post image

دلایل اهمیت استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال در کسب‌وکارهای بزرگ چیست؟

افزایش امنیت کارکنان در کسب‌وکارهای بزرگ با استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال


یکی از نیازهای مشترک هر کسب‌وکاری در سراسر جهان، استفاده از یک راهکار ارتباطی امن و سریع است. بی‌سیم‌ها اغلب برای رفع این نیاز و همچنین بهبود بهره‌وری و افزایش امنیت کارکنان در محل کار، انتخاب کم‌ریسک‌تری هستند. بی‌سیم‌ها می‌توانند آنالوگ و ساده یا دیجیتالی با مجموعه‌ای کامل از ویژگی‌ها و امکانات متنوع باشند. انتخاب هر کدام از این راهکارهای ارتباطی به عوامل زیادی بستگی دارد. به‌عنوان مثال اندازه کسب‌وکار، مجوزهای فرکانس رادیویی، بودجه، قوانین و مقررات و غیره می‌توانند تعیین‌کننده باشند.

برای کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده (به‌علت داشتن ساختار پیچیده و بخش‌های متعدد) به برخی ویژگی‌های ارتباطی مانند قابلیت‌ ارتباطات گروهی نیاز است. در این کسب‌وکارها، بی‌سیم‌های دیجیتال به عضوی جدانشدنی در هر بخش تبدیل می‌شوند، چراکه ارتباط شفاف برای ساخت موفقیت‌آمیز هر سازمانی بسیار مهم و حیاتی است.

در این مقاله به دلایل اهمیت و استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال در کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده می‌پردازیم.

انتخاب بی‌سیم‌های دیجیتال باتوجه به نیاز کسب‌وکار

/wp-content/uploads/2023/03/12-e1678201741416.png

ارزیابی تخصصی بی‌سیم و تعیین شرکت ارائه‌دهنده آن برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر چندان حیاتی نیست. در این کسب‌وکارها معمولا بی‌سیم‌ها امکانات و ویژگی‌های خاصی احتیاجی ندارند، ولی برای کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده مانند حفاری در معدن، انتخاب یک بی‌سیم مناسب و مطابق با نیازهای کارکنان، بسیار مهم است. معمولا تعداد کارکنان و بخش‌های عملیاتی در چنین کسب‌وکارهای گسترده‌ای، بسیار زیاد است و یک راهکار مفید و به‌صرفه، بهتر از ده‌ها بی‌سیم ساده و معمولی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید دستگاه بی‌سیم، این ۵ نکته را پیش از انتخاب در نظر بگیرید!

 

افزایش امنیت کارکنان با بی‌سیم‌های دیجیتال

کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده اغلب در برابر حوادث و آسیب‌های کارکنان آسیب‌پذیر هستند. به‌همین دلیل، بی‌سیم های دیجیتال با قابلیت ارتباطات گروهی، از لحاظ ایمنی قابل تکیه هستند. برای مثال در صورت وقوع حادثه‌ای برای کارکنان، امکان ارسال هشدار اضطراری به کارکنان حفاظتی و سرپرست گروه، به‌راحتی فراهم است. ویژگی ارسال موقعیت مکانی نیز به سرپرست این امکان را می‌دهد تا موقعیت هر فرد را در سراسر بخش‌ها مشاهده کند. علاوه‌بر این نکات، هر تماس و زنگ هشدار نیز توسط سیستم ضبط می‌شود.

مقاومت بی‌سیم‌های دیجیتال در کسب‌وکارهای مختلف

/wp-content/uploads/2023/03/123-1-e1678201871678.jpg

در کسب‌وکارهای بزرگ، دوام و میزان مقاومت بی‌سیم بسیار اهمیت دارد. به‌همین دلیل، بی‌سیم دیجیتال باید به سطح خاصی از محافظت در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین آب برسد. زیرا این نکته همان چیزی است که کارکنان کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده همیشه با آن سروکار دارند. البته قبل از اینکه بی‌سیم های دیجیتال برای فروش آماده شوند، باید تست‌های گوناگونی مانند سقوط آزاد یک متری، رطوبت، شوک دما و غیره را پشت سر بگذارند.

 

 

استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال بدون ایجاد زیرساخت ارتباطی

کسب‌وکارهای کوچک معمولا در محیط‌های شهری فعالیت می‌کنند و در آن شرایط، انتقال باند UHF بهتر از VHF انجام می‌شود. اما کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده اکثرا در مناطق کم‌جمعیت یا حتی در مکان‌های دور افتاده با زیرساخت ارتباطی ضعیف قرار دارند. به‌همین دلیل، در چنین مناطقی استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال که نیاز به اخذ مجوزهای گوناگون یا ایجاد زیرساخت ارتباطی ندارند، به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

 

گروه‌بندی تماس‌ها در بی‌سیم‌های دیجیتال

معمولا صدها یا حتی هزاران کارمند و نیروی عملیاتی با وظایف مختلف در کسب‌وکارهای بزرگ حضور دارند. بنابراین تقسیم تماس‌ها براساس گروه‌ها و بخش‌هایی که در این کسب‌وکار‌ها فعالیت می‌کنند، یکی دیگر از اقداماتی است که باید جدی گرفته شود. بی‌سیم‌های دیجیتال با قابلیت ارتباطات گروهی، برای رفع این نیاز مناسب هستند. این بی‌سیم‌ها با سیستم کامل و نرم‌افزار مدیریت کاربر ارائه می‌شوند و توانایی گروه‌بندی تمام تماس‌ها را دارند. همچنین می‌توانند ترافیک بسیاری از گروه‌ها را به‌طور همزمان کنترل کنند.

واکه، سیستم‌ بی‌سیم ایرانسل

/wp-content/uploads/2023/03/12345-1-e1678201965818.jpg

واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل یک بستر ارتباطی است و امکان برقراری تماس را تنها با فشردن یک دکمه (Push to Talk-PTT) برای افراد ایجاد می‌کند. در سیستم بی‌سیم واکه، افراد بدون نیاز به شماره‌گیری و از طریق بی‌سیم‌های دیجیتال می‌توانند با یکدیگر مکالمه صوتی یا حتی چندرسانه‌ای (ویدئو، عکس و پیام متنی) برقرار کنند.

این سرویس ‌را می‌توان در طیف وسیعی از کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده مانند ابرسازه‌ها، معادن، شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و غیره استفاده کرد. با استفاده از این راهکار تماس‌ها بدون تاخیر و بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرار می‌گردد و پیام‌ها به‌سرعت مبادله می‌شوند. برخی از مزایای این سرویس در ادامه آمده است:

  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها و مکالمات
  • برخورداری از مرکز کنترل کاربران و گروه‌ها با امکانات ویژه
  • امکان بهره‌گیری از GPS و رصد گروه‌های کاری بر روی نقشه آنلاین
  • امکان ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس به‌صورت نفر به نفر یا گروه
  • امکان ساخت گروه‌های مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
  • امکان ایجاد گروه‌های کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی در صورت بروز بحران و همگرا کردن اهداف عملیاتی
  • عدم نیاز به ایجاد زیرساخت ارتباطی و راه‌اندازی با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری
  • پوشش گسترده‌تر به‌‌نسبت سایر تکنولوژی‌ها و قابلیت استفاده از این سرویس در تمام نقاط پوشش‌دهی اپراتور

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل با دغدغه بهبود کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده، محصولات گوناگونی را علاوه‌بر سرویس واکه، ارائه می‌کند. سرویس VPN سازمانی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان و سرویس موبایل سازمانی چند نمونه از این محصولات هستند که برای آشنایی بیشتر با آن‌ها می‌توانید از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

در راستای تحول دیجیتال و ایجاد یک ارتباط آسان میان ما و شما مشترکین ایرانسل نیز، می‌توانید از طریق کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*)، تمام اطلاعات و جزییات مربوط به محصولات را بر روی تلفن‌همراه خود دریافت کنید. البته راه ارتباطی قبلی ما از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir همچنان برقرار است.

 

منبع:

https://www.hytera.com/en/media-center/blog-detail.page/two-way-radio-is-a-must-for-mega-construction-projects

5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7011

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6122

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5937