post image

تجربه شرکت کشاورزی برکت جوین در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

چگونه MVPN ایرانسل ارتباطات درون‌سازمانی شرکت کشاورزی برکت جوین را بهبود بخشید؟


آشنایی با شرکت کشاورزی برکت جوین

شرکت کشاورزی برکت جوین از زیرمجموعه‌های شرکت کشت و صنعت جوین است. برکت جوین فعالیت خود را با رویکرد تولید، تحقیقات و ترویج محصولات استراتژیک کشاورزی در سال 1378 آغاز کرده است.

این شرکت با دارا بودن 6700 هکتار زمین کشاورزی، در زمینه تولید محصولات گندم، جو، چغندر، ذرت، گوجه فرنگی، پیاز، کلزا و صیفی‌جات فعال است.

چالش شرکت کشاورزی برکت جوین در حوزه ارتباطات درون‌سازمانی

/wp-content/uploads/2021/06/2-e1623482209372.jpg

برقراری ارتباط میان پرسنل و واحدهای مختلف در شرکت کشاورزی برکت جوین، از ابتدای کار این شرکت به دلایل زیر همواره با چالش مواجه بوده است.

  • بالا بودن مساحت سطح زیر کشت این شرکت
  • پراکنده بودن پرسنل (سرپرست‌ها، متصدی‌ها، نیروهای آبیار و متفرقه) در محیط‌هایی دور از هم
  • نبودن امکان استفاده از زیرساخت تلفن ثابت در فضای خارج از شهر
  • زیاد بودن فاصله زمین‌های کشاورزی با دفتر اصلی این شرکت

مدیران برکت جوین برای هموار کردن مسیر ارتباطات درون‌سازمانی خود، ابتدا از سیستم بی‌سیم استفاده کردند. در این روش، باید در مزرعه‌ها و ساختمان‌های اداری این مجموعه دکل‌هایی نصب و مرکز پیامی احداث می‌شد. کار این مرکز به این صورت بود که پیام را از مرجع آن دریافت و به شخص یا واحد مورد نظر ارسال می‌کرد.

این روش چند نقص داشت که سبب شد مدیران این شرکت به فکر یافتن راهکاری دیگر برای حل چالش خود باشند. این کاستی‌ها به شرح زیر بود:

  • بالا بودن هزینه‌های زیرساختی، مثل هزینه احداث مرکز پیام و نصب دکل
  • وجود واسطه در برقراری ارتباط که موجب پایین آمدن دقت در پیام‌رسانی می‌شد.
  • بروز تأخیر در ارسال پیام‌ها

بی‌سیم‌های بردبالا راه حل بعدی بود  که نظر این شرکت را به خود جلب کرد، اما استفاده از این روش مدت زیادی دوام نیاورد. زیرا این بی‌سیم‌ها هم جواب‌گوی نیازهای ارتباطی شرکت نبودند.

در نتیجه جستجو برای یافتن راهکار ادامه پیدا کرد تا این‌که به راه حلی جدید منتهی شد: سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN).

 

آشنایی با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس موبایل سازمانی یا MVPN یکی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است که با استفاده از آن، کسب‌وکارها می‌توانند در هر مکان و زمانی با کارکنان خود در ارتباط باشند و از همه امکانات تلفن داخلی در تلفن همراه کارکنان خود بهره‌مند شوند. برای برخورداری از این امکان، سازمان‌ها با خریداری سیم کارت‌های سازمانی ایرانسل و پرداخت آبونمان ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت امکان مکالمه رایگان و نامحدود میان پرسنل خود را فراهم می‌کنند.

شرکت کشاورزی برکت جوین با خرید ۵۰ سیم‌کارت سازمانی، استفاده از این راهکار را شروع و به مرور تعداد آن‌ها را بیشتر کرد؛ به طوری که هم‌اکنون ارتباطات درون‌سازمانی این شرکت بر بستر ۵۰۰ سیم‌کارت سازمانی برقرار می‌شود.

حل چالش‌های ارتباطی شرکت برکت جوین با راهکار MVPN

/wp-content/uploads/2021/06/3-e1623482256594.jpg

یکی از دل‌مشغولی‌های مسؤولان در شرکت برکت جوین، امکان برقراری ارتباط ۲۴ ساعته بین کارکنان خط تولید این شرکت و مدیران بود. در گذشته، اگر مدیر یا سرپرست در جایی خارج از مجموعه حضور داشت، برقراری ارتباط با او بسیار دشوار و گاهی ناممکن می‌شد. اما راهکار موبایل سازمانی این امکان را به مدیران و کارکنان داد که حتی وقتی در شهر دیگری به سر می‌برند بتوانند با هم در ارتباط باشند.

از طرفی، آنتن‌دهی قوی ایرانسل در محدوده جغرافیایی این شرکت نقش مهمی در بهبود کیفیت ارتباطات در این شرکت ایفا کرد.

پرداخت آبونمان ماهیانه این سرویس هزینه‌های ارتباطی را تا ۵۰ درصد کاهش داد. پیش از این کارکنان، به علت کاستی‌های سیستم بی‌سیم، مجبور بودند گاهی از خط موبایل خود برای برقراری ارتباط استفاده کنند. مشکل این‌جا بود که آن‌ها باید برای دریافت هزینه تماس از شرکت، درگیر فرآیندهای طولانی و زمان‌بر نامه‌نگاری و ثبت درخواست می‌شدند. بهره‌گیری از موبایل سازمانی ایرانسل، عملاً همه این فرآیندها را حذف کرد.

امکان تشکیل گروه‌های مجازی برای تبادل سریع‌تر اطلاعات از دیگر امکاناتی بود که به نظر مسؤولان این شرکت در تسهیل کار و سرعت بخشیدن به آن نقش مهمی ایفا می‌کرد.

 

میزان رضایتمندی کارکنان و مدیران شرکت برکت جوین از راهکار MVPN

مزایا و امکانات این سرویس دست به دست هم دادند و سبب شدند که کارکنان و مدیران برکت جوین از آن رضایت کامل داشته باشند و استفاده از این سرویس را به شرکت‌های مشابه خود توصیه کنند.

این شرکت در نظر دارد در آینده از سرویس شبکه امن همراه ایرانسل (APN) هم برای بهبود فرآیندهای کاری خود استفاده کند.

اگر در سازمان بزرگی مشغول کار هستید، احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که به علت اختلال ارتباط درون‌سازمانی دچار مشکل شوید، با ناهماهنگی مواجه شوید و پیام‌های‌تان به موقع به دست مخاطب نرسد.  برای رفع این چالش‌ها در برقراری ارتباطات درون سازمانی خود، به وب‌سایت ما سر بزنید و با سرویس موبایل سازمانی ایرانسل بیشتر آشنا شوید. برای دریافت مشاوره نیز می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل ارسال کنید.

 

4.1 14 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8168

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7579

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5679