post image

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟


سیستم بی‌سیم  (Push to talk over cellular-PoC) برای اولین بار در سال ۲۰۰۵، برای برقراری ارتباطات سریع و امن میان کارکنان مجموعه‌ها، به بازار معرفی شد. با ظهور  و همه‌گیر شدن تکنولوژی G4 در سال‌های اخیر، فناوریPoC  به راه‌حلی کارآمد برای سازمان‌های ارتباط‌محور تبدیل شده است.

راه‌حل‌های ارتباطی قدیمی‌تر، مانند بی‌سیم‌های رادیویی (DMR)، علاوه‌بر هزینه‌های جانبی بالا، مناطق جغرافیایی محدودی را پوشش می‌دهد. در بسیاری موارد ممکن است یکی از کاربران خارج از محدوده پوشش‌دهی شبکه ارتباطی قرار بگیرد و دسترسی به او دشوار شود. در این شرایط، فناوری PoC راهکاری است که می‌تواند به کمک مجموعه بیاید. راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز در پاسخ به نیازهای ارتباطی کسب‌وکارها و برای رفع محدودیت‌ها، سیستم بی‌سیم واکه را ارائه داده است که در ادامه مقاله با آن آشنا می‌شوید.

معرفی واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل

/wp-content/uploads/2020/06/13-e1669562791430.jpg

واکه سیستم بیسیم ایرانسل نوعی ارتباط بی‌سیم دوطرفه است که امکان ارتباط فوری و وسیع را فقط با فشار یک دکمه فراهم می‌کند. در این سرویس برخلاف سیستم‌های قدیمی، لازم نیست که گیرنده پیام را در همان لحظه ارسال پاسخ دهد؛ چراکه پیام در حافظه دستگاه ذخیره می‌شود و امکان مشاهده آن در هر زمانی وجود دارد. برای برقراری تماس نیز نیازی به شماره‌گیری نیست و تنها با فشار یک دکمه ارتباطی امن را تجربه خواهید کرد. اما مهم‌ترین ویژگی و مزیت واکه سیستم بیسیم ایرانسل، عدم نیاز آن به طیف فرکانسی مجزا و همچنین اخذ مجوز فرکانس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که باعث شده است تا این سرویس در حوزه‌های مختلفی همچون بهداشت و درمان، تدارکات، حمل‌ونقل، تأمین امنيت و حراست مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهبود کارایی حوزه بهداشت و درمان با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل (PoC)

مزایای استفاده از واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل

/wp-content/uploads/2020/06/1333-e1669562868923.jpg

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، بستر ارتباطی مناسبی برای برقراری تماس بدون تاخیر بر بستر شبکه امن ایرانسل است. گسترش استفاده از سرویس بی‌سیم در میان کسب‌وکارها، سبب بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و… می‌شود. از دیگر مزایای واکه سیستم بیسیم ایرانسل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

  • ارتباط از راه دور: برقراری ارتباط از راه دور با استفاده از دستگاه‌های بی‌سیم رادیویی کاری دشوار است؛ چراکه تمامی مناطق را تحت پوشش خود ندارد. یکی از مزایای استفاده از سیستم بی‌سیم واکه، امکان برقراری ارتباط در سطوح وسیع‌تر است. همچنین این سرویس در هر نقطه جغرافیایی که تحت پوشش سراسری شبکه دیتای ایرانسل باشد، قابل استفاده است.
  • هزینه پایین راه‌اندازی: برخلاف دستگاه‌ها و تجهیزات بی‌سیم‌ رادیویی سنتی که نیاز به زیرساخت‌های پرهزینه‌ای مانند کابل‌کشی و سیستم‌های کنترل و ارتباطی دارند، واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل فقط با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل کار می‌کند و نیازی به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی ندارد.
  • ارتباط فوری: همان‌طور که اشاره کردیم این دستگاه نیازی به شماره‌گیری ندارد. همین موضوع سرعت برقراری ارتباط را افزایش می‌دهد و تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید با فرد مورد نظر صحبت کنید. همچنین، از طریق یک شبکه خصوصی که در سرویس ابری رمزگذاری شده است، امنیت اطلاعات و ارتباطات خصوصی شما نیز تضمین می‌شود.
  • کیفیت صدای بالا: با استفاده از واکه سیستم بیسیم ایرانسل، حتی در دورترین نقاط هم تماسی باکیفیت را تجربه می‌کنید. با استفاده از سیستم IP501H/IP503H دیگر دغدغه کم شدن کیفیت صدا و شنیدن صداهای اضافه در هنگام برقراری ارتباط را نخواهید داشت.
  • مکالمه امن: در بسیاری از موارد ارسال اطلاعات محرمانه که ممکن است شامل فایل، تصویر و ویدئو باشد، به نگرانی کسب‌و‌کارها بدل می‌شود؛ اما خوب است بدانید که در واکه سیستم بیسیم ایرانسل مکالمات فردبه‌فرد و گروهی، بدون افشای مکالمات محرمانه و در بستری کاملاً امن صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید گروه‌های مختلف سازمانی و عملیاتی را ایجاد و مکالمات کاری خود را با اطمینان انجام دهید.

بهره‌گیری از GPS: به دلیل برخورداری دستگاه‌های بی‌سیم از سیستم GPS، امکان رصد گروه‌های کاری خود را بر روی نقشه خواهید داشت.

  • جایگزینی بی‌سیم با موبایل: برای بهره‌مندی از سیستم بی‌سیم واکه، لزومی به خرید دستگاه بی‌سیم ندارید؛ چراکه از طریق نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه نیز می‌توانید از تمامی خدمات آن استفاده کنید و از هزینه‌های کسب‌وکار خود بکاهید.
  • کارآمد در شرایط بحران: در صورت وقوع حادثه و بحران در یک منطقه جغرافیایی، با ایجاد گروه‌های کاری ویژه در سیستم واکه، امکان برقراری ارتباط با گروه‌های عملیاتی را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

چگونه ترکیه به وسیله تکنولوژی PoC صنعت تاکسیرانی خود را متحول کرد؟

تفاوت دستگاه بی‌سیم (POC) و تلفن همراه

/wp-content/uploads/2020/06/133333-e1669562916737.jpg

به‌طور کلی به هر سیستمی که امکان ارتباطی دوطرفه را به کاربر می‌دهد، Duplex Communication گفته می‌شود. سیستم‌های ارتباط دوطرفه به دو نوع نیمه دوطرفه یا Half-Duplex و تمام دوطرفه یا Full-Duplex تقسیم می‌شوند. برای مثال در تلفن همراه از سیستم ارتباط تمام دوطرفه استفاده شده است و هر دو کاربر قادر به صحبت کردن به صورت هم‌زمان هستند، اما در سیستم نیمه دوطرفه، که دستگاه بی‌سیم واکه نوعی از آن است، برقراری ارتباط در هر دو جهت ممکن است اما نه به صورت هم‌زمان. لازم به ذکر است هنگامی که شما از واکه سیستم بیسیم ایرانسل بر روی تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، در حال برقراری یک ارتباط دوطرفه هستید.

 

موارد استفاده سیستم گفت‌وگوی ناهمگام امن (POC) در کسب‌وکارها

دستگاه بی‌سیم یا سیستم گفت‌وگوی ناهمگام در کسب‌وکارهایی مانند بیمارستان‌ها، مدارس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، خدمات غذایی، ساخت‌وساز و حوز‌ه‌هایی که به پوشش جغرافیایی گسترده‌ای نیاز دارند قابل استفاده است. علاوه‌بر آن این دستگاه‌ها برای آن دسته از کسب‌وکارهایی که سرمایه لازم برای خرید و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز بی‌سیم‌های رادیویی پهن باند را ندارند نیز بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:
دلایل استقبال جهانی از فناوری  PoC، نسل جدید بیسیم در کسب و کارها!

 

کلام آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه سیستم بی‌سیم واکه، امکان برقراری ارتباطی امن و سریع را در اختیار کسب‌وکارها گذاشته است و بدون نیاز به زیرساخت و مجوز، هزینه‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد. همین عامل، تأثیر به‌سزایی بر عملکرد کلی سازمان‌ها می‌گذارد و آن‌ها را در مسیر رشد و پیشرفت یاری می‌کند.

شما می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری ستاره ۳ مربع (#3*) از مشاوره و اطلاعات بیشتری درخصوص تمامی خدمات راهکارهای سازمانی ایرانسل مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، موبایل سازمانی (MVPN)، VPN سازمانی و… بهره‌مند شوید. همچنین سوالات و نظرات خود را از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در میان بگذارید.

 

منبع:

https://www.channelpartnersonline.com

https://www.radiotrader.co.uk

3.9 39 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7008

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6117

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5935