post image

کدام سرویس‌های راهکارهای سازمانی ایرانسل در رفع چالش‌های معادن نقش دارند؟

راهکارهای سازمانی ایرانسل در مرتفع کردن مشکلات معادن چه نقشی دارد؟


امروز روز جهانی صاحبان سخت ترین شغل جهان، یعنی معدنچیان است!

معدنچیانی که نقش بسیار حیاتی در زندگی ما دارند و لایق توجهی بیشتر از این‌ها هستند. زنان و مردانی که هر روز از سختی کار آن‌ها می‌شنویم و می‌دانیم که با مزایایی اندک و مشکلاتی بسیار، برای راحت‌تر زندگی کردن ما در اعماق زمین سخت تلاش می‌کنند. حتی روز جهانی معدنچیان نیز یادآور تلخی‌های کار آنان است.

روز جهانی معدنچیان، سالگرد بدترین حادثه معدن‌کاری تاریخ است. اتفاقی که در همچین روزی در سال ۱۹۰۷ رخ داد و ۳۶۲ نفر از معدنچیان معدنی در مونوگا ویرجینیا غربی آمریکا، کشته شدند تا روزی را به‌نام همکاران خود در تقویم، ثبت کنند.

ما تصمیم گرفتیم تا در این روز با برخی راهکارهایی که مدیران معادن می‌توانند از طریق آن‌ها از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند، آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های کار در معادن

/wp-content/uploads/2022/12/121212-e1670396710765.jpg

کار در معادن چالش‌های خاص خود را دارد. معدنچیان در معادن با مشکلاتی مواجه هستند که باعث شده است نام آن‌ها در بالاترین ردیف لیست «مشاغل سخت» قرار بگیرد. یکی از جنبه‌های سختی کار در معادن، وجود معادن در خارج از شهرها و کار در خارج از محیط شهری است. اما مهم‌ترین جنبه از سختی‌های کار معدنچیان، حضور در اعماق زمین و فعالیت در محیط‌های بسته‌ای مانند تونل‌ها است. تونل‌هایی که علاوه‌بر دشوار کردن تنفس و رفت‌وآمد معدنچیان، مکانی آماده انفجار، تخریب و حوادث دیگر است.

کار در چنین محیطی نیازمند امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای است که بتوان از طریق آن‌ها، احتمال وقوع حوادث را کاهش داد یا حداقل پس از وقوع اتفاق، به‌سرعت از وضعیت معدنچیان حادثه‌دیده آگاه شد و عملیات‌های امدادرسانی را انجام داد.

راهکارهای سازمانی ایرانسل با نگاه به این چالش‌ها، تصمیم به ارائه راهکارهایی گرفته است تا سختی کار معدنچیان را تا حدی کاهش دهد. در ادامه با برخی از این محصولات و راهکارها آشنا می‌شویم.

 

استفاده از سرویس موبایل سازمانی (MVPN) در معادن

وسعت بالای بخش حفاری معادن و علاوه‌بر آن، تنوع بخش‌های اداری و مدیریتی آن‌ها نیاز به یک سرویس ارتباطی قابل‌حمل و مطمئن دارد. استفاده از بی‌سیم‌های سنتی یکی از راهکارهای پیشنهادی است،اما در بخش‌های اداری معادن، استفاده از بی‌سیم به‌صرفه نیست. تلفن‌های همراه شخصی نیز یکی دیگر از پیشنهادها هستند که به‌دلیل هزینه‌های بالا و عدم امکان تفکیک تماس‌های شخصی و کاری، به‌صرفه نیست.

سرویس موبایل سازمانی چنین مشکلات و چالش‌هایی ندارد و با امکاناتی نظیر، قابلیت تفکیک تماس‌های کاری از تماس‌های شخصی کارمندان، اعمال محدودیت تماس، ایجاد گروه‌های مختلف کارکنان و همچنین مدیریت تماس‌های بین گروه، هزینه‌های معادن را به‌شدت کاهش می‌دهد.

علاوه‌بر موارد گفته شده، مدیران معادن با استفاده از سرویس موبایل سازمانی می‌توانند امکانات دیگری را نیز در اختیار کارمندان خود قرار دهند. برای مثال در این سرویس، یک کد کوتاه ۳ تا ۵ رقمی به هر سیم‌کارت اختصاص داده می‌شود تا افراد بدون‌نیاز به حفظ کردن شماره‌های طولانی با همکاران خود تماس بگیرند. همچنین با وجود این کدهای کوتاه، تماس‌های کاری و شخصی پرسنل تفکیک می‌شوند و نگرانی مدیران بابت پرداخت هزینه تماس‌های خارج از سازمان پرسنل برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کاربرد موبایل سازمانی ایرانسل در منطقه ويژه اقتصادی صنايع معدنی و فلزی خليج فارس

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، راهکاری پرطرفدار برای معادن

/wp-content/uploads/2022/12/121212122-e1670396779195.jpg

در صنعت معدن، تجهیزات گوناگونی وجود دارند که یکی از مهم‌ترین این تجهیزات، ناوگان حمل‌ونقل این صنعت هستند. ماشین‌آلاتی بسیار گران قیمت و باارزش که هزینه تعمیر و نگهداری بالایی نیز به‌همراه دارند.

تقریبا می‌توان گفت که شریان‌های اصلی ورود و خروج به معادن، تحت سلطه این ماشین‌آلات است و علاوه‌بر آلایندگی‌های زیست محیطی‌ که با خود به‌همراه دارند،  در صورت وقوع اتفاق یا ایرادی فنی،‌ هزینه‌های سرسام‌آوری را نیز به مدیران تحمیل ‌می‌کنند.

هدف از ارائه سامانه مدیریت هوشمند ناوگان به معادن نیز، کاهش چنین هزینه‌هایی از طریق مدیریت و کنترل ناوگان حمل‌ونقل است. این سامانه که مبتنی بر اینترنت اشیا طراحی شده است، امکان مدیریت ساختاریافته عملکرد وسایل‌نقلیه را در هر بخش از معدن، فرآهم می‌کند.

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان با بهره‌گیری از ماژول‌های مختلفی مانند ردیاب خودرو، کنترل رفتار راننده، تشخیص وزن بار، میزان مصرف سوخت و غیره می‌تواند کوچک‌ترین مشکلات و چالش‌های ماشین‌آلات معادن را تشخیص و به‌اطلاع مرکز کنترل برساند.

تجربه استفاده از سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در فولاد مبارکه اصفهان نشان داده است که این محصول موجب کاهش آلایندگی های کربنی، هزینه‌های عملیاتی، ریسک شکست و خطاهای نیروی انسانی در معادن نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

با سیستم مدیریت هوشمند ناوگان، نظارت بر خودروهای معادن دیگر پیچیده نیست!

 

سرویس VPN سازمانی امن‌ترین راه تبادل اطلاعات در معادن

شرکت‌های معدنی معمولا به‌منظور پیش‌برد پروژه‌های متعدد خود در نقاط مختلف جغرافیایی کشور و همچنین تبادل امن اطلاعات مالی و فنی میان دفاتر خود و معادن، به یک شبکه اطلاعاتی اختصاصی نیاز دارند. شبکه‌ای که امن، سریع و غیرقابل نفوذ باشد.

سرویس VPN سازمانی ایرانسل با ایجاد یک شبکه WAN خصوصی و مستقل از اینترنت عمومی، بستری مناسب را برای تبادل امن اطلاعات در هر نقطه از شبکه امن ایرانسل فراهم می‌کند. این سرویس به‌دلیل عدم وابستگی به اینترنت، امکان نفوذپذیری به شبکه را به‌شدت کاهش می‌دهد.

سرویس VPN سازمانی از طریق سیستم یکپارچه‌ای که تشکیل می‌دهد، معادنی با موقعیت‌های جغرافیایی گوناگون را به یکدیگر متصل می‌کند و با بهینه‌سازی مصرف انرژی، به شکل‌گیری معدن‌کاری سبز و کاهش هزینه‌های نظارتی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سرویس VPNLite ایرانسل در خدمت شرکت معدنی آهن آجین!

واکه، سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباط آنی و چند رسانه‌ای در معادن

/wp-content/uploads/2022/12/121212212222-e1670396836156.jpg

ارتباط با یکدیگر در درون محیط‌های حفاری، بسیار سخت است. استفاده از بی‌سیم‌های قدیمی و سنتی نیز در برخی موارد جوابگو نیست. در چنین شرایطی، واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل به‌عنوان یک بی‌سیم دیجیتال و چندرسانه‌ای وارد عمل می‌شود و معدنچیان را یاری می‌کند.

این سیستم که نسبت به بی‌سیم‌های سنتی پیشرفت‌ چشم‌گیری داشته است، با استفاده از تکنولوژی PoC یاPush-to-Talk over Cellular  می‌تواند بدون نیاز به تهیه زیرساخت‌های گران‌قیمت و اخذ مجوزهای گوناگون، بر بستر شبکه‌ موبایل ایرانسل راه‌اندازی شود.

همین راه‌اندازی بر بستر شبکه موبایل ایرانسل موجب می‌شود تا واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل برخلاف بی‌سیم‌های قدیمی، در اعماق معادن نیز آنتن‌دهی داشته باشد. علاوه‌بر این با استفاده از واکه دیگر شاهد تداخل فرکانس‌های رادیویی نخواهیم بود و می‌توانیم با استفاده از این سرویس، گروه‌های سازمانی مختلفی را در بی‌سیم ایجاد کنیم و در هر گروه مجزا درباره موضوع مربوطه گفت‌وگو کنیم.

یکی از چالش‌های مهم مدیران معادن، اطلاع نداشتن از موقعیت دقیق معدنچیان، به‌خصوص در مواقع حوادث است که واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل می‌تواند با امکان رهگیری موقعیت مکانی به صورت لحظه‌ای، مدیران و مسئولان اتاق‌های کنترل معادن را از موقعیت دقیق آن‌ها آگاه کند.

بیشتر بخوانید:

واکه، بی‌سیم چندرسانه‌ای ایرانسل چالش‌های ارتباطی صنایع معدنی را کاهش می‌دهد!

 

معادن‌کاری دیجیتال با راهکار یکپارچه نظارت تصویری (vSaaS)

یکی دیگر از مهم‌ترین چالش‌های مدیران در معادن، عدم نظارت تصویری دائم بر فعالیت‌های معدنچیان در محیط‌های پرخطر حفاری و کارگاهی است. نداشتن این امکان، در طی چند سال اخیر، هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را به معادن تحمیل کرده است.

راهکار یکپارچه نظارت تصویری ایرانسل (vSaaS) با ایجاد شبکه نظارتی فراگیر، تا حد زیادی این چالش‌ها را مرتفع می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که درمحدوده پوشش شبکه ایرانسل نصب شده‌اند را در هر لحظه از شبانه‌روز و به صورت زنده مشاهده کنید. تصاویر این دوربین‌ها با سرعت بالا و حجم کم به مراکز مانیتورینگ منتقل می‌شوند و امکان نظارت مستمر را برای شما فراهم می‌کنند.

این سرویس امکان نظارت تصویری هوشمند برفعالیت‌های حفاری معادن را با کمک اینترنت نسل پنجم(5G) فراهم می‌کند و مدیران را در داشتن معدنی امن، یاری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه تحول دیجیتال به حیات صنعت معدن کمک میکند؟

 

کلام آخر

صنعت معدن یکی از بزرگ‌ترین و حیاتی‌ترین صنایع کشور است که در حال حاضر مجبور به حرکت در مسیر تحول دیجیتال است و نیاز به بازبینی و دیجیتالی شدن فرآیندهای خود دارد.

راهکارهای سازمانی ایرانسل با دغدغه حل چالش‌های این صنعت و با نگاهی رو‌ به آینده، محصولات خود را آماده ارائه به شرکت‌های حاضر در این صنعت می‌کند. همان‌طور که مطالعه کردید، هرکدام از محصولات و سرویس‌های ارائه شده می‌توانند بخشی از چالش‌های این صنعت را حل کنند و صنعت معدن را برای حرکت در مسیر پیشرفت و نوآوری، یاری کنند.

برای مشاوره و آشنایی بیشتر با محصولات نیز می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام اطلاعات و جزییات موردنظر خود را بر روی تلفن همراهتان دریافت کنید. اگر از مشترکان ایرانسل نیستید نیز می‌توانید از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با ما در ارتباط باشید.

5 2 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8199

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۰۴

تجربه شرکت توسعه و نوآوری شهر در استفاده از سرویس MVPN ایرانسل

چگونه سرویس MVPN ایرانسل هزینه‌های تماس شرکت توسعه و نوآوری شهر را کاهش داد؟

بازدید: 7599

blog image

۱۴۰۰/۰۸/۲۲

تجربه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در استفاده از سرویس موبایل سازمانی ایرانسل (MVPN)

سرویس MVPN ایرانسل چگونه مسئله برقراری ارتباط را در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری حل کرد؟

بازدید: 5698