post image

سرویس شبکه امن همراه APN،راهکاری نوین برای حل چالش‌های شرکت فن‌آوا کارت!

تبادل امن اطلاعات در شرکت فن‌آوا کارت، با استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل


اکثر مردم با شنیدن کلمه «سرقت پول»، سرقت‌های بزرگ مسلحانه از بانک‌ها یا فیلم‌ها و سریال‌هایی با این موضوع را به خاطر می‌آورند؛ سرقت‌هایی بزرگ با گروهی از آدم‌های حرفه‌ای و نقشه‌های بزرگ و پیچیده!

/wp-content/uploads/2022/10/kk2.jpg

اما در عصر حاضر، سرقت از بانک‌ها به پیچیدگی آن چیزی که در فیلم و سریال‌ها نمایش داده می‌شود، نیست بلکه همه چیز بسیار ساده‌تر از قبل اتفاق می‌افتد. سارقین برای سرقت پول، لازم نیست تا با یک گروه آدم، تجهیزات و اسلحه وارد بانک‌ها شوند، بلکه یک لپتاپ و دسترسی به اینترنت تنها چیزی است که به آن احتیاج دارند. با نفوذ به سیستم بانک‌ها یا بسترهای انجام تراکنش که از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند، هکرها پول‌های تراکنش را به‌جای انتقال به بانک، به حساب خود منتقل می‌کنند.

با افزایش این مدل از سرقت‌ها و روند نفوذ به سیستم‌های بانکداری، تمام عوامل و شرکت‌های حاضر در این صنعت باید امنیت سرمایه مردم را حفظ کنند و نفوذ را به حداقل برسانند.

شرکت فن آوا کارت که یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده دستگاه‌های کارتخوان در کشور است، توانسته تا این چالش را با استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل، حل کند و امنیت تراکنش‌هایی که در شبکه خود انجام می‌شود را تامین کند.

در ادامه این مقاله، به تجربه شرکت فن آوا کارت در راستای استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN می‌پردازیم.

معرفی شرکت فن آوا کارت

/wp-content/uploads/2022/10/kk3.jpg

شرکت فن آوا کارت در سال ۱۳۸۲ و با هدف ارائه خدمات ایمن، موثر، ارزان و در جهت توسعه ابزارهای پرداخت به‌عنوان عضوی از گروه بزرگ فن‌آوا (سهامی عام) آغاز به کار کرد.این شرکت پس از دریافت مجوز  PSPاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را با صدور کارت‌های اعتباری آغاز و در سال ۱۳۸۸، همکاری خود را با بانک‌های سرتاسر کشور در زمینه تامین، نصب و پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان، آغاز کرد.

شرکت فن‌آوا کارت با اتکا به نیروی انسانی متخصص، فناوری‌های امنیتی روز دنیا و بهره‌گیری از ابزارهای نوین پرداخت، موفق به کسب رتبه برتر شورای عالی انفورماتیک کشور نیز شده است، اما مسیر رسیدن به این موفقیت، راحت و بدون مشکلات نبوده است.

یکی از چالش‌های اصلی این شرکت در طی چند سال اخیر، استفاده از کارتخوان‌های بی‌سیم و انجام تراکنش‌های بانکی و انتقال پول در بستر اینترنت بوده است؛ چراکه انتقال پول به بانک، در فضای اینترنت ریسک به‌شدت بالایی دارد و نیازمند یک شبکه امن‌تر و غیرقابل نفوذ است. شرکت فن‌آوا کارت نیز برای حل این مشکل، استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل در صحن جدید مجلس شورای اسلامی!

 

 

سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل چیست؟

سرویس شبکه امن همراه APN، امکان تبادل امن اطلاعات را بین گروهی از سیم‌کارت‌ها و در قالب یک شبکه خصوصی مجازی، بر روی شبکه امن ایرانسل فراهم می‌کند. با استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN، کسب‌وکارها می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های مخصوص ایرانسل، بدون نیاز  به اینترنت و در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی به شبکه داخلی شرکت خود متصل شوند و اطلاعات موردنیاز خود را در هر نقطه از کشور با یکدیگر تبادل کنند. برخی از ویژگی‌های مهم سرویس شبکه امن همراه APN را در ادامه می‌بینیم:

  • امنیت بالا: تبادل اطلاعات بر بستر شبکه امن همراه و از طریق یک شبکه اختصاصی انجام می‌شود که باعث افزایش قابل توجه امنیت اطلاعات می‌شود.
  • عدم وابستگی به اینترنت: با ساخت یک شبکه خصوصی مجازی، ارتباطات و تبادل اطلاعات بدون نیاز به اینترنت اتفاق می‌افتد که باعث ایجاد پایداری بالایی در اطلاعات می‌شود.
  • پوشش گسترده و دسترسی دائمی: سرویس شبکه امن همراه APN بر بستر کلیه فناوری‌های شبکه تلفن همراه شامل نسل دوم، سوم و چهارم ارائه شده و به دلیل گستردگی پوشش شبکه دیتای ایرانسل، در بیشتر نقاط کشور در دسترس است.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت توزیع برق آذربایجان غربی در استفاده از شبکه امن همراه APN

 

رفع چالش‌های شرکت فنآوا کارت از طریق سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل

اما استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل چگونه چالش‌های شرکت فن‌آوا کارت را حل کرد؟ شرکتی که در حوزه نصب و پشتیبانی کارت‌خوان فعالیت می‌کند، چه نیازی به سرویس شبکه امن همراه APN دارد؟ این سوالات در گفتگو با نماینده شرکت فن‌آوا کارت مطرح شد که شما در ادامه خلاصه‌ای از آن را مطالعه می‌کنید.

 

/wp-content/uploads/2022/10/kk5.jpg

نماینده فن‌آوا کارت درباره نحوه استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN توضیح داد: «دستگاه‌های کارت‌خوان بی‌سیم برای انجام تراکنش نیاز به ارتباط با بانک‌ها دارند که این ارتباط در گذشته از طریق سیم‌کارت‌های دیتا و بر بستر اینترنت برقرار می‌شد، اما با گذشت زمان و روشن شدن اهمیت امنیت تراکنش‌ها، تصمیم بر این شد تا با استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل و با ساخت یک شبکه خصوصی مجازی در عین حفظ و پایداری ارتباط، خطر نفوذ و هک شبکه را نیز تا جای ممکن کاهش دهیم.»

ایشان در ادامه و با اشاره به ویژگی‌های سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل، ادامه داد: «علاوه‌بر تامین امنیت تراکنش‌ها، سواستفاده از سیم‌کارت‌های کارت‌خوان‌ها برای شرکت ما یک چالش بزرگ بود. در طی چند سال فعالیت شرکت فن‌آوا کارت، گاهی سواستفاده‌هایی از سیم‌کارت‌های‌ کارت‌خوان‌ها توسط‌ اشخاص دارنده آن‌ها صورت می‌گرفت و چون مالکیت

سیم‌کارت‌ها متعلق به شرکت فن‌آوا کارت بود، این اتفاق و سودجویی‌ها باعث می‌شد تا ما به‌عنوان مالک سیم‌کارت‌ها، ناچار به پاسخگویی در محاکم قضایی باشیم. اما سرویس شبکه امن همراه APN با طراحی و تعریف سیم‌کارت‌های مخصوص به شرکت فن‌آوا کارت و محدود کردن ارسال پیامک و تماس برای این شرکت، تمام راه‌های سوجویی و سواستفاده ممکن را بسته است تا بتواند از این طریق، یکی دیگر از چالش‌های مهم ما را نیز مرتفع کند.»

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از سرویس APN ایرانسل

 

شرکت فن‌آوا کارت در مورد میزان رضایت خود از سرویس شبکه امن همراه  APNایرانسل، گفت: «در حال حاضر  شرکت فن‌آوا کارت ۶۴ هزار نود فعال در سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل در اختیار دارد که تقریبا بسیاری از ریسک‌های پر خطر شرکت را کاهش داده است و باعث رضایت ۹۰ درصدی فن آوا کارت از این سرویس شده است.»

 

کلام آخر 

صنعت بانکداری و خدمات آن از جمله، نحوه انتقال پول نسبت به گذشته دچار تغییرات بزرگی شده است. به‌همین دلیل نحوه تامین امنیت سرمایه مردم نیز باید دچار تغییرات اساسی شود و راهکارهای متنوعی توسط بانک‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه آن‌ها در این حوزه تمهید شود.

یک از راه‌حل‌های پیشنهادی به این صنعت که توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود، سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل است که در کنار دو محصول دیگر با نام‌های سرویس شبکه امن همراه VPN Lite و  سرویس شبکه امن همراه +VPN، جز زیرمجموعه سرویس VPN سازمانی تعریف می‌شوند و قابلیت‌های متنوع  و گوناگونی دارند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر یا مشاوره درباره محصولات معرفی‌شده، از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29556

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 26035

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8200