post image

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.


امنیت اطلاعات و ارتباطات محرمانه برای کسب‌وکارها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، زمانی که افراد خارج از سازمان، به این اطلاعات دست پیدا کنند، می‌توانند خسارات جبران‌ناپذیری را برای سازمان به بار آورند. این سوال همیشه برای سازمان‌ها مطرح بوده که چگونه می‌توان در برابر این تهدیدها از سازمان‌ها محافظت کرد؟ آیا راهکاری مطمئن برای حل این چالش وجود دارد؟

 

شبکه امن همراه ، راهکاری مطمئن برای حفظ امنیت اطلاعات

از آن‌جا که امنیت اطلاعات همیشه یکی از دل‌مشغولی‌های اصلی کسب‌وکارها بوده است، راهکارهای گوناگونی برای آن طراحی و اجرا شده است که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی داشته‌اند. واحد راهکارهای سازمانی ایرانسل هم با توجه به اهمیت این موضوع، خدمت شبکه امن همراه  یا APN را ارائه کرده است. اما این راهکار چگونه می‌تواند امنیت اطلاعات را برای سازمان‌ها تضمین کند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که APN چیست؟

ساختار شبکه امن همراه به این شکل است که در آن  از گروهی سیم‌کارت در قالب یک شبکه خصوصی مجازی  استفاده می‌شود که در شبکه تلفن همراه تبادل اطلاعات می‌کنند. استفاده از این سیم‌کارت‌ها به کارمندان این امکان را می‌دهد که در کانالی امن و  اختصاصی به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف کشور متصل شوند و اطلاعات مورد نیاز را به سرورهای داخلی خود منتقل ‌کنند.

شبکه امن همراه علاوه بر شبکه نسل دوم تلفن همراه، بر بستر همه فناوری‌های شبکه پهن‌باند ایرانسل نیز قابل ارائه است. این سرویس از طریق ایجاد درگاه امن، مستقل و مجزا بر بستر شبکه ایرانسل، تبادل اطلاعات را در هر لحظه و هر مکان تسهیل می‌کند.  سازمان‌هایی مثل بانک‌ها، سازمان‌های عمومی و دولتی، شرکت‌های بیمه که امنیت اطلاعات برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد، می‌توانند از مزایای این خدمت بیشترین بهره را ببرند.

 

مزایای شبکه امن همراه (APN)

تجربه کسب‌وکارهای مختلف نشان داده است که استفاده از شبکه امن همراه مزایای بسیاری به همراه دارد. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم.

/wp-content/uploads/2017/06/amn2-1-e1619694042722.jpg
  • امنیت

از آنجا که تبادل اطلاعات در این سرویس از طریق یک شبکه اختصاصی ایجاد شده توسط خود مشترک انجام می‌شود، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • پایداری

اگرچه تبادل دیتا در قالب سرویس APN بر اساس پروتکل TCP/IP صورت می‌گیرد، به دلیل عدم وابستگی به اینترنت، در مقایسه با آن، از پایداری بیشتری برخوردار است.

  • پهنای باند بالا و پوشش‌دهی گسترده

سرویس شبکه امن همراه ایرانسل بر روی همه فناوری‌های شبکه تلفن همراه شامل نسل دوم، سوم و چهارم قابل ارائه است. این امر سبب می‌شود با توجه به این‌که ایرانسل دارای گسترده‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور است، علاوه بر پهنای باند بالا، این سرویس در پهنه وسیعی از کشور قابل دسترسی باشد.

از دیگر مزایای این سرویس می‌توان به راه‌اندازی کم‌هزینه و آسان، دسترسی دائمی و ارتباط دوطرفه و در لحظه اشاره کرد.

 

کاربردهای شبکه امن همراه

در این بخش به مهم‌ترین کاربردهای APN می‌پردازیم.

  • انتقال داده‌های تراکنش‌های مالی

بانک‌ها می‌توانند برای انتقال داده‌های دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش خود از APN استفاده کنند. بر این اساس، می‌توانند ضمن حفظ امنیت داده‌ها، از ارتباط سیار و هزینه پایین آن بهره‌مند شوند.

  • دورکاری

در بسیاری از سازمان‌ها، کارمندانی که دورکاری می‌کنند به تبادل اطلاعات حساس کاری، دسترسی به برنامه‌های کاربردی یا دیگر امکانات شبکه داخلی خود در محیطی امن نیاز دارند. در این زمینه نیز شبکه امن همراه راه حلی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

  • تله‌متری (ارتباط ماشین به ماشین)

امروزه به‌کارگیری تله‌متری در حوزه‌های مختلفی چون نظارت بر شبکه توزیع برق، خطوط انتقال گاز، سیستم‌های حرارتی مرکز و تجهیزات مخابراتی، تبادل داده‌های میادین نفتی و کنترل ترافیک اهمیت بسیاری یافته است. سرویس APN با ویژگی‌های یاد شده، قادر خواهد بود همه دغدغه‌های این حوزه را پوشش دهد.

 

سخن آخر

با توجه به این‌که امنیت اطلاعات در کسب‌وکارها حرف اول را می‌زند، استفاده از راهکارهای پیشرفته و قابل اعتمادی چون شبکه امن همراه ایرانسل (APN) نقش مهمی در رشد و پیشرفت سازمان‌ها دارد.

اگر شما هم در صنعت و کسب‌وکار خود با چالش امنیت اطلاعات و ارتباطات مواجه هستید، می‌توانید جهت دریافت مشاوره  به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

67108867.9 32 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29538

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 25917

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8165