• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    خانه
    کپی شد

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

    نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

    کشور ما از نظر جاذبه‌های گردشگری، منطقه‌ای غنی و پربار است. شهرهای ایران، با آثار تاریخی کهن و طبیعت بکر، هر ساله تعداد زیادی از توریست‌های داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند، اما در این میان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور ما جزایر جنوبی آن است که به‌خصوص در عید نوروز میزبان تعداد زیادی از علاقه‌مندان هستند.بدون شک، ارائه امکانات رفاهی به این تعداد از  بازدیدکنندگان و مسافران، علاوه‌بر زیرساخت‌های قوی، نیازمند وجود هماهنگی میان فعالان ستادهای نوروزی است.مسئولان این ستادها، معمولاً در مناطق و اماکن گوناگون شهر حضور دارند و برای هماهنگی و آگاهی از دستورات مرکز نیازمند ابزارهای ارتباطی قوی، پرسرعت و کاربردی‌اند.

    /wp-content/uploads/2022/02/99-e1644381688659.jpg

    جزیره قشم، بزرگترین جزیره خاورمیانه، که از شاخص‌ترین و پرطرفدارترین این جزایر به شمار می‌آید، نیز در تعطیلات سال نو پذیرای تعداد بسیار زیادی از میهمانان نوروزی است. سازمان منطقه آزاد قشم نیز برای مدیریت رفاهی این حجم بالای جمعیت که از اوایل اسفند تا میانه فروردین به این جزیره مسافرت می‌کنند، به سیستم ارتباطی مطمئنی نیاز داشت که بتواند از طریق آن، کیفیت و سرعت ارتباطات را میان پرسنل و واحدهای خود به حداکثر برساند و میزان چالش‌های به‌وجود آمده برای کارکنان سازمان و مسافران نوروزی را تا حدممکن کاهش دهد.

    این سازمان پس از آزمودن چند روش ارتباطی، در نهایت سرویس واکه، سیستم بی ‌سیم ایرانسل را برای بهبود عملکرد خود برگزید. در ادامه تجربه سازمان منطقه آزاد قشم را در استفاده از این سرویس شرح می‌دهیم، اما پیش از ورود به این موضوع لازم است کمی با پیشینه سازمان منطقه آزاد قشم آشنا شوید.

    آشنایی با سازمان منطقه آزاد قشم

    /wp-content/uploads/2022/02/999.png

    سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۱۳۷۲ با تصویب دولت و مجلس به عنوان سازمانی صنعتی و اقتصادی تأسیس شد. هدف از تشکیل این سازمان، تبدیل شدن به هاب نفت، گاز، انرژی و پتروشیمی کشور بود، اما امروز با گذشت حدود سه دهه، این سازمان اختیارات کلیه ارگان‌های استانی را در دست دارد و فعالیت آن به امور گردشگری، خدمات شهری و استانی نیز گسترش یافته است.

    فعالیت‌های مثبت سازمان منطقه آزاد قشم تا به امروز سبب شده که بسیاری از ظرفیت‌های این جزیره در زمینه نفت‌وگاز، شیلات و گردشگری آشکار و به اشتغال‌زایی و ارزآوری به کشور منتهی شود.

    ایجاد هماهنگی در ستاد نوروزی، چالش اصلی سازمان منطقه آزاد قشم

    همان‌طور که در بخش قبل اشاره کردیم، یکی از مسئولیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم  مدیریت امور گردشگری در این جزیره است. وظیفه‌ای که در ایام نوروز بیشتر از سایر روزهای سال پررنگ می‌شود. به همین دلیل، هر سال، ستادی ویژه برای اداره امور در این زمان، در سازمان تشکیل می‌شود. این ستاد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به‌صورت فشرده در سراسر جزیره قشم مشغول فعالیت است.

    /wp-content/uploads/2022/02/99999-e1644381767477.jpg

    یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این ستاد نیاز به دستگاه‌های بی‌سیم پیشرفته بوده است. چراکه اکثراً پوشش‌ آنتن‌دهی اپراتورها در این جزیره، که از لحاظ جغرافیایی از مرکز دور است با مشکلات بسیاری مواجه بوده است. اولین راهکاری که سازمان برای حل مسئله خود به کار برد، استفاده از سیستم بی‌سیم آنالوگ بود، اما به گفته مسئولان این سازمان:«استفاده از این نوع بی‌سیم چالش‌هایی،  از جمله: وجود نقاط کور بسیار در پوشش‌دهی، مختل شدن عملکرد آن به علت وجود پارازیت‌ها، نیاز به اختصاص نیروهای متخصص برای پشتیبانی و هزینه‌های بالای احداث زیرساخت را به همراه داشت».

    به همین دلیل، تحقیق درباره سیستمی پیشرفته‌تر و دارای پوشش‌دهی بیشتر را در دستور کار خود قرار دادند و پس از بررسی راهکارهای مختلف، از جمله دستگاه‌های بی‌سیم ساخت خارج از کشور، در نهایت، واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل را برای گذر از چالش خود انتخاب کردند، اما واکه چه ویژگی‌هایی دارد و چه امکاناتی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؟

    بیشتر بخوانید:

    ۷ دلیل برای استفاده از واکه، نسل جدید بی‌سیم در کسب‌وکارها

     

    واکه، سیستم بی سیم ایرانسل

    سیستم بی‌سیم ایرانسل نوعی بستر ارتباطی برای برقراری تماس غیر هم‌زمان و با فشردن یک دکمه (Push to Talk-PTT) است. در این سیستم افراد بدون نیاز به شماره‌گیری می‌توانند با هم مکالمات صوتی یا چندرسانه‌ای (ویدئو، عکس و پیام متنی) برقرار کنند. تماس‌ها در واکه، بر بستر شبکه VPN سازمانی ایرانسل برقرار می‌شود. به همین دلیل مشترکان می‌توانند از سرعت، امنیت و پایداری تماس‌ها در این سیستم آسوده‌خاطر باشند.

    این سرویس  از طریق تجهیزات اختصاصی (دستگاه‌های بی‌سیم) برای تماس‌های فرد به فرد و فرد به گروه قابل استفاده است. واکه را می‌توان در طیف وسیعی از کسب‌و‌کارها در حوزه تدارکات، حمل و نقل، تأمین امنيت ،حراست و مکان‌هایی چون مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، راه آهن، بنادر، پارکینگ‌های عمومی، فروشگاه‌های بزرگ، هتل‌ها و غیره مورد استفاده قرارداد.

    برای آشنایی با کارکردهای واکه در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار کلیک کنید:

    بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

    بهبود کارایی حوزه بهداشت و درمان با واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل(PTT)

    نقش واکه در بهبود تماس‌ها و ارتباطات پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم

    سازمان منطقه آزاد، با خریداری ۵۰ دستگاه بی‌سیم، کار با واکه را آغاز کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن که نظر مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم را به خود جلب کرد، پوشش‌دهی بالای آن در تمام نقاط جغرافیایی کشور بود. در حالی که سیستم بی سیم آنالوگ فقط بخش محدودی از جزیره را پوشش می‌داد.

    از سویی، از نظر مسئولان این سازمان، کیفیت بالای دستگاه‌های بی‌سیم واکه از مزایای مهم آن به شمار می‌آمد. به گفته آن‌ها: «دستگاه‌های واکه از نظر ظاهری بهتر از دستگاه‌های قدیمی‌ هستند، حمل آن‌ها آسان است و ویژگی ضدآب و ضدضربه بودن آن‌ها در موقعیت‌های خاص، بسیار به کمک ما آمده است».

    آن‌ها همچنین از امکان ایجاد گروه و تماس گروهی در سیستم بی سیم واکه استفاده کرده‌اند و تجربه خود را از این ویژگی واکه، رضایت‌بخش می‌دانند. به گفته یکی از مسئولان این سازمان: «ما چند گروه در این سیستم تشکیل داده‌ایم و پیام‌های لازم را برای آن‌ها ارسال می‌کنیم. یکی از نکات مثبت تماس‌های گروهی این است که هویت افرادی که پیام می‌فرستند، در تماس‌ها مشخص است و اگر بخواهیم پیامی را به چند نفر ارسال کنیم، به‌راحتی آن را در گروه می‌فرستیم».

    این سرویس تأثیر چشم‌گیری بر کاهش هزینه‌های ارتباطی این سازمان نیز گذاشته است، چرا که:

    • دستگاه‌های کارآمد و باکیفیت واکه آن‌ها را از تعمیرات مکرر و تعویض بی‌سیم‌ها بی‎نیاز کرده است.
    • پیاده‌سازی واکه نیازی به احداث زیرساخت اختصاصی ندارد.
    • این سرویس از طرف متخصصان و کارشناسان ایرانسل به صورت شبانه‌روزی پشتیبانی می‌شود و سازمان دیگر نیازی به استخدام نیروی پشتیبان ندارد.

    همه این عوامل سبب شد که سازمان منطقه آزاد قشم رضایتی ۹۰ درصدی را از این سرویس اعلام و آن را به سازمان‌های مشابه خود در نقاط مختلف ایران توصیه کند.

    این سازمان که علاوه‌بر سرویس واکه، استفاده از راهکارهای دیگر ایرانسل از جمله موبایل سازمانی ایرانسل را نیز تجربه کرده است، در نظر دارد در آینده از سرویس اینترنت اشیای ایرانسل برای دریافت خدمات شهری هوشمند، به خصوص پارکینگ هوشمند استفاده کند.

    تجربه سازمان‌های دیگر از واکه:

    واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا)

     

    سخن آخر

    گردشگری از صنایع سودرسان و بسیار با اهمیت برای کشور ما است که یکی از مهم‌ترین ارکان آن هماهنگی میان مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه است. در نتیجه، داشتن امکانات پیشرفته و به‌روز برای اجرای هر چه بهتر امور، نقشی مهم در جذب گردشگر و حفظ رضایت آن‌ها دارد.

    اگر شما هم در این صنعت یا صنایع مشابه مشغول به فعالیت‌ هستید و به ایجاد تماس‌هایی باکیفیت میان پرسنل خود علاقه‌مندید، برای آشنایی بیشتر با واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل، به وب سایت راهکارهای سازمانی ایرانسل سر بزنید و در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره دارید، به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل ارسال کنید.

     

     

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195