post image

بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC چه برتری‌ای نسبت به بی‌سیم‌های سنتی دارند؟

بررسی مزیت‌ها و ویژگی‌های متمایزکننده بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC


صنایعی وجود دارند که اغلب کارکنان و کارمندان آن‌ها مدام در حال حرکت و رفت‌وآمد در محیط کار یا بیرون از آن هستند. برای مثال صنعت حمل‌ونقل، ساخت‌وساز، معدن و… جزو این صنایع خاص دسته‌بندی می‌شوند. کسب‌وکارهای این صنایع، همیشه به‌دنبال راهکارهایی کارآمد برای بهبود ارتباطات کارکنان خود در فاصله‌های دور هستند.

/wp-content/uploads/2023/08/4343-e1691826010506.jpg

تا امروز، بی‌سیم‌های سنتی یک راه‌حل بودند و تا همین اواخر در اغلب مشاغل میدانی استفاده می‌شدند. اما بی‌سیم‌های سنتی محدودیت‌های زیادی دارند و با نیازهای ارتباطی در دنیای دیجیتال جدید همخوانی ندارند. به همین دلیل، اکثر کسب‌وکارها در حال جایگزین کردن بی‌سیم‌های سنتی و واکی‌تاکی با بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC هستند.

در این مقاله قصد داریم تا مزایا و برتری‌های بی‌سیم‌های دیجیتال را نسبت به بی‌سیم‌های سنتی مانند واکی‌تاکی بررسی کنیم. همراه ما باشید.

 

بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC چطور کار می‌کنند؟

بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC (Push-to-Talk over Cellular) با فشار دادن یک دکمه امکان تماس بین دو کاربر را از طریق شبکه‌های G3، G4 و WiFi فراهم می‌کند. برخلاف بی‌سیم‌ها سنتی، بی‌سیم‌های دیجیتال اتصال پایدارتری را ارائه می‌دهند تا کاربران نیازی به نگرانی در مورد درز اطلاعات یا تجربه قطع تماس مکرر نداشته باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا پلیس شانگهای به استفاده از لوازم جانبی بیسیم دیجیتال روی آورد؟!

 

چرا بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC بهتر از بی‌سیم‌ها سنتی هستند؟

کارمندانی که در مشاغل میدانی فعالیت می‌کنند، به یک پلتفرم ارتباطی ساده و سریع نیاز دارند. روش‌های ارتباطی امروزی مانند تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی و ایمیل‌ها نمی‌توانند سرعت و کارایی را که یک ارتباط با فشار دادن دکمه ارائه می‌دهد، فراهم کنند.

بی‌سیم‌های دیجیتال مانند بی‌سیم‌های سنتی، دو روی یک سکه هستند اما با این حال، بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC برای نیازهای ارتباطی امروزی مناسب‌تر هستند. تفاوت اصلی آن‌ها این است که بی‌سیم‌های سنتی از شبکه‌های رادیویی برای برقراری ارتباط بین دو کاربر استفاده می‌کنند و در مقابل، بی‌سیم‌های دیجیتال از ارتباط بر بستر شبکه‌های 4G/LTE بهره‌مند هستند. در ادامه چند دلیل برای برتری بی‌سیم‌های دیجیتال بر بی‌سیم‌های سنتی برتری را بررسی می‌کنیم.

۱. پوشش آنتن‌دهی بدون محدودیت

/wp-content/uploads/2023/08/434343-e1691826112772.jpg

برخلاف بی‌سیم‌های سنتی که در مورد پوشش و آنتن‌دهی محدودیت‌هایی دارند، بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC از شبکه‌های اینترنتی برای اتصال جهانی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، کارمندان شما می‌توانند با اعضای تیم خود در فاصله چند متری یا با تیم‌های دیگری که کیلومترها دورتر هستند، فقط با فشار دادن یک دکمه ارتباط برقرار کنند.

۲. کیفیت بالای صدا

بی‌سیم‌های سنتی با قطع تماس مکرر و نویز بیش از حد، اتصال ناپایداری را ارائه می‌دهند. هنگام کار در مکان‌های دور با محیط‌های کاری پر سروصدا، ارتباطات باید شفاف باشد. بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC به‌دلیل فعالیت بر روی شبکه اینترنت، صدای باکیفیتی را ارائه می‌دهند و از تداخل ارتباطات جلوگیری می‌کنند.

 

۳. عدم‌نیاز به ایجاد زیرساخت و اخذ مجوز

بی‌سیم‌های سنتی کسب‌وکارها را ملزم به پرداخت هزینه‌های بالایی برای اخذ مجوز یا ایجاد زیرساخت می‌کنند. در حالی‌که راه‌اندازی بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC بسیار آسان است و شرکت‌ها نیازی به صرف هزینه‌ برای مجوز یا کابل‌کشی‌های لازم برای ارتباطات رادیویی ندارند.

بیشتر بخوانید:

واکه، بی‌سیم چندرسانه ای ایرانسل چالش های ارتباطی صنایع معدنی را کاهش می دهد!

 

۴. طیف وسیعی از ویژگی‌ها

برخلاف بی‌سیم‌های سنتی که اتصال دکمه‌ای را از طریق شبکه‌های رادیویی ارائه می‌دهند، بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای بهبود ارتباطات کارکنان در خود جای داده‌اند. در بی‌سیم‌های دیجیتال، علاوه‌بر امکان ارسال پیام‌های متنی و تصویری، می‌توانید موقعیت مکانی خود را نیز با سایر همکاران خود به‌اشتراک بگذارید.

 

۵. یک ارتباط امن

وقتی صحبت از برقراری یک ارتباط امن برای انتقال اطلاعات حساس می‌شود، شبکه‌های رادیویی و بی‌سیم‌های سنتی قابل اعتماد نیستند. چراکه آن‌ها به‌راحتی قابل نفوذ و مستعد نقض امنیت هستند. در مقایسه، بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC از شبکه‌های رمزگذاری‌شده برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند تا یک مکالمه امن میان کارکنان کسب‌وکار شما برقرار شود.

۶. مقاومت بالای بدنه

/wp-content/uploads/2023/08/666666-e1691826152933.jpg

اکثر بی‌سیم‌های مبتنی‌بر فناوری PoC برای استفاده در محیط‌های باز و پرخطر ساخته می‌شوند. بی‌سیم‌های دیجیتال بدنه‌ای محکم دارند و در برابر سقوط و آب مقاوم هستند. همچنین آن‌ها می‌توانند در برابر دما و لرزش های شدید مقاومت کنند.

بیشتر بخوانید:

مزایای واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل برای کسب و کارها چیست؟

 

کلام آخر

اغلب صنایع به استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال روی آورده‌اند و از مزایای کم‌نظیر آن‌ها بهره‌مند می‌شوند. استفاده از بی‌سیم‌های مبتنی‌بر PoC در کسب‌وکارها باعث شده است تا کارکنان همیشه و در هر شرایطی با یکدیگر در ارتباط باشند و وضعیت لحظه‌به‌لحظه خود را گزارش کنند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در چندسال اخیر بی‌سیم‌های دیجیتال خود را با نام واکه به کسب‌وکارهای گوناگون ارائه می‌کند. سرویسی که تمام قابلیت‌های بی‌سیم‌های مبتنی‌بر PoC را دارد. اگر به مطالعه بیشتر درباره سرویس بی‌سیم واکه یا سایر سرویس‌های کاربردی ما مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، سرویس VPN سازمانی و سرویس موبایل سازمانی می‌توانید کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) را با تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید.

اگر از مشترکان ایرانسل نیستید، همچنان می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان و مشاوران راهکارهای سازمانی ایرانسل در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://blog.nuovoteam.com/poc-radio/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7017

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6129

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5945