post image

چگونه تکنولوژی PoC چالش‌های ارتباطی را برای صنایع مختلف دنیا از بین می‌برد؟

تکنولوژی PoC با حل چالش‌های ارتباطی توانسته کیفیت ارتباطات را در صنایع مختلف دنیا بهبود ببخشد.


تکنولوژی PoC   یا (Push to Talk Over Cellular) به عنوان یکی از راهکارهای ارتباطی نوآوارنه، به کمک صنایع مختلف در سراسر جهان آمده است و توانسته در مدت زمان کوتاهی با استفاده از زیرساخت سلولی ‌اپراتورهای شبکه موبایل، پوشش گسترده و تماس‌های صوتی و تصویری نامحدود برای افراد و گروه‌های مختلف ایجاد کند و به ‌عنوان یک راهکار مقرون‌به‌صرفه، برای برقراری ارتباطات یکپارچه در صنایع مختلف بدل شود. در مطالب پیشین به بررسی کاربردهای PoC در صنایع مختلف به صورت مجزا پرداخته‌ایم، اما در این مقاله از راهکارهای سازمانی ایرانسل قصد داریم نگاهی اجمالی به نقش بی‌سیم‌های چندرسانه‌ای PoC در صنایع پرطرفدار داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

کاربرد تکنولوژی PoC در مدیریت نواحی تجاری شهر لندن

/wp-content/uploads/2022/02/77.jpg

شهر لندن را می‌توان یکی از قطب‌های راهکارهای نوین ارتباطی خواند. BIDها یا نواحی تجاری این شهر همواره در تلاش برای بهبود عملکردهای ارتباطی خود هستند، اگر بخواهیم تعریف دقیقی از BID (Business Improvement District) ارائه کنیم باید بگوییم که BID یا ناحیه بهبود کسب‌وکار، یک مکانیزم با مشارکت خصوصی-عمومی است که هدف آن بهسازی و مدیریت یک محدوده تجاری تعریف‌شده است. لندن برای بهبود مدیریت عملکرد یکی از این BIDها که هدف آن بهبود عملکردهایی همچون حفاظت، امنیت شهری، بازاریابی مصرف‌کننده، مدیریت حمل‌ونقل، پارکینگ و… است، از تکنولوژی PoC   کمک گرفت و این راهکار نتایج چشمگیری را برای این ناحیه از بریتانیا به دنبال داشت.

 

کاربردهای PoC  در سیستم ارتباطی بریتانیا

کاربران در این ناحیه با کمک تکنولوژی PoC توانستند از خطرات و تهدیدهای اجتماعی مثل دزدی از مغازه‌ها مطلع شوند. استفاده از این راهکار، امکان برقراری ارتباطات یکپارچه، فوری، کارآمد و اثربخش را برای این مجموعه فراهم کرد. همچنین کاربران توانستند از طریق این پلتفرم، به مدیریت مکالمات گروهی و لیست مخاطبان بپردازند، وضعیت بی‌سیم‌ها را مشاهده و آن‌ها را از راه دور کنترل کنند، مکالمات را ضبط و با استفاده از نقشه‌های آنلاین، تیم‌ها و سایر کاربران را در لحظه واقعی رصد نمایند.

این مجموعه هم‌اکنون از خدمات ارسال پیام‌های صوتی و متنی بی‌سیم‌هایی مشابه با دستگاه‌های بی‌سیم قدیمی خود استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که هیچ محدودیتی از نظر پوشش‌دهی مناطق در گفتگوی ناهمگام ندارد. همچنین قابل‌ذکر است که این سرویس با حذف فرآیند اخذ مجوز، باعث کاهش هزینه‌های مجموعه شد. یکی از دلایل علاقه کسب‌وکارهای محلی به تکنولوژی PoC این است که می‌توانند با استفاده از قابلیت GPS این دستگاه‌ها، موقعیت مکانی دقیق کارمندان خود را ردیابی کنند. به‌علاوه دیگر نیازی نیست بابت نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌ها نگران باشند، زیرا این مسئولیت بر عهده اپراتورهای شبکه موبایل است. مزیت دیگر این تکنولوژی، برخورداری از پشتیبانی دائمی است که فعال بودن سیستم را در هر زمانی تضمین می‌کند.

در رابطه با سایر  کاربردهای PoC در بهبود عملکرد سیستم ارتباطی بریتانیا به لینک زیر سر بزنید:

با کاربرد تکنولوژی PoC در مدیریت نواحی تجاری شهر لندن آشنا شوید.

نقش تکنولوژی PoC در صنعت حفاری و معدن کشور روسیه

/wp-content/uploads/2022/02/777.jpg

کشور روسیه با استفاده از بی‌سیم‌های چندرسانه‌ای PoC توانست گام موثری در عملکرد صنعت حفاری و معدن ایجاد کند. EMCO (The East Mining Company) یکی از شرکت‌های حفاری معدن زغال‌سنگ در شرق روسیه بود که با هدف بهبود کارایی عملیات حفاری خود، تصمیم به استفاده از بی‌سیم‌هایPoC  (Push to Talk Over Cellular) بر بستر شبکه اپراتور LTE گرفت.ارزیابی‌ها نشان داد که پس از به‌کارگیری این راهکار،  پوشش‌دهی و ظرفیت انتقال صدا و داده در این منطقه به‌طرز قابل‌توجهی، افزایش یافت.

 

مزایای  PoC  در سیستم ارتباطی شرکت‌ حفاری معدن زغال‌سنگ

بد نیست ابتدا بدانیم PoC چیست؟

PoC یک راهکار ارتباطی چندرسانه‌ای است که سیستم‌های ارتباطی باند باریک و باند پهن را به یکدیگر متصل می‌کند و امکان ارسال داده‌هایی چون پیام‌های صوتی و ویدئویی را فراهم می‌کند. از سایر ویژگی‌های این تکنولوژی می‌توان به قابلیت جابه‌جایی، برقراری تماس، تخصیص منابع (resource allocation) و زمان‌بندی رسانه (media scheduling) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

از قابلیت‌های مفید PoC(Push to Talk Over Cellular) بیشتر بدانید!

با تکیه بر این مزایا شرکت EMCO ، بیش از ۱۵۰ دستگاه بی‌سیم  مدل ۳۷۰ PNC برای پرسنل ستادی مجموعه خود فراهم کرد و  ۲۵۰ دستگاه بی‌سیم  مدل ۵۸۰ MNC نیز در وسایل نقلیه معدن آن نصب شدند تا توسط کاوش‌گرها و راننده‌های کامیون استفاده شود. بی‌سیم‌های ۳۷۰ PNC کاملا امن بوده و با استفاده از شبکه‌های G3، 4G و WLAN پوششی پیوسته را ایجاد می‌کنند و به یک دکمه  PTT(Push to Talk) و یک دکمه برای تماس اضطراری مجهز هستند. بی‌سیم‌های ۵۸۰ MNC هم تجهیزات ارتباطی حرفه‌ای هستند که امکان برقراری ارتباطاتی امن در وسایل نقلیه را فراهم می‌کنند.

قابلیت مدیریت تمامی تماس‌ها،  ضبط مکالمات و دسترسی به موقعیت مکانی افراد و گروه‌ها از طریق سرویس GPS از امکاناتی بود که تکنولوژی PoC در اختیار این مجموعه قرار داد، بنابراین سرپرستان در اتاق کنترل می‌توانند موقعیت مکانی دقیق پرسنل را بر روی نقشه ببینند و تمام عملیات حفاری را با کارآیی بالاتری مدیریت کنند.

در رابطه با سایر  کاربردهای PoC در بهبود عملکرد سیستم ارتباطی در روسیه به لینک زیر سر بزنید:

نقش تکنولوژی PoC در صنعت حفاری و معدن کشور روسیه

/wp-content/uploads/2022/02/77777.jpg

نقش تکنولوژی PoC در صنعت هتلداری دبی

 دبی را می‌توان یکی از قطب‌های توریستی خاورمیانه دانست که همه روزه افراد بی‌شماری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. صنعت رو به رشد هتلداری در این شهر سبب شد که تکنولوژی PoC را به عنوان یک راهکار نوآورانه برای ارتباطات خود برگزیند. هتل Atlantis The Palm  دبی، یکی از هتل‌هایی است که برای ارتباطات یکپارچه خود از این تکنولوژی استفاده کرده است.

این اقامتگاه لوکس بر فراز نخل‌های جمیراست که در کشور امارات واقع شده و در حال بازتعریف مفهوم زندگی لوکس بین‌المللی است. این هتل با وسعت بالای خود، چالش‌هایی را به لحاظ تضمین امنیت و برقراری ارتباطات پیوسته در سراسر مجموعه، برای پرسنل ایجاد کرده بود؛ به‌ همین دلیل به یک شبکه ارتباطی قابل‌اطمینان نیاز بود که فعالیت‌ها و فرایندهای مربوط به بخش‌های مختلف هتل مانند ساختمان اصلی، پارک آبی، مونوریل و مناطق ساحلی را به شیوه‌ای کارآمد هماهنگ کند.

 

راهکار  PoC  در حل چالش‌های ارتباطی هتل Atlantis The Palm

یکی از راهکارهایی که به این مجموعه پیشنهاد شد استفاده از ارتباطات چندکاربره و ترکیبی از تکنولوژی‌های مختلف  DMR Tier II, Tetra, LTE, PoCو راهکارهای مبتنی بر گوشی‌های موبایل بود.

در این میان تکنولوژی PoC برای کارکنان داخلی که نیاز به یک راهکار ارتباطی هوشمند بر روی گوشی‌های موبایل داشتند ارائه شد که قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت هتل را نیز داشت، بنابراین از بی‌سیم‎‌های PoC بر روی شبکه‌های WLAN و LTE استفاده شد که از قابلیت‌های بی‌سیم‌های حرفه‌ای PTT (Push to Talk) و موبایل‌های هوشمند برخوردار بود.

به‌منظور بهبود کارایی و بهره‌وری هتل‌ از سیستم‌های بی‌سیم  PoC با قابلیت اتصال به شبکه‌های  Wi-Fi، G3و 4G استفاده شد که ارتباطاتی پیوسته با پوشش گسترده را برای تمامی قسمت‌های هتل ایجاد و امکان پیکره‌بندی و مدیریت بی‌سیم‌های PNC۵۵۰ POC را به راحتی فراهم کرد. همچنین این تکنولوژی امکاناتی مثل: برنامه‌ریزی دسته‌ای (Batch Programming)، ارتقا، مدیریت کلید، کنترل مجوز و قابلیت برنامه‌نویسی برای بی‌سیم‌ها را از طریق شبکه‌های WLAN و LTE فراهم می‌کند.در نهایت این مجموعه موفق شد به کمک این تکنولوژی، کارایی و بهره‌وری خود را افزایش داده و ارتباطاتی پیوسته و بدون مشکل را در تمامی قسمت‌ها، ایجاد کند.

در رابطه با سایر  کاربردهای PoC در حل چالش‌های ارتباطی صنعت هتلداری دبی به لینک زیر سر بزنید:

تجربه هتل Atlantis The Palm دبی در استفاده از تکنولوژی PoC

 

نقش تکنولوژی PoC در صنایع بزرگ ترکیه

/wp-content/uploads/2022/02/77777777-e1645606247669.jpg

تحول دیجیتال در کشور ترکیه با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت و تغییر است. در این میان تحولات ارتباطی از تغییرات عمده عقب نمانده‌اند و روز به روز در حال استفاده از راهکارهای نوآورانه برای ارتباطات خود هستند. تکنولوژی PoC یکی از همین راهکارهای نوآورانه برای یکپارچه سازی ارتباطات در دو شرکت بزرگ ترکیه به نام‌های Power Generation و شرکت  DEDAŞاست که در ادامه به بررسی مزایای آن در این دو شرکت می‌پردازیم:

 

 

چالش شرکت Power Generation در برقراری ارتباط میان کارکنان و واحدها

این شرکت بزرگ‌ترین شرکت تولید برق در بخش خصوصی ترکیه است و ظرفیت تولید حدود ۳۶۰۰ مگاوات برق را دارد. Power Generation در حال حاضر، برق مورد نیاز ۲۱ میلیون نفر در بیست و یک استان ترکیه را تأمین می‌کند و در تجارت برق، گاز طبیعی و استخراج انرژی فعالیت دارد. نیروگاه‌ها، زیرساخت‌های انتقال انرژی و امکانات دیگر شرکت Power Generation در سراسر ترکیه مستقرند و کارکنان و مدیران آن در موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی پراکنده‌اند. به همین علت، یکی از ضروری‌ترین عناصر برای پیش‌برد امور در این شرکت، برقراری ارتباط امن میان پرسنل و مدیران آن در سراسر کشور، برای ایجاد هماهنگی است.

از طرفی، تجهیزات و زیرساخت‌های این مجموعه معمولاً در مناطق غیر شهری قرار دارند و کار کردن با آن‌ها چالش‌هایی به همراه می‌آورد یا کارکنان حاضر معمولاً در معرض پدیده‌های طبیعی چون بارندگی و گردوغبار قرار دارند، پس برای این‌که در زمان اضطراری بتوانند تماس‌های باکیفیتی برقرار کنند، به دستگاه‌های هوشمند قوی، ضد آب، مقاوم در مقابل گردوغبار  و سیستم‌های ارتباطی صوتی و تصویری قابل اعتماد نیاز دارند.

 

مزایای تکنولوژی PoC برای شرکت Power Generation  

انتخاب تکنولوژی PoC هزینه‌های ارتباطی شرکتPower Generation   را تا حد زیادی کاهش داد، زیرا PoC بر بستر زیرساخت اپراتورهای موجود موبایل عمل می‌کند و نیازی به ایجاد زیرساخت‌های خاص ندارد. همچنین این راهکار با فراهم کردن امکان برقراری ارتباطات سریع، رمزگذاری‌شده، قابل اعتماد و با دسترسی بالا، توانست بهره‌وری و اطمینان کارکنان و مدیران را افزایش دهد.

در رابطه با سایر  کاربردهای PoC در حل چالش‌های ارتباطی شرکت تولید برق ترکیه به لینک زیر سر بزنید:

راهکار PoC در بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولید برق ترکیه

چالش‌های ارتباطی شرکت DEDAŞ

/wp-content/uploads/2022/02/777777777-e1645606338718.jpg

این شرکت، یک اپراتور سیستم توزیع برق در ترکیه است که با برخورداری از حدود ۵۵۰۰ پرسنل، دومین شرکت بزرگ توزیع برق در ترکیه محسوب می‌شود و به بیش از ۱.۸ میلیون مشترک در محدوده‌ای با وسعت بالای ۶۰۰۰۰ کیلومتر مربع، خدمت‌رسانی می‌کند. یکی از وظایف کلیدی شرکت DEDAŞ قرائت کنتورهای برق مشتریان و انجام عملیات تعمیر و نگهداری مربوط به آن‌هاست.

از جمله چالش‌هایی که این شرکت در برقراری ارتباط با آن مواجه بود می‌توان به کیفیت ضعیف تجهیزات برقراری ارتباط بی‌سیم، دشواری دسترسی به تجهیزات ارتباطی و قرائت دستی کنتورها، پوشش ضعیف شبکه اپراتور موبایل در بعضی مناطق و تفاوت پوشش‌دهی اپراتورهای مختلف در مناطق گوناگون اشاره کرد.

 

مزایای تکنولوژی PoC برای شرکت DEDAŞ

تکنولوژی  PoC  به پرسنل شرکت DEDAŞ این امکان را داد تا در هر زمان با همکاران خود در ارتباط باشند. همچنین با توجه به متفاوت بودن پوشش‌دهی اپراتورها در مناطق مختلف ترکیه، آن‌ها می‌توانستند با تکیه بر قابلیت دو سیم‌کارته بودن این بی‌سیم‌ها، در هر منطقه‌ای که پوشش‌دهی بالاتری را فراهم می‌کند، از خدمات اپراتوری استفاده کنند. بدیهی است که بدون استفاده از قابلیت‌های این تکنولوژی، انجام عملیات کنتورخوانی و تعمیرات به‌شیوه‌ای امن و کارآمد، برای پرسنل این شرکت، بسیار مشکل می‌شد.

کنتورخوانی هوشمند و قابلیت برقراری ارتباطات بی‌سیم چندرسانه‌ای، باعث بهبود بهره‌وری و ایمنی و کاهش هزینه‌های عملیاتی این شرکت شد. همچنین استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم ۵۵۰PNC به‌جای گوشی‌های موبایل از  عدم تمرکز افراد، توسط اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های غیرضروری جلوگیری می‌کرد؛ بنابراین تکنولوژی Push to Talk Over Cellular به پرسنل شرکت این امکان را داد که عملیات را به‌شیوه‌ای کارآمدتر، سریع‌تر و هوشمند‌تر پیش ببرند.

در رابطه با سایر  کاربردهای PoC در حل چالش‌های ارتباطی اپراتور سیستم توزیع برق در ترکیه به لینک زیر سر بزنید:

نقش تکنولوژی PoC در بهبود عملیات کنتورخوانی شرکت DEDAŞ ترکیه

 

سخن آخر

همان‌طور که مطالعه کردید چالش‌های ارتباطی در صنایع مختلف تا حد زیادی با کمک  تکنولوژی PoC مرتفع شدند. به همین منظور راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه سیستم بی‌سیم خود به نام واکه اقدام به ایجاد یک بستر  ارتباطی امن و افزایش سرعت و سهولت در برقراری ارتباطات کرد و با کمک بی‌سیم‌های چندرسانه‌ای PoC توانست کارایی عملیاتی کسب‌وکارهای کشورمان همچون فاوا و منطقه آزاد قشم را بهبود ببخشد. برای آشنایی بیشتر با این راهکار، می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.hytera.com/

4.1 16 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7034

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6136

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5965