post image

راهکارهای سازمانی ایرانسل، حامی ویژه دومین همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال

در دومین دوره از همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال چه می‌گذرد؟


موج تحول دیجیتال پدیده‌ای است که به هر صنعت و کسب‌وکاری رسیده و جنبه‌های مختلفی از زندگی را تحت تاثیر قرار داده است. صنعت معدن هم به‌عنوان یکی از صنایع مهم ایران و جهان در حال گذار از تحولی عظیم و دیجیتالی است و از آنجایی که استخراج و بهره‌برداری مناسب و بهینه‌سازی معادن ایران از گذشته دغدغه متخصصان این حوزه بوده است، در حال حاضر نیاز به قرارگیری در مسیر تحول دیجیتال بیش از پیش احساس می‌شود.

/wp-content/uploads/2023/08/44-e1693728625412.jpg

راهکارهای سازمانی ایرانسل با همت جمعی دیگر از فعالان حوزه معدن در دومین سال پیاپی و با توجه به بازخورد و عملکرد مثبت در سال گذشته، اقدام به برگزاری دومین دوره از همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال کرده است. ایرانسل در این نمایشگاه به معرفی برخی راهکارهای مرتبط با صنعت معدن و برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌پردازد که فرصت بی‌نظیری برای فعالین این حوزه جهت آشنایی با ابزارهای دیجیتال است.

در ادامه همراه ما باشید که به توضیح مختصری از راهکارهای سازمانی ایرانسل و جزئیات نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال بپردازیم.

درباره همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال

/wp-content/uploads/2023/08/333-e1693728768257.jpg

گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد با همکاری راهکارهای سازمانی ایرانسل، به‌عنوان حامی ویژه این رویداد و با توجه به تجربه موفق خود در نمایشگاه سال گذشته، برگزاری دومین دوره از این رویداد را در دستور کار خود قرار داد.

دومین دوره از این نمایشگاه از تاریخ ۷ الی ۹ شهریور در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. این همایش فرصتی است که با گردهم آمدن ارکان تاثیرگذار این حوزه مانند شرکت‌های بزرگ معدنی، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران و نخبگان داخلی و بین‌المللی، موجبات هوشمندسازی معادن و کمک به انقلاب صنعتی نسل چهارم را سرعت می‌بخشد.

این همایش با معرفی محصولات و ابزارهای دیجیتالی متنوع، اهداف مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد که از جمله محورهای آن‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مروری بر آخرین تحولات معدن‌کاری دیجیتال در جهان
  • بررسی زیرساخت‌های معدن‌کاری دیجیتال در ایران
  • توجیه سرمایه‌گذاری؛ تاثیرات بالقوه دیجیتالی شدن و کاهش هزینه‌های پیاده‌سازی
  • صنعت نسل ۴؛ اتصال سیستم‌های تولید فعلی به ابزارهای دیجیتال
  • ابزارهای دیجیتال برای مدیریت امور اکتشاف و معادن
  • اهمیت و لزوم فرهنگ‌سازی و تربیت نیروی انسانی متخصص
  • ضرورت تامین انرژی پایدار در توسعه صنایع معدنی
  • و…

بیشتر بخوانید:

راهکارهای سازمانی ایرانسل حامی اولین دوره همایش و نمایشگاه معدن ‌کاری دیجیتال!

 

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در دومین نمایشگاه معدن‌‌کاری دیجیتال ۱۴۰۲

همان‌طور که اشاره شد، راهکارهای سازمانی ایرانسل به‌عنوان یکی از برگزارکنندگان اصلی این رویداد، در دومین دوره از این رویداد به معرفی و ارائه محصولات و راهکارهای دیجیتالی همسو با صنعت معدن مانند سرویس بی‌سیم واکه، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، اینترنت 5G، اینترنت اشیا باند باریک (NB-IoT)، پیامک مبتنی بر موقعیت جغرافیایی (LBS)  و… می‌پردازد. برای آگاهی از هر یک از راهکارهای گفته‌شده در ادامه همراه ما باشید.

 

  • راهکار ارتباطی چندرسانه‌ای و مقرون‌به‌صرفه سرویس بی‌سیم واکه

سرویس بی‌سیم واکه سیستم‌های ارتباطی باندباریک و باندپهن را به یکدیگر متصل کرده و امکان ارسال آنی و امن داده‌هایی چون پیام‌های صوتی و ویدیویی را تنها با فشردن یک دکمه فراهم می‌کند. از قابلیت‌های پرطرفدار این راهکار می‌توان به پوشش سراسری، عدم نیاز به زیرساخت و راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی، قابلیت ردیابی و نظارت بر کاربران از طریق GPS، امکان ذخیره‌سازی مکالمات، برخورداری از مرکز کنترل کاربران و امکان ارتباطات آنی و شفاف در مناطق پرسروصدا و عمیق نظیر معادن اشاره کرد.

گفتنی است که راهکارهای سازمانی ایرانسل در دومین نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال، «واکه»، سرویس بی‌سیم خود را با  تخفیف ویژه، تا ۲۰٪، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در طول برگزاری نمایشگاه (۷ الی ۹ شهریور ماه) با خرید هر دستگاه، از خدمات بی‌سیم ایرانسل با قیمت استثنایی بهره‌مند شوید؛ پس این فرصت را از دست ندهید و با ما در دنیای معدن‌کاری دیجیتال به موفقیت‌های جدیدی دست یابید.

بیشتر بخوانید:

نقش تکنولوژی PoC در صنعت حفاری و معدن طلای کشور قزاقستان

• معادنی سبز با سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)

/wp-content/uploads/2023/08/333333-e1693728856756.jpg

پیاده‌سازی سیستم‌های ناوگان سبز یکی از استراتژی‌‌هایی است که برای کاهش آلایندگی‌های کربنی بسیار کارآمد است. سرویس مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل با بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا به شرکت‌های معدنی کمک می‌کند تا با کاهش زمان غیرفعال بودن خودرو‌ها، افزایش راندمان رانندگان، بهینه‌سازی خودکار مسیر‌های رانندگی، تعمیر و نگهداری هوشمند خودروها، مدیریت هوشمند مصرف سوخت و زمان‌بندی مناسب پروژه، میزان آلایندگی کربنی خود را کاهش دهند و به استراتژی معدن‌کاری سبز و پایدار جانی دوباره ببخشند.

• معادنی مدرن و ایمن با اینترنت اشیا باند باریک (NB-IoT)

/wp-content/uploads/2023/08/3333333333-e1693728924974.jpg

فناوری Narrowband Internet of Things (NB-IoT)  به عنوان یکی از ظرفیت‌های اپراتور سلولی در حال ایجاد تحول اساسی در حوزه‌های مختلف اینترنت اشیا به‌خصوص صنعت معدن است. این فناوری با قابلیت ایجاد ارتباط قوی و پایدار، امکان مدیریت بهتر و ایمن‌تر عملیات معدن را فراهم می‌کند. با مشاهده و نظارت بر خط بر مناطق خطرناک، افزایش کارآیی در مدیریت دارایی‌ها، عملیات در معدن، اطمینان از تطابق با مقررات محیط زیست،NB-IoT منجر به دستاوردهای بیشتر در صنعت معدن می‌شود. همچنین، با امکان ایجاد پوشش سفارشی‌سازی شده، این فناوری به دشواری‌های ارتباط در محیط‌های معدنی پاسخ می‌دهد و با تسهیل ادغام سیستم‌های موجود، راهی سریع‌تر برای افزایش بهره‌وری فراهم می‌آورد. از لحاظ اقتصادی نیز، انتخاب NB-IoT نسبت به روش‌های ارتباط معمولی، به‌دلیل کاهش هزینه‌های زیرساختی و مصرف انرژی، بهبود در اقتصاد شرکت‌های معدنی به ارمغان می‌آورد. با انعکاس این فناوری نوین در معدن، بهبود‌های چشمگیری در عملکرد، ایمنی و پایداری عملیات معدنی ایجاد خواهد شد.

 

  • یکپارچه‌سازی معادن با اینترنت نسل پنجم (5G)

قابلیت ارتباطی نسل پنجم تلفن همراه (5G) با ایجاد شبکه‌ای پرسرعت، به هم پیوسته، یکپارچه و کارآمد توانسته سناریوی تازه‌ای برای صنعت معدن خلق کند. همچنین پیاده‌سازی راهکارهای نوین دیجیتال بر مبنای یک پلتفرم واحد جهت به اشتراک‌گذاری داده‌ها و یکپارچه‌سازی معادن می‌تواند گام موثری برای رسیدن به بهره‌وری بیشتر از معادن باشد.

• پیامک مبتنی بر موقعیت جغرافیایی (LBS)

/wp-content/uploads/2023/08/3131-e1693728959871.jpg

استفاده از راهکار Location-Based SMS (پیامک مبتنی بر موقعیت جغرافیایی) در صنعت معدن می‌تواند بهبود قابل توجهی در مدیریت و بهره‌وری فعالیت‌های معدنی ایجاد کند. این راهکار برای شرکت‌های معدنی این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از اطلاعات مکانی و مکان‌یابی دقیق، پیام‌های هدفمند را به مخاطبان خود در نزدیکی معدن ارسال کنند.

از جمله کاربردهای این راهکار می‌توان به اطلاع‌رسانی به تیم‌های میدانی برای بهبود شرایط ایمنی و تغییرات در فعالیت‌های معدنی، هماهنگی و افزایش اطلاعات کارکنان در میدان اشاره کرد. همچنین با ارسال پیام‌های مخصوص به مخاطبان محلی، می‌توان آن‌ها را از فعالیت‌ها و تغییرات در معدن آگاه کرد. این اطلاع‌رسانی می‌تواند به افزایش شفافیت و اعتماد جامعه محلی نسبت به فعالیت‌های معدن کمک شایسته‌ای کند.

/wp-content/uploads/2023/08/313131-e1693729015112.jpg

اطلاع‌رسانی در مواقع اضطراری، یکی دیگر از کاربردهای مهم این راهکار است؛ چراکه در صورت وقوع حوادث یا شرایط اضطراری در معدن، ارسال پیام‌های مبتنی بر مکان به کارکنان و تیم‌های میدانی می‌تواند به اطلاع‌رسانی سریع‌تر و موثرتر در مواجهه با مواقع اضطراری کمک کند.

استفاده از راهکار Location-Based SMS در صنعت معدن، به ذی‌نفعان صنعت معدن این امکان را می‌دهد به طور موثر با مخاطبان در نزدیکی معدن ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را بهبود دهند. این راهکار باعث افزایش هماهنگی، افزایش بهره‌وری و بهبود ارتباطات معدن با محیط اطراف می‌شود.

 

  • تبادل امن اطلاعات با سرویس APN و VPN سازمانی

سرویس شبکه امن همراه APN به کارکنان یک کسب‌وکار این فرصت را می‌دهد تا در قالب یک شبکه خصوصی مجازی و به‌کمک گروهی از سیم‌کارت‌ها با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. این سرویس مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان راه‌اندازی سریع، پوشش یکپارچه و گسترده، امنیت و پایداری بالا، امکان ارائه‌ی سرویس در دامنه پهنای باند نسل‌های 4G و 5G ایرانسل را نام برد.

بیشتر بخوانید:

سرویس VPNLite ایرانسل در خدمت شرکت معدنی آهن آجین!

 

گزارش اجمالی از حضور بازدیدکنندگان و مسئولین در نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال

دومین رویداد معدن‌کاری دیجیتال نیز همچون سال گذشته، با حضور مدیران برجسته و تاثیرگذار در حوزه معدن افتتاح شد. مسئولین محترم، آقایان حسین سلاح ورزی (رئیس اتاق بازرگانی)، علیرضا بختیاری (مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد)، سروش فولادچی (مدیر واحد همایش‌های گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد) و همچنین دکتر سراییان (مدیر عامل شرکت سیما آترون) ضمن بازدید از غرفه راهکارهای سازمانی ایرانسل، با راهکارهای یکپارچه و اختصاصی این مجموعه برای تحقق هوشمندسازی معادن ایران که در بالا به توضیح کامل هریک پرداختیم،  آشنا شدند.

ویژه برنامه‌های دومین نمایشگاه و همایش معدن‌کاری دیجیتال

/wp-content/uploads/2023/08/313131313-e1693729107112.jpg

در طول برگزاری دومین همایش و نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال، مخاطبان می‌توانند از کارگاه‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی در رابطه با تحول دیجیتال صنعت معدن هم بهره‌مند شوند. اگر به شرکت در این ویژه برنامه‌ها و آگاهی از موضوع آن‌ها علاقه‌مند هستید، در ادامه همراه ما باشید.

 

  • کارگاه آموزشی «نقش اپراتور سلولی در معدن‌کاری دیجیتال»

راهکارهای سازمانی ایرانسل در این رویداد با برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی با عنوان «نقش اپراتور سلولی در معدن‌کاری دیجیتال» در روز ۹ شهریور ۱۴۰۲، فرصت مناسبی را برای علاقه‌مندان و کسب‌وکارهای فعال این حوزه فراهم کرده تا با شرکت در آن در مسیر معدن‌کاری دیجیتال و هوشمندسازی این صنعت قرار گیرند.

  • میزگرد تخصصی «چالش‌ها و ارائه راهکار به‌منظور هوشمندسازی معادن»

در این میزگرد که با حضور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل برگزار می‌شود، به بررسی و مباحثه درخصوص چالش‌ها و ارائه راهکارهایی به‌منظور تامین و تهیه سخت‌افزارها و زیرساخت‌های موردنیاز برای هوشمندسازی معادن می‌پردازیم. از دیگر سخنرانان این برنامه هم می‌توان به محمدرضا خالصی (عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس)، سید هادی حسینی (مدیر آزمایشگاه ماشین‌آلات معدنی دانشگاه صنعتی اصفهان)، امیر خرمی شاد (مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران)، جواد غلام نژاد (مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیستون کویر یزد) و… اشاره کرد.

در این میزگرد در مورد اهمیت زیرساخت (همچون اینترنت 5G)، فرهنگ‌سازی کارکنان در استفاده از تجهیزات دیجیتال، فرسوده بودن ناوگان معادن و همچنین اهمیت توجه به چالش‌های زیست محیطی مرتبط با معدن صحبت می‌شود.

 

کلام آخر

با توجه به ماهیت نمایشگاه معدن‌کاری دیجیتال و راهکارهای دیجیتالی ارائه‌شده، این رویداد را می‌توان فرصت مناسبی برای کسب‌وکارهای فعال در این حوزه دانست تا با آگاهی از فناوری‌های نوین قدم در راه تحول دیجیتال صنعت معدن گذارند. اگر از صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت معدن هستید و قصد شرکت در این نمایشگاه را دارید، پیشنهاد راهکارهای سازمانی ایرانسل به شما، مطالعه صفحه اختصاصی «صنعت معدن» و آشنایی با راهکارهای دیجیتالی‌سازی این صنعت است.

همچنین لازم به ذکر است که اگر فرصت حضور در این رویداد را نداشتید، برای آشنایی بیشتر با محصولات و دریافت مشاوره از کارشناسان متخصص، با شماره ایرانسلی خود و از طریق کد دستوری ستاره سه مربع (#۳*) تمام جزئیات موردنیاز خود را از طریق پیامک دریافت کنید. گفتنی است که ایمیل EB@mtnirancell.ir نیز همچنان راه ارتباطی ما با شما برای دریافت مشاوره و اطلاعات محصولات است.

4.3 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟

بازدید: 2825

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟

بازدید: 2735

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۳۰

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی

بازدید: 2652