post image

پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

کدام پلتفرم ذخیره‌سازی ابری برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب است؟


ذخیره‌سازی ابری یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که شرکت‌های کوچک می‌تواند انجام دهد. سازمان‌هایی که از پلتفرم ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کنند، دیگر بابت از دست رفتن اطلاعات ذخیره‌شده بر روی دستگاه‌ها نگرانی نخواهند داشت، زیرا داده‌هایشان بر بستر اینترنت ذخیره می‌شود. همان‌طور که در مطالب قبل گفتیم ذخیره‌سازی ابری بستری کامل برای به اشتراک‌ گذاشتن اطلاعات در سازمان‌ها است؛ به‌ویژه برای اسناد و فایل‌های چندرسانه‌ای با حجم بالا که برای تبادل آن با دیگران از طریق ایمیل یا فلش با مشکل مواجه می‌شوید. سرویس ذخیره‌سازی ابری قطعاً ‌راه‌حلی قابل‌اعتماد برای انتقال و به اشتراک گذاشتن داده‌ها همراه با امکان دسترسی سریع به فایل‌ها برای مشتریان و همکاران شما است. در این مقاله بهترین پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری در سال ۲۰۱۸ را مورد بررسی قرار می‌دهیم که عموماً برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط مناسب بوده‌اند.

IDrive گزینه کاربردی برای کسب‌وکارهای کوچک

/wp-content/uploads/2018/09/11.png

IDrive   برنامه‌ ذخیره‌سازی ابری به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که امکانات و قابلیت‌هایی چون بازگردانی اطلاعات پاک‌شده، همگام‌سازی گسترده با انواع دستگاه‌ها، به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و پوشه‌ها از طریق ایمیل، فیس‌بوک و توییتر، ابزار مدیریت از راه دور و دسترسی به فایل‌ها به‌صورت آنلاین را داراست. این برنامه همچنین می‌تواند چندین دستگاه را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند  و  از آن‌هابک‌آپ بگیرد. با توجه به انتقال و ذخیره فایل‌ها با رمزگذاری ۲۵۶ بیتیAES ، این پلتفرم ازنظر اکثر منتقدین بسیار امن ارزیابی‌شده است. هزینه خرید سالانه این پلتفرم حدود ۷۴.۶۲ دلار است.

Acronis پشتیبان‌گیر امن

/wp-content/uploads/2018/09/111-e1630148421674.jpg

Acronis ضمن حفاظت از اطلاعات و ایجاد دسترسی امن، برای کاربر از اطلاعات نسخه پشتیبان‌گیر (Backup)   تهیه می‌کند. اکرونیس به دلیل داشتن دیتاسنترهای اختصاصی، فضایی امن برای ذخیره اطلاعات کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است به همین دلیل هزینه استفاده از خدمات این شرکت بسیار مقرون‌به‌صرفه است. بااین‌حال این شرکت خدمات خود را برای شرکت‌هایی که دیتاسنتر شخصی دارند نیز در نظر گرفته است. Acronis Backup  طوری طراحی‌شده که به‌سادگی از اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه‌کند و همچنین قابلیت بازیابی اطلاعات شما را دارد.

Carbonite مناسب برای انواع فایل‌ها

این شرکت دارای مجموعه‌ای جامع از خدمات مقرون‌به‌صرفه برای حفاظت از داده‌ها و بازیابی اطلاعات در هر زمان و مکان است. این خدمات شامل پشتیبانی خودکار، قابلیت بازگردانی آسان است و سطح بالایی از امنیت اطلاعات را دارد. فایل‌های ذخیره‌شده قابلیت اجرا بر روی پلتفرم رایانش ابری کربنیت را داراست و پسوندهای متفاوت هر فایل‌ را اجرا می‌کند. این پلتفرم همه اسناد، ایمیل‌ها، فایل‌های اکسل، فایل‌های گرافیکی، فیلم‌ها، فایل‌های مالی و حسابداری حتی فایل‌های مدیریت ارتباط با مشتری را می‌خواند و اجرا می‌کند. هزینه خرید این پلتفرم‌ از ۶ تا ۵۰ دلار در هرماه تعیین‌شده است.

Zoolz بهترین فضای ابری نامحدود

/wp-content/uploads/2018/09/11111.png

از دید کسب‌وکارها بهترین ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری، شرکتی است که هم‌زمان با دارا بودن امکانات و قابلیت‌های مناسب بتواند قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشد.Zoolz  به کسب‌وکارهای کوچک اجازه می‌دهد تا به سرویس ذخیره‌سازی ابری به‌راحتی دسترسی داشته و هم‌زمان بتوانند از بستر نامحدود این سامانه نیز استفاده کنند. Zoolz بر خلاف رقبا، به کاربران اجازه می‌دهد با توجه به نیازشان سرویس خود را در مدت استفاده ارتقا دهند.

در Zoolz سرعت پهنای باند آپلود/ دانلود یا حجم در نظر گرفته‌شده برای ذخیره فایل‌ها هیچ محدودیتی ندارد. این پلتفرم همچنین از سرویس ذخیره‌سازی پشتیبان بانام “Tribrid” استفاده می‌کند که ذخیره‌سازی فوری را هم‌زمان بر روی سه سرور انجام می‌دهد. Zoolz  دارای پلتفرم رایگان با ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است تا همه افراد قبل از خرید بتوانند این پلتفرم را آزمایش کنند. همچنین پلتفرم ابتدایی برای شروع همکاری این شرکت با مبلغ ۲۰ دلار در ماه در نظر گرفته‌شده است.

 

Backblaze فضای ابری مناسب سیستم‌عامل مک

Backblaze  پلتفرم خدمات ابری ساده‌ای برای استفاده عمومی است که با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن مورد توجه کاربران سیستم‌عامل مک قرارگرفته است. ذخیره‌سازی ابری اطلاعات کاربران را بر روی دو سرور مجزا ذخیره می‌کند. همچنین این سرویس قابلیت به اشتراک گذاشتن فایل را برای کاربران فراهم کرده است. کاربران در صورت از دست دادن اطلاعات خود می‌توانند فایل‌های خود را از ۳۰ روز قبل به ‌آسانی بازیابی کنند.

قیمت‌گذاری در نظر گرفته‌شده برای کاربران مبتنی بر میزان اطلاعاتی است که در فضای ابری بارگذاری می‌شود. Backblaze همچنین یک پلتفرم پشتیبان ابری برای کامپیوترها با سایر سیستم‌عامل‌ها نیز ارائه می‌دهد، اما همچنان در صدر پلتفرم‌های فضای ابری است که سازگاری خوبی با سیستم‌عامل مک دارد. قیمت این بک‌آپ پلتفرم این شرکت ۵ دلار به ازای هر ماه است.

اما در نهایت پلتفرمی که متناسب با نیاز کسب‌وکارهای فعال داخل کشور طراحی‌شده است،  پلتفرم ذخیره‌سازی ایرانسل است. کسب‌وکارهای داخل کشور ضمن استفاده از این پلتفرم می‌توانند فضای ابری خود را در حین استفاده و متناسب با نیاز خود کاهش یا افزایش دهند. همچنین زیرساخت ابری ایرانسل  به شرکت‌های ایرانی امکان بهره‌مندی از به‌روزترین راهکارهای سازمانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را می‌دهد.

از مزایای این پلتفرم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • امنیت بالا
  • انتقال آسان اطلاعات
  • توسعه‌پذیری و یکپارچگی
  • قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات
  • تهیه نسخه پشتیبان
  • مقرون‌به‌صرفه بودن آن نسبت به پلتفرم‌های دیگر

برای آشنایی بیشتر با خدمات زیرساخت ابری ایرانسل به وب‌سایت ما سر بزنید.

 

منبع:

 

4.3 4 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۵/۰۵

با امکانات و قابلیت‌های سرویس زیرساخت ابری ایرانسل آشنا شوید!

معرفی کامل سرویس زیرساخت ابری ایرانسل و استفاده از قابلیت‌های آن در کسب‌وکارها

بازدید: 4309

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۲۲

هر آن‌چه که باید در مورد رایانش ابری بدانید

رایانش ابری یا cloud computing، راهکاری ایده‌آل برای ذخیره‌سازی اطلاعات سازمان شما

بازدید: 4168

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۳۰

معرفی داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل

چگونه به کمک داشبورد زیرساخت ابری ایرانسل سرور مجازی بسازیم؟

بازدید: 3565