post image

تحرک سازمانی در کسب‌وکار چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟

با استفاده از مزایای گوشی‌های هوشمند استراتژی تحرک سازمانی را در کسب‌وکار خود بررسی کنید.


به‌مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، تصمیم گرفتیم تا درباره بهبود ارتباطات درون‌سازمانی با راهکارها و روش‌های مختلف موجود، صحبت کنیم. تحرک سازمانی در کسب‌وکار، یکی از این راهکارها است که مزایای متنوع و بسیار زیادی برای بهبود روابط کارکنان با یکدیگر و افزایش چابکی در سازمان‌ها دارد.

ار آن‌جایی که در میان کسب‌وکارها رقابت بالایی وجود دارد، هر ایده‌ای که بتواند مدیریت یک شرکت یا سازمان را ساده‌تر کند، باید مورد استقبال قرار گیرد.

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به مبحث تحرک سازمانی در کسب‌وکار بیشتر بپردازیم و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

تحرک سازمانی در کسب‌وکار چیست؟

/wp-content/uploads/2023/05/44-e1684081922456.jpg

تحرک سازمانی در کسب‌وکار یا به عبارت بهتر Enterprise Mobility Management (EMM)، مجموعه ای از خدمات و فناوری‌هایی است که در راستای تسهیل فرآیندهای قدیمی و افزایش امنیت اطلاعات، بر روی دستگاه‌های موبایلی کارمندان اجرا می‌شود. تحرک سازمانی، امکان دورکاری را برای اغلب کسب‌وکارها اجرایی می‌کند و استفاده از لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه شخصی را برای اهداف تجاری مجاز می‌داند.

تحرک سازمانی در کسب‌وکار، به کارکنان اجازه می‌دهد تا از هر مکان و در هر زمانی بتوانند کار کنند، زیرا به‌راحتی توانایی دسترسی به اطلاعات از راه دور را دارند. در ادامه، با برخی از مهم‌ترین مزایای تحرک سازمانی در کسب‌وکارها بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

شماره تلفن های سفارشی چگونه باعث افزایش مشتری کسب و کارها می شوند؟

دورکاری؛ یکی از مزایای تحرک سازمانی در کسب‌وکارها

/wp-content/uploads/2023/05/444-e1684081985245.jpg

یکی از مهم‌ترین مزایای تحرک سازمانی در کسب‌وکار ، این است که کارکنان را از انجام یک وظیفه یا پروژه در مکانی مشخص، آزاد می‌کند. این آزادی، در سال‌های اخیر که بیماری‌ کرونا رواج پیدا کرد و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی رایج شد، بسیار بیشتر احساس شد.

امکان انجام وظایف از خانه یا هرجایی دیگر توسط کارکنان، یک امتیاز بزرگ برای افزایش بهره‌وری در سازمان محسوب می‌شود. برای مثال، تلفن‌های همراه محدودیت انجام کارها در ساعات اداری را برطرف می‌کنند. چراکه ممکن است در تعطیلات آخر هفته، مسیر پیاده‌روی، ماهیگیری یا هر جای دیگری به بررسی پروژه‌های خود نیاز داشته باشید.

 اشتراک گذاری داده‌ها از طریق استراتژی تحرک سازمانی

امکان به‌اشتراک‌گذاری داده‌های لازم در هر لحظه از ساعت کاری، یک دارایی عالی برای برای کارکنان است. تحرک سازمانی در کسب‌وکار، به کارکنان اجازه می‌دهد، پرونده‌ها و اطلاعات موردنیاز خود را با یکدیگر به‌اشتراک بگذارند. استراتژی تحرک سازمانی با افزایش فرصت‌ها، تاثیرات مثبت و مستقیمی بر روی بخش‌های گوناگون سازمان می‌گذارد.

ورود به دنیای بدون کاغذ با تحرک سازمانی در کسب‌وکار (EMM)

/wp-content/uploads/2023/05/4444-e1684082054140.png

استفاده نامناسب از کاغذ در دفاتر کار، یکی از منفی‌ترین تأثیرات اقتصاد مدرن بر محیط زیست است. با اینکه امکان لغو برخی از روش‌های سنتی مرتبط با اسناد کاغذی وجود ندارد، اما اکنون که شرایط کاری ما تغییر کرده است، چاره‌ای جز گذار به دنیای بدون کاغذ نداریم. مدیریت تحرک سازمانی این انتقال را به شیوه‌ای مناسب و از طریق الگوهای کاربردی خود، انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

دلایل گرایش کسب و کارها به استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN)

نقش چابکی سازمان در مدیریت هزینه‌ها

تحرک سازمانی در کسب‌وکار می‌تواند در کاهش هزینه‌های بخش IT شرکت یا سازمان شما مؤثر باشد. این مدیریت هزینه، نه‌تنها می‌تواند هزینه‌ها را در سراسر کسب‌وکار بهینه‌سازی کند، بلکه می‌تواند باعث تخصیص منابع به واحدهای دیگری که نیاز بیشتری دارند، شود. گاهی اوقات، استراتژی تحرک سازمانی توانایی پیش‌بینی هزینه‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

 

افزایش رضایت مشتریان با استفاده از استراتژی تحرک سازمانی

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش می‌‌کنند تا با استفاده از تلفن همراه، خود را به مشتریان ارائه دهند و بتوانند از طریق گوشی هوشمند، تمام فعالیت‌های خود را انجام دهند. زیرا دستگاه‌های تلفن همراه، ابزار‌هایی هستند که ما همیشه آن‌ها را همراه خود داریم  و می‌توانیم در هر مکان یا در هر لحظه از شبانه روز استفاده کنیم. به‌همین دلیل آن‌ها می‌توانند برای کسب‌وکارها ابزارهایی قدرتمندی باشند. به‌عنوان مثال، موسسات بانکی و فروشگاه‌های الکترونیکی از این قابلیت‌های تلفن همراه در ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

تحرک سازمانی در کسب‌وکار از طریق سرویس موبایل سازمانی ایرانسل

/wp-content/uploads/2023/05/44444-e1684082127478.jpg

یکی از راهکارهای پرطرفداری که در راستای ایجاد تحول دیجیتال مورد استقبال کسب‌وکارها واقع می‌شود و به‌نوعی عامل ایجاد تحرک سازمانی در کسب‌وکار ها است، سرویس موبایل سازمانی نام دارد. این محصول که توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود، باعث بهبود ارتباطات درون‌سازمانی می‌شود.

این سرویس به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون کمک می‌کند تا با پرداخت آبونمان ماهانه، از امکاناتی مانند مکالمات نامحدود درون‌سازمانی بهره‌مند شوند.

در سرویس موبایل سازمانی، یک کد کوتاه ۳ تا ۵ رقمی به هر سیم‌کارت اختصاص داده می‌شود و کارکنان سازمان‌ها می‌توانند بدون‌نیاز به حفظ کردن شماره‌های طولانی، با همکاران خود و مشتریان تماس بگیرند.

از دیگر ویژگی‌های این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تفکیک تماس‌های کاری از تماس‌های شخصی کارکنان
  • امکان اعمال محدودیت در تماس با پیش‌شماره‌های خاص
  • امکان ایجاد گروه‌های مختلف از کارکنان و مدیریت تماس‌های بین گروهی
  • امکان افزودن سیم‌کارت‌های فعلی کارکنان به شبکه موبایل سازمانی

شرکت‌هایی مانند یکتا تهویه اروند، فروشگاه زنجیره ای افق کوروش، شرکت توسعه و نوآوری شهر و… نیز ازجمله کسب‌وکارهایی هستند که از سرویس موبایل سازمانی استفاده می‌کنند و چالش‌های ارتباطی خود را رفع کرده‌اند.

 

کلام آخر

توسعه تحرک سازمانی در کسب‌وکارها، عاملی حیاتی برای شرکت یا سازمانی که به بازارها و کاربران جدید علاقه‌مند است، محسوب می‌شود. چابکی سازمان به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا چالش‌های پیچیده را با راهکارهای کاربردی حل کنند.

در این زمینه، راهکارهای سازمانی ایرانسل محصولات و سرویس‌های مفیدی مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، سرویس VPN سازمانی، سرویس بی‌سیم واکه و… را تولید و ارائه می‌کند که هرکدام چالش‌های بخشی از کسب‌وکار شما را رفع می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره سرویس‌ها و خدمات ما هستید، می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید. البته اگر از مشترکان ایرانسل نیستید، همچنان می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://codecoda.com/en/blog/entry/enterprise-mobility-why

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8330

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478