post image

شبکه امن همراه ایرانسل، انتخاب هوشمندانه فولاد مبارکه اصفهان برای دورکاری!

استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل برای حل چالش‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمان دورکاری


استفاده از اینترنت در سراسر دنیا روزبه‌روز در حال افزایش است، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰، تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت به ۱۲,۲ میلیارد برسد. همان‌طور که می‌دانید، اینترنت متداول‌ترین بستر ارتباطی جهت انتقال اطلاعات در شرکت‌ها است. این اطلاعات می‌تواند شامل مدارک مالی، فاکتورهای خریدوفروش محصولات، اطلاعات محرمانه مشتریان، تصاویر دوربین‌های امنیتی، پرونده‌های مهم، سامانه‌های اتوماسیون و دیگر منابع اطلاعاتی مهم باشد. از سوی دیگر، به‌دلیل محرمانه بودن اطلاعات و نگرانی از بابت رخ دادن حملات سایبری، سرقت یا دست‌کاری احتمالی، شرکت‌ها مقاومت بیشتری برای تبادل این اطلاعات در بستر عمومی اینترنت از خود نشان می‌دهند.

ایرانسل با طراحی و ارائه راهکارهایی جامع و متناسب، نظیر شبکه امن همراه، نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و رفع چالش‌های شرکت‌های بزرگ و کوچک داشته است. از این‌رو در این مقاله به سراغ بررسی نقش سرویس شبکه امن همراه ایرانسل (APN) در شرکت فولاد مبارکه اصفهان رفته‌ایم.  

 

مزایا و قابلیت‌های شبکه امن همراه ایرانسل

شبکه امن همراه (APN) یکی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است که امکان انتقال امن اطلاعات را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. با استفاده از این سرویس، امکان تبادل اطلاعات، بین گروهی از سیم‌کارت‌ها در قالب یک شبکه خصوصی مجازی و امن پدید می‌آید. به این ترتیب، کسب‌وکارها می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل، بدون نیاز به اینترنت و در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی، به شبکه داخلی شرکت خود در اقصی نقاط کشور متصل شده و اطلاعات مورد نیاز خود را به سرورهای داخلی انتقال دهند. در ادامه به چند مورد از مزایا و قابلیت‌های این سرویس اشاره خواهیم کرد.

/wp-content/uploads/2020/08/1212-e1671540292433.png

امنیت بالا: از آنجایی که تبادل اطلاعات بر بستر شبکه امن همراه (APN)، از طریق یک شبکه اختصاصی انجام می‌شود، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

نداشتن وابستگی به اینترنت: تبادل اطلاعات در شبکه امن همراه ایرانسل، بر اساس پروتکل TCP/IP انجام می‌شود و به‌دلیل وابسته نبودن این شبکه به اینترنت، پایداری بسیار بالایی دارد.

پوشش گسترده و دسترسی دائمی: سرویس APN ایرانسل بر بستر کلیه فناوری‌های شبکه تلفن همراه شامل نسل دوم، سوم و چهارم ارائه شده و به دلیل گستردگی پوشش شبکه دیتای ایرانسل، در بیشتر نقاط کشور در دسترس است.

پهنای باند بالا: با توجه به ارائه سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل با فناوری 3G/4G، پهنای باند بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند.

در ادامه با نگاهی به تجربه موفقیت‌آمیز شرکت‌ فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از راهکار ارتباط امن ایرانسل (APN)، با چالش‌های ارتباطی این شرکت بزرگ ایرانی و همچنین تاثیرات استفاده از APN در برطرف کردن آن، آشنا می‌شویم.

آشنایی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان

/wp-content/uploads/2020/08/121212-e1671540334398.jpg

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگترین واحد صنعتی خصوصی و مجتمع تولید فولاد در کشور است. شرکت فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی در زمینه تولید ورق‌های فولادی بوده که در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین پیشرفت فناوری صنعت فولاد، نقشی اساسی دارد. این شرکت بیش از ۵۰% فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک و سنگین، لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، لوازم خانگی، الکتریکی و صنایع لوله و پروفیل صنعتی تامین می‌کند. شرکت فولاد مبارکه، با دارا بودن هفت مجتمع صنعتی در نقاط مختلف کشور، توانسته برای بیش از ۲۰۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند.

بیشتر بخوانید:

فولاد مبارکه اصفهان در مسیر تحول دیجیتال

 

چالش‌های فولاد مبارکه اصفهان

بالا بردن امنیت داده‌ها و یافتن راهکاری برای تبادل این اطلاعات در بستری غیر از اینترنت، از مهم‌ترین چالش‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده است.

یکی دیگر از چالش‌های عمده این شرکت، در رابطه با زمان‌بندی و حضور داشتن یا نداشتن مدیران در سازمان، به دلایلی چون ماموریت‌ها، جلسات، کلاس‌های آموزشی و مسافت زیاد کارخانه تا منزل، بوده است؛ چراکه امکان به تأخیر انداختن فرآیند تاییدات و نظارت، به علت عدم حضور فیزیکی مدیر در محل کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

پاسخی به چالش ‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان با موبایل سازمانی ایرانسل

پاسخ شبکه امن همراه ایرانسل به نیازهای شرکت فولاد مبارکه اصفهان

/wp-content/uploads/2020/08/12121212-e1671540401451.jpg

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در راستای رفع چالش‌ها و موانع ارتباطی، بر آن شد تا برای سهولت دسترسی مدیرعامل و مدیران ارشد به سرویس‌های داخلی شرکت، از بستر ارتباط دائمی و امن سرویس APN ایرانسل استفاده کند.

از وظایف روزمره مدیران می‌توان به ثبت مسئولیت‌ها و تایید آن‌ها، مانند درخواست‌های خرید، تایید صورت‌وضعیت‌ها، تایید کارکرد پرسنل تحت سرپرستی و…، در سیستم اطلاعات جامع و یکپارچه فولاد مبارکه با عنوان  (Enterprise information system) EIS  اشاره کرد.

در کارتابل همراه مدیران، این امکان برای مدیران وجود دارد تا به‌راحتی در بین مسیر و در هر مکان و زمان، از طریق گوشی موبایل خود، فعالیت‌های مذکور را انجام داده و بر فرآیندهای مختلف نظارت داشته باشند. همچنین به‌کمک شرکت ایرانسل، کل شبکه دیتای مسیر اصفهان- مبارکه، از جهت پوشش و سرعت دیتا و با هدف تسهیل هرچه بیشتر فرآیندها ارزیابی و بهینه‌سازی شده است.

 

امنیت و دورکاری، دلایل مهم انتخاب شبکه امن همراه ایرانسل

از دلایل انتخاب سرویس APN ایرانسل توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان، علاوه‌بر نیاز به انتقال داده‌‌ها بر روی شبکه‌ای امن، غیر از بستر عمومی اینترنت، پیشرو بودن ایرانسل در ارائه این سرویس بود. از طرفی با توجه به شرایط پیش‌آمده به‌واسطه ویروس کرونا و نیاز کارکنان به دورکاری، مدیران ارشد واحد‌های ستادی به‌دلیل امکان انتقال داده‌ها از راه دور، از این سرویس بیش‌ازپیش بهره می‌برند. همچنین به‌دلیل قابلیت توسعه‌پذیری و گسترش سرویس APN، می‌توان از آن در سایر سطوح مدیریت، مانند مدیران میانی، سرپرستان و مدیران نیز استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

اینترنت اشیا چگونه موجب تحول دورکاری می‌ شود؟

 

میزان رضایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان از شبکه امن همراه ایرانسل

سرویس شبکه امن همراه ایرانسل یا APN، با جلب رضایت مدیران شرکت فولاد مبارکه، علاوه‌بر تسهیل فرآیندها، استمرار در ارتباطات، افزایش سرعت پیشرفت کار و کاهش نسبی هزینه‌های ناشی از انتقال صحیح و به‌موقع اطلاعات، توانسته است نگرانی‌های آن‌ها را از بابت نبود پایداری و امنیت در انتقال داده‌ها برطرف نماید. همچنین این شرکت علاوه‌بر موارد گفته شده، از کیفیت پشتیبانی ایرانسل نیز تا حد زیادی رضایت خاطر داشتند.

علاوه‌بر شرکت فولاد مبارکه اصفهان، سازمان‌های دیگری نیز تجربه استفاده از این سرویس را دارند که درصورت تمایل می‌توانید مقالات مرتبط با آن‌ها را نیز مطالعه کنید:

 

کلام آخر

با شیوع گسترده ویروس کرونا و پیشرفت تکنولوژی، استفاده از فناوری‌های دیجیتال در بسیاری از کسب‌وکارها افزایش یافت. از سوی دیگر، به‌دلیل دورکاری کارکنان و حضور نداشتن در محل کار، نیاز به سرویس شبکه امن همراه (APN)، که زیرمجموعه‌ای از VPN سازمانی و بستری مناسب برای انتقال امن داده‌ها است، به‌شدت احساس می‌شد.

راهکارهای سازمانی ایرانسل، یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات است که علاوه‌بر این سرویس، راهکارهای دیگری نظیر موبایل سازمانی (MVPN)، واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، زیرساخت ابری و… را نیز با هدف تسهیل امور به‌هنگام دورکاری و تحقق تحول دیجیتال در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد.

شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۳ مربع (#3*)، روش جدیدی برای برخورداری از مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انواع راهکارهای سازمانی ایرانسل است و کاربران می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری (#1*3*3*) پیامکی حاوی اطلاعات تکمیلی سرویس VPN سازمانی دریافت کنند. همچنین لازم به ذکر است که امکان ارسال نظرات و سوالات از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir نیز وجود دارد.

 

منبع:

/b/8806/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81

3.6 17 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29540

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 25928

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8171