post image

تجربه شرکت به پرداخت ملت در استفاده از راهکار شبکه امن همراه ایرانسل

شبکه امن همراه ایرانسل توانسته پایداری و امنیت شبکه را برای شرکت به پرداخت ملت فراهم کند.


تاریخچه و زمینه فعالیت شرکت «به پرداخت ملت»

شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام)، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی مبتنی بر الگوهای نوین دنیا و به عنوان ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی  (PSP-Payment Service Provider) آغاز کرده است.

در همین راستا، شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزارهای پرداخت را با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک برای شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور بر عهده گرفته است.

این شرکت با برخورداری از دانش و تخصص روز دنیا، به عنوان یک گروه توانمند در ارائه خدمات تخصصی پرداخت الکترونیکی از طریق پایانه‌های فروشگاهی، شبکه پرداخت اینترنت، برنامه‌های موبایل، دستگاه خودپرداز و… و همچنین ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی بهای سوخت فعالیت می‌کند.

امنیت و پایداری؛ مهم‌ترین دغدغه شرکت «به ‌پرداخت ملت»

/wp-content/uploads/2021/02/2-e1613202388297.jpg

امنیت شبکه‌ یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) است. مدیران این شرکت در زمینه تامین امنیت و پایداری سیستم خود به دنبال راهکارهایی بودند که در نهایت توانستند آن را از طریق شرکت ایرانسل فراهم کنند.

سرویس APN ایرانسل؛ پاسخی مناسب به  چالش‌های «به پرداخت ملت»

شبکه پرداخت این شرکت باید بر بستری امن و غیر قابل نفوذ قرار می‌گرفت  تا بتواند از طریق آن به تعهدات موجود در توافق‌نامه سطح خدمات یا SLA  جامه عمل پوشاند. قرارداد SLA توافق‌نامه‌ای بین سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده است که مشخص‌‎کننده مسئولیت‌ها و تعهداتی از جمله کیفیت قابل قبول سرویس، سطح پایداری، میزان وقفه مجاز، امنیت فیزیکی و مواردی از این دست است.

از این رو، شرکت به پرداخت ملت به دنبال استفاده از راهکاری بود که بتواند تقریبا سطح پایداری صد در صدی را از طریق یک بستر اختصاصی امن به دست آورد. بنابراین با توجه به جلسات مشترک بین دو شرکت، سرویسAPN  ایرانسل به عنوان یک راهکار اختصاصی انتخاب شد.

استفاده از سرویس APN در جایگاه‌های سوخت و پذیرندگان «به پرداخت ملت»

/wp-content/uploads/2021/02/3-e1613202456102.jpg

شرکت به پرداخت ملت برای ارائه تمامی سرویس‌های خود از راهکار APN استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر تقریبا در ۵۵۰۰ جایگاه سوخت از این سرویس استفاده می‌شود. به‌علاوه، تعداد زیادی از پذیرندگان این شرکت نیز از این سرویس استفاده می‌کنند. به گفته مدیران به پرداخت ملت، پیش از استفاده از راهکار شبکه امن همراه ایرانسل، مدیریت حجم تراکنش‌ها برای آنان به‌درستی امکان‌پذیر نبود. اما اکنون توانسته‌اند با استفاده از این سرویس اختصاصی، حجم تراکنش‌های خود را مدیریت کرده و سرویس بهینه‌ای را در اختیار شهروندان قرار دهند.

میزان رضایت از سرویس شبکه امن همراه

پیش از این، شرکت به پرداخت ملت با مشکلاتی در خصوص قطعی‌های متعدد بسترهای اینترنتی مواجه بود. برای مثال، در جایگاه‌های سوخت بین شهری موضوع قطعی سرویس و عدم امکان سرویس‌دهی جایگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین مشکلات این شرکت به حساب می‌آمد. برای مثال، اگر سرویس‌ پرداخت به مدت ۱۵ دقیقه قطع می‌شد، حجم زیادی از کامیون‌ها و ماشین‌ها برای سوخت‌گیری دچار مشکل می‌شدند و این موضوع مسائل زیادی برای شرکت به همراه داشت. اکنون با توجه به سطح پایداری ۹۹.۹۵ درصدی سرویس APN در قرارداد SLA، با اطمینان می‌توان گفت که شرکت به پرداخت ملت قادر است ۹۹درصد دغدغه‌های سرویس گیرندگان را پوشش دهد.

از سویی دیگر، بسترهایی که پیش از این توسط این شرکت استفاده می‌شد، هزینه‌های زیادی به همراه داشت. اما با وجود بستر APN هزینه‌ها به‌طرز قابل توجهی کاهش یافته است.

به طور کلی می‌توان از مزایای استفاده از این راهکار برای شرکت به پرداخت ملت به موارد زیر اشاره کرد:

/wp-content/uploads/2021/02/4-e1613202560551.png
  • مدیریت حجم تراکنش‌ها در درگاه به پرداخت ملت
  • پایداری سیستم
  • فراهم کردن امنیت از طریق یک بستر اختصاصی
  • بهره‌مندی از مزایای پشتیبانی تمام وقت (۷/۲۴) ایرانسل
  • پیاده‌سازی سرویس در کمترین زمان ممکن
  • کاهش هزینه‌ها در اثر استفاده از بستر APN
  • حفظ رتبه اول شرکت به پرداخت در ایران و خاورمیانه و همچنین رتبه سیزدهم در جهان به دلیل ارائه خدمات بهینه در زمینه پرداخت

 

توصیه شرکت «به پرداخت ملت» به کسب‌و‌کارهای فعال در این حوزه

سرویس‌دهنده‌های مختلفی در حوزه پرداخت در کشور فعال‌اند و نیازهای مختلفی دارند، اما استفاده از یک شبکه اختصاصی امن و پایدار، لازمه بقای این کسب‌وکارها است. تامین پایداری شبکه، امنیت آن و همچنین امکان کنترل حجم تراکنش‌ها، از موارد ترغیب کننده شرکت‌های دیگر به سمت استفاده از سرویس شبکه امن همراه است تا بتوانند دغدغه‌های خود را در خصوص این موارد رفع کنند.

 

چشم انداز شرکت «به پرداخت ملت» برای توسعه همکاری با ایرانسل

سرویس APN توانسته با ایجاد یک بستر اختصاصی امن و پایدار، رضایت شرکت به پرداخت ملت را تا حد زیادی جلب کند. این تجربه موفقیت‌آمیز سبب شده تا گسترش همکاری با ایرانسل در دستور کار این شرکت قرار دارد. همچنین، فراهم کردن بستر APN درپایانه‌های فروشگاهی می‌تواند دغدغه‌های شرکت به پرداخت ملت را در خصوص ارائه خدمات بهینه با پایداری بالا رفع کند.

 

جمع‌بندی

شرکت به پرداخت ملت به عنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی، به‌منظور رفع دغدغه‌های  خود در زمینه تامین امنیت شبکه و همچنین پایداری آن، از سرویس APN ایرانسل استفاده کرده است.

اگر شما نیز در کسب‌وکار خود مانند بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری  و شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت، برای انتقال اطلاعات محرمانه درون‌سازمانی خود به یک بستر امن، غیر قابل نفوذ و پایدار نیاز دارید، می‌توانید از منوی محصولات و راهکارها در صفحه اصلی واحد کسب‌و‌کار سازمانی ایرانسل، به بخش شبکه امن همراه مراجعه کنید یا سوالات خود را از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در میان بگذارید.

3.8 13 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29536

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8361

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8163