• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
      • یلونام
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰

    تجربه هتل Atlantis The Palm دبی در استفاده از تکنولوژی PoC

    امروزه تکنولوژی PoC(Push to Talk Over Cellular  ) به‌عنوان یک راهکار ارتباطی جدید، در تلاش است تا با استفاده از زیرساخت سلولی ‌اپراتورهای شبکه موبایل، پوششی گسترده و تماس‌های صوتی و تصویری نامحدود را برای افراد و گروه‌های مختلف فراهم کند. عدم نیاز به زیرساخت‌های جدید باعث شده تا بسیاری از کسب‌وکارها، این تکنولوژی را به ‌عنوان یک راهکار مقرون‌به‌صرفه، برای برقراری ارتباطات یکپارچه بین تیم‌های مختلف‌شان به حساب بیاورند. یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به نحوی شایسته از قابلیت‌های این فناوری بهره‌مند شود، صنعت هتلداری است.

    به‌واسطه تسهیلات گسترده و بخش‌های مختلفی که در هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی وجود دارد، استفاده از دستگاه بی‌سیم‌ برای هماهنگی میان تیم‌های مختلف، کاملا ضروری است. اما آنچه که بی‌سیم‌های PoC را تبدیل به راهکار ارتباطی ایده‌آل برای این صنعت کرده است، مزایای متعدد آن نسبت به بی‌سیم‌های معمولی است؛ مثلا می‌توان به قابلیت ردیابی رانندگان و کارکنان بخش تعمیرات ونگهداری از طریق GPS، مقاومت در برابر سقوط و غوطه‌ور شدن در آب و کاربری آسان و آموزش سریع نحوه استفاده به پرسنل، به عنوان چند نمونه از این مزیت‌ها اشاره کرد.

    به همین منظور، در این بلاگ قصد داریم شما را با تجربه موفقیت‌آمیز استفاده از بی‌سیم‌های PoC، در یکی از هتل‌های اقامتی لوکس در دبی آشنا کنیم. این مجموعه برای حل چالش‌های ارتباطی میان پرسنل بخش‌های مختلف تصمیم به استفاده از تکنولوژی PoC گرفت و موفق شد از این طریق، پوشش‌دهی بالا و قابلیت‌اطمینان بیشتری را در ارتباطات میان پرسنل خود تجربه کند. در ادامه به بیان چند نمونه از چالش‌های این هتل و راهکارهایی که برای حل آن‌ها به کار گرفتند می‌پردازیم.

     

    هتل Atlantis The Palm  با چه چالش‌های ارتباطی مواجه بود؟

    هتل Atlantis The Palm  دبی، یک اقامتگاه لوکس بر فراز نخل‌های جمیراست که در کشور امارات واقع شده و در حال بازتعریف مفهوم زندگی لوکس بین‌المللی است. این هتل با وسعت بالای خود، چالش‌هایی را به لحاظ تضمین امنیت و برقراری ارتباطات پیوسته در سراسر مجموعه، برای پرسنل ایجاد کرده بود؛ به‌ همین دلیل به یک شبکه ارتباطی قابل‌اطمینان نیاز بود که فعالیت‌ها و فرایندهای مربوط به بخش‌های مختلف هتل مانند ساختمان اصلی، پارک آبی، مونوریل و مناطق ساحلی را به شیوه‌ای کارآمد هماهنگ کند.

    این هتل به مدت چندین سال از یک شبکه ارتباطی خصوصی (Tetra) استفاده می‌کرد. قسمت‌های مختلف مانند پارک آبی، آکواریوم و رستوران‌های ساحلی نیازمند راهکارهای ارتباطی گوناگونی بودند، اما وجود استانداردهای ارتباطی فراوان بر روی شبکه‌های اختصاصی، برقراری ارتباط میان افراد و تیم‌های مختلف را مشکل کرده بود.

    هتل Atlantis The Palm  از چه راهکارهایی برای حل این چالش‌ها استفاده کرد؟

    /wp-content/uploads/2021/12/66-e1639401439378.jpg

    یکی از راهکارهایی که به این مجموعه پیشنهاد شد استفاده از ارتباطات چندکاربره و ترکیبی از تکنولوژی‌های مختلف  DMR Tier II, Tetra, LTE, PoCو راهکارهای مبتنی بر گوشی‌های موبایل بود.

    برای تیم امنیتی هتل، تکنولوژی Tetra  که شامل دستگاه‌های بی‌سیم‌های باریک اما قدرتمند PT۵۸۰H plus و Z1P بود در نظر گرفته شد و بی‌سیم‌های MT۶۸۰H هم در اتاق کنترل استفاده شد. در قسمت پارک آبی بی‌سیم‌های PTC۷۶۰ درنظر گرفته شد که امکان برقراری ارتباط با تیم امنیتی را در مواقع اضطراری فراهم می‌کرد و همچنین قابلیت استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت هتل را هم داشت. به‌منظور پوشش‌دهی داخلی نیز از دستگاه‌های TS۹۲۰۰ استفاده شد.

    راهکار DMR:

    از آنجایی‌که دستگاه‌های بی‌سیم‌ نجات‌غریق‌ها دائما در آب استخر و رودخانه‌های اطراف می‌افتاد و جایگزینی آن‌ها هزینه‌های زیادی را در پی داشت، در پارک آبی به‌طور جداگانه، از بی‌سیم‌های قدرتمند و ضدآب مبتنی بر تکنولوژی ارتباطی DMR(Digital Mobile Radio) استفاده شد. یک تکرارکننده(repeater) و یک آنتن در پارک آبی و همینطور خلیج دلفین‌ها مستقر شد که از این سیستم دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

    راهکار PoC:

    برای کارکنان داخلی نیاز به یک راهکار ارتباطی هوشمند بر روی گوشی‌های موبایل بود که قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت هتل را نیز داشته باشد. بنابراین از بی‌سیم‎‌های PoC بر روی شبکه‌های WLAN و LTE استفاده شد که از قابلیت‌های بی‌سیم‌های حرفه‌ای PTT (Push to Talk) و موبایل‌های هوشمند برخوردار بود.

    به‌منظور بهبود کارایی و بهره‌وری هتل‌ از سیستم‌های بی‌سیم  PoC با قابلیت اتصال به شبکه‌های Wi-Fi،3G و4G  استفاده شد که ارتباطاتی پیوسته با پوشش گسترده را برای تمامی قسمت‌های هتل ایجاد و امکان پیکره‌بندی و مدیریت بی‌سیم‌های PNC۵۵۰ POC را به راحتی فراهم کرد. همچنین این تکنولوژی امکاناتی مثل: برنامه‌ریزی دسته‌ای (Batch Programming)، ارتقا، مدیریت کلید، کنترل مجوز و قابلیت برنامه‌نویسی برای بی‌سیم‌ها را از طریق شبکه‌های WLAN و LTE فراهم می‌کند.در نهایت این مجموعه موفق شد به کمک این تکنولوژی، کارایی و بهره‌وری خود را افزایش داده و ارتباطاتی پیوسته و بدون مشکل را در تمامی قسمت‌ها، ایجاد کند.

     

    سخن آخر

    خدمت‌رسانی سریع و عالی به مشتریان، یک فاکتور کلیدی برای بسیاری از مشاغل خدماتی مانند هتلداری محسوب می‌شود. هتل‌ها از بخش‌های مختلفی مثل لابی، خانه‌داری، پذیرش، رستوران، پارکینگ، بخش‌های تفریحی و … تشکیل شده‌اند که برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان، لازم است همه این بخش‌ها به نحوی موثر و سریع با یکدیگر در ارتباط باشند. همانطور که گفته شد استفاده از تکنولوژی‌های بی‌سیم جدید مانند Push to Talk Over Cellular یک راهکار مناسب برای این نوع کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

    بی‌ سیم واکه، یکی از راهکارهای سازمانی ایرانسل است که مبتنی بر تکنولوژی PoC بوده و بنابراین یک ابزار هماهنگی مناسب در صنایع ارتباط‌محور مانند هتلداری و مهمان‌پذیری محسوب می‌شود. این سرویس با فراهم کردن ارتباطات سریع در بستر شبکه امن ایرانسل به پیشبرد سریع‌تر و بهتر امور در قسمت‌های مختلف هتل‌ها و دیگر صنایع، کمک شایانی می‌کند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره این راهکار، می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل ارسال نمایید.

     

    منبع:

    https://www.hytera.com/en-industries/case-study/commercial/uae-atlantis-the-palm-hotel-dubai-2021/

    https://lodgingmagazine.com/whitepaper-push-to-talk-over-cellular-and-wi-fi-communications-systems/

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195