تجربه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از سرویس APN ایرانسل

سرویس APN ایرانسل به شرکت فولاد مبارکه کمک کرده تا بتواند علاوه بر انتقال داده‌های خود در بستری امن، فرآیند دورکاری را تسهیل نماید.


استفاده از اینترنت در سراسر دنیا روز به روز در حال افزایش است، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰، تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت به ۱۲,۲ میلیارد برسد. همان‌طور که می‌دانید، اینترنت متداول‌ترین بستر ارتباطی جهت انتقال اطلاعات در شرکت‌ها است. این اطلاعات می‌تواند شامل مدارک مالی، فاکتورهای خرید و فروش محصولات، اطلاعات محرمانه مشتریان، تصاویر دوربین‌های امنیتی ، پرونده‌های مهم، سامانه‌های اتوماسیون و دیگر منابع اطلاعاتی مهم باشد. از طرفی، به دلیل محرمانه بودن اطلاعات و نگرانی از بابت رخ دادن حملات سایبری، سرقت یا دستکاری احتمالی، شرکت‌ها مقاومت بیشتری برای تبادل این اطلاعات در بستر عمومی اینترنت از خود نشان می‌دهند.

ایرانسل با طراحی و ارائه راهکارهایی جامع متناسب با شرکت‌های بزرگ و کوچک از صنایع مختلف، نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف و رفع چالش‌های آن‌ها داشته است. 

یکی از این راهکارها سرویس شبکه امن همراه یا  APN است که امکان انتقال امن اطلاعات را برای کسب‌وکارها فراهم کرده است. با استفاده از این سرویس، امکان تبادل اطلاعات، بین گروهی از سیم‌کارت‌ها در قالب یک شبکه خصوصی مجازی، بر روی شبکه امن تلفن همراه ایرانسل پدید می‌آید. به این ترتیب، کسب‌وکارها می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل، بدون نیاز  به اینترنت و در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی، به شبکه داخلی شرکت خود در اقصی نقاط کشور متصل شده و اطلاعات مورد نیاز  خود را به سرورهای داخلی انتقال دهند.

مزایا و قابلیت‌های سرویس   APN

  • امنیت بالا: از آنجا که تبادل اطلاعات بر بستر شبکه امن همراه، از طریق یک شبکه اختصاصی انجام می‌شود، امنيت بسیار بالایی دارد.
  • عدم وابستگی به اینترنت: با وجود این‌که تبادل اطلاعات در قالب سرویس APN، بر اساس پروتکل IP/TCP انجام می‌شود، اما به دلیل عدم وابستگی به اینترنت، از پایداری بالایی برخوردار است.
  • پوشش گسترده و دسترسی دائمی: سرویس APN ایرانسل بر بستر کلیه فناوری‌های شبکه تلفن همراه شامل نسل دوم، سوم و چهارم ارائه شده و به دلیل گستردگی پوشش شبکه دیتای ایرانسل، در بیشتر نقاط کشور در دسترس است.
  • پهنای باند بالا: با توجه به ارائه سرویس APN ایرانسل با فناوری 4G/3G، پهنای باند بسیار بالاتری را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند.

در ادامه با نگاهی به تجربه موفقیت‌آمیز شرکت‌ فولاد مبارکه اصفهان در استفاده از راهکار ارتباط امن ایرانسل (APN)، با چالش‌های ارتباطی این شرکت بزرگ ایرانی و همچنین تاثیرات استفاده از APN در برطرف کردن آن، آشنا می‌شویم.

آشنایی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان

/wp-content/uploads/2020/08/2-1.jpg

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی خصوصی و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در کشور، واقع در شرق شهر مبارکه استان اصفهان است. شرکت فولاد مبارکه از شرکت‌های پیشرو ایرانی در زمینه تولید ورق‌های فولادی بوده که در توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین پیشرفت فناوری صنعت فولاد، نقشی اساسی دارد. این شرکت بیش از 50% فولاد کشور را جهت استفاده در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک و سنگین، لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، لوازم خانگی، الکتریکی و صنایع لوله و پروفیل صنعتی تامین می‌کند. شرکت فولاد مبارکه، با دارا بودن هفت مجتمع صنعتی در نقاط مختلف کشور، توانسته برای بیش از ۲۰۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی کند.

چالش‌های عمده فولاد مبارکه اصفهان

درست مانند بسیاری از کسب‌وکارها، مهم‌ترین چالش شرکت فولاد مبارکه اصفهان، بالا بردن امنیت داده‌ها و یافتن راه‌کاری برای تبادل این اطلاعات در بستری به غیر از اینترنت بوده است.

یکی دیگر از چالش‌های عمده این شرکت، مرتبط با زمان‌بندی، حضور و عدم حضور مدیران در سازمان به دلیل مواردی چون ماموریت‌ها، جلسات، کلاس‌های آموزشی و مسافت زیاد کارخانه تا منزل بوده است. این در حالی است که امکان به تاخیر انداختن فرآیند تاییدات و مانیتورینگ، به علت عدم حضور فیزیکی مدیر در محل کار وجود ندارد.

سرویس APN ایرانسل چگونه به نیازهای شرکت فولاد مبارکه پاسخ داده است؟

شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در راستای رفع چالش‌ها و موانع ارتباطی، بر آن شد تا برای سهولت دسترسی مدیرعامل و مدیران ارشد به سرویس‌های داخلی شرکت، بر روی یک تجهیز اختصاصی امن، از کارتابل همراه مدیران استفاده کند. بستر ارتباطی دائمی و امن این سرویس، از طریق  APN ایرانسل ایجاد شده است.

مدیران شرکت نیاز دارند به صورت روزانه، وظایف و فعالیت‌های خود را از طریق کارتابل‌ها پاسخ داده و آن‌ها را پیگیری کنند. برای مثال، پاسخ به نامه‌های اداری در کارتابل اتوماسیون اداری، یکی از این فعالیت‌های روزمره است.

همچنین، مدیران باید به فرآیندهای مربوط به خود در سیستم اطلاعات جامع و یکپارچه فولاد مبارکه با عنوان EIS(Enterprise information system)   پاسخ دهند. به عنوان مثال، درخواست‌های خرید ارسال شده در کارتابل EIS، تایید صورت وضعیت‌ها جهت جلوگیری از دیرکرد پرداخت به پیمان‌کاران، تایید کارکرد پرسنل تحت سرپرستی در پایان مقاطع تعیین شده و دیگر اقدامات، از جمله موارد مهمی‌ است که نیاز به پاسخ‌دهی و تایید به موقع مدیران دارد.

در کارتابل همراه مدیران، این امکان برای مدیران وجود دارد که بتوانند به راحتی در بین مسیر و در هر مکان  و زمان، از طریق گوشی موبایل خود، فعالیت‌های مذکور را انجام داده و بر فرآیندهای مختلف نظارت داشته باشند. همچنین به کمک شرکت ایرانسل کل شبکه دیتای مسیر اصفهان- مبارکه، از جهت پوشش و سرعت دیتا ارزیابی و بهینه‌سازی شده، تا به تسهیل هرچه بیشتر این فرآیند، کمک کند.

امنیت و دورکاری، دلایل مهم انتخاب سرویس APN  ایرانسل

یکی از دلایل انتخاب سرویس APN ایرانسل  توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان، پیشرو بودن ایرانسل در ارائه این سرویس و همچنین نیاز به انتقال داده‌‌ها به امن‌ترین شکل ممکن، روی شبکه‌ای غیر از بستر عمومی اینترنت است.

از طرفی با توجه به شرایط پیش آمده به‌واسطه ویروس کرونا و نیاز  بیشتر به دورکاری در شرایط حاضر، مدیران ارشد واحد‌های ستادی از این سرویس بیش از پیش بهره می‌برند. همچنین، با وجود قابلیت توسعه‌پذیری و گسترش سرویس APN، می‌تواند برای سایر سطوح مدیریت، مانند مدیران میانی، سرپرستان و روسا نیز به کار گرفته شود.

میزان رضایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سرویس   APN

سرویس APN ایرانسل رضایت نسبتا بالایی در میان مدیران ایجاد کرده و توانسته علاوه‌بر تسهیل فرآیندها، استمرار در ارتباطات، افزایش سرعت پیشرفت کار و کاهش نسبی هزینه‌ها ناشی از انتقال صحیح و به‌موقع اطلاعات، نگرانی‌های آنان را از بابت نبود پایداری و امنیت انتقال داده‌ها برطرف کند. از سویی دیگر، کیفیت پشتیبانی ایرانسل از این سرویس تا حد زیادی مطلوب برآورده شده است.

برای آشنایی بیشتر با خدمات ما و دریافت مشاوره، به صفحه  شبکه امن همراه ایرانسل مراجعه کنید.