post image

۴ راه موثر برای تبلیغات آنلاین

در این مقاله 4 تکنیک موثر بازاریابی آنلاین را بررسی می‌کنیم.


در دهه جدید توسعه بازاریابی اینترنتی باعث افزایش روش‌های تبلیغات اینترنتی شده است. در واقع، امروزه انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد و شما نیز می‌توانید در استراتژی بازاریابی آنلاین خود، از ترکیبی از آنها استفاده کنید. هر یک از روش‌های بازاریابی اینترنتی برای اهداف خاصی کارآمدتر هستند.

افزایش آگاهی برند و بهبود فروش از مهمترین اهداف در بازاریابی اینترنتی است. به عنوان یک بازاریاب حوزه دیجیتال بایستی درباره تمام ابعاد تبلیغات اینترنتی آگاهی کسب کنیم. اما مهمتر از همه، ایجاد استراتژی تبلیغاتی برای اهداف کسب و کارتان است تا بتوانید از بهترین ترکیب تبلیغات اینترنتی جهت دستیابی به اهداف خود دست یابید.

طبق گزارش از پلتفرم تبلیغاتRevJet، در جهانی که مصرف کنندگان کمتر از هر زمان دیگری به تبلیغات توجه می‌کنند مهمتر از هر زمان دیگری این است که شما تبلیغات آنلاینی را ایجاد کنید که جذاب باشد. RevJet در گزارش خود اعلام کرده ۷۳٪ از مصرف کنندگان از کسب و کارهایی که پیام‌های تکراری ارسال می‌کنند بدشان می‌آید و ۴۲٪ احساس می‌کنند تبلیغاتی که در رسانه‌های دیجیتال می‌بینند به نیازهای آنها ارتباطی ندارد.

/wp-content/uploads/2020/10/2-7-e1602686700410.png

در این مقاله،  ۴ تکنیک موثر بازاریابی آنلاین را در سال ۲۰۲۰ بررسی می‌کنیم:

  • هدف‌گذاری متنی
  • استراتژی‌هایی برای بازاریابی و فروش محصول به Generation Z
  • سیاست استفاده از فایل‌های کوکی
  • خلاقیت در تبلیغات نمایشی

۱. هدف‌گذاری متنی

بسیاری از تكنیک‌های بازاریابی كه درقرن بیستم استفاده می‌شدند، مثل دیگر تكنیک‌های آن دوره منسوخ و قدیمی شده‌اند. جذب مشتریان بالقوه از طریق رادیو و تلویزیون هنوز هم كارایی دارد، ولی دیگر موثرترین روش تبلیغ نیست.

روش‌های سنتی تبلیغات، گروه وسیعی از افراد را مورد هدف قرار می‌دهند و قاعدتا عده زیادی از مخاطبان این تبلیغ‌ها به آن علاقه‌مند نخواهند شد با این حال بسیاری از کسب و کارها سعی می‌كنند حتی برای جذب بخش كوچكی از جمعیت هزینه بالایی بپردازند. تبلیغات هوشمند یکی از موثرترین شیوه‌های ارتباط با مخاطب محسوب می‌شود. این مدل نوین تبلیغاتی بر بستر پلتفرم‌های جامع و اختصاصی، امکان انتخاب هوشمندانه مخاطب هدف در زمان مناسب را به کاربر می‌دهد. کسب و کارها برای توسعه برند و جایگاه خود، اطلاع‌رسانی و تبلیغات می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

یكی از راه‌هایی كه آگهی دهنده‌ها برای موفقیت درتبلیغ شان استفاده می‌كنند هدف‌گذاری متنی و قراردادن تبلیغ بین المان‌هایی است كه آن را احاطه كرده‌اند. هدف‌گذاری متنی ارتباط تبلیغات شما با مخاطب را بهبود می‌بخشد. این یک استراتژی هدف‌گذاری نوین است که به موجب آن تبلیغ شما بسته به مناسب بودن وب سایت یا مجله‌ای که تبلیغ شما در بین محتوای آن درج شده با مخاطب ارتباط می‌گیرد.

 

۲. تبلیغات هدفمند Gen Z

این نسل که گاهی با عنوان iGeneration هم شناخته می‌شوند در سنین ۷ تا ۲۴ سالگی قرار دارند که حدود ۳۲ درصد کل افراد جهان را تشکیل می‌دهند. این افراد در زمینه دیجیتال آگاهی مناسبی دارند و با موبایل بزرگ شده‌اند و برعکس نسل قبل، دوران قبل از اینترنت را ندیده‌اند. بازه زمانی توجه این افراد حدود ۸ ثانیه است. شما به عنوان بازاریاب یا صاحب سایت و فروشگاه آنلاین، می‌توانید در این ۸ ثانیه توجه آنها را جلب کنید یا باید با آنها خداحافظی کنید.

Gen Z جمعیت دموکراتیک پیش رو است و اکنون به دنبال تصمیم‌گیری در مورد اینکه از کدام برندها می‌خواهند خرید کنند هستند. به این معناست که شما افراد دوم و افرادی را که شروع به تصمیم‌گیری برای بزرگسالان خود دارند را مورد هدف قرار می‌دهید.

اما چگونه می‌توانیم Gen Z را با تبلیغات آنلاین مورد هدف قرار دهیم؟

هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود یا تبلیغات، مهم است که قابلیت استفاده از تلفن همراه در اولویت قرار گیرد. Gen Z بیشتر از طریق تلفن هوشمند یا تبلت محتوای آنلاین را مصرف می کند.Gen Z به خرید پایدار و فرایندهای سازگار با محیط زیست اهمیت می‌دهد، بنابراین اگر کسب و کار شما به این امر توجه می‌کند این موضوع را گسترش دهید و توجه آنها را جلب کنید. از تبلیغات آنلاین خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

۳. سیاست استفاده از فایل‌های کوکی

/wp-content/uploads/2020/10/3-3-e1602686823245.jpg

کوکی‌هایی هستند که فعالیت آنلاین ما را ردیابی می‌کنند و به مارک ها امکان می دهند تبلیغاتی مرتبط و مفید ارائه دهند. کوکی فایل متنی است که یک سایت توسط نرم‌افزار مرورگر بر روی کامپیوترتان ذخیره می‌کند. یک کوکی به سایت‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به فعالیت‌های شما در اینترنت را ذخیره کنند. این اطلاعات عبارت است از: صفحات و مطالبی که شما بازدید کرده‌ اید، جستجو کرده‌اید و حتی تبلیغاتی که بر روی آن کلیک کرده‌اید. داده‌هایی را که کوکی‌ها جمع آوری می‌کنند، با یکدیگر در یک جا جمع می‌شوند تا یک پروفایل از فعالیت‌های شما در اینترنت ایجاد شود.

این مدل از فایل‌ها را برخی  از شرکت‌ها یا شبکه‌های تبلیغاتی می‌توانند تهیه کنند. این شرکت‌ها یا شبکه‌های تبلیغاتی به تهیه آگهی‌هایی که شما می‌بینید، کمک می‌کنند. آنها می‌توانند از این فایل‌ها برای تهیه آگهی‌های تبلیغاتی استفاده کنند که با سلیقه و ذائقه شما همخوانی دارند. برای مثال اگر شما در اینترنت مقاله‌ای درباره تکنولوژی بخوانید، یک کوکی می‌تواند برای ذخیره کردن موضوع مورد علاقه شما و اضافه کردن این موضوع به پروفایلی که از قبل تهیه شده است، استفاده شود و شما آگهی‌های مربوط به این حوزه را ببینید.

این مدل تبلیغات هنوز جای خود را پیدا نکرده است. با این حال، در آینده‌ای نه‌چندان دور بر تبلیغات آنلاین تأثیر می‌گذارد! سعی کنید که جلوتر از منحنی باشید و با آگاهی از این روش برای کسب و کار خود بهره ببرید.

۴. خلاقیت در تبلیغات نمایشی

/wp-content/uploads/2020/10/4-3-e1602686871143.jpg

در سال ۲۰۲۰،  کسب و کارها تبلیغات نمایشی مبتنی بر داده‌ای را ایجاد می‌کنند که به شدت خلاقانه است. تیم‌های بازاریابی بزرگ نگران ROI (بازگشت سرمایه) نسبت به هزینه خلاقیت هستند. در سال‌های اخیر دسترسی به داده‌ها بسیار بیشتر شده و با استناد به این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت چه تبلیغاتی برای ما مناسب‌تر و بهینه‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید نظر مصرف کنندگان را جلب کنید باید از تلفیق طراحی داده محور با خلاقیت زیاد بهره بگیرید.

نحوه ترکیب خلاقیت و داده‌ها

استفاده از نقشه‌های حرارتی امری موثر در این مسیر است. یک سیستم مدیریت خلاق (CMP) می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید مشتری‌ها روی تبلیغات دیجیتال شما در چه نقطه‌ای کلیک می‌کنند یا معلق می‌مانند. این بازخورد به شما این امکان را می‌دهد تا طرح‌های آگهی آینده خود را برای جلب نظر بیشتر مصرف کنندگان متناسب‌سازی کنید.

یکی از روش‌های مناسب برای ارزشیابی تست A/Bاست، این تست به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید برای چه کسانی کدام عناصر طراحی خلاق مانند رنگ و تصویر جذاب هستند. ممکن است یک تبلیغ با یک دکمه سبز بزرگ CTA نسبت به تبلیغ مشابه با یک دکمه سیاه CTA کلیک بیشتری داشته باشد. آزمایش و خطا یکی از موضوعات رایج در خلاقیت است و تبلیغ کنندگان نباید از آن غافل شوند.

 

اگر می‌‌خواهید از روش‌های جدید در استراتژی تبلیغات دیجیتال خود استفاده کنید اینجا کلیک کنید.

 

 

منبع:

https://www.bannerflow.com

 

2.6 11 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8317

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7095

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5471