غیرعمومی بر روی سیم کارت سرویسهای شبکه امن همراه امکان پذیر است؟
بله، پس از تکمیل فرمهای مربوطه توسط مشتری و در صورت تایید بخش فنی، میتوان از دامنههای اعلام شده برای این سرویس استفاده کرد.
-
آیا سرویس APN برای ارتباط نقاط شعب یک شرکت یا سازمان مناسب است؟
خیر، سرویس APN برای مصارفی که تبادل داده اندکی دارند، مانند پایانه های فروشگاهی ( POS ) استفاده می شود.برای ارتباطات نقاط شعب یک سازمان، سرویسهای VPN Lite و یا +VPN پیشنهاد میشود.
داستان موفقیت

تجربه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از سرویس APN ایرانسل

تجربه شرکت به پرداخت ملت در استفاده از راهکار شبکه امن همراه ایرانسل

تجربه شرکت توزیع برق اصفهان در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

چگونه شبکه امن همراه APN چالشهای شرکت کارت اعتباری ایران کیش را مرتفع کرد؟

سرویس VPN سازمانی ایرانسل در خدمت اورژانس تهران!

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

تجربه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل
پرسشهای تکمیلی
-
آیا امکان ارائه سرویسهای دیگر مانند Voice و SMS روی سیمکارتهایی که در یک شبکه امن همراه قرار دارند وجود دارد؟
-
برای استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل آیا لازم است سیمکارت جدید تهیه کنیم یا میتوانیم از سیمکارتهای فعال فعلی استفاده کنیم؟
-
آیا امکان راهاندازی شبکه امن همراه ایرانسل به صورت آزمایشی وجود دارد؟
-
هزینههای سرویس شبکه امن همراه شامل چه مواردی است؟