post image

با کاربرد تکنولوژی PoC در مدیریت نواحی تجاری شهر لندن آشنا شوید.

چگونه تکنولوژی PoC باعث بهبود عملکرد یکی از نواحی تجاری(BID) در بریتانیا شد؟


در مقالات قبلی شما را با قابلیت های مفید تکنولوژی PoC آشنا کردیم. همچنین به کاربرد این تکنولوژی در کسب‌وکارهای مختلف مانند هتلAtlantis The Palm  دبی و شرکت Power Generation ترکیه اشاره کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را با تجربه یکی از نواحی بهبود کسب‌وکار در بریتانیا آشنا کنیم.

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از BID (Business Improvement District) ارائه کنیم باید بگوییم که BID یا ناحیه بهبود کسب‌وکار، یک مکانیزم با مشارکت خصوصی-عمومی است که هدف آن بهسازی و مدیریت یک محدوده تجاری تعریف‌شده است. به‌طور کلی این مجموعه‌ها در زمینه‌هایی مثل: حفاظت، امنیت شهری، بازاریابی مصرف‌کننده ، مدیریت حمل‌ونقل و پارکینگ و… به فعالیت می‌پردازند.

/wp-content/uploads/2021/12/11-1-e1639807484324.jpg

خدمات حفاظتی این نواحی، فعالیت‌هایی چون: جمع‌آوری زباله، شستن پیاده‌روها و کاشت گل و گیاه در فضاهای عمومی را در بر می‌گیرد.

خدمات امنیتی شامل به‌کارگیری ماموران گشت‌زنی برای ایجاد امنیت در نواحی است و این ماموران باید از طریق سامانه‌های امنیتی و الکترونیکی، ارتباطی مستمر با نیروهای پلیس داشته باشند.

در حوزه بازاریابی مصرف‌کننده، به سازماندهی جشنواره‌ها و تبلیغات گروهی در سطح نواحی می‌پردازد.

در بخش مدیریت حمل‌ونقل و پارکینگ هم فعالیت‌هایی مثل فراهم کردن ایستگاه‌های مناسب برای وسایل نقلیه عمومی و ارتقا فضای پارکینگ‌ها را انجام می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت که BID ها باید از ابزارهای ارتباطی مناسبی برای ایجاد هماهنگی میان تیم‌های مختلف استفاده کنند.

استفاده از   PoCدر یکی از نواحی بهبود کسب‌وکار در بریتانیا

یک ناحیه بهبود کسب‌وکار در لندن قصد گسترش سیستم ارتباطی بی‌سیم قدیمی خود را داشت. اما از آنجایی‌که مدیریت زیرساخت‌های بی‌سیم برای این مجموعه به طور فزآینده‌ای دشوار بود، یکی از شرکت‌های مشاور در زمینه تکنولوژی، به آن‌ها پیشنهاد استفاده از راهکار (PoC) Push to Talk Over Cellular را داد.

از آنجایی که این ناحیه از پوشش شبکه 3G/4G مناسبی برخوردار بود، استفاده از تکنولوژی PoC یک گزینه عالی برای آن‌ها محسوب می‌شد. این تکنولوژی بی‌سیم از قابلیت‌هایی مثل: برقراری تماس‌های گروهی، فردی و اضطراری و ارسال پیام‌های متنی برخوردار بود و چون از  شبکه‌های 3G/4G اپراتورهای موبایل استفاده می‌کرد، نیازی به ایجاد و مدیریت زیرساخت جدید نداشت.

بی‌سیم‌های PoC استفاده شده توسط این ناحیه بهبود کسب‌وکار، ظاهری شبیه به دستگاه‌های بی‌سیم قدیمی داشتند و با کیفیت صدای بالای خود، پرسنل را تحت‌تاثیر قرار دادند. کار کردن با این بی‌سیم‌ها راحت بود و همچنین به‌‌علت برخورداری از میکروفون‌هایی با قابلیت حذف نویز، استفاده از این دستگاه‌ها در خیابان‌های شلوغ و پرصدای لندن بسیار مفید بود. مجهز بودن به GPS داخلی و بلوتوث، پشتیبانی از نرم‌افزارها، برخورداری از استانداردهایی در برابر رطوبت، گرد و خاک و قابلیت مدیریت از طریق پلتفرم‌های مبتنی بر وب از دیگر ویژگی‌های مفید تکنولوژی PoC برای این مجموعه، به شمار می‌رفت.

استفاده از تکنولوژی PoC چه نتایجی را برای این مجموعه به همراه داشته است؟

/wp-content/uploads/2021/12/111-1-e1639807521463.jpg

این BID در حال حاضر تیم‌ها و برخی از فروشگاه‌های محلی را به بی‌سیم‌های PoC مجهز کرده است. کاربران از این طریق می‌توانند از خطرات و تهدیدهای اجتماعی مثل دزدی از مغازه‌ها مطلع شوند. استفاده از این راهکار، امکان برقراری ارتباطات یکپارچه، فوری، کارآمد و اثربخش را برای این مجموعه فراهم کرده است. همچنین کاربران می‌توانند از طریق این پلتفرم، به مدیریت مکالمات گروهی و لیست مخاطبان بپردازند، وضعیت بی‌سیم‌ها را مشاهده و آن‌ها را از راه دور کنترل کنند، مکالمات را ضبط و با استفاده از نقشه‌های آنلاین، تیم‌ها و سایر کاربران را در لحظه واقعی رصد نمایند.

این مجموعه هم‌اکنون از خدمات ارسال پیام‌های صوتی و متنی بی‌سیم‌هایی مشابه با دستگاه‌های بی‌سیم قدیمی خود استفاده می‌کند؛ با این تفاوت که هیچ محدودیتی از نظر پوشش‌دهی مناطق ندارد. همچنین قابل‌ذکر است که این سرویس با حذف فرآیند اخذ مجوز، باعث کاهش هزینه‌های مجموعه شد. یکی از دلایل علاقه کسب‌وکارهای محلی به تکنولوژی PoC این است که می‌توانند با استفاده از قابلیت GPS این دستگاه‌ها، موقعیت مکانی دقیق کارمندان خود را ردیابی کنند. به‌علاوه دیگر نیازی نیست بابت نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌ها نگران باشند زیرا این مسئولیت بر عهده اپراتورهای شبکه موبایل است. مزیت دیگر این تکنولوژی، برخورداری از پشتیبانی دائمی است که فعال بودن سیستم را در هر زمانی تضمین می‌کند.

مدیر امنیت این مجموعه اعلام کرد که: «با استفاده از امکاناتی که این راهکار در اختیار ما گذاشت مانند: قابلیت ضبط تماس‌های صوتی، ردیابی از طریق GPS و مدیریت تماس‌های فردی و گروهی، ما موفق شدیم به تمامی اهداف مدنظرمان در استفاده از این تکنولوژی دست پیدا کنیم.»

 

سخن آخر

امروزه  عملکرد و بهره‌وری بسیاری از کسب‌وکارهای قدیمی و نوپا، به توانایی آن‌ها در ایجاد بسترهای ارتباطاتی کارآمد و سریع گره خورده­است. برای نواحی بهبود کسب‌وکار که در حوزه‌های مختلف مثل حمل‌ونقل، امنیت، حفاظت از اماکن شهری و … مشغول به فعالیت هستند، استفاده از تکنولوژی‌های مناسب برای برقراری ارتباطاتی امن، آنی و پایدار ضروری است.

واکه سرویس بی سیم ایرانسل یکی از ابزارهایی است که در بهبود ارتباطات این کسب‌وکارها نقش مهمی ایفا می‌کند. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس می‌توانید از طریق  ایمیلEB@mtnirancell.ir  با راهکارهای سازمانی ایرانسل در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.hytera.com/en-industries/case-study/commercial/uk-london-business-improvement-district-2019/

http://www.armanshahrjournal.com/article_32645.html

4.2 6 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 6959

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6089

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5905