post image

خدمات ابری (بخش دوم): خدمات رایانش ابری

استفاده از خدمات پردازش ابری مزایایی چون کاهش هزینه‌ها، افزایش امنیت اطلاعات و بهبود سرعت پاسخگویی را به همراه دارد.


همانطور که در بلاگ قبل با عنوان ذخیره‌ سازی ابری نیز اشاره کردیم، در خدمات رایانش ابری (Cloud Computing) تمام خدمات محاسباتی سازمان از جمله میزبانی وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها، اجرای نرم‌افزارها، آنالیز اطلاعات و ایجاد خدمات و نرم‌افزارهای جدید، بر بستر اینترنت انجام می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام شده بر روی کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط، ۵۷ درصد از آن‌ها در حال حاضر مشتری این نوع خدمات هستند و ۶۶ درصد آن‌ها استفاده از خدمات ابری (Cloud Service) را برای کسب‌وکارشان ضروری می‌دانند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را  با مهم‌ترین مزایای خدمات ابری آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کاهش هزینه‌ها

استفاده از خدمات رایانش ابری (پردازش ابری) به سازمان‌های بزرگ و خصوصا کسب ‌و کارهای کوچک و نوپا این امکان را می‌دهد تا از تمامی هزینه‌های اولیه از جمله خرید سرور، تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزارها، پهنای باند بالا و و همچنین هزینه‌های نگهداری مربوط به آن‌ها، چشم‌پوشی کرده و در هزینه‌های جاری خود به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کنند.

طبق نتایج به دست آمده، در حال حاضر هزینه‌ نگهداری سیستم آی‌تی کسب‌وکارها، بیش از ۴ برابر بودجه‌ای است که صرف گسترش نوآوری خود می‌کنند؛ این در حالی است که استفاده از خدمات ابری این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا بودجه خود را صرف موضوعات مختلفی از جمله رشد و گسترش نوآوری کنند. کاهش۹۰ درصدی هزینه‌های مربوط به انرژی نیز از دیگر مزایای استفاده از خدمات ابری است.

افزایش سرعت پاسخگویی

/wp-content/uploads/2016/03/c1-e1611739937994.jpg

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرویس رایانش ابری، افزایش و بهبود سرعت پاسخگویی آنی به حجم بالایی از درخواست‌ها است. در سال‌های اخیر، تعداد آدرس‌های مجزای متصل به اینترنت(IP)  با سرعتی چندین برابر گذشته در حال افزایش است که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا پاسخگوی تعداد درخواست‌ها و تقاضاهای بیشتری به نسبت گذشته باشند.

در حال حاضر ۴۰ میلیارد IP مجزا به اینترنت متصل هستند و پیش‌بینی می‌شود این سرعت رشد تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه داشته باشد.

حفاظت از اطلاعات و افزایش تمرکز بر داده‌ها

/wp-content/uploads/2016/03/c2-e1611740025821.jpg

خدمات ابری به این دلیل که بر روی شبکه‌ای از سرورهای مجهز به آخرین ورژن سخت‌افزارها عمل می‌کند، این امکان را به مشتریان خود می‌دهد تا کنترل بیشتری بر روی اطلاعات خود داشته باشند.

حفاظت از اطلاعات یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها محسوب می‌شود که به ‌طور میانگین روزانه توسط ۶۰ هزار حمله‌ سایبری تهدید می‌شوند؛ خدمات امن ابری، با تهیه یک نسخه پشتیبان‌ از اطلاعات، با هزینه‌ای کم‌تر و روشی آسان‌تر، تا حد زیادی به نیاز کسب‌وکارها برای ایجاد امنیت اطلاعات‌ و داده‌هایشان، پاسخ می‌دهد.

 

دسترسی به نسخه به‌روز‌رسانی بدون نیاز به پرداخت هزینه

یکی دیگر از مزایای خدمات رایانش ابری، عدم نیاز به استفاده از نرم افزارهای قدیمی یا به‌روزرسانی نرم‌افزارها است. زمانی که به یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب دسترسی پیدا می‌کنید، بدون نیاز به پرداخت هزینه برای دانلود یا ارتقا نرم‌افزار، امکان بهره‌مندی از آخرین نسخه فراهم می گردد.

 

افزایش بهره‌وری

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، خدمات رایانش ابری به دلیل عدم نیاز به خرید سرور و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بهره‌وری کسب‌وکارها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 

سخن آخر

تغییر رویه کسب‌وکارها و همگام شدن آن‌ها با روند پیشرفت تکنولوژی، در ابتدای راه شاید کمی سخت به نظر برسد اما در طولانی مدت، مزیت‌های زیادی برای آن‌ها به همراه دارد و بی‌توجهی به آن، علاوه‌بر کاهش قدرت رقابت، آن‌ها را متحمل هزینه‌های سنگینی می‌کند.

واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل، با ارائه خدمات متفاوت، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا سرعت پیشرفت‌شان را به سرعت رشد‌ تکنولوژی نزدیک کنند. خدمات ابری یا سیرنگ، نمونه‌ای از این خدمات است.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی به مقاله‌های مرتبط با این موضوع داشته باشید.

4.5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4284

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4126

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3547