post image

معرفی ۱۰۰ شرکت برتر دنیا در زمینه دورکاری

شرکت‌های دورکار چگونه توانستند به محبوب‌ترین سازمان‌های حوزه خود تبدیل شوند؟


همان‌طور که می‌دانید با رواج پدیده دورکاری، کسب‌وکارهای زیادی توانسته‌اند افراد متخصص را با دستمزد مناسب برای شرکت خود استخدام کنند. این امر حتی بر روی کارکنان شرکت‌ها نیز تأثیر گذاشته است؛ آن‌ها احساس می‌کنند که در این شرایط بهره‌وری بیشتری دارند، درنتیجه با انگیزه و انرژی بیشتری به کارشان ادامه می‌دهند.

موسسه (FlexJobs) پژوهش گسترده‌ای بر روی ۵۵۰۰ کارمند از شرکت‌های مختلف انجام داده است. این تحقیقات نشان می‌دهند که بیش از ۱۶٪ از کسب‌و‌کارها به‌صورت دورکار اداره می‌شوند و ۵۲٪ از کارمندان نیز دست‌کم یک روز در هفته را به دورکاری می‌پردازند. از طرفی ۶۶٪ از این کارمندان اذعان داشتند که در منزل و خارج از شرکت بهتر کار می‌کنند چون حواس‌پرتی در محیط کار بیشتر از محیط‌های دیگر است. تمام پژوهش‌های انجام شده یک نتیجه را تأیید می‌کند: کارمندان احساس می‌کنند بهره‌وری‌شان در منزل بیشتر از دفترکار است!

تحول دورکاری با استفاده از تکنولوژی

/wp-content/uploads/2020/05/32-e1667918171279.jpg

با توجه به رشد تکنولوژی ارتباطات و وجود ابزارها و تجهیزات کامپیوتری در دهه‌های اخیر، مفهوم دورکاری شکل جدیدی به خود گرفته است و به‌نوعی ما شاعد تحول در دورکاری بوده‌ایم. در واقع اکثر  مشاغلی که نیاز به ارتباط مستقیم فیزیکی با مشتری ندارند، می‌توانند دورکار باشند. تکنولوژی به کمک کارفرما و کارمند دورکار آمده است و از طریق نرم‌افزارهای مخصوص دورکاری قابلیت‌هایی از قبیل مدیریت زمان‌، مدیریت پروژه، مدیریت سفارشات، مدیریت درخواست‌ها، مدیریت ارتباط با مشتریان و بسیاری موارد دیگر را برای شرکت های دورکار ایجاد کرده است.

برای بسیاری از مردم، دورکاری بهترین گزینه شغلی دنیا است. علاقه به دورکاری فقط به‌دلیل انعطاف‌پذیری آن نیست، بلکه دورکاری مزایای فراوانی برای کارمندان دارد. با دورکاری علاوه‌بر افزایش بهره وری کارمندان، در زمان و هزینه‌ نیز، صرفه‌جویی می‌شود؛ هزینه رفت‌وآمد به دفترکار و البته هزینه‌های خرید و مراقبت از لباس‌های رسمی یا تهیه غذا از رستوران هم با دورکاری حذف می‌شود.

در چنین شرایطی برگزاری جلسات به‌صورت آنلاین رقم خواهد خورد. یکی از بهترین پلتفرم‌هایی که امکان برگزاری جلسات به‌صورت آنلاین، ارسال دعوت‌نامه به مهمانان جلسه، ارائه آنلاین صورت جلسه و غیره را برای شما فراهم می‌کند، سرویس داناپلاس است. این پلتفرم که محصول راهکارهای سازمانی ایرانسل است، یکی از ابزارهای پیشرفته‌ای است که در ایام دورکاری، کمک به‌سزایی به شما و کسب‌وکارتان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

عوامل موثر بر گرایش کسب و ‌کارها به دورکاری کدام‌ است؟

 

۱۰۰ شرکت برتر در دورکاری

موسسه«FlexJobs» لیست سالانه خود را از ۱۰۰ شرکت برتر با بالاترین تعداد مشاغل دورکار در سال گذشته را منتشر کرده است.

آشنایی با پرطرفدارترین مشاغل دورکار

باتوجه به این لیست می‌توان پرطرفدارترین مشاغلی که دورکاری در آن‌ها بیشتر از سایر حوزه‌ها است را دسته‌بندی کرد. بنابراین لیست مشاغل برتر دورکاری عبارت‌ است از: رایانه / فناوری اطلاعات IT ، پزشکی / بهداشت ، فروش ، آموزش / آموزش و خدمات به مشتریان. این در حالی است که فرصت مشاغل فروش از راه‌دور، رو به افزایش است و از طرفی شرکت‌هایی مانند Hibu، Enterprise Holdings و Philips در حال پیشی گرفتن از رقبای خود در زمینه دورکاری هستند.

بری رینولدز، متخصص ارشد استخدام در Flex Jobs می‌گوید: «بازار دورکاری اغلب بازار کار گسترده‌ای است، مشاغلی همچون فناوری اطلاعات از زمینه‌های برتر برای مشاغل دورکار هستند، زیرا کسب‌وکارهای زیادی تمایل به استخدام افرادی دارند که در یک محیطی خارج از محل کار و از راه‌دور، وظایف خود را فقط با کامپیوتر و تلفن انجام دهند.»

سارا ساتون، بنیانگذار Flex Jobs می‌گوید: «ما انتظار داریم که در سال‌های آینده، کسب‌وکارها به‌دنبال رقابت و ایجاد جذابیت برای استخدام افراد، به‌صورت دورکار باشند. همان‌طور که این لیست نشان می‌دهد، شرکت‌های مختلف در همه صنایع می‌توانند سیاست‌های دورکاری را همراه با انعطاف‌پذیری لازم برای تأمین خواسته‌های نیروی کار اتخاذ کنند.»

بیشتر بخوانید:

با ۷ روش ساده اهمال کاری در دوران دورکاری را به صفر برسانید!

تحلیل لیست برترین شرکت‌های دورکار

/wp-content/uploads/2020/05/323232-e1667918277648.jpg

ردیف اول در این لیست به شرکت Appen (که یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات در استرالیا است) اختصاص دارد. شرکت‌های آمازون، VIPKID و گروه UnitedHealth جز ده شرکت برتر دورکار در سال گذشته بوده‌اند. افراد تازه وارد این لیست نیز سیسکو، ابوت و سانوفی هستند و البته شرکت‌های دیگری مانند CVS Health، Salesforce، ADP، American Express و Humana از جمله ۲۶ شرکتی هستند که از شش سال پیش، در این لیست قرار گرفته‌اند.

داگلاس ادواردز ، معاون Humana می‌گوید: «در این شرکت، تعهد ما سلامتی و رفاه افراد در حین کار است. کارمندانی که استرس دارند و علاقه‌ای به شغل‌شان ندارند، عملکرد شغلی ضعیفی خواهند داشت. این کارمندان اغلب وانمود می‌کنند که مشغول انجام وظایف خود هستند و خودشان را درگیر کار نشان می‌دهند. اما استراتژی دورکاری ضمن حفظ ایجاد اعتماد بین کارمند و کارفرما، آرامش خاطر و در نهایت بهره‌وری بیشتر را به ارمغان خواهد آورد.»

بیشتر بخوانید:

مدیران در ایام دورکاری با چه چالش هایی مواجه هستند؟

 

کلام آخر 

در چنین شرایطی که کسب‌وکارهای سراسر دنیا به‌سمت دورکاری می‌روند و رشد دورکاری را شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ شاهد هستیم،کسب‌وکارهایی که تاکنون از حرکت در مسیر دورکاری خودداری می‌کرده‌اند، حال باید برای اجرای دورکاری جسارت زیادی به خرج دهند و محیطی سرشار از اعتماد و اطمینان برای کارکنان خود ایجاد کنند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در این شرایط شما را تنها نمی‌گذارد و با ارائه محصولات متنوعی از جمله سرویس VPN سازمانی، کسب‌وکار شما را در مسیر تحول دیجیتال و ورود به جمع شرکت‌های دورکار، یاری می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.irسوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید.

 

منبع:

www.forbes.com

4.3 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۱۷

کارمندان دورکار با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟

آشنایی با مزایا و معایب دورکاری و سیاست‌ها و قوانین لازم برای کارمندان دورکار!

بازدید: 3997

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۰۱

۵ راهکار موثر برای افزایش بهره‌وری در دورکاری

چگونه بهره‌وری خود را در دورکاری افزایش دهیم؟

بازدید: 3417

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۲۲

نقش حیاتی دورکاری در آینده کسب و کارها

با مهم‌ترین مزایای دورکاری کارمندان آشنا شوید.

بازدید: 2634