post image

دلایل استفاده از خدمات ابری در دیجیتال مارکتینگ

آیا با مزایای استفاده از خدمات ابری در بازاریابی دیجیتال آشنا هستید؟


/wp-content/uploads/2020/12/32-e1606812241753.jpg

حتما بارها برای شما پیش آمده که از ایمیل‌های اسپم یا تبلیغاتی خسته شده یا مجبور بوده‌اید تا برای انجام بازی آنلاین مورد علاقه‌تان، آگهی‌های تبلیغاتی مختلف و غیر مرتبط را تماشا کنید. در بعضی موارد نیز ممکن است با یک آگهی تبلیغاتی روبه‌رو شده باشید که محتوای آن دقیقا چیزی است که به آن علاقه دارید یا به تازگی درباره آن جستجو کرده‌اید.

این موارد مثال‌هایی از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین هستند که همه ما روزانه به روش‌های مختلف در معرض آن قرار می‌گیریم. اگرچه برخی از این تبلیغات ممکن است در نگاه اول مزاحم به‌نظر برسند، اما باید گفت استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال، یکی از کارآمدترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است؛ مشروط به اینکه پیام تبلیغاتی به شکل هدف‌مند در زمان درست به گوش مخاطب برسد و به دلیل تطابق با نیازهای مخاطب، رضایت او را جلب نماید.

اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان فرآیندهای بازاریابی، از جمله بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ را بهبود داد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از خدمات رایانش ابری در دیجیتال مارکتینگ

در سال‌های اخیر، استفاده از خدمات رایانش ابری در فرآیندهای مختلف شرکت‌ها رواج بسیاری داشته است و علاوه‌بر تغییر بسیاری از شیوه‌های مدیریتی، توانسته بسیاری از چالش‌ها را در زمینه ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات رفع کند.دیجیتال مارکتینگ نیز از مزایای خدمات ابری بی‌بهره نبوده و با استفاده از این سرویس‌ها، تا حد زیادی دگرگون شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم با ذکر ۹ دلیل، به لزوم بهره‌گیری از خدمات ابری برای موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ  بپردازیم.

 

۹ دلیل برای استفاده از خدمات ابری در دیجیتال مارکتینگ

دسترسی آسان به اطلاعات مشتریان

یکی از چالش‌های اساسی در ترویج محصولات و خدمات مختلف به صورت آنلاین، رو‌به‌رو نشدن با مخاطبان به‌صورت مستقیم است. به همین دلیل، بهترین روش برای هدایت این افراد به سمت قیف فروش و تبدیل مشتریان بالقوه به دائمی، شناخت صحیح آنان است. دسترسی به داده‌های مخاطبان و تحلیل آن، به شما کمک می‌کند تا علایق و انتظارات آنان را بشناسید و نحوه ترویج خدمات خود را با آن تطبیق دهید. استفاده از دیتاسنتر ابری به  شما امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از داده‌های مشتریان را ذخیره کرده تا در هر زمان و هر مکان به آن دسترسی داشته باشید.

امکان استفاده از ابزارهای تحلیلی کارآمد

/wp-content/uploads/2020/12/34-e1606802730275.jpg

خدمات رایانش ابری علاوه‌بر امکان دسترسی به داده‌های مفید مشتریان، ابزارهای قدرتمندی را در زمینه تحلیل داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در حقیقت می‌توان گفت دسترسی به طیف وسیعی از داده‌ها بدون وجود ابزارهای کارآمد برای تحلیل و گزارش‌گیری از آن، بی‌فایده است. شما به عنوان یک بازاریاب آنلاین می‌توانید از مزایای ابزارهای تحلیل داده بر بستر Cloud استفاده کنید تا با بینش و درک صحیح از مخاطبان، تجربه کاربری رضایت‌بخشی را برای آنان فراهم کنید. همچنین، این ابزارها به شما امکان می‌دهد تا کانال‌های بازاریابی جدید را با ریسک کمتری تست کنید، سرنخ‌های فروش را ردیابی نمایید و مناسب‌ترین استراتژی را برای ترغیب گروه‌های مختلف از مخاطبان‌ خود به استفاده از محصولات یا خدمات برندتان انتخاب کنید. برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بر بستر ابری، نمونه‌هایی پرکاربرد از این ابزار هستند.

دسترسی به دیدگاه جامع‌تر در رابطه با تولید محتوای ترغیب‌کننده

/wp-content/uploads/2020/12/35-e1606802800929.jpg

اطلاعات به‌دست آمده از مراحل قبل به شما کمک می‌کند تا متناسب با نیاز و سلیقه مخاطبان، محتوا تولید کنید. بازاریابی محتوایی، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بازاریابی درونگرا است؛ به این معنی که مخاطب با دیدن محتوای جذاب و مفید شما، به‌صورت خودکار به استفاده از محصولات یا خدمات برند شما ترغیب می‌شود.  سرویس‌های ابری به شما امکان می‌دهد که محتوا را از نظر میزان جذابیت برای مخاطبان تحلیل کنید. داشتن اطلاعات دقیق درباره نحوه تعامل مخاطبان و واکنش آن‌ها در برابر محتوا، می‌تواند به شما در انتخاب رویکردهای کارآمدتر کمک کند.

 

بهره‌مندی از مزایای بازاریابی درون‌گرا از طریق شبکه‌های اجتماعی

/wp-content/uploads/2020/12/36-e1606802863817.jpg

علاوه‌بر تولید محتوای جذاب، عوامل دیگری در جلب توجه مخاطبان و ترغیب آن‌ها به سوی پیشنهادات برند شما نقش دارند. استفاده از خدمات و اپلیکیشن‌های معروف مانند اینستاگرام، توییتر،  یوتیوب و فیسبوک که در بستر ابری میزبانی می‌شوند، پتانسیل بالایی در زمینه بازاریابی درونگرا یا کشاندن مخاطبان به سمت محصولات یا خدمات شما ایجاد کرده‌اند. از آن‌جا که عده زیادی از افراد، روزانه زمان زیادی را در این پلتفرم‌های دیجیتال سپری می‌کنند، فرصتی استثنایی برای رشد و پیشرفت در زمینه دیجیتال مارکتینگ به‌وجود آمده است.

 

بهبود فرآیندها و عملیات

استفاده از ابزاهای تحلیلی بر پایه Cloud، بازاریابان را قادر می‌سازد تا کنترل و نظارت بهتری روی محتوای تبلغاتی تولید شده و میزان اثرگذاری آن داشته باشند؛ در نتیجه می‌توانند بدون نیاز به کمک گرفتن از واحدهای دیگر سازمان و با سرعت بالاتر، استراتژی مناسب‌تری را انتخاب کنند. این موضوع علاوه‌بر اینکه دیدگاه دقیق‌تری نسبت به بازار هدف ایجاد می‌کند، سبب می‌شود برنامه‌ریزی‌ها با تمرکز  و دقت بیشتری انجام شود و شما را سریع‌تر به هدف برساند. از طرفی، منحنی یادگیری با استفاده از خدمات ابری، ساده است، به همین دلیل پرسنل تازه‌وارد می‌توانند با سرعت بیشتر و هزینه کمتری آموزش ببینند و خود را با دیگر اعضای تیم تطبیق دهند.

افزایش امنیت داده‌ها

/wp-content/uploads/2020/12/37-e1606802965812.jpg

علاوه‌بر موارد فوق، استفاده از خدمات رایانش ابری، امنیت داده‌ها را تضمین می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، از دست دادن داده‌های مهم در  فرآیند دیجیتال مارکتینگ، هزینه سنگینی را به شما تحمیل می‌کند. یکپارچه کردن استراتژی دیجیتال مارکتینگ با خدمات ابری، شما را قادر می‌سازد تا امکان از دست دادن یا هک شدن و دست‌کاری اطلاعات را به صفر برسانید. توانایی حفظ امنیت اطلاعات درون‌سازمانی و همچنین داده‌های مرتبط با حریم خصوصی مشتریان، به شکل مستقیم بر اعتبار برند و میزان اعتماد مشتریان به شما تاثیر می‌گذارد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

/wp-content/uploads/2020/12/38-e1606803008719.jpg

رایانش ابری در مقایسه با روش‌های سنتی ذخیره‌سازی و پردازش داده، روشی مقرون‌به‌صرفه است. با وجود زیرساخت ابری، دیگر نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای خرید و تعمیر و نگهداری تجهیزات شبکه و سرور اختصاصی و همچنین استخدام نیروی متخصص وجود ندارد.

بهبود همکاری و تعاملات

یکی از دلایل دیگری که باعث ارتقای کیفیت دیجیتال مارکتینگ می‌شود، این است که با استفاده از خدمات ابری، تعاملات میان اعضای تیم تسهیل شده و بهبود می‌یابد. بستر ابری این امکان را فراهم می‌کند تا کل اعضای تیم در هر زمان و هر مکان به یک منبع اطلاعاتی یکپارچه دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و همچنین افزایش بهره‌وری می‌شود.

فراهم کردن بستر خلاقیت

/wp-content/uploads/2020/12/39-e1606803080985.jpg

علاوه‌بر مزایای ملموس، استفاده از زیرساخت‌ها و خدمات رایانش ابری،‌مزایای دیگری را با خود به همراه دارد. برای مثال، استفاده از ابزارهای کارآمد در بستر ابری، ‌سبب صرفه‌جویی در زمان شده و به بازاریابان امکان می‌دهد تا بتوانند از وقت خود استفاده بهتری کنند و زمان بیشتری را به ایده‌پردازی و خلاقیت برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی اثربخش اختصاص دهند، چرا که خلاقیت همواره برگی برنده در بازاریابی است.

 

جمع‌بندی

با توجه به مزایای ذکر شده، می‌توان گفت استفاده از خدمات ابری می‌تواند فعالیت‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ را به اندازه زیادی متحول کرده و پیاده‌سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به بهترین تصمیم برای هر کسب‌وکار تبدیل نماید. از این رو، کسب‌و‌کارهای مختلف نباید این فرصت طلایی را از دست بدهند و لازم است قبل از رقبا، از مزایای خدمات ابری در بازاریابی آنلاین بهره‌مند شوند.

ایرانسل با ارائه سرویس سیرنگ امکانات زیرساختی و بستر ذخیره‌سازی نامحدود اطلاعات را در اختیار کسب‌و‌کارهای مختلف قرار می‌دهد. با استفاده از زیرساخت ابری ایرانسل علاوه‌بر بی‌نیاز شدن از صرف هزینه‌های گزاف برای راه‌اندازی دیتاسنتر اختصاصی، از امنیت و پایداری این خدمات بهره‌مند خواهید شد.

برای حل چالش‌های خود در زمینه ذخیره‌سازی یا پردازش اطلاعات می‌توانید از مزایای  خدمات ابری ایرانسل (سیرنگ) بهره‌مند شوید. اگر هرگونه ابهام یا سوالی در این زمینه دارید، از طریق  آدرس EB@mtnirancell.ir  با ما در ارتباط باشید.

 

 

منبع:

https://cloudacademy.com/blog/

https://www.relevance.com/

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۰۹

فرهنگ تحول دیجیتال

چگونه می‌توان به عنوان یک کسب و کار دیجیتال برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

بازدید: 5053

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۳

۴ راه موثر برای تبلیغات آنلاین

در این مقاله 4 تکنیک موثر بازاریابی آنلاین را بررسی می‌کنیم.

بازدید: 1895

blog image

۱۳۹۹/۰۹/۱۱

دلایل استفاده از خدمات ابری در دیجیتال مارکتینگ

آیا با مزایای استفاده از خدمات ابری در بازاریابی دیجیتال آشنا هستید؟

بازدید: 1559