post image

مزایای اتاق کنترل هوشمند برای سرویس بی‌سیم واکه چیست؟

آشنایی با مزایای اتاق کنترل هوشمند در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک


زمانی‌که از ابزار دیجیتال در کسب‌وکار خود استفاده می‌کنیم، به مرکز نظارتی هوشمند نیاز داریم تا فرآیند چگونگی استفاده از این راهکارهای نوین، به‌سادگی رصد شود. دلیل شکل‌گیری اتاق‌های فرمان هوشمند نیز همین مورد است.

/wp-content/uploads/2023/12/33-e1702126643962.jpg

شاید زمانی‌که از یک اتاق کنترل هوشمند صحبت می‌کنیم، به مراکز فرماندهی در فیلم‌ها فکر کنید که چندین نفر مقابل یک صفحه نمایش بزرگ ایستاده‌اند و نقشه‌ای بزرگ در لحظه روبه‌روی آن‌ها به‌روز می‌شود. اتاق‌هایی که معمولاً در بخش‌های نظارتی ارگان‌های خدمات اجتماعی مانند پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی دیده می‌شوند.

اما نکته اصلی این مقاله این است که این مراکز نظارتی در صنعت معدن، حمل‌ونقل ریلی، پتروشیمی و سایر صنایع عمومی نیز استفاده می‌شوند تا فرآیند مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های کارکنان را سامان‌دهی و تسهیل کنند.

امروز تصمیم گرفتیم تا ویژگی‌ها و مزایای یک اتاق کنترل هوشمند را در کسب‌وکارها بررسی کنیم و با این مراکز نظارتی بیش از پیش آشنا شویم. با ما همراه باشید.

 

اتاق کنترل هوشمند چیست؟

اتاق کنترل، یک فضای کاری مشترک است که در آن می‌توان به‌صورت آنی و در لحظه بر روی فرآیندهای در حال انجام در کسب‌وکار نظارت داشت تا در شرایط وقوع حوادث، اوضاع را به‌سرعت کنترل کرد و اطلاعات لازم را برای تصمیم‌گیرندگان کلیدی ارسال کرد.

اتاق کنترل هوشمند، یک اتاق فرمان یکپارچه است که با توسعه فناوری‌های اطلاعاتی مانند فناوری ابری، کلان داده‌ها، هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال، هوشمند می‌شود. این اتاق فرمان، پایانه ارتباطی و سیستم را به یکدیگر متصل و اطلاعات لازم را جمع آوری می‌کند تا داده‌ها به‌اشتراک گذاشته شده بهینه‌تر عمل شود.

سازمان‌های امنیت عمومی مانند پلیس، معمولاً از اتاق کنترل هوشمند در فرماندهی، اعزام و هشدار اولیه در مواقع اضطراری استفاده می‌کنند. سریع‌تر شدن فرآیند اعزام نیروها، فقط یکی از نتایج استفاده از این مراکز نظارتی است.

بیشتر بخوانید:

بی‌سیم های مبتنی بر فناوری PoC چه برتری ای نسبت به بی‌سیم های سنتی دارند؟

 

مزایای مرکز نظارتی هوشمند چیست؟

۱. هم‌گرایی شبکه‌ها

اتاق کنترل هوشمند با اکثر شبکه‌های ارتباطی مانند تترا، DMR، LTE و رادیو آنالوگ، هم‌سو می‌شود. در این اتاق، کنترل یکپارچه و ارتباط میان بخش‌های مختلف، از طریق صدا، ویدئو و داده به‌راحتی فراهم می‌شود.

۲. سرعت بالا

/wp-content/uploads/2023/12/33333-e1702126762200.jpg

دوربین‌های روی لباس و برخی دستگاه‌های ایست بازرسی، اتفاقات را در لحظه ضبط و به مرکز نظارتی هوشمند منتقل می‌کنند. این اتفاق، آگاهی از موقعیت را افزایش داده و زمان پاسخ‌دهی را نیز کوتاه‌تر می‌کند. این سیستم همچنین به تخصیص نیروی انسانی متخصص در هر نقطه بسیار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که فرد انتخاب‌شده، واجد شرایط است و به‌سرعت در سناریوهای مختلف واکنش مناسبی نشان می‌دهد.

 

 

۳. بدون محدودیت

اتاق کنترل هوشمند محدودیتی در ارتباط با سایر بخش‌ها ندارد. به‌راحتی می‌تواند با دوربین‌های مدار بسته، دوربین‌های ترافیک شهری و رسانه‌های اجتماعی ادغام شود تا عملکردی هوشمندتر و دسترسی به اطلاعات بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دلایل اهمیت استفاده از بی‌سیم های دیجیتال در کسب‌وکارهای بزرگ چیست؟

۴. نمایش اطلاعات

/wp-content/uploads/2023/12/3333333-e1702126849340.jpg

بسیاری از سیستم‌ها در مرکز نظارتی هوشمند به یکدیگر متصل می‌شوند. ازجمله سیستم فرمان بصری که نمایش تصویری داده‌های آماری، نمودارها و… را برای تصمیم‌گیرندگان فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، اتاق کنترل هوشمند، مکان‌های حادثه، توزیع پلیس، دوربین‌های مداربسته و سایر منابع را در یک نقشه GIS به‌صورت آنی نمایش می‌دهد.

 

۵. قابلیت سفارشی‌سازی

نیازهای هر سازمان متفاوت است و اتاق کنترل هوشمند نیز متفاوت است. بنابراین اتاق کنترل، با توجه به نیاز مشتریان سفارشی می‌شود که باعث ایجاد مزیت‌های تخصصی‌تر در هر کسب‌وکار می‌شود.

 

ارائه سرویس بی‌سیم واکه، همراه با اتاق کنترل هوشمند

راهکارهای سازمانی ایرانسل، سرویس بیسیم واکه را همراه با اتاق کنترل هوشمند به کسب‌وکارها ارائه می‌کند. این سرویس که مبتنی‌بر فناوری PoC عرضه می‌شود، بستری ارتباطی برای مکالمات، میان فرستنده و گیرنده به‌صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری فراهم می‌کند. این بی‌سیم دیجیتال کاربران را قادر می‌سازد تا فقط با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه به‌طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا چند رسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند.

تمام این اطلاعات صوتی و تصویری، به مراکز نظارتی هوشمندی که در شرکت یا سازمان شما تعبیه شده است، ارسال می‌شوند تا کارشناسان و مسئولان مربوطه، جزئیاتی مانند موقعیت مکانی کارکنان و محل دقیق وقوع حوادث را در لحظه و به‌صورت زنده مشاهده کنند.

در ادامه برخی از ویژگی‌های دیگر سرویس بی‌سیم واکه را مرور می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها و مکالمات
  • امکان ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس به‌صورت نفر به نفر یا گروه
  • امکان ساخت گروه‌های مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
  • امکان ایجاد گروه‌های کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی در صورت بروز بحران و همگرا کردن اهداف عملیاتی
  • راه‌اندازی بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری
  • عدم نياز به طيف فرکانسی مجزا و اخذ مجوز فرکانس از سازمان تنظيم ارتباطات راديویی

سرویس بی‌سیم واکه در صنایع گوناگونی مانند معدن، حمل‌ونقل، فولاد و… بسیار کاربردی است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ارتباط آنی کارکنان آزادراه تهران- شمال با واکه سیستم بیسیم ایرانسل!

 

کلام آخر

در راهکارهای سازمانی ایرانسل، محصولاتی دیگری نیز از مرکز نظارتی هوشمند بهره‌مند هستند تا اطلاعات و داده‌های موردنیاز، به‌صورت آنی به بخش نظارتی کسب‌وکارها ارسال شود. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، یکی از این محصولات است که با بهره‌مندی از اتاق کنترل هوشمند، می‌تواند کارشناسان و مسئولان نظارتی را از جزئیات رفتار رانندگان و ماشین‌آلات در عملیات‌های گسترده، آگاه کند.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس یا سایر محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل، پیشنهاد می‌کنیم از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید. البته اگر از مشترکان ایرانسل نیستید، می‌توانید مانند گذشته از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.hytera.com/en/blog/Why-is-Command-and-Control-Room-Smarter-than-Before-Ever?type=blog

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7013

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6126

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5942