post image

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟


گسترش روزافزون فناوری ‌های دیجیتال تغییرات زیادی را در چگونگی تولید محصولات و ارائه خدمات در تمام زمینه‌ها و صنایع ایجاد کرده است. به تبع این تغییرات، حوزه‌های بانکی و مالی نیز تحت تأثیر فناوری‌های نوین قرار گرفته‌اند و اکوسیستم مالی سنتی با ظهور بازیگران جدید این عرصه مانند اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های فین‌تک و شبکه‌‌های دیجیتالی پرداخت، در حال گذار به اکوسیستم دیجیتال است. با ظهور مدل‌های کسب وکار جدید در صنعت پولی-مالی، جریان‌های درآمدی تازه‌ای برای ارائه کنندگان خدمات مالی ایجاد شده است و از سویی دیگر ارائه خدمات با کیفیت، سریع  و بر بستری امن باهدف جلب رضایت حداکثری مشتریان به اولویت نخست این صنعت تبدیل شده است.

راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین رویداد فناوری‌های مالی ایران با موضوع صنعت بانکداری و پرداخت دیجیتال به عنوان حامی مالی حضور داشت. این رویداد بزرگ که با توجه به شرایط کنونی توأمان به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید، به تأثیر فناوری‌های دیجیتال در صنعت مالی و ظهور مدل‌های جدید کسب و کار پرداخت.

/wp-content/uploads/2021/01/blog-2-1-e1610442520776.jpg

مراسم افتتاحیه این رویداد با سخنرانی دکتر عباس معمارنژاد معاون اموربانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصاد و دارایی و جناب آقای محمد مراد برات مدیرعامل فابا در روز سه‌شنبه ۲۳ دی در محل هتل اسپیناس پالاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در سالن‌های مختلف این نمایشگاه ده‌ها برند فعال حوزه فناوری‌های مالی حضور داشتند و صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط و علاقه‌مندان تا پایان روز چهارشنبه ۲۴ دی با هماهنگی قبلی به صورت حضوری و مجازی از راهکارها و دستاوردهای ارائه شده بازدید به عمل آوردند.

ایرانسل این رویداد را به صورت زنده از طریق «لنز» پوشش داد و با ارائه اینترنت و پلتفرم دانا پلاس، حامی دیجیتال این رویداد بود.

/wp-content/uploads/2021/01/Capture-e1610825416931.png

بانکداری دیجیتال الگوی جدیدی است که ازنظر  ایجاد چابکی و انعطاف پذیری، افزایش بهره‌وری و سودآوری، مزایای قابل‌توجهی برای صاحبان این صنعت دارد. این الگو با استفاده از زیرساخت‌های فناوری پیشرفته و به‌منظور ایجاد تغییرات در فرایندهای داخلی و رابط‌های کاربری خارجی، پیاده‌سازی می‌شود و هزینه‌ها ،دسترسی، مدیریت فرایندها و تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد. راهکارهای سازمانی ایرانسل در۳ زمینه کلی می‌تواند حرکت بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را به سوی اکوسیستم دیجیتال شتاب بخشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.لازم به ذکر است که در ششمین نمایشگاه  تراکنش علاوه بر ارائه راهکارهای مذکور ،دو کارگاه تخصصی با عنوان نقش ارتباط پهن باند موبایل در توسعه بانکداری دیجیتال و معرفی سرویس رایانش ابری توسط متخصصین این خدمات برای حاضرین و علاقه‌مندانی که به صورت زنده از طریق شبکه ایران کالا این رویداد را پیگیری می‌کردند،برگزار شد.

/wp-content/uploads/2021/01/Tandis-Final-1-scaled.jpg

راهکارهای سازمانی ایرانسل در خدمت صنعت بانکداری

 

۱- راهکارهای شبکه امن همراه

  • راهکار امن ارتباطی دستگاه‌های POS و POS
    یکی از متداولترین ابزارهای پرداخت که در دسترس عموم قرار دارد پایانه‌ یا ترمینال‌های فروشگاهی است که در شبکه بانکی بیشتر تراکنش‌های کارتی از طریق آنها انجام می‌پذیرد. کاربران دستگاه پوز می‌توانند با استفاده از این سرویس، شبکه‌ای اختصاصی و مستقل از اینترنت عمومی داشته باشند تا تراکنش‌های مالی موردنیاز خود را در امنیت کامل انجام دهند.
  • راهکار امن ارتباطی دستگاه‌های Kiosk & Cashless

امروزه بیش از 40 درصد از تراکنش‌هایی که توسط دستگاه‌های خودپرداز انجام می‌شود، تراکنش‌های غیر نقدی هستند. در نتیجه، مجموعه‌های فعال در حوزه بانکی دستگاه‌هایی را وارد چرخه خدمات پرداخت کردند که پاسخگوی نیاز این بخش از تراکنش‌ها باشد و هزینه کمتری را به بانک‌ها تحمیل کند. ایرانسل کاربردهای متنوع این راهکار را به گونه‌ای طراحی کرده است تا بتواند به عنوان اپراتور دیجیتال در کشور، نقش موثری در توسعه بانکداری الکترونیک داشته باشد.

  • راهکار امن ارتباطی دستگاه‌های خودپرداز ATM

امروزه به سادگی و با استفاده از دستگاه های خودپرداز می توانیم بسیاری از امور بانکی خود مانند برداشت وجه، انتقال وجه، پرداخت قسط، پرداخت قبوض و … را در زمانی کوتاه انجام دهیم.  این ابزارپرکاربرد برای انجام تراکنش‌ها نیاز به بستری امن و اختصاصی برای خدمت‌رسانی به مشتریان دارد که راهکار شبکه امن همراه ایرانسل این نیاز را به خوبی براورده می‌کند.

  • راهکار امن ارتباطی دستگاه های STM & VTM

دستگاه VTM  ابزاری مناسب برای ارائه خدماتی است که نیازمند احراز هویت و حضور مشتری هستند. این دستگاه قادر است بخش قابل توجهی از فعالیت‌های شعب را انجام داده و زمینه تعطیل نمودن شعبی را که مراجعه‌کننده ندارند، فراهم نماید. با توجه به نوع کارکرد این دستگاه، پهنای باند پایدار و مطمئن شبکه امن همراه ایرانسل می‌تواند گام مؤثری در راستای سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر کاهش شعب زیان‌ده بانک‌ها باشد.

  • راهکار امن ارتباطی باجه‌های بانکی

ایرانسل با بهره‌گیری از شبکه و بستر امن ارتباطی مستقل از اینترنت راهکار ارتباطی ویژه باجه‌های بانکی را به منظور ایمن‌سازی بستر ارتباطی و همچنین مدیریت هزینه‌های بانکها پیشنهاد می نماید.

  • راهکار امن ارتباطی شعب بانکی

 یکی از مهم‌ترین زیرساختهای مورد نیاز یک شعبه که حیاتی‌ترین بخش آن نیز محسوب می‌شود، بستر ارتباطی شعب با مراکز بانکها است. ایرانسل با ارائه راهکاری مستقل از بستر اینترنت با پهنای باند مورد نیاز شعب بانکی، ضمن مدیریت هزینه شعب بانکها، بستری امن و پایدار را پیشنهاد می‌کند.

  • راهکار امن ارتباطی ساختمان‌های ستادی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری

ضرورت ارتباط دائمی ،پایدار و امن بین ساختمان ‌های متعدد برای ارائه زنجیره خدمات بانکی بسیار مهم و حیاتی است.با توجه به این نیاز شرکت ایرانسل اقدام با ارائه راهکار امن ساختمان‌های مرکزی بانکها و موسسات مالی و اعتباری نموده است.

۲- مدیریت هوشمند ناوگان خودرو های پول رسان و خودرو‌های سازمانی

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، راهکاری جامع و یکپارچه است که به واسطه آن می‌توان تمامی اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها را جمع‌آوری و تحلیل کرد. این سامانه از سه بخش اصلی تشکیل شده است: سخت‌افزار (سنسورها)، بستر انتقال اطلاعات و نرم‌افزارهای مدیریتی .ایرانسل با ارائه این راهکار به صنعت بانکداری،  موجب تحول در شیوه نظارت و مدیریت ریسک‌های مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای توسط بانک‌ها گردیده است.

 

۳-موبایل سازمانی

سرویس موبایل سازمانی یا MVPN راهکاری است که بر بستر مجموعه‌ای از سیم‌کارت‌های سازمانی ایرانسل فعال شده و کسب‌وکارها با استفاده از آن می‌توانند همه جا با کارکنان خود در ارتباط بوده و تمامی امکانات تلفن داخلی را بر روی تلفن همراه کارکنان خود داشته باشند. به کمک این راهکار، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌تواند با پرداخت مبلغ آبونمان ماهیانه به ازای هر سیم‌کارت، از مکالمه رایگان و نامحدود بین پرسنل خود بهره‌مند شوند.


ایرانسل به عنوان اپراتور دیجیتال، نقش مهمی در اکوسیستم جدید صنعت بانکداری دارد و با ارائه راهکار شبکه امن همراه و دیگر راهکارهای سازمانی، ارائه‌دهندگان خدمات مالی را در حرکت به سوی تحول دیجیتال همراهی می‌کند.

4.4 8 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟

بازدید: 2815

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟

بازدید: 2728

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۳۰

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی

بازدید: 2649