post image

آشنایی با ۵ دلیل خرید دستگاه بی‌سیم توسط کسب‌وکارها!

در این مطلب با ۵ دلیل مهم برای خرید دستگاه بی‌سیم آشنا خواهید شد.


اگرچه گوشی‌های هوشمند، علاوه‌بر مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی، راهی یکپارچه برای اتصال به همه دستگاه‌ها را ارائه می‌دهند، اما باید این حقیقت را بپذیریم که گاهی ‌اوقات وسایل و تجهیزات هرچه ساده‌تر باشند، عملکرد  بهتری را به‌دنبال خواهند داشت.

برای راه‌نوردان، کوه‌نوردان و افرادی که در فضاهای باز یا مناطقی به دور از سیستم آنتن‌دهی شهری، مانند معادن، کار می‌کنند، داشتن یک وسیله ارتباطی امن و پرسرعت و خرید دستگاه بی‌سیم ضروری است. درحالی که تلفن‌های هوشمند مزایای زیادی دارند، اما همیشه عملکرد مطلوب را نخواهند داشت، چراکه این افراد به برقراری ارتباط در بیابان‌ها و زمین‌های ناهموار در مناطقی دور از شهرها نیاز دارند و سیستم آنتن‌دهی برخی تلفن‌های هوشمند قادر به رفع نیازهایشان نیست.

/wp-content/uploads/2023/05/123-1-e1684058761878.jpg

یکی از راهکارهای ارتباطی این افراد، خرید دستگاه بی‌سیم و سیستم رادیو‌های دوطرفه است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در حین کاوش در مقاصد زیبا یا کار در معادن و سایر مناطق صعب‌العبور با دیگران در ارتباط باشند و اگرچه دستگاه‌های بی‌سیم ساختار نسبتا ساده‌ای دارند، اما ابزارهایی قابل اعتماد و کاربردی هستند.

در ادامه این مطلب به دلایلی برای خرید دستگاه بی‌سیم و استفاده هر طبیعت‌گرد و معدن‌کاری از آن‌ می‌پردازیم.

تضمین امنیت و کاهش خطرات با خرید دستگاه بی‌سیم

/wp-content/uploads/2023/05/12345-1-e1684058890481.jpg

حصول اطمینان از امنیت و ایمنی شخصی خود و سایر افراد گروه در هنگام فعالیت‌هایی مانند کوه‌نوردی و یا کار در مناطقی مانند معدن امری ضروری است و دستگاه بی‌سیم ابزاری است که شرایطی را برای برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات به یکدیگر در شرایط مختلف فراهم می‌کند، خواه برای درخواست کمک و ارسال مکان فعلی در شرایط اضطراری باشد یا آگاهی رسانی به باقی افراد درمورد تغییراتی که در برنامه‌ها ایجاد شده است. ازهمین‌رو لازم است تا هر طبیعت‌گرد یا معدن‌کاری به فکر خرید یک دستگاه بی‌سیم باشد.

یکی از بهترین دستگاه‌های بی‌سیم، سرویس PoC ایرانسل است که با نام تجاری واکه ارائه شده است. سرویس بی ‌سیم واکه به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با فشردن و نگه داشتن یک دکمه با یکدیگر مکالمه صوتی داشته باشند و پیام‌های چندرسانه‌ای مانند ویدیو و عکس را ارسال کنند.

جدا از اثرگذاری دستگاه‌های بی‌سیم در کاهش خطرات و افزایش امنیت کاربران، برخی تجهیزات جانبی دستگاه‌های بی‌سیم نیز وجود دارند که به حفظ امنیت کاربران شاغل در محیط‌های کاری عملیاتی کمک می‌کند. یکی از این لوازم کلاه ایمنی دوربین‌دار TM68 است که همچون یک دستگاه انتقال تصویر بی‌سیم عمل می‌کند و از قابلیت ارسال آنی پیام‌های صوتی و تصویری در بستر شبکه برخوردار است و با کاهش نیاز به درگیر کردن دست‌ها در زمان انجام کار، نقش مهمی در افزایش ایمنی کارکنان ایفا می‌کند.

بالا بودن وسعت دامنه و برد دستگاه‌های بی‌سیم

/wp-content/uploads/2023/05/1234567-e1684059258299.jpg

خرید دستگاه‌های بی‌سیم علاوه‌بر ارائه ارتباطی قابل اعتماد و امن، وسعت دامنه و برد بالایی را نیز فراهم می‌کنند که توانایی برقراری ارتباط در فواصل بسیار زیاد را به کاربران می‌دهند. اگرچه برخی از این دستگاه‌ها برای فواصل کوتاه مناسب هستند، اما بسیاری از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در فضاهای بزرگ با دیگران مکالمه داشته باشید و این ویژگی برای مواقعی که در مناطق صعب‌العبور و خارج از دید هستید بسیار کاربردی خواهد بود.

راهکار واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل نیز متشکل از بخش‌هایی نظیر ترمینال، بستر انتقال اطلاعات، سرورهای مربوطه و پنل مدیریتی است که برای انتقال اطلاعات و پیام‌های چندرسانه‌ای، به‌جای فرکانس‌های رادیویی از شبکه همراه ایرانسل استفاده می‌کند و به‌کمک این شبکه، تماس‌ها بدون تاخیر و در بستری امن مبادله می‌شوند.

یکی از سرویس‌های هوشمند با قابلیت انطباق به سیستم واکه، ترمینال یا دوربین VM780 است که با قابلیت نصب بر روی لباس و کلاه، علاوه‌بر حفظ امنیت کارکنان و اطلاعات در حین کار، امکان ضبط و ارسال صدا و ویدیو را در تمام فواصل و با سرعتی بالا فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب مناسب‌ ترین لوازم جانبی‌ بی ‌سیم واکه برای کسب ‌و کارها

 

اتصالی دائم و سیگنال‌هایی قابل اعتماد با خرید دستگاه‌های بی‌سیم

سیستم دستگاه‌های بی‌سیم علاوه‌بر  قابلیت‌های دوربرد خود، سیگنال‌های پرقدرتی نیز دارند که احتمال از کار افتادنشان بسیار کم است. چه در حال بالا رفتن از تپه‌ و کوه باشید و چه در دل معدن، خرید دستگاه‌ بی‌سیم این امکان را به شما می‌دهد تا با گروه خود ارتباط برقرار کنید، اتفاقی که در گوشی‌های هوشمند صادق نیست و به همین دلیل نیاز است که بر روی خرید دستگاه‌های بی‌سیم سرمایه‌گذاری کنید.

انواع ترمینال‌های واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل، نیز با امکان برقراری ارتباطات پیوسته تحت نظر پوشش گسترده شبکه‌های 2G، 3G، 4G، نوید تماس‌های فردبه‌فرد و گروهی پرسرعتی را به شما می‌دهد. این دستگاه‌ها همچنین به لطف شبکه 5G و دوربین، ارسال آنی ویدیو را هم امکان‌پذیر کرده‌اند که به‌کمک اطلاعات دریافتی دقیق از آن‌ها می‌توان فرایند تصمیم‌گیری را بهبود داد.

بیشتر بخوانید:

چگونه تکنولوژی PoC چالش ‌های ارتباطی را برای صنایع مختلف دنیا از بین می‌برد؟

اطمینان از بدنه محکم و بادوام با خرید دستگاه‌های بی‌سیم

/wp-content/uploads/2023/05/12345678-e1684059406967.jpg

در حالی که گوشی‌های هوشمند در معرض خطر ترک خوردن در اثر سقوط هستند، خرید دستگاه‌های بی‌سیم به‌دلیل طراحی حرفه‌ای و مقاوم خود، برای استفاده در زمین‌های سخت مناسب‌تر هستند. همچنین مزایای سرویس بی‌سیم واکه و سایر دستگاه‌های بی‌سیم مانند ضدآب بودن و مقاومت این دستگاه‌ها در برابر بارندگی، همه و همه دلایلی هستند برای استفاده و سرمایه‌گذاری کسب‌وکارهای بزرگ و عملیاتی بر روی آن‌ها!

دستگاه بی‌سیم PNC550، یکی از ترمینال‌های واکه است که علاوه‌بر وضوح و کیفیت بالای صدا، باتری با ظرفیت بالا و دوربین HD، با بدنه مات، وزن سبک و بدنه باریک خود، این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند به راحتی و تنها با یک دست از آن استفاده کنند. همچنین لازم به ذکر است که این بی‌سیم در برابر سقوط (از ارتفاع ۱.۲ متری) مقاوم بوده و براساس استانداردهای IP68 ساخته شده است.

عملکرد بالای دستگاه‌های بی‌سیم در مواقع اضطراری

/wp-content/uploads/2023/05/123456789-e1684059631835.jpg

دستگاه‌های بی‌سیم معرفی‌شده اغلب در مواقع اضطراری عملکردهای فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در مدت کوتاهی نجات‌بخش باشند. برای مثال بسیاری از آن‌ها مجهز به دستیار صوتی هستند که به شما امکان می‌دهند تا بدون نیاز به کار فیزیکی و در مواقع اضطراری با دستگاه خود، تنها از طریق صحبت کردن، ارتباط برقرار کنید.

همچنین این دستگاه‌ها دارای یک دکمه اضطراری هستند که با فشار دادن آن، زنگ هشدار بلندی منتشر می‌شود که به شما کمک می‌کند تا توجه دیگر افراد را به خود جلب کنید. شاید با خود بگویید که گوشی‌های هوشمند نیز این امکان را دارند، اما باید اشاره کنیم که بدنه مقاوم این دستگاه‌ها و ماندگاری بالای آن‌ها در حفظ باتری، دلیلی برای برتر بودنشان نسبت به گوشی‌های هوشمند است.

لازم به ذکر است که ترمینال‌های واکه هم دارای دکمه برقراری تماس اضطراری هستند که با رنگ متفاوت عموما قرمز و نارنجی و در بالای دستگاه‌ها قرار دارد و امکان برقراری تماس اضطراری با سرپرست‌ها و نیروهای اعزامی را در شرایط اضطراری فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دلایل اهمیت استفاده از بی ‌سیم ‌های دیجیتال در کسب‌ و کارهای بزرگ چیست؟

 

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، امنیت وسرعت بالا و قیمت دستگاه بی‌سیم واکه در برقراری تماس بدون شماره‌گیری، این دستگاه را به راهکاری ایده‌آل برای کسب‌وکارهایی مانند بخش امنیت و حراست، مجتمع‌های تجاری، راه‌آهن، فرودگاه، بنادر و فروشگاه‌های بزرگ تبدیل کرده است.

راهکارهای سازمانی ایرانسل یکی از سازمان‌هایی است که به فروش دستگاه بی‌سیم واکه می‌پردازد و این سرویس علاوه‎بر انواع ترمینال‌های مختلف، تجهیزات جانبی کارآمدی مانند دوربین VM780، دوربین خودرویی، گیت‌وی یکپارچه‌ساز دوکاناله RGW2CH و… هم دارد که در این متن به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم. همچنین راهکارهای سازمانی تنها به این مورد ختم نمی‌شود و شامل خدمات دیگری نظیر موبایل سازمانی، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان و… هم هستند.

اگر کسب‌وکاری دارید و به‌دنبال خرید دستگاه‌های بی‌سیم باکیفیت و اضافه کردن آن‌ها به سازمان خود هستید، این امکان را دارید تا با شماره‌گیری کد دستوری ستاره سه مربع (#3*) و انتخاب واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل، لینک توضیحات تکمیلی این راهکار را از طریق پیامک دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره جهت خرید این محصول از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.highlandwireless.com/two-way-radios-a-must-have-for-every-trekker/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7487

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 6548

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6540