post image

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی


ایرانسل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجلس شورای اسلامی برای توسعه زیرساخت ارتباطی خانه ملت، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در نشستی که عصر دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، دکتر غلامرضا نوری قزلجه معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی و مهندس احمد تقوایی نجیب رئیس مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی، در خانه ملت برگزار شد؛ تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه و بهره‌برداری از خدمات فناوری اطلاعات و ارائه خدمات شبکه امن اختصاصی (APN) ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، به عنوان زیرساخت ارتباطی مجلس شورای اسلامی امضا و بین سه طرف مبادله شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری موجود، شامل «ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی در پهنه جغرافیایی کشور برای مجلس شورای اسلامی با استفاده از بستر ارتباطی شرکت ایرانسل» و نیز «برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری فناوری‌های نوین در سامانه تماس اضطراری برای ارتقای خدمات و بهره‌وری» خواهد بود.

پیش از این در زمان عدم برگزاری جلسات علنی مجلس به دلیل بیماری کرونا، در اسفند ماه ۱۳۹۸ و فروردین ماه ۱۳۹۹ ، سه جلسه آنلاین بین نمایندگان ملت بر بستر زیرساخت ارتباطی ایرانسل برگزار شده بود. هم اکنون نیز با توجه به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برخی نمایندگان ملت از خارج صحن علنی و به صورت آنلاین در ساختمان مجلس، با استفاده از زیرساخت ارتباطی ایرانسل، در جلسۀ علنی حضور پیدا می‌کنند. جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز بر همین بستر در حال برگزاری است.

۱۳۹۸/۱۲/۲۸

نمایندگان مجلس هم بر خط شدند.

نمایندگان مجلس، جلسات خود را بر بستر فراهم شده توسط ایرانسل، برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار کردند. این اولین باری است در تاریخ که نمایندگان مجلس به‌صوت دورکار در جلسه حضور یافتند.

نمایندگان مجلس که پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، در محل مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برگزار نکرده‌اند، از طریق شبکه امن ایرانسل به ادامه  فعالیت‌‌های خود در مجلس خواهند پرداخت.

در فاز اول این پروژه که شامل توزیع ۱۸۸ سیم‌کارت‌ APN  و تخصیص سرویس حساب چندکاربره اشتراکی به مجلس بود، نمایندگان توانستند با استفاده از اپلیکیشن داخلی مجلس جلسه را با استفاده از ویدیو کنفرانس برگزار کنند.

درپی موفقیت فاز اول، فاز دوم نیز اجرایی شد و ۴۰۰ سیم‌کارت APN دیگر میان نمایندگان توزیع شد تا بتوانند جلسات را از راه دور و در محل حوزه انتخابی خود برگزار کنند. با تشکیل این جلسات بر بستر شبکه امن همراه ایرانسل، تمامی فرآیندهای جلسات مجلس به راحتی قابل اجرا هستند. با استفاده از سرویس APN گروهی از سیم‌کارت‌ها در قالب یک «شبکه خصوصی مجازی» بر روی شبکه امن تلفن همراه می‌توانند با هم تبادل اطلاعات کنند. از آنجا که این شبکه مستقل از اینترنت است و تنها سیم کارت‌های مشخصی را به یکدیگر متصل می‌سازد، دسترسی و نفوذ به آن از طریق اینترنت غیرممکن خواهد بود.

تمامی کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این سرویس، از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسلی، در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف کشور متصل شوند و اطلاعات مورد نیاز خود را به سرورهای داخلی منتقل کنند. امنیت و پایداری بالای شبکه به همراه پوشش گسترده ایرانسل می‌تواند گزینه مناسبی برای ایجاد یک شبکه داخلی امن برای کسب و کار شما باشد.

4.1 15 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 30541

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 27839

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8749