post image

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟


وقتی به خودروهای مدرن امروزی توجه می‌کنیم، مجموعه‌ای را می‌بینیم که به طرز شگفت‌انگیزی پیچیده و مجهز است. این خودروها دیگر فقط وسیله‌ای برای حمل‌ونقل نیستند، بلکه علاوه‌بر جابه‌جا کردن مسافر، تجربه‌های مختلفی از جمله تبادل داده‌ را در اختیار کاربران قرا رمی‌دهند. در این میان، حرکت صنایع به سمت تحول دیجیتال نیز باعث شده که تکنولوژی‌هایی مثل اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیز در طراحی و ساخت خودروها، نقش مهمی ایفا کنند. شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین فناوری‌های عصر دیجیتال در حوزه خودروسازی، تکنولوژی خودروهای متصل است.

این تکنولوژی سال‌ها است که در سراسر جهان به کار می‌رود، اما مدتی است در ایران نیز استفاده از آن رواج یافته است. ما نیز در راهکارهای سازمانی ایرانسل به یاری متخصصان و با تلا‌ش‌های شبانه‌روزی، راهکار خودروی متصل خود را طراحی کرده، به مرحله اجرا رسانده‌ایم و در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی شهر آفتاب از آن رونمایی کرده‌ایم.

اگر به آشنایی بیشتر با این راهکار جدید و آنچه که در حاشیه نمایشگاه خودروی امسال گذشت علاقه دارید، مقاله حاضر را از دست ندهید.

گزارش اجمالی از غرفه ایرانسل در نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران

/wp-content/uploads/2022/05/884A9515-scaled.jpg

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، با حضور جناب آقای دکتر علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، افتتاح شد. ایشان در زمان بازدید از غرفه ایرانسل، با جناب آقای مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل درباره رویکرد خودرو متصل در ایران و جهان به گفت‌وگو پرداختند. دکتر نبوی در ادامه، از عملکرد ایرانسل در زمینه توسعه خودروهای متصل قدردانی کردند، حرکت به سوی استفاده از خودروی برقی و متصل را گریزناپذیر و هم‌سو با استانداردهای معتبر جهانی دانستند و از حمایت‌های آتی از این حوزه خبر دادند.

در خلال این نمایشگاه ایرانسل و مپنا، تفاهم‌نامه‌ی همکاری خود را در حوزه‌ی خودروی متصل، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و دکتر محمدحسین رفان مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) امضا کردند.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با تمرکز ویژه بر بومی‌سازی فناوری‌های نوین و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی زیست‌بوم کسب‌وکار دیجیتال کشور، این همکاری را در حوزه‌ی خودروی متصل، با مپنا آغاز کرده است.

در رابطه با تفاهم‌نامه همکاری ایرانسل و مپنا در این لینک بیشتر بخوانید.

در ادامه این نمایشگاه شرکت‌هایی همچون ستاره ایران (نماینده رسمی مرسدس بنز در ایران)، آرین موتور (نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران)، گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت نفت بهران، مجتمع صنعتی پیلسان، گروه خودروسازی مایان و… با مدیران و کارشناسان راهکارهای سازمانی ایرانسل پیرو آغاز همکاری در حوزه خودروهای متصل و تکنولوژی‌های وابسته به گفت‌وگو پرداختند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل همچنین در این نمایشگاه، با برگزاری کارگاه‌های آموزشی هدفمند در حوزه خودروهای متصل در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه)، تلاش کرد تا مسیر تحول دیجیتال را برای کسب‌وکارهای مرتبط با صنعت خودرو هموارتر نماید.

 

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، راهکاری یکپارچه است که بر اساس تکنولوژی اینترنت اشیا کار می‌کند. در این سامانه سنسورها و دوربین‌هایی بر روی خودروها نصب می‌شود و به وسیله‌ آن‌ها تمامی اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها جمع‌آوری و تحلیل می‌شود. این داده‌‌ها به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های واقعی و قابل اعتماد، تصمیمات بهتری بگیرند. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل علاوه‌بر سنسور به امکانات دیگری از جمله بستر انتقال اطلاعات و نرم‌افزارهای مدیریتی نیز مجهز است.

ماژول‌های این سامانه عبارت‌اند از:

  • ماژول تحلیل رفتار راننده
  • مدیریت و نظارت بر دمای محفظه بار
  • سنجش آنلاین وزن بار
  • مدیریت سوخت مصرفی
  • مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو
  • مدیریت زمان‌بندی پروژه
  • مدیریت خودروهای استیجاری
  • مدیریت ناوگان عملیاتی و امدادی
  • مدیریت ایاب‌و‌ذهاب

درباره تجربه شرکت‌های ایرانی در استفاده از این سامانه بخوانید:

فولاد مبارکه اصفهان در مسیر تحول دیجیتال

مزایای سامانه مدیریت هوشمند ناوگان

/wp-content/uploads/2022/05/77777-e1652861683980.png

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان با دارا بودن امکاناتی که در بندهای قبل به آن‌ها اشاره کردیم، مزایای خاصی را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدیریت بهینه ناوگان از راه دور

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، مدیران سازمان‌ها را از مراجعه حضوری برای بررسی وضعیت ناوگان بی‌نیاز می‌کند. این امر، علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت، این امکان را برای مدیران فراهم می‌کنند تا بتوانند نسبت به اوضاع خودروهای خود، دیدی جامع و یکپارچه داشته باشند.

افزایش عمر خودرو

/wp-content/uploads/2022/05/77777777-e1652716568418.jpg

ماژول تعمیرات و نگهداری خودروی این سامانه به مدیران ناوگان کمک می‌کند که به سرعت از خرابی‌ها و مشکلات خودروها آگاه شوند و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. از طرفی ماژول کنترل رفتار ترافیکی راننده نیز، با ایجاد امکان نظارت بر رفتارهای رانندگان از تصادفات و آسیب‌های ناشی از رانندگی غیراصولی جلوگیری می‌کنند. در نهایت همه این‌ها سبب افزایش طول عمر خودرو و حفظ سلامت آن می‌شود.

ارتقای سطح امنیت

سامانه با قرار دادن امکان ردیابی خودروها، به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد که به طور مدام موقعیت مکانی خودروها را بررسی کنند و در صورت به سرقت رفتن خودرو، به سرعت آن را بیابند.

کاهش هزینه‌های عملیاتی

می‌توان گفت همه ابعاد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، از جمله ماژول کنترل مصرف سوخت، مدیریت رفتار ترافیکی راننده، تعمیر و نگهداری با مطلع کردن به‌موقع مدیران از آسیب‌های وارد به خودرو یا مصرف بی‌رویه سوخت، هزینه‌های عملیاتی سازمان‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تعریف خودروی متصل

/wp-content/uploads/2022/05/77777777777-e1652716619288.png

خودروی متصل نوعی وسیله نقلیه است که به تکنولوژی اینترنت اشیا (Internet of Things-IoT) مجهز شده است. به این معنا که اجزای مختلف آن به سنسورهای هوشمند مجهزند و از طریق آن‌ها، داده‌ها را با خودروهای دیگر یا با سیستم‌های مدیریتی تبادل می‌کنند.

خودروهای متصل می‌توانند در صنایع مختلف نقشی اساسی ایفا کنند؛ از صنعت خودروسازی و صنایع مربوط به آن (مانند: بیمه و خدمات پس از فروش) گرفته تا صنعت تبلیغات.

برخی از امکانات و مزایای خودروهای متصل عبارت است از:

  • امـکان اتصال به خـودروهای دیگر
  • امکان مشاهده مشـکلات فنـی خـودرو از طریق سیسـتم ردیابی و حل مشـکلات ماشـین از راه دور
  • قابلیت فعال یا غیرفعال کردن برخی آپشن‌ها از راه دور
  • امکان ثبت سفارشات، برنامه‌ریزی برای سفر و دسترسی به امکاناتی مانند رزرو هتل
  • امکان ثبت تخلفات رانندگی
  • امکان ارسال پیام‌های تبلیغاتی برای خودروها در حال عبور از منطقه‌ای خاص
  • امکان بررسی آسیب‌های وارده به خودرو برای شرکت‌های بیمه

بیشتر بخوانید:

خودروهای متصل؛ تحولی نو در صنعت خودروسازی

 

سرویس خودروی متصل ایرانسل

سرویس خودروی متصل جدیدترین راهکار سازمانی ایرانسل است. این راهکار به امکانات پایه‌ای چون سیستم ردیابی، موقعیت‌یابی، تعمیر و نگهداری و امکان عیب‌یابی خودرو از راه دور مجهز است. یکی از ویژگی‌های مهم خودروهای متصل آن است که استفاده از آن هم برای افراد حقیقی و هم برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

خودروهای متصل در صنعت حمل و نقل

 

سرویس خودروی متصل ایرانسل و تحول دیجیتال

امروزه یکی از مهم‌ترین عناصری که می‌تواند کسب‌وکارهای مرتبط با خودروسازی را در مسیر تحول دیجیتال قرار دهد و حرکت آن‌ها را در این راه سرعت بخشد، هوشمندسازی خودروها و مجهز کردن آن‌ها به امکانات خودروهای متصل است. استفاده از این تکنولوژی به معنای دخالت حداقلی انسان در تبادل داده‌های خودروها و دیجیتالی شدن حداکثری فرآیند حمل‌ونقل و افزایش سرعت و بهره‌وری  این حوزه است.

تأثیر سرویس خودروی متصل ایرانسل در لایه بوم کسب‌وکار

/wp-content/uploads/2022/05/77777777777777777777-e1652716745638.png

خودروهای متصل با امکانات متعددی که در اختیار شرکت‌های فعال در حوزه خودروسازی و سازمان‌ها قرار می‌دهند، می‌توانند جامعه هدف خود را گسترش دهند و مشتریان بالقوه خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند؛ چراکه امکانات متنوع این سرویس، باعث می‌شود که صنایع و افراد بیشتری بتوانند از طریق خودروها درآمدزایی کنند. مثلاً با وجود خودروهای متصل، این امکان برای کسب‌وکارها فراهم می‌شود که تبلیغاتی هوشمند و هدفمند را برای خودروهایی که در مجاورت یک منطقه قرار دارند، ارسال کنند. می‌توان گفت این نوع تبلیغات شباهت زیادی به تبلیغات مبتنی بر مکان دارد.  برای آشنایی با این نوع تبلیغات  مطلب «تبلیغات مبتنی بر مکان چیست؟» را از دست ندهید.

از سویی، استفاه از خودروهای متصل می‌تواند در کنار کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها، با افزایش تعداد مشتریان، درآمد این شرکت‌ها را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

با این ۴ راهکار از خودروهای متصل درآمد کسب کنید!

اما علاوه‌بر این مزایا، خودروهای متصل ایرانسل چه مزیت خاصی نسبت به سایر خودروهای متصل در ایران دارد؟

امتیازات سرویس خودروی متصل ایرانسل در مقایسه با سایر ارائه‌دهندگان این سرویس

۱. امنیت ارتباطات و انتقال داده‌ها

سرویس خودروی متصل ایرانسل به شبکه‌ای امن و مستقل مجهز است که می‌توان گفت مزیت ذاتی آن است، چراکه توسط بزرگ‌ترین اپراتور دیتای ایران ارائه می‌شود. زیرساخت‌های پرقدرت شبکه و پوشش‌دهی قوی اینترنت ایرانسل سبب می‌شود که ارتباطات میان خودروهای متصل با یکدیگر و همچنین با کسب‌وکارهای مختلف در فضایی امن و پایدار برقرار شود.

۲.پیروی از استانداردهای جهانی

نگرش راهکارهای سازمانی در زمینه ارائه راه‌حل خودروی متصل، فقط به فروش محصول معطوف نیست. بلکه به فراتر از درآمدزایی می‌اندیشد و در نظر دارد که همواره این راهکار را با توجه به استانداردهای جهانی و پیشرفت‌های تکنولوژی به‌روز نگه دارد و  در تلاش است، سرویسی پویا و پیش‌رو به کاربران ارائه دهد.

۳. ایجاد بسترهای آموزشی

/wp-content/uploads/2022/05/77777777777777777-e1652716926729.jpg

راهکارهای سازمانی ایرانسل در نظر دارد ارائه محصول خود را با ایجاد بسترهای آموزشی و همچنین مشاوره‌های تخصصی همراه کند. به این صورت که کارگاه‌هایی آموزشی برای سازمان‌ها برگزار خواهد کرد که در جریان این کارگاه‌ها، مدیران و مسئولان مربوط بتوانند با تمام ابعاد خودروی متصل آشنا شوند و بتوانند به صورت مستقل و حرفه‌ای از این سرویس بهره‌مند شوند.

 

سخن آخر

تکنولوژی خودروی متصل امروز، توانسته است کسب‌وکارهای حوزه خودروسازی و حمل‌ونقل را در ابعاد مختلفی متحول و از سویی، ارتباطی مفید میان این حوزه‌ها با دیگر صنایع دیگر ایجاد کند.

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، در سالن ملل نمایشگاه بین‌المللی تهران (شهر آفتاب) پذیرای علاقه‌مندان بود. اگر شما هم به موضوع خودروهای متصل علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با راهکار خودروی متصل ایرانسل آشنا شوید، می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل ارسال کنید و با کارشناسان ما در این زمینه گفت‌و‌گو کنید. همچنین، برای آشنایی بیشتر با دیگر سرویس‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل می‌توانید به وب سایت ما سر بزنید.

4.2 9 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۱/۰۲/۲۶

رونمایی از سرویس خودروی متصل ایرانسل در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران

سرویس خودروی متصل ایرانسل چگونه می‌تواند به صنایع مختلف در رسیدن به تحول دیجیتال کمک کند؟

بازدید: 2819

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۲۳

حضور راهکارهای سازمانی ایرانسل در ششمین نمایشگاه تراکنش ایران

راهکارهای سازمانی ایرانسل چگونه به تحول بانکداری دیجیتال کمک می‌کند؟

بازدید: 2728

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۳۰

شبکه امن ایرانسل؛ صحن جدید مجلس شورای اسلامی

ارائه زیرساخت ارتباطی و شبکه امن اختصاصی برای مجلس شورای اسلامی

بازدید: 2650