post image

راهکار PoC در بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولید برق ترکیه

راهکار PoC چگونه توانست تماس‌های درون‌سازمانی را در شرکت Power Generation ترکیه بهبود بخشد؟


برقراری ارتباط نقشی حیاتی در چرخه کار سازمان‌ها و کسب‌وکارها دارد. به‌‌ویژه زمانی که فعالیت آن‌ها در گستره جغرافیایی وسیع، در نقاط دور از دسترس یا مکان‌هایی با شرایط خاص انجام شود. معمولاً کارکنان این نوع کسب‌وکارها برای دریافت راهنمایی، هماهنگ شدن با همکاران یا مطلع کردن آن‌ها از شرایط حساس و بحرانی نیاز به ابزارهای ارتباطی پیشرفته‌ای دارند.

فعالان حوزه تکنولوژی از دیرباز به این ضرورت توجه داشته و برای برآورده کردن آن، ابزارهای گوناگونی طراحی کرده‌اند که هر یک از آن‌ها بخشی از چالش‌های ارتباطی را حل کرده است. اما گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی سبب شده که این ابزارها روز به‌روز مجهزتر شوند و نیازهای بیشتری را پاسخ دهند.

شرکت Power Generation هم برای حل مسئله ارتباطی خود به سراغ یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز ارتباطی یعنی تکنولوژی PoC (Push to talk over Cellular) رفت. این شرکت بزرگ‌ترین شرکت تولید برق در بخش خصوصی ترکیه است و ظرفیت تولید حدود ۳۶۰۰ مگاوات برق را دارد. Power Generation در حال حاضر، برق مورد نیاز ۲۱ میلیون نفر در بیست و یک استان ترکیه را تأمین می‌کند و در تجارت برق، گاز طبیعی و استخراج انرژی فعالیت دارد.

 

چالش شرکت Power Generation در برقراری ارتباط میان کارکنان و واحدها

نیروگاه‌ها، زیرساخت‌های انتقال انرژی و امکانات دیگر شرکت Power Generation در سراسر ترکیه مستقرند و کارکنان و مدیران آن در موقعیت‌های جغرافیایی مختلفی پراکنده‌اند. به همین علت، یکی از ضروری‌ترین عناصر برای پیش‌برد امور در این شرکت، برقراری ارتباط امن میان پرسنل و مدیران آن در سراسر کشور، برای ایجاد هماهنگی است.

از طرفی، تجهیزات و زیرساخت‌های این مجموعه معمولاً در مناطق غیر شهری قرار دارند و کار کردن با آن‌ها چالش‌هایی به همراه می‌آورد. مثلاً بعضی زیرساخت‌ها در محیط‌های طبیعی چون کوه و جنگل هستند و دسترسی به آن‌ها دشوار است. از طرفی کارکنان حاضر معمولاً در معرض پدیده‌های طبیعی چون بارندگی و گردوغبار قرار دارند. پس برای این‌که در زمان اضطراری بتوانند تماس‌های باکیفیتی برقرار کنند، به دستگاه‌های هوشمند قوی، ضد آب، مقاوم در مقابل گردوغبار  و سیستم‌های ارتباطی صوتی و تصویری قابل اعتماد نیاز دارند.

همه این عوامل در کنار ریسک‌های شغل کار با برق، سبب شد که شرکت، برای اطمینان یافتن از امنیت پرسنل حاضر در نقاط مهم و حساس نیروگاه به دنبال پیاده‌سازی راهکاری باشد که هم بتواند از طریق ارتباط تصویری آنلاین و ضبط ویدئو، مدیران را در جریان کار پرسنل قرار دهد و هم به آن‌ها این امکان را بدهد که در صورت لزوم، جلسات از راه دور تشکیل دهند و  دستورات و راهنمایی‌های لازم را برای کارکنان ارسال کنند.

 

راهکار PoC؛ راه‌حل منتخب شرکت Power Generation

راهکار منتخب این شرکت، تکنولوژی PoC بود. PoC بستری ارتباطی برای برقراری مکالمه میان فرستنده و گیرنده به صورت غیر هم‌زمان است. در این راهکار، افراد نیازی به شماره‌گیری ندارند و می‌توانند صرفاً با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه با هم ارتباط صوتی یا چندرسانه‌ای برقرار ‌کنند. این راهکار امکان برقراری ارتباط را با استفاده از شبکه‌های پهن‌باند اپراتورهای تلفن همراه فراهم می‌کند. این سرویس از طریق دستگاه‌های بی‌سیم قابل استفاده است.

شرکت Power Generation، با انتخاب راهکار PoC ، به شبکه‌ای با پوشش‌دهی بالا دسترسی پیدا کرد. در حالی‌که اگر سیستم موبایل رادیویی زمینی(LMR) را برمی‌گزید، پوشش‌دهی شبکه‌ای کمتری را تجربه می‌کرد. PoC به کاهش هزینه‌های ارتباطی این شرکت هم کمک بسیاری کرد؛ چراکه این راهکار نیازی به نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌ها و زیرساخت‌های شبکه‌ای ندارد.

هم‌اکنون، Power Generation از دو نوع دستگاه PoC استفاده می‌کند: VM۷۸۰ و PNC۵۵۰.

دستگاه VM۷۸۰

/wp-content/uploads/2021/12/11111-e1639206813591.png

پرسنل مستقر در نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق از دستگاه VM۷۸۰ استفاده می‌کنند. VM۷۸۰ دستگاهی کوچک، ظریف، سبک و قابل حمل است و کاملاً متناسب با کار پرسنل مستقر در نیروگاه‌ها طراحی شده است.

امکانات این سیستم عبارتند از:

  • دوربین پوشیدنی دارای میکروفن، که وظیفه مخابره کردن ویدئو و پخش فیلم آنلاین را بر بستر 3G/4G و Wi-Fi دارد. این دوربین دارای قابلیت چرخش 216 درجه، کیفیت تصویر ۱۰۸۰p و برای حفظ امنیت ویدئوها، در زمان انتقال یا ذخیره‌سازی، به تکنولوژی رمزگذاری پیشرفته AES۲۵۶ تجهیز شده است.

 

  • دستگاه PoC که به پرسنل امکان تماس با فشردن یک دکمه را می‌دهد. با این امکان، کارکنان می‌توانند در شرایط حساس، تماس صوتی برقرار کنند و به مرکز کنترل یا سایر بخش‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

 

دستگاه PNC۵۵۰

مدیران حاضر در مراکز کنترل از PNC۵۵۰ استفاده می‌کنند. این دستگاه شبیه یک گوشی هوشمند با صفحه لمسی ۵ اینچی است. مدیران به کمک این دستگاه می‌توانند برای پرسنل خود پیام ارسال کنند و ویدئوهای آن‌ها را دریافت کنند.

مزایای راهکار PoC برای شرکت Power Generation

انتخاب تکنولوژی PoC هزینه‌های ارتباطی شرکتPower Generation   را تا حد زیادی کاهش داد. زیرا PoC بر بستر زیرساخت اپراتورهای موجود موبایل عمل می‌کند و نیازی به ایجاد زیرساخت‌های خاص ندارد. همچنین این راهکار با فراهم کردن امکان برقراری ارتباطات سریع، رمزگذاری‌شده، قابل اعتماد و با دسترسی بالا، توانست بهره‌وری و اطمینان کارکنان و مدیران را افزایش دهد.

 

سخن آخر

شرکت Power Generation با استفاده از تکنولوژی PoC توانست سطح کیفیت ارتباطات درون‌سازمانی خود را تا حد زیادی بالا ببرد و علاوه‌بر افزایش بهره‌وری، از بروز اختلال‌ها و مخاطرات بسیاری جلوگیری کند.

این تکنولوژی علاوه‌بر صنعت تولید انرژی، در کسب‌وکارها و صنایع دیگری چون هتلداری، عمران، بهداشت، درمان و … نیز کاربرد دارد.

اگر شما هم در کسب‌وکارهایی فعالیت دارید که برقراری تماس‌های امن و باکیفیت سازمانی، از الزامات اصلی آن است، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ما، با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل آشنا شوید و برای دریافت مشاوره درباره این راهکار به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل ارسال کنید.

 

منبع:

https://www.hytera.com/en-industries/case-study/utilities-energy/turkey-power-generation-company-poc-2019/

4.5 4 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7015

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6127

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5943