post image

چگونه کارمندان دورکار خود را می‌توانیم مدیریت کنیم؟

نحوه نظارت بر کارمندان دورکار چگونه است و چطور باید آن‌ها را کنترل کرد؟


Myosh که یک پلتفرم مدیریت بهداشت و ایمنی در محل کار است و حدودا شامل ۵۰ ماژول است که برای کمک به تیم‌های HSE در مدیریت ریسک تجاری، گزارش حوادث و انجام بازرسی و غیره کاربرد دارد. این شرکت شامل  تیم‌های مدیریت‌، تحلیلگران، برنامه‌نویس، فروش، پشتیبانی و بازاریابی است. تیم Myosh بیش از ۵۰ کارمند تمام‌وقت و پیمانکار دارد که بیش از ۱۷ سال است با این شرکت، به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند.

/wp-content/uploads/2020/06/12-e1668491993797.jpg

بیشتر کارمندان در استرالیا مستقر هستند، اما کارمندانی مستقر در ایالات متحده و آسیا نیز در این شرکت مشغول‌به‌کار هستند. آن‌ها از نرم‌افزار Teamwork برای مرور و تعیین استراتژی‌ها و وظایف خود استفاده می‌کنند.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر Perth  است، تا افراد تیم بتوانند هر سه‌شنبه حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد‌از‌ظهر بایکدیگر ملاقات داشته باشند. آن‌ها روزهای سه‌شنبه پس از انجام مباحث کاری و برای ایجاد صمیمت و همدلی با یکدیگر، یک ناهار دست جمعی باهم می‌خورند و پس از اتمام جلسه به بازی گلف یا اسکواش می‌روند. در این مقاله ما قصد داریم تا ببینیم تیم Myosh چگونه توانسته است در طول این سال‌ها به‌خوبی دورکاری کارمندان خود را مدیریت کند، با ما همراه باشید.

 

دورکاری و افزایش بهره‌وری

طبق گفته شرکتFast ، کارمندان دورکار بسیار فعال‌تر هستند و به‌سادگی نتایج بهتری نسبت ‌به همتایان سنتی خود به‌دست می‌آورند. این در حالی است که بسیاری از منتقدین ادعا می‌کنند که کارمندان دورکار بهره‌وری پایین‌تری دارند و تمام حواس‌شان در پی امور منزل است. اما تحقیقات نشان داده است که کارمندان دورکار، قدر انعطاف بالا و راحتی کارکردن در منزل را می‌دانند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا این شرایط را حفظ کنند. کارمندان دورکار حاضر‌ هستند آخر‌هفته‌ها یا حتی تا پاسی از شب و در تعطیلات کار کنند. دلیل این اتفاق هم این است که آن‌ها می‌خواهند زمان‌های تلف‌شده را جبران کنند و کار را به‌موقع و باکیفیت به کارفرما تحویل دهند.

به‌عنوان مثال، تحقیقات اخیر گالوپ نشان می‌دهد که آن دسته از کارمندانی که حدود سه تا چهار روز از هفته را دورکار هستند، نسبت به سایر افرادی که تمام روز در  محل کار حضور دارند، به‌طور قابل‌توجهی بهره‌وری بهتری دارند.منطق این افزایش بهره‌وری در واقع بسیار آسان است. شرکت‌ها با اجازه کنترل بیشتر بر زندگی شخصی به افراد، آن‌ها را در برقراری تعادل بین کار و زندگی کمک می‌کنند تا در نهایت ساعات کاری را به ساعات کارآمد تبدیل کنند.

/wp-content/uploads/2020/06/1212-e1668492060243.jpg

طبق مطالعه Air tasker میانگین کل زمان هدر رفت برای کارمندان دورکار، ۲۷ درصد کمتر از کارمندان شاغل در دفاتر است. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از کارکنان به‌دلیل وجود استرس ناشی از زورگویی در محیط کار، آزار و اذیت یا سایر فشارها، استعفا می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

معرفی ۱۰۰ شرکت برتر دنیا در زمینه دورکاری

 

افزایش آرامش و کاهش هزینه کارمندان دورکار

پژوهش شرکت «Regus» نشان می‌دهد ۲۷ درصد از کارمندان، مسافرت‌های روزانه در مسیر منزل تا محل کار را اتلاف وقت و پول می‌دانند. وقتی شما در خانه کار می‌کنید، هرگز در ترافیک گیر نمی‌کنید یا با اوج شلوغی مترو روبه‌رو نمی‌شوید. به‌همین دلیل است که بسیاری از فشار‌های روانی روزانه، با دورکاری از بین می‌روند. در حقیقت، چنین رفت‌وآمدهای طولانی باعث شده است تا از هر ۴ کارمند، ۱ نفر  شغل خود را ترک کند.

بارزترین مزایای دورکاری نیز صرفه‌جویی در سوخت، حمل‌ونقل، پارکینگ و نگهداری وسایل نقلیه است. یکی از کارمندان Myosh می‌گوید: «در محل کار قبلی خود روزانه به‌طور متوسط ​​۱۵-۲۰ دلار برای ناهار ، ۵ دلار برای قهوه و حدود ۷-۹ دلار برای حمل‌ونقل عمومی هزینه می‌کردم. در واقع  بیشتر از ۳۰ دلار در روز یا به‌عبارتی ۶۵۰ دلار در ماه هزینه خورد و خوراک من بود!»

شما با انجام دورکاری نه‌تنها در تمامی موارد گفته شده صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه باعث می‌شوید کارمندان‌تان با تهیه غذای سالم و مقرون‌به‌صرفه زندگی بهتر و آرامی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

اینترنت اشیا چگونه موجب تحول دورکاری میشود؟

۹ راهکار کلیدی برای بهبود ارتباطات در شرایط دورکاری

 

دیگر مزایای دورکاری کارمندان

صرفه‌جویی در زمان رفت‌وآمد می‌تواند در ساعات کاری ، اوقات فراغت، معاشرت یا کارهای دیگر صرف شود. در یک مطالعه انجام شده بر روی کارمندان دورکار که  توسط Airtasker انجام شد، مشخص گردید که به‌طور متوسط در یک هفته، ​​۸ ساعت از وقت تلف شده آن‌ها نسبت‌ به کارمندان دیگر ذخیره می‌شود. برای مثال، ساعت کار مناسب بیشتر افراد صبح است ولی برخی از کارمندان، کار در شب را ترجیح می‌دهند.

با دورکاری، دیگر ساعت کاری اهمیت ندارد بلکه نتیجه کار مهم است، به‌این‌صورت هر یک از کارمندان خواهند توانست کار خود را در زمان مورد علاقه خود آن‌هم با صبر و دقت بیشتری انجام دهند.

/wp-content/uploads/2020/06/121212-e1668492137724.jpg

طبق گفته Airtasker، کارمندان دورکار افراد سالم‌تری هستند. آن‌ها به‌طور متوسط ​​هر هفته حدود ۲ ساعت و ۴۴ دقیقه تمرین بدنی انجام می‌دهند که نسبت‌ به کارمندان حاضر در دفاتر هفته‌ای ۲۵ دقیقه بیشتر است. رژیم و ورزش، بی‌شک سلامتی و نشاط را به ارمغان می‌آورد. کدام ‌یک از ما حاضریم کارمندانی عبوس و مریض داشته باشیم؟

نحوه نظارت بر کارمندان دورکار

حال که با مزایا و ویژگی‌های دورکاری آشنا شدیم، بد نیست تا با نحوه کنترل و مدیریت کارمندان دورکار آشنا شویم. برخی از کارهایی که سایر کسب‌وکارهای دورکاری انجام داده‌اند را در ادامه مرور می‌کنیم:

  • برخی از کسب‌وکارها از نرم‌افزارهای ردیاب برای کنترل کارمندان خود استفاده می‌کنند، اما در Myosh برای اطمینان از تمرکز کارکنان و کنترل امور محوله از نرم‌افزار Time and Task management استفاده می‌شود. کارمندان زمان تخمین زده شده برای کارهای خود را اعلام می‌کنند تا  شرکت توان کنترل بهره‌وری کارمندان، هزینه‌ها و زمان تحویل پروژه را داشته باشد.
  • در ایام دورکاری، از دوره‌های آموزشی برای کارمندان خود غافل نشوید و حتما از دوره‌های آنلاین برای یادگیری و به‌روز بودن کارمندان استفاده کنید.
  • از ابزارهایی مانند پلتفرم‌ داناپلاس برای برگزاری جلسات، به اشتراک‌گذاری تصویر و فایل‌های خود استفاده کنید. داناپلاس با ارسال دعوت‌نامه به مهمانان، آن‌ها را برای جلسه از پیش برنامه‌ریزی شده، باخبر می‌کند. علاوه‌بر این، با استفاده از داناپلاس می‌توانید به‌صورت آنلاین صورت‌جلسه‌ای از ملاقات و گفت‌وگوی خود با همکاران‌تان، دریافت کنید.
  • از کارمندان منظم، با وظایف و اهداف واضح و روشن استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که کارمندان دارای دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای کافی برای دورکاری هستند.

بیشتر بخوانید:

چرا برخی مدیران مانع دورکاری کارمندان میشوند؟

 

کلام آخر

مزایای دورکاری برای کارمندان و کسب‌وکارها بسیار واضح است. امیدواریم با سری مقالات دورکاری توانسته باشیم کمکی در تغییر شیوه‌های سنتی و ایجاد بستری نوین برای ایجاد دورکاری در کسب‌وکارتان فراهم کرده باشیم. همان‌طور که می‌دانید، دورکاری آینده جهان کسب و کار است و برای تجربه لذت آن، باید دشواری شروع‌ آن را تحمل کنید.

در همین راستا، ما در  راهکارهای سازمانی ایرانسل محصولات متنوع و گوناگونی را آماده ارائه به کسب‌وکارهای شما کرده‌ایم تا بتوانید آسان‌تر و با خیال راحت‌تر وارد فرآیند دورکاری در سازمان یا شرکت خود شوید. محصولاتی مانند پلتفرم داناپلاس، سرویس VPN سازمانی و سرویس موبایل سازمانی تنها بخش کوچکی از راهکارهای ما در این زمینه هستند، که شما برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر از این سرویس‌ها، می‌توانید از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://Myosh.com

4.7 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۱۷

کارمندان دورکار با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟

آشنایی با مزایا و معایب دورکاری و سیاست‌ها و قوانین لازم برای کارمندان دورکار!

بازدید: 3991

blog image

۱۳۹۹/۱۰/۰۱

۵ راهکار موثر برای افزایش بهره‌وری در دورکاری

چگونه بهره‌وری خود را در دورکاری افزایش دهیم؟

بازدید: 3412

blog image

۱۳۹۹/۰۲/۲۲

نقش حیاتی دورکاری در آینده کسب و کارها

با مهم‌ترین مزایای دورکاری کارمندان آشنا شوید.

بازدید: 2631