post image

کاربرد موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) در منطقه ويژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج‌فارس

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) چه نقشی در بهبود ارتباطات پرسنل عملیاتی این مجموعه ایفا کرد؟


بدون‌شک، نیروی کار عملیاتی، پایه‌واساس صنایع و کسب‌و‌کارهای تولیدی را تشکیل می‌دهند. ماهیت کسب‌وکارهای فعال در این حوزه ایجاب می‌کند که کارمندان بخش‌های مختلف، به‌طور پیوسته با یکدیگر در ارتباط باشند؛ اما عواملی نظیر گسترده بودن محدوده سایت‌های تولیدی و عدم‌دسترسی به تجهیزات ارتباطی مناسب، مانعی بزرگ برای پیشبرد بهینه عملیات در این شرکت‌ها محسوب می‌شود. ناهماهنگی که به‌واسطه عدم‌شکل‌گیری ارتباطات مناسب میان پرسنل ایجاد می‌شود، ممکن است سلامت کارکنان را به‌خطر بیندازد یا منجر به خرابی ماشین‌آلات و تحمیل هزینه‌های گزاف به کسب‌وکارها شود.

آشنایی با منطقه ويژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج فارس

/wp-content/uploads/2022/09/21-e1662185318748.jpg

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس در سال ۱۳۷۶ در بندرعباس تاسیس شد. این منطقه دارای وسعت تقریبی ۵۰۰۰ هکتار است که ۲۰۰۰ هکتار از آن را محوطه عملیاتی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل می‌دهند. این مجموعه با فراهم آوردن زیرساخت و شرایط موردنیاز برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و هدایت آن‌ها در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی تلاش می‌کند تا زمینه رشد اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه فناوری‌های مدرن حوزه تولید و در نهایت امکان ورود به بازارهای رقابت جهانی را فراهم کند. با عملیاتی شدن سایت جنوبی، این منطقه فعالیت خود را در زمینه احداث شبکه راه و تاسیسات، هتل پنج ستاره خلیج فارس، کارخانه‌های آب شیرین‌کن، پل‌های روگذر به محور شهید رجایی و راه‌آهن شروع کرد. سپس به‌دنبال ادغام شدن با شرکت نورد بندرعباس (بارکو) و ملحق شدن اسکله‌های تخلیه و بارگیری موادمعدنی و استقرار گمرک، عملیاتی شدن سایت‌ها محقق شد. در حال حاضر با توجه به استقرار صنایع بزرگی هم‌چون فولاد، آلومینیوم و سایر صنایع، این منطقه به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم و آند در کشور تبدیل شده است.

به‌علاوه این مجموعه، دارای بزرگ‌ترین مجموعه نوارنقاله کشور است که وظیفه تخلیه و بارگیری مواد فله را برعهده دارد. منطقه ویژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج‌فارس یکی از مجموعه‌های پیش‌رو کشور است و  این قابلیت را دارد که با بیشترین سرعت، مواد فله معدنی (پودر آهن، زغال‌سنگ) را از دریا به خشکی و از خشکی به واگن منتقل کند.

چالش‌های ارتباطی منطقه ویژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج فارس

/wp-content/uploads/2022/09/2121-e1662185385441.jpg

همان‌طور که گفته شد، منطقه ويژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج‌فارس، بزرگ‌ترین مجموعه منطقه ویژه صنعتی کشور است که ماموریت آن ارائه زیرساخت به سرمایه‌گذاران بزرگ صنعتی است. این شرکت در زمینه پیشبرد عملیات تخلیه و بارگیری مواد فله در اسکله‌ها، نیازمند ایجاد هماهنگی میان واحدهای عملیاتی مختلف خود را داشت.  از آنجایی که در واحدهای عملیاتی، دسترسی به تلفن برای پرسنل عملیاتی دشوار است، این پرسنل ناچار بودند از موبایل شخصی خود برای برقراری تماس با واحدهای مختلف استفاده کنند یا زمان زیادی را برای دسترسی به تلفن ثابت صرف کنند.

به‌منظور برطرف کردن این چالش‌ها، این مجموعه سرویس‌های چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی را بررسی کرد، اما تمامی این سرویس‌ها مشکلاتی نظیر محدود بودن گستره پوشش‌دهی و  بالا بودن هزینه ایجاد و نگهداری زیرساخت را به‌همراه داشتند. به همین دلیل، مدیران مجموعه  پس از  آشنایی با مزایای سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN) تصمیم به استفاده از این راهکار گرفتند.

 

مزایای سرویس MVPN برای منطقه ویژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج‌فارس

سرویس موبایل سازمانی بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ارائه می‌شود. با استفاده از این سرویس، شرکت‌ها می‌توانند با پرداخت آبونمان ماهانه، مکالمات رایگان و نامحدود درون‌سازمانی را برای پرسنل خود فراهم کنند. در این سرویس، یک کد کوتاه ۳ تا ۵ رقمی به هر سیم‌کارت اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین افراد می‌توانند بدون‌نیاز به حفظ کردن شماره‌های طولانی با همکاران خود تماس بگیرند. همچنین با وجود این کدهای کوتاه، تماس‌های کاری و شخصی پرسنل تفکیک می‌شوند و نگرانی مدیران بابت پرداخت هزینه تماس‌های خارج از سازمان پرسنل برطرف می‌شود. همچنین از طریق تلفیق این سرویس با راهکاری به نام PBX می‌توان تلفن‌های داخلی رومیزی را با موبایل سازمانی در یک شبکه قرار داد. به این ترتیب حتی زمانی که پرسنل پشت میز خود نباشند می‌توانند به تماس‌های تلفن داخلی خود پاسخ بدهند.

ویژگی‌های عمده این سرویس را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کاهش هزینه مکالمات
  • قابلیت تفکیک تماس‌های شخصی کارکنان
  • امکان اعمال محدودیت در تماس با پیش‌شماره‌های خاص
  • قابلیت ایجاد گروه‌های مختلف از کارکنان و مدیریت تماس‌های بین‌گروهی
  • امکان افزودن سیم‌کارت‌های فعلی کارکنان به شبکه موبایل سازمانی
  • حفظ حریم شخصی کارکنان
  • گسترش ارتباطات درون‌سازمانی با صرف کمترین هزینه

/wp-content/uploads/2022/09/212121-e1662185458626.jpg

مدیر فناوری اطلاعات منطقه ویژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج فارس در خصوص به‌کارگیری این سرویس می‌گویند:«پس از آشنایی با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل، ۳۰۰ عدد سیم‌کارت سازمانی را از مجموعه ایرانسل خریداری کردیم. این سیم‌کارت‌ها عمدتا توسط نیروی کار عملیاتی در اسکله‌ها، واحد انتظامات و همکاران شاغل در واحد HSE (بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست) استفاده می‌شود.

سرویس موبایل‌ سازمانی در واحدهای عملیاتی نقش دستگاه‌های بی‌سیم را بازی می‌کند و از آنجایی که  نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مجزا و اخذ مجوز ندارد، بسیاری از هزینه‌های سازمان را به‌لحاظ خرید، تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های بی‌سیم کاهش می‌دهد.

این سرویس علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها به بهبود ارتباطات درون‌سازمانی مجموعه ما کمک شایانی کرده است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که سرویس MVPN برای ما به همراه داشته است، امکان اضافه کردن سیم‌کارت‌های شخصی پرسنل به شبکه است.

بنابراین ما از سرویس MVPN رضایت کافی را داریم و همین موضوع دلیل هر ساله ما برای تمدید این سرویس است.»

برای آشنایی با تجربیات سایر کسب‌وکارها در استفاده از سرویس MVPN، می‌توانید این مقالات را بخوانید:

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)، تجربه متفاوت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

 

سخن آخر

نبود ارتباطات مستمر میان پرسنل، تهدیدی بزرگ برای بهره‌وری سازمان‌هاست و بی‌توجهی به این موضوع هزینه‌های سنگینی را به آن‌ها تحمیل می‌کند. راهکارهای سازمانی ایرانسل برای رفع این نیازمندی دو سرویس موبایل سازمانی و سیستم بی‌سیم PoC  خود یعنی واکه را به کسب‌وکارهای کشور ارائه می‌کند.

اگر شما نیز  همانند منطقه ویژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج‌فارس، در مجموعه خود با چالش‌های ارتباطی رو‌به‌رو هستید، استفاده از این دو سرویس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مراجعه به وب‌سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل می‌توانید اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب کنید. همچنین برای دریافت مشاوره از کارشناسان ما می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل ارسال کنید.

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8199

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7599

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5698