post image

مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل، راهکاری برای حل چالش‌های شرکت قاسم ایران

چگونه شرکت قاسم ایران، مشکلات خود را با کمک سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل حل کرد؟


با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا، اکثر صنایع بزرگ تلاش می‌کنند تا صنعت خود را به‌روز نگه دارند و با تحول دیجیتالی که در حال رقم خوردن است، همراه شوند. یکی از صنایع مهمی که در این مسیر کار سخت‌تری نسبت به بقیه دارد، صنعت حمل‌و‌نقل است. چراکه به‌دلیل نقش اثرگذاری که در سایر صنایع ایفا می‌کند، باید خیلی سریع‌تر و بهینه‌تر با تغییرات همراه شود و چالش‌های خود را مرتفع کند.

/wp-content/uploads/2020/05/22-e1667909250980.jpg

خطر سرقت بار، خراب شدن خودرو در مسیر، تصادفات جاده‌ای و… از جمله چالش‌های صنعت حمل‌ونقل است که برای حل آن‌ها، این صنعت باید بیش‌از دیگر صنایع با موج تحول دیجیتال همراه شود و روند عملکرد خود را بهبود ببخشد.

صنعت حمل‌ونقل بیش از بقیه صنایع نیازمند تغییر و تحول در فرآیندها و عملکرد خود است و دلیل آن هم این است که از انتقال مواد‌غذایی تا حمل مواد اولیه کارخانجات و معادن کشور، همه‌ وابسته به صنعت حمل‌ونقل است. اگر صنعت حمل‌ونقل نتواند نقش حیاتی خود را به‌خوبی بازی نکند، احتمالا در سایر صنایع کشور و حتی زندگی روزمره مردم نیز، اختلال ایجاد می‌شود.

شرکت قاسم ایران یکی از شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل کشور است که با شناخت دقیق این شرایط و نکات تصمیم به استفاده از راهکاری نوین در شرکت خود، گرفته است.

معرفی شرکت قاسم ایران

/wp-content/uploads/2020/05/222-e1667909275362.jpg

شرکت قاسم ایران در سال ۱۳۳۸ به منظور فعالیت در زمینه امور بازرگانی، با واردات و توزیع شیر، غذای کودک و… شروع به کار کرد. شرکت قاسم ایران یکی از ۵ شرکت توزیع‌کننده برتر کالاهای مصرفی در ایران است. این شرکت وابسته به گروه صنعتی مینو بوده و ۹۸ درصد سهام آن متعلق به این شرکت است.

از جمله فعالیت‌های اصلی شرکت قاسم ایران می‌توان به صادرات، واردات و توزیع مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی اشاره کرد. این شرکت با پوشش کل بازارهای خرده‌فروشی، کلیه داروخانه‌ها، مالکیت ۲۶ مرکز پخش در استان‌های مختلف، ناوگان حمل گسترده، قادر به اجرای استراتژی‌های مختلف است.

شرکت قاسم ایران در راستای بهبود عملکرد خود و حل چالش‌های موجود،‌ تصمیم به استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) ایرانسل گرفته است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

نظارت بر خودروهای معادن با سیستم مدیریت هوشمند ناوگان

 

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) چیست؟

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، راهکاری جامع و یکپارچه است که از طریق آن می‌توان تمام اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها را جمع‌آوری و تحلیل کرد. این سامانه به کسب و کارها کمک می‌کند تا بر اساس داده‌های واقعی و قابل اعتماد دریافتی، تصمیمات بهتری بگیرند.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل از سه بخش اصلی بستر انتقال اطلاعات، نرم‌افزارهای مدیریتی و همچنین سخت‌افزار (سنسورها) تشکیل شده است که برخی از آن‌ها در ادامه آمده است:

  • ماژول تحلیل رفتار راننده
  • مدیریت و نظارت بر دمای محفظه بار
  • سنجش آنلاین وزن بار
  • مدیریت سوخت مصرفی
  • مدیریت تعمیر و نگهداری خودرو
  • ارتباط با ECU و شبکه CAN
  • مدیریت زمانبندی پروژه
  • مدیریت خودروهای استیجاری
  • مدیریت ناوگان عملیاتی و امدادی (دیسپاچینگ)
  • مدیریت ایاب و ذهاب

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت ارومیه شن ریز در استفاده از مدیریت هوشمند ناوگان

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، راهکاری برای حل مشکلات شرکت قاسم ایران

/wp-content/uploads/2020/05/22222-e1667909378368.jpg

آن‌چه شرکت قاسم ایران را بر آن داشت که به تجهیز ناوگان خودرویی خود بیاندیشد نیاز به دریافت اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی ناوگان سازمانی بود. به‌دلیل گسترده بودن فعالیت این شرکت و توزیع وسیع ناوگان خودرویی، آگاهی از موقعیت لحظه‌ای ناوگان و همچنین دریافت خط مسیرها و اطلاعات گذشته باتوجه به تاریخ‌های قابل تغییر، یکی از مهم‌ترین نیازهای مدیران نقلیه این سازمان بود. علاوه‌بر ردیابی، استفاده شخصی از ناوگان سازمانی و احتمال به سرقت رفتن بار و خودرو ازجمله چالش‌هایی بود که شرکت را ملزم به استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان می‌کرد.

راهکارهای سازمانی ایرانسل با آگاهی از نیازها و چالش‌های شرکت توزیع قاسم ایران، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) را به این شرکت معرفی کرد. در واقع مدیران نقلیه با استفاده از این سرویس می‌توانند از موقعیت لحظه‌ای ناوگان خود آگاه شوند. همچنین با تعیین تاریخ‌های موردنظر، می‌توانند اطلاعات مربوط به کارکرد خودرو از جمله میزان مسافت پیموده شده، سرعت، خط مسیر و… را دریافت کنند. تعریف محدوده‌های جغرافیایی در این سامانه باعث شده است که کارکرد ناوگان خودرویی در محدوده ثبت شده و بتوان برای ناوگان خودرویی پروژه‌هایی مشخص تعریف کرد.

همچنین باتوجه به رضایت شرکت قاسم ایران از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، پروژه بعدی ایرانسل با این شرکت بر سر تجهیز ناوگان توزیع سرد این شرکت به سنسورهای دما است تا ضمن جلوگیری از فساد مواد غذایی، امکان مدیریت و کنترل دما از راه دور امکان‌پذیر شود.

بیشتر بخوانید:

تجربه استفاده از مدیریت هوشمند ناوگان در فولاد مبارکه اصفهان

 

کلام آخر

همسو شدن با تحول دیجیتال بهره‌مندی از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) در صنعت حمل‌ونقل، علاوه‌بر رفع موانع و چالش‌های این صنعت، باعث بهبود فعالیت‌ها و کاهش هزینه‌های این صنعت نیز می‌شود. راهکارهای سازمانی ایرانسل با ارائه سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، آن‌ها را برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یاری کند.

اگر شما هم در شرکت یا سازمان خود با چالش‌های مشابه با آن‌چه که در مقاله ذکر شد، مواجه هستید می‌توانید برای آشنایی بیشتر یا سفارش سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS) از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

3.7 3 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11936

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8399

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8370