صنعت خود را انتخاب کنید
با گسترش فناوریهای دیجیتال، الگوی زندگی مردم و اکوسیستم اقتصادی نیز به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است. به تبع این تغییرات، حوزههای بانکی و مالی نیز تحت تأثیر فناوریهای نوین قرار گرفتهاند و اکوسیستم مالی سنتی در حال گذار به اکوسیستم دیجیتال است. با ظهور مدلهای کسب وکار جدید در صنعت پولی-مالی، جریانهای درآمدی تازهای برای ارائه کنندگان خدمات مالی ایجاد شده است و از سویی دیگر ارائه خدمات با کیفیت، سریع و بر بستری امن باهدف جلب رضایت حداکثری مشتریان به اولویت نخست این صنعت تبدیل شده است.
ایرانسل به عنوان اپراتور دیجیتال، نقش مهمی در اکوسیستم جدید صنعت بانکداری دارد و با ارائه راهکار شبکه امن همراه و دیگر راهکارهای سازمانی، ارائهدهندگان خدمات مالی را در حرکت به سوی تحول دیجیتال همراهی میکند.
راهکارهای قابل ارائه به شرکتهای خدمات پرداخت،بانکها و موسسات مالی و اعتباری:
-
راهکار امن ارتباطی دستگاههای M.POS و POS
یکی از متداولترین ابزارهای پرداخت که در دسترس عموم قرار دارد پایانه یا ترمینالهای فروشگاهی است که در شبکه بانکی بیشتر تراکنشهای کارتی از طریق آنها انجام میپذیرد.
استفاده از دستگاه پوز نیازمند دو مؤلفه مهم است:
بیشتر -
راهکار امن ارتباطی دستگاه های Kiosk & Cashless
تراکنشهای بانکی دو نوع هستند:
تراکنشهای نقدی شامل برداشت وجه ، سپرده وجه و …
تراکنشهای غیرنقدی شامل اعلام مانده حساب، انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت کلیه قبوض، تغییر رمز اول و دوم کارت، مسدود کردن کارت و …
بیشتر -
راهکار امن ارتباطی دستگاه های خودپرداز ATM
امروزه به سادگی و با استفاده از دستگاه های خودپرداز می توانیم بسیاری از امور بانکی خود مانند برداشت وجه، انتقال وجه، پرداخت قسط، پرداخت قبوض و … را در زمانی کوتاه انجام دهیم.
بیشتر -
راهکار امن ارتباطی دستگاه های STM & VTM
توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و غیر حضوری در طی چند سال گذشته، موجب کاهش مراجعه مشتریان به شعب بانکها شده و مزایای فراوانی را برای بانک، مشتری، محیط زیست و… به همراه آورده است.
بیشتر -
راهکار امن ارتباطی باجههای بانکی
باجه بانکی نمونه کوچکی از یک شعبه بانک در فضای سازمان یا مراکز مختلف است که یک یا دو متصدی با استقرار در آن، به مشتریان خود خدمات بانکی ارائه میدهند. …
-
راهکار امن ارتباطی شعب بانکی
شعبه هر بانک محلی است تابع بانک اصلی خود که به طور مستقیم به ارائه وظایف و خدمات بانک مذکور میپردازد.
با توجه به نقش مهم شعب بانکها در ارائه خدمات به مشتریان، فراهم ساختن زیرساختهای …
بیشتر -
راهکار امن ارتباطی ساختمانهای ستادی بانکها و موسسات مالی و اعتباری
ساختار سازمانی وسیع بانکها و نیز گستره متنوع خدماتشان نیازمند استقرار نیروی انسانی در ساختمانهای مختلفی است. به همین دلیل ایجاد زیرساخت ارتباطی دائمی و پایدار در این ساختار ضرورت بسیاری دارد.
ارائه راهکار امن ارتباطی …
بیشتر -
راهکار مدیریت ناوگان خودروهای پولرسان و خودروهای سازمانی
بانکداری از جمله صنایعی است که عدم وجود سیستم ردیابی خودرو و مکانیابی ناوگان حمل پول در آن احساس میشود. از آنجا که پول نقد توسط ناوگان حمل از محلی به محل دیگر جا به جا میشود، حفظ امنیت جان رانندگان و ماموران …
بیشتر -
راهکار موبایل سازمانی
بانکها و موسسات مالی و اعتباری با توجه به ماهیت ساختار سازمانی گسترده خود و تعدد شعب در سراسر کشور، نیازمند دسترسی سریع و مطمئن به کارکنان خود در هر شعبه و باجهای از بانک هستند.
بیشتر
مطالب تخصصی صنعت بانکداری
-
بانکداری آینده و تحول دیجیتال
رویکرد سیاستی و چارچوب استقرار مبتنی بر پارادایم اقتصاد هوشمند
-
نقشه سفر برنامهریزی شده مشتریان خدمات مبتنی بر موبایل
بررسي جامع تجربه مشتريان (قبل، حين و بعد از خريد) با هدف شناسايي نقاط تماس و تجربه مشتريان و ترسيم آنها در قالب نقشه سفر برنامه ريزيشده
-
بانکداری دیجیتال، انقلابی در صنعت بانکداری
بانکداری آینده، بانکداری دادهمحور است نه شعبهمحور. نسل جدید بانکداری سعی در بهبود تجربه دیجیتالی مشتریان خواهد داشت.
-
چگونگی تاثیر گسترش فناوریهای مالی بر بهبود عملکرد خدمات مالی
كیفیت خدمات بانکداری نوين تابعی از شخصیسازی خدمات،پايداری،سهولت دسترسی،امنیت،احراز هويت و نوآوری خدمات مالی است.
-
اقتصاد دیجیتال، پول دیجیتال و بانکداری دیجیتال
پول دیجیتال و بانکداری دیجیتال چارچوبی برای رشد اقتصاد دیجیتال خواهد بود.
داستان موفقیت
تجربه مشتری - شرکت «به پرداخت ملت»
تجربه مشتری - شرکت «به پرداخت ملت»
صنعت بيمه يكي از مهمترين اركان توسعه اقتصادي كشورهاست. با نگاهی به سهم صنعت بيمه در اقتصاد كشورهاي توسعه يافته، ميتوان دريافت كه بيمه در مقايسه با خدمات ديگر اهمیت بیشتری دارد. صنعت بیمه در بازارهای مالی 3 نقش اساسی دارد.
- نقش اول تاثیری است که این صنعت بر سایر بازارهای مالی دارد که در قالب پشتیبانی و با هدف کاهش ریسک سرمایهگذاری صورت میگیرد.
- دومین نقش صنعت بیمه، جذب منابع مالی از طریق فرایند بیمهگری است که به منظور سرمایه گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام میشود.
- سومین و البته مهمترین نقش، سرمایهگذاری صنعت بیمه در فعالیتهای اقتصادی کشور است.
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور بر آن است تا با فراهم کردن زیرساختهای امن و اختصاصی، در جهت تحقق اهداف صنعت بیمه کشور گام موثری بردارد.
اگر از ارائه دهندگان خدمات بیمهای هستید، راهکارهای زیر مناسب شماست.
-
خدمات مرتبط با ثبت نام، پرداخت حق بیمه و اطلاعات مراکز تحت پوشش
شما میتوانید با استفاده از راهکار کد کوتاه دستوری، خدمات خود را به مشتریان معرفی کرده و با ایجاد دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، تجربه خوبی را برای آنها ایجاد کنید. مشتریان شما تنها با شمارهگیری یک کد کوتاه به اطلاعات و خدمات شما دسترسی خواهند داشت.
کد کوتاه دستوری امکانات زیر را در اختیار شما قرار میدهد:
بیشتر -
مکالمه رایگان برای کارکنان کلیه شعب بیمه در سراسر ایران
از آنجایی که شعب و مراکز بیمه در تمام استانها خدمات ارائه میکنند، یکپارچگی سیستم ارتباطی کارکنان اهمیت ویژهای پیدا میکند. شما میتوانید با استفاده از سیمکارت سازمانی ایرانسل و فعالسازی راهکار موبایل سازمانی بر روی آن، با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان آبونمان، مکالمات بین کارکنان را رایگان نمایید. بدین ترتیب علاوه بر ایجاد سیستمی یکپارچه برای دسترسی راحت کارکنان به یکدیگر، هزینههای شما به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.
-
اطلاعرسانی و برگزاری نظرسنجی
سرویسهای پیامکی همچنان در صدر پرکاربردترین ابزار برای انتقال اطلاعات قرار دارند. شما میتوانید با استفاده از سامانه پیامکی ایرانسل با صرف هزینهای اندک، بازدهی مجموعه خود را بالا ببرید. برای مثال اطلاعرسانی میتواند در موارد زیر انجام میشود:
بیشتر -
تعیین حق بیمه خودرو با بررسی رفتار ترافیکی راننده
با نصب ردیاب و پیادهسازی سامانه مدیریت هوشمند ناوگان بر روی خودروهای بیمهشده، امکان رصد کردن رفتار ترافیکی مشتری وجود دارد. بدین ترتیب شما میتوانید با توجه به رفتار ترافیکی بیمهگزار، تعرفه مربوط به بیمه خودرو وی را مشخص کنید. به عنوان مثال خودروهایی که کارکرد کمی در طول سال دارند مشمول حق بیمه کمتر و خودروهایی که در جادههای پر خطر عبور و مرور میکنند مشمول حق بیمه بیشتری میشوند. همچنین امکان ارائه تخفیف یا افزایش تعرفهها بر اساس رفتار بیمهگزار و ردیابی خودرو یا دیگر اموال بیمهشده در صورت سرقت برای شما فراهم خواهد شد.
-
یکپارچهسازی کلیه شعب در قالب شبکه اختصاصی
اگر با توجه به سیاست اعلامشده از سوی بیمه مرکزی، نیاز دارید تا دفاتر خود را به آی پی ثابت مجهز کنید، میتوانید با استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (راهکار +VPN یا VPN lite )، شبکهای یکپارچه، اختصاصی و امن برای آی پی ثابت خود داشته باشید. این راهکار امکانات زیر را برای شما فراهم میکند:
بیشتر -
راهاندازی سامانههای بیمه و حفظ و نگهداری اسناد
برای راهاندازی و افزایش بهرهوری سامانههای بیمه میتوانید از زیرساخت ابری ایرانسل استفاده کنید و هر زمان که نیاز به توان پردازشی بیشتری داشتید، به راحتی و در عرض چند دقیقه، پیکربندی ماشینهای مجازی خود را تغییر دهید.
سرور و دیتاسنتر ابری به شما امکان میدهد تا علاوه بر استفاده از فضای Object Storage برای جمعآوری و نگهداری مدارک بیمه، از دسترسی و امنیت بالای این سرویس بهرهمند شوید. میتوانید با قابلیت اتصال ماشینهای مجازی خود به شبکه امن همراه (Private APN)، شبکه و سامانهای اختصاصی و یکپارچه داشته باشید.
مطالب تخصصی صنعت بیمه
-
ریسکهای نوظهور در صنعت بیمه، فرصتها و چالشها
شناسایی و اولویت بندی ریسکهای فناورانه بیمهای و تاثیر آنها بر این صنعت
-
مدلسازی وضعیت حکمرانی خوبالکترونیک درفضای کسبوکارمجازی درصنعتبیمه
تاثیر شرایط علی، مداخلهگر، زمینهای، پدیدهای و... بر حکمرانی خوب الکترونیک در فضای کسبوکار در صنعت بیمه
داستان موفقیت
تجربه مشتری- شرکت «بیمه سرمد»
تجربه مشتری- شرکت «بیمه سرمد»
بورس اوراق بهادار، بازاری متشکل و خودانتظام است که به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شده و اداره میشود. در این بازار اوراق بهادار توسط کارگزاران و یا معاملهگران، طبق مقررات قانون بازار اوراق بهادار، مورد دادوستد قرار میگیرد.
پیشرفت تکنولوژی و توسعه زیرساختهای ارتباطی، انتقال اطلاعات ضروری و لحظه به لحظه بهای اوراق به سرمایهگذاران را در سراسر کشور میسر کرده است. بنابراین بسیاری از سرمایهگذاران به سهولت میتوانند بر بازار بورس نظارت داشته و در شرایط پرریسک از چگونگی تأثیر اطلاعات بر وضعیت بازار مطلع شوند و همچنین قادر خواهند بود بازدهی مجموعه ابزارهای مالی را در این صنعت تجزیه و تحلیل کنند.
ایرانسل نیز به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، با ارائه راهکارهای ارتباطی امن و پایدار و کمک به توسعه زیرساختهای نرمافزاری در صنعت بورس و اوراق بهادار با این صنعت همگام شده است و کیفیت و سرعت خدمترسانی به هموطنان فعال در این صنعت را بهبود بخشیده است.
به زودی ویژگیها و راهکارهای اختصاصی این بخش معرفی خواهد شد …