post image

نقش تکنولوژی PoC در صنعت حفاری و معدن کشور روسیه

شرکت EMCO به‌کمک PoC توانست مدیریت عملیات حفاری خود را بهبود ببخشید.


در مقاله‌های گذشته، به توضیح قابلیت های تکنولوژی PoC پرداختیم؛ همچنین با کاربرد این تکنولوژی در کسب‌وکارهای مختلف مانند نواحی تجاری شهر لندن، هتل Atlantis The Palm دبی و شرکت Power Generation ترکیه آشنا شدیم. در مقاله امروز، می‌خواهیم شما را با نقش تکنولوژی Push to Talk Over Cellular در صنعت معدن و حفاری و تجربه کشور روسیه از این تکنولوژی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

EMCO (The East Mining Company) یکی از شرکت‌های حفاری معدن زغال‌سنگ در شرق روسیه است که با هدف بهبود کارایی عملیات حفاری خود، تصمیم به استفاده از بی‌سیم‌هایPoC  (Push to Talk Over Cellular) بر بستر شبکه اپراتور LTE گرفت. ارزیابی‌ها نشان داد که پس از به‌کارگیری این راهکار،  پوشش‌دهی و ظرفیت انتقال صدا و داده در این منطقه به‌طرز قابل‌توجهی، افزایش یافت.

شرکت EMCO در فرآیند کار خود با چه چالش‌های ارتباطی مواجه بود؟

/wp-content/uploads/2022/01/33-e1641018376814.jpg

شرکت EMCO یکی از بزرگترین کارفرمایان در منطقه ساخالین روسیه است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد و یکی از مهم‌ترین صادرکنندگان زغال‌سنگ قهوه‌ای به منطقه آسیا و اقیانوس آرام به‌شمار می‌آید. این شرکت، پیش‌تر از بی‌سیم‌های آنالوگ قدیمی به‌عنوان سیستم ارتباطی استفاده می‌کرد، اما با افزایش تعداد تجهیزات، توسعه فرآیندهای جدید و بالا رفتن تعداد کارمندان، دیگر بی‌سیم‌های آنالوگ، پاسخ‌گوی نیاز این شرکت نبودند. از دیگر عواملی که زمینه‌ساز جایگزینی این تجهیزات شد، می‌توان به ضرورت انجام مکرر عملیات تعمیر و نگهداری و لزوم تمدید مجوز فرکانس‌های رادیویی اشاره کرد.

از طرفی شبکه موجود، دیگر قادر به فراهم کردن ظرفیت موردنیاز این شرکت نبود و زمانی که کارکنان به‌طور ناخواسته، دکمه برقراری ارتباط را نگه می‌داشتند، خطوط ارتباطی مشغول می‌شد و بدین ترتیب سایر افراد، قادر به برقراری ارتباط از طریق بی‌سیم نبودند. با این تفاسیر، شبکه بی‌سیم آنالوگ، دیگر با اهداف این شرکت تناسب نداشت و ضرورت نیاز به یک سیستم ارتباطی جدید، احساس می‌شد.

راهکار PoC چگونه به‌کمک این مجموعه آمد؟

/wp-content/uploads/2022/01/333.jpg

مدیران مجموعه برای حل این چالش، تصمیم به استفاده از تکنولوژی PoC (Push to Talk Over Cellular) گرفتند که بر روی شبکه LTE قابل‌اجرا بود. PoC یک راهکار ارتباطی چندرسانه‌ای است که سیستم‌های ارتباطی باند باریک و باند پهن را به یکدیگر متصل می‌کند و امکان ارسال داده‌هایی چون پیام‌های صوتی و ویدئویی را فراهم می‌کند. از سایر ویژگی‌های این تکنولوژی می‌توان به قابلیت جابه‌جایی، برقراری تماس، تخصیص منابع (resource allocation) و زمان‌بندی رسانه (media scheduling) اشاره کرد.

در همین راستا، بیش از ۱۵۰ دستگاه بی‌سیم  مدل PNC370 برای پرسنل ستادی این مجموعه فراهم شد و  ۲۵۰ دستگاه بی‌سیم  مدل MNC580 نیز در وسایل نقلیه معدن نصب شدند تا توسط کاوش‌گرها و راننده‌های کامیون استفاده شود. بی‌سیم‌های PNC370 کاملا امن بوده و با استفاده از شبکه‌های 3G,4G وWLAN پوششی پیوسته را ایجاد می‌کنند و به یک دکمه  PTT(Push to Talk) و یک دکمه برای تماس اضطراری مجهز هستند. بی‌سیم‌های MNC580 هم تجهیزات ارتباطی حرفه‌ای هستند که امکان برقراری ارتباطاتی امن در وسایل نقلیه را فراهم می‌کنند.

قابلیت مدیریت تمامی تماس‌ها،  ضبط مکالمات و دسترسی به موقعیت مکانی افراد و گروه‌ها از طریق سرویس GPS از امکاناتی است که تکنولوژی PoC در اختیار این مجموعه قرار داده است. بنابراین سرپرستان در اتاق کنترل می‌توانند موقعیت مکانی دقیق پرسنل را بر روی نقشه ببینند و تمام عملیات حفاری را با کارآیی بالاتری مدیریت کنند.

تکولوژی PoC چه مزایایی را برای این مجموعه به‌همراه داشت؟

/wp-content/uploads/2022/01/3333-e1641018428459.jpg

این شرکت موفق شدبا استفاده از این راهکار باندپهن مقرون‌به‌صرفه، معضل‌های ارتباطی خود را حل کند. تکنولوژی PoC  توانست مشکل ظرفیت ارتباطی پایین این مجموعه را که مانعی برای مدیریت کارآمد معدن بود، برطرف نماید.

این تکنولوژی، ارتباطات بی‌سیم پیوسته‌ای را فراهم کرد که از تماس‌های فردی و گروهی، سرویس مکان‌یابی، انتقال داده‌ها و دسترسی به اینترنت باندپهن، پشتیبانی می‌کند. همچنین این بی‌سیم‌ها از ویژگی‌های امنیتی مثل دکمه هشدار اختصاصی برخوردار هستند.

طبق گفته مدیر این مجموعه: « شرکت ما این سیستم ارتباطی جدید را در شرایط واقعی و در مقیاس بالا امتحان کرد و تمامی پرسنل‌مان از این راهکار جدید استقبال کردند. به‌کمک این تکنولوژی توانستیم به ارتباطاتی باکیفیت و امن دست پیدا کنیم که تاثیر مثبتی بر تمامی تعاملات مجموعه ما داشت. اجرای این پروژه، گامی مهم در راستای بهبود کارآیی حفاری در معدن زغال‌سنگ Solntsevsky خواهد بود.»

 

سخن آخر

راهکارهای سازمانی ایرانسل هم به‌منظور بالا بردن کارایی عملیات کسب‌وکارهای مختلف مانند صنعت هتلداری و مراکز بهداشت و درمان، سرویس بی‌سیم واکه را به مشتریان سازمانی خود ارائه می‌دهد. این بی‌سیم‌ها با استفاده از تکنولوژی PoC ارتباطاتی آنی، امن، پایدار و چندرسانه‌‌ای را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند و از این طریق، بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهند.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص این راهکار، می‌توانید به آدرس EB@mtnirancell.ir ایمیل ارسال نمایید.

 

منبع:

https://www.hytera.com/en-industries/case-study/utilities-energy/russia-hytera-hytalk-poc-system-for-emco-2021/

4.3 6 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 6959

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6088

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5904