post image

چگونه شبکه امن همراه APN چالش‌های شرکت کارت اعتباری ایران کیش را مرتفع کرد؟

شرکت کارت اعتباری ایران کیش از تجربه خود در استفاده از شبکه امن همراه APN می‌گوید.


با گسترش اینترنت در جهان، تقریبا یکی از قدیمی‌ترین مشکلات بشر-یعنی ارتباط با یکدیگر از راه دور-کم‌رنگ شد. این افزایش دسترسی به اینترنت میان مردم، باعث شد تا سازمان‌های دولتی و خصوصی نیز برای انجام فعالیت‌های خود و همچنین ارائه خدمات، از بستر اینترنت استفاده کنند و موجب شد تا عملکرد آن‌ها نسبت‌به گذشته بسیار بهبود یابد.

/wp-content/uploads/2022/10/21-e1666767791683.jpg

در کنار این اتفاقات مثبت و مزیت‌های فوق‌العاده، اینترنت چالش‌ها و مشکلاتی را نیز برای سازمان‌ها به‌وجود آورد. ناامن بودن، خطر نفوذ، عدم پایداری و قطع مکرر شبکه‌های داخلی، از چالش‌های جدید سازمان‌ها در ازای استفاده از اینترنت بود که بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات قدیمی، باید خود را آماده رویارویی با آن‌ها می‌کردند. در این نقطه، جستجوی راهکار قطعی و همیشگی برای این شرکت‌ها و سازمان‌ها به اولویت اصلی تبدیل شد.

شبکه امن همراه APN، یکی از همین راهکارها است که توانست با ایجاد یک شبکه امن و پایدار، بخش مهمی از مشکلات سازمان‌ها را حل کند. در این مقاله قصد داریم، چالش‌ها و راهکارهای شرکت کارت اعتباری ایران کیش را قبل و بعد از استفاده از شبکه امن همراه APN، بررسی کنیم.

معرفی شرکت کارت اعتباری ایران کیش

/wp-content/uploads/2022/10/2121-e1666768635596.png

شركت كارت اعتباری ایران کیش با درک ضرورت توسعه خدمات پرداخت الکترونیک و نقش آن در توسعه کشور، همکاری خویش را از فروردین ماه ۱۳۸۲ با ماموریت صدور و ارائه خدمات کارت اعتباری به بانک‌های ایران آغاز نمود.

این شرکت، با هدف گسترش فعالیت‌های خود در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک به نظام بانکی، صنعت بیمه، بازارهای مالی و همچنین مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و صدور انواع کارت‌های اعتباری را برعهده گرفت.

شرکت کارت اعتباری ایران کیش با چشم‌انداز تبدیل شدن به یکی از مطرح‌ترین شرکت‌هایPSP  جهان و بزرگ‌ترین شرکت PSP خاورمیانه، ماموریت خود را بر توسعه کمی و کیفی شبکه پذیرندگان کارت و ایجاد بسترها و زیرساخت‌های ارتباطی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بنا كرده است  که در این مسیر با چالش‌هایی نیز مواجه بوده است.

تبادل اطلاعات بر بستر ناامن اینترنت، یکی از مشکلات این شرکت بود که با بررسی راهکارهای متنوع و آزمایش سرویس‌های گوناگون، در نهایت به سرویس شبکه امن همراه APN رسید و توانست با استفاده از این سرویس یک شبکه امن و پایدار را برای تبادل و انتقال اطلاعات داخل شبکه خود، ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت به‌پرداخت ملت در استفاده از شبکه امن همراه APN

مزایا و امکانات سرویس شبکه امن همراه APN

سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل چیست؟

شبکه امن همراه APN، گروهی از سیم‌کارت‌ها را در قالب یک شبکه خصوصی مجازی و بر روی شبکه امن تلفن همراه ایرانسل به یکدیگر متصل می‌کند. کسب‌وکارها با استفاده از این سرویس می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های ایرانسل، در یک کانال ارتباطی امن و اختصاصی بدون وابستگی به اینترنت، به شبکه داخلی خود در نقاط مختلف کشور متصل شوند و اطلاعات مورد نیاز خود را به سرورهای داخلی منتقل نمایند. برخی از ویژگی‌های این سرویس به شرح زیر است:

  • راه‌اندازی سریع: ایجاد و راه‌اندازی خدمات APN طی سه روز کاری انجام می‌شود.
  • امکان ارائه سرویس در دامنه پهنای باند نسل4G و 4.5G : استفاده از نسل‌های جدید ارتباطات سیار و ثابت در کنار امکانات امنيت پروتکل ارتباطی، تضمين سرعت و QoS ، ارائه خدمات با سرعت‌های بالا و مطمئن را فراهم آورده است.
  • پوشش یکپارچه و گسترده: پوشش سراسری و یکپارچه‌ای که شبکه دیتای ایرانسل در سراسر کشور فرآهم آورده امکان دسترسی به این خدمات را بسیار ساده و از سویی مطمئن ساخته است.
  • عدم وابستگی به اینترنت: سرویس APN به عنوان یک شبکه‌ مستقل، ارتباطی با اینترنت ندارد، بنابراین محدودیت‌هایی حاکمیتی و یا فنی که ممکن است گاهاً بر اینترنت اعمال گردد بر روی آن اعمال نمی‌شود.
  • امنیت و پایداری بالا: ارسال اطلاعات بر بستر یک شبکه اختصاصی، امن و پایدار صورت می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل APN

سرویس شبکه امن همراه APN، راه‌حل چالش‌های شرکت کارت اعتباری ایران کیش

/wp-content/uploads/2022/10/212121212-e1666768821224.png

شرکت کارت اعتباری ایران کیش که در حوزه خدمات پرداخت الکترونیک فعالیت می‌کند، برای برقراری ارتباط میان شبکه‌های داخلی و بانک‌ها با چالش‌هایی مواجه بود که باعث شد تا برای حل آن‌ها از سرویس شبکه امن همراه APN استفاده کنند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی شرکت کارت اعتباری کیش در مورد چالش‌های این شرکت قبل از استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN، توضیح داد: «پایدار نبودن و قطعی‌های مداوم شبکه اینترنت از مهم‌ترین دلایل نارضایتی شرکت ما از سیم‌کارت‌های معمولی بود. علاوه‌بر این، عدم نظارت و دسترسی به جزییاتی از  شبکه مانند شناسایی شخص استفاده‌کننده از سیم‌کارت یا نحوه استفاده از آن، باعث شد تا شرکت ما از سیم‌کارت‌های معمولی به شبکه امن همراه APN مهاجرت کنیم.»

ایشان در ادامه به مزیت‌ها و ویژگی‌های این سرویس برای شرکت اشاره کرد: «در گذشته هزینه‌های شارژ و خرید بسته‌های اینترنت برای سیم‌کارت‌ها بسیار بالا و سرسام‌آور بود، اما در حال حاضر و با استفاده از سرویس شبکه امن همراه APN، هزینه‌های ما افت محسوسی داشته است.»

تجربه ناموفق استفاده از سرویس‌های مشابه شرکت‌های دیگر، مورد دیگری بود که رئیس اداره بازاریابی شرکت اعتباری ایران کیش به آن تاکید کرد: « میزان رضایت ما از این سرویس به حدی است که در حال حاضر ۷۰ هزار سیم‌کارت APN فعال در شبکه خود داریم و از اکثر خدمات آن راضی هستیم. پیش از استفاده از این سرویس، ما با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی که ارائه‌دهنده محصولاتی مشابه سرویس شبکه امن همراه APN ایرانسل بودند نیز همکاری داشتیم که متاسفانه تجارب خوب و مثبتی برایمان نبودند.»

بیشتر بخوانید:

 

کلام آخر                  

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های مشابه شرکت کارت اعتباری ایران کیش، پایداری شبکه ارتباطی و تبادل امن اطلاعات داخل شبکه است. در حال حاضر سرویس شبکه امن همراه APN در جهت رفع این مشکلات و توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل ارائه می‌شود.

شبکه امن همراه  APN ، یکی از سه محصول زیرمجموعه سرویس VPN سازمانی است که همراه با سرویس  VPNLite و سرویس شبکه امن همراه +VPN تلاش می‌کند تا با ایجاد یک شبکه خصوصی مجازی، امنیت انتقال اطلاعات را تامین کند.

در ضمن، شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصولات، از طریق آدرس ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۴/۰۵

تجربه شرکت بیمه سرمد در استفاده از شبکه امن همراه ایرانسل (APN)

راهکار شبکه امن همراه ایرانسل چگونه چالش‌های ارتباطی بیمه سرمد را حل کرد؟

بازدید: 29543

blog image

۱۳۹۶/۰۳/۲۳

شبکه امن همراه (APN) چیست؟

با شبکه امن همراه (APN) می‌توانید از امنیت اطلاعات و ارتباطات خود مطمئن باشید.

بازدید: 25931

blog image

۱۴۰۰/۰۲/۱۸

تجربه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل

موبایل سازمانی و شبکه امن همراه ایرانسل چگونه باعث بهبود فرآیندهای فروشگاه افق کوروش شده است؟

بازدید: 8174