post image

 نقش تکنولوژی PoC در صنعت نفت و گاز و کاهش چشمگیر هزینه‌‌های ارتباطی

چگونه تکنولوژی PoC در صنعت نفت و گاز موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود؟


آیا می‌دانستید سالانه میلیاردها دلار صرف هزینه برای سیستم‌های ارتباطی صنایع می‌شود و تکنولوژی PoC در صنعت نفت‌ و گاز راهکاری کلیدی در کاهش هزینه‌های این صنعت است؟

/wp-content/uploads/2024/04/6-e1712484709667.jpg

ارتباطات یکی از رگ‌های حیاتی صنعت نفت و گاز است. کارکنان در سکوهای دریایی، خطوط لوله، پالایشگاه‌ها و سایر تاسیسات، برای حفظ ایمنی، کارایی و انطباق با مقررات، نیاز به برقراری ارتباطی بی‌وقفه و قابل اعتماد دارند.

تابه‌حال، صنعت نفت و گاز از سیستم‌های ارتباطی سنتی مانند خطوط تلفن ثابت و رادیوهای دوطرفه استفاده می‌کرده که با چالش‌هایی مانند هزینه بالا، قابلیت اطمینان کم و ظرفیت محدود روبرو هستند.

خبر خوب این است که تکنولوژی جدیدی به نام PoC (Push-to-Talk over Cellular) در حال گسترش است که می‌تواند انقلابی در صنعت نفت و گاز ایجاد کند. تکنولوژی PoC از شبکه‌های سلولی موجود برای ارائه خدمات ارتباطی رادیویی دوطرفه استفاده می‌کند و این تکنولوژی مزایای متعددی را برای صنعت نفت و گاز به ارمغان می‌آورد.

در این مطلب قصد داریم تا تجربه استفاده از تکنولوژی PoC در صنعت نفت ‌و گاز را با مطرح کردن چالش‌ها، نیازها و راهکار مناسب برای آن‌ها در یکی از کسب‌وکارهای فعال در این صنعت مورد بررسی قرار دهیم.

چالش: ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو، بلای جان بودجه ارتباطی

شرکتی که قصد بررسی آن را داریم، از گذشته تا کنون از شبکه ارتباطی مبتنی‌بر مایکروویو در بین برج‌های سلولی اجاره‌ای (rented cell towers)، برای ارتباط بین تمام سایت‌های عملیاتی خود استفاده کرده است. از آنجایی که ساختار این سیستم شبکه‌ای قدیمی و پرهزینه بود، نیاز به استفاده از ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو برای شبکه‌های خصوصی رادیویی دو طرفه به‌مرور زمان و با روی کار آمدن تکنولوژی PoC در صنعت نفت و گاز منسوخ شد. ازاین‌رو این شرکت نیز بر آن شد تا از تکنولوژی‌های جدیدتری استفاده کند.

/wp-content/uploads/2024/04/66-e1712484757565.jpg

از طرفی حفظ ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو که خدمات ارتباطات رادیویی دوطرفه آن‌ها را فعال می‌کرد، متحمل هزینه قابل توجهی معادل ۱۵۰۰ دلار در ماه برای هر سایت و هزینه سالانه ۱۸۰،۰۰۰ دلار برای ۱۰ سایت می‌شدند. این هزینه بالا به‌طور قابل توجهی بر کل بودجه ارتباطی آن‌ها تأثیر می‌گذاشت و منابع را برای ارتقاء یا بهبودهای احتمالی محدود می‌کرد.

به‌طور واضح، راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای اطمینان از برقراری ارتباط بدون وقفه و در عین حال کنترل هزینه‌ها مورد نیاز بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

چالش‌ هزینه ماهیانه هزینه سالیانه سرمایه‌گذاری اولیه
ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو برای هر سایت ۱۵۰۰ دلار ۱۸۰۰۰ دلار ۵۰۰۰۰ دلار / سایت
ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو برای ۱۰ سایت ۱۵۰۰۰ دلار ۱۸۰۰۰۰ دلار ۵۰۰۰۰۰ دلار

 

نیازمندی: استفاده از تکنولوژی‌های جدید برپایه زیرساخت‌های قدیمی

تاسیسات مشتری مورد نظر شامل ده تکرارکننده است که در هر سایت یک تکرارکننده (repeaters) وجود دارد. تکرار کننده به دستگاهی برای ارسال و دریافت سیگنال‌های رادیویی، با هدف افزایش برد و کیفیت ارتباطات در مناطق وسیع گفته می‌شود. این دستگاه با استفاده از ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو که ارتباط را برای رادیوهای دو طرفه‌ی با فرکانس منحصر به فرد مشتری تسهیل می‌کند، متصل می‌شود.

با توجه به هزینه نگهداری ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو (۱۸۰,۰۰۰ دلار در سال برای همه سایت‌ها) و فرصتی که با رشد فناوری سلولی به وجود آمده، مشتری به راهکاری جدید در سیستم‌های رادیویی، با حفظ زیرساخت‌های قدیمی خود نیاز داشت.

بیشتر بخوانید:

بی ‌سیم ‌های مبتنی ‌بر فناوری PoC چه برتری ‌ای نسبت به بی ‌سیم ‌های سنتی دارند؟

 

راه‌حل:‌ استفاده از تکنولوژی PoC در صنعت نفت و گاز (کانال Inrico Canada DR10)

شرکت ارتباطات همراه هوشمند کانادایی Inrico، با ارائه راه‌حل مناسب موفق به جلب رضایت مشتری شد. راه‌حلی که تنها به‌دلیل قیمت مناسب آن مورد قبول واقع نشد، بلکه بیشتر  دلایلی نظیر رویکرد فنی باکیفیت، دانش عمیق از مقررات دولتی در ارتباطات نفت‌ و گاز، توانایی کاهش ریسک‌های ناشی از قطع ارتباط با رادیوهای اجاره‌ای و… بودند که منجر به جلب رضایت مشتری شدند.

این شرکت برای جایگزینی ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو که بسیار پرهزینه است، دستگاه‌های کانال Inrico DR10 را به کسب‌وکارهای فعال در صنعت نفت و گاز خود توصیه کرده است. همچنین توانسته با تامین کردن تکنولوژی PoC برای مشتریان خود، کاهش قابل توجهی در هزینه‌ها ایجاد کند و هزینه‌های ماهیانه آن‌ها را از رقم سرسام آور ۱۵۰۰۰ دلار به رقم خیره‌کننده ۲۵۰ دلار در ماه کاهش دهد.

 

راه‌حل‌ هزینه ماهیانه هزینه سالیانه سرمایه‌گذاری اولیه
کانال inrico DR10 برای هر سایت ۲۵ دلار برای هر دستگاه ۳۰۰ دلار ۱۹۰۰ دلار / سایت
کانال Inrico DR10 برای ۱۰ سایت ۲۵۰ دلار ۳۰۰۰ دلار ۱۹۰۰۰ دلار

شرکت تامین‌کننده در رابطه با رفع چالش‌های ارتباطی یکی از مشتریان خود می‌گوید:‌ «مشتری ما در صنعت حمل‌و‌نقل گاز طبیعی و خطوط لوله در چندین سایت مختلف فعالیت می‌کند. در این محیط‌ها، برقراری ارتباطی فوری و قابل اعتماد برای عملیات و وظایف حیاتی، ضروری است و اولویت ما ارائه راه‌حلی بود که در عین کاهش هزینه‌ها از سرمایه‌گذاری مشتری در زیرساخت‌های رادیویی دوطرفه نیز محافظت کند.»

بیشتر بخوانید:

دلایل اهمیت استفاده از بی‌ سیم ‌های دیجیتال در کسب ‌و کارهای بزرگ چیست؟

پیامد‌ و نتیجه: کاهش چشمگیر هزینه‌ها به‌کمک تکنولوژی PoC در صنعت نفت و گاز

/wp-content/uploads/2024/04/666-e1712484853626.jpg

ده دستگاه درگاه Inrico Canada DR10 جایگزین ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو پرهزینه مشتری شد و شبکه ارتباطی مقرون‌به‌صرفه‌تر و قابل اعتمادتری را تشکیل داد که توانایی کار کردن همزمان بر روی شبکه‌های رادیویی دو طرفه سنتی و همچنین شبکه‌های سلولی مدرن را فراهم کرد.

شرکت Inrico با شعار «سرویس از پایه»، یک رابطه ارزشمند و پایداری را بین مشتری و پیمانکار ایجاد کرد که اطمینان می‌دهد مشتری می‌تواند برای دریافت سریع کمک و پشتیبانی فنی اقدام کند. این  تیم همچنین در عین حفظ برنامه پروژه و کاهش قابل توجه هزینه‌های ارتباطات مشتری، همچنان از سرمایه‌گذاری قبلی آن‌ها بر روی زیرساخت‌های ارتباطی محافظت کرد و نتایج زیر را به ارمغان آورد.

  • کاهش ۹۸ درصدی هزینه‌های ماهانه، از ۱۵۰۰۰ دلار به ۲۵۰ دلار در ماه.
  • حذف نیاز به ارتباطات مبتنی‌بر مایکروویو، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط رادیوهای دو طرفه سنتی روی شبکه‌های UHF  موجود مشتری و همچنین ارتباط رادیوهای PoC روی همان شبکه.
  • پشتیبانی از بی‌سیم‌های مبتنی‌بر تکنولوژی  PoCدر صنعت نفت و گاز و جلوگیری از هرگونه اختلال احتمالی.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با ۵ دلیل خرید دستگاه بی ‌سیم توسط کسب ‌و کارها!

 

کلام آخر

تکنولوژی  PoC در صنعت نفت و گاز،  با ارائه مزایایی مانند افزایش برد، کیفیت صدا و قابلیت‌های پیشرفته، تحولی نوین در این صنعت ایجاد کرده است. مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه طیف وسیعی از خدمات مبتنی بر  PoC، از جمله سرویس بی‌سیم واکه، به این صنعت کمک می‌کند تا از مزایای این فناوری نوین بهره‌مند شود.

بی‌سیم واکه، به عنوان یکی از محصولات شاخص مجموعه راهکارهای سازمانی ایرانسل، با ارائه این دستگاه به صنایع مختلف نظیر نفت و گاز کمک می‌کند تا ارتباطات خود را ایمن و کارآمدتر کنند، بهره‎وری و راندمان عملیات را افزایش و هزینه‌های خود را کاهش دهند.

شما می‌توانید با خطوط ایرانسلی خود کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کنید و توضیحات کامل سرویس بی‌سیم واکه را از طریق پیامک دریافت کنید. همچنین اگر از مشترکین غیرایرانسلی هستید، این امکان را دارید تا از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.expertmobile.ca/blog/case-studies-10/case-study-inrico-dr10-enables-revolutionary-cost-reduction-for-oil-and-gas-customer-51

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7023

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6130

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5947