• مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
ایرانسل
  • محصولات و راهکارهای سازمانی
    • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات اینترنت سازمانی
      • سرویس VPN سازمانی
    • خدمات سازمانی موبایل
      • سیم‌کارت سازمانی
      • موبایل سازمانی
      • تماس امن
      • واکه؛ سیستم بی‌سیمPTT
      • کد کوتاه دستوری(USSD)
      • پیامک انبوه
      • پیامک هدفمند
    • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • داناپلاس (ویدئو کنفرانس ابری)
      • مرکز تماس ابری (به زودی)
    • خدمات ابری
      • زیر ساخت ابری
    • اینترنت اشیا (IoT-M2M)
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • سرویس خودروی متصل
      • نظارت تصويری ابری (vSaaS) – بزودی
    • خدمات دیجیتال
      • کیف پول د‌‌یجیتال
      • پنل تبلیغات یلوادوایز
      • یلوهاب (Open API)
  • فروشگاه
    • خرید مودم
      • مودم اینترنت نسل 4 ثابت (TD-LTE)
      • مودم همراه 3G/4G/4.5G
      • مودم و بسته ترکیبی
    • خرید سیم کارت
      • سیم کارت اعتباری
      • سیم کارت دائمی
    • خرید بسته های اینترنت سازمانی
      • بسته اینترنت همراه
      • بسته اینترنت ثابت
    • آی پی ثابت
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت ثابت ( TD-LTE)
      • آی پی ثابت بر بستر اینترنت همراه FD
    • سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان
    • پرداخت قبض سیم کارت دائمی
  • سامانه‌های سازمانی
    • ایرانسل من سازمانی
    • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
    • مدیریت هوشمند ناوگان
    • خدمات زیرساخت ابری
    • یلوادوایز
    • یلوهاب
  • پشتیبانی
    • ترابرد مشترکان سازمانی
    • مناطق تحت پوشش
    • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
    • نمایندگی
      • نمایندگان بازاریابی
      • فروشگاه‌ها و مراکز خدمات
      • فراخوان جذب نماینده فروش و بازاریابی
      • مراکز ارتباط با ایرانسل
    • پرسش‌های متداول
  • پایگاه دانش
    • اخبار و وبلاگ
    • رویدادهای آموزشی
    • گالری
  • درباره ما
    • معرفی واحد کسب‌و‌کار سازمانی
    • داستان موفقیت
    • کاتالوگ محصولات سازمانی
  • اخبار
  • بازارگاه ایرانسل
  • ترابرد به ایرانسل
  • مشترکان سازمانی
  • مشترکان شخصی
  • EN
En

    آخرین جستجوهای شما

    بیشترین جستجوهای کاربران

    ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

    پیش‌بینی آینده با کمک فناوری پردازش ابری

    پیش‌بینی روندهای آتی بر مبنای آنالیز داده‌ها

    /wp-content/uploads/2017/09/ضض.png

    وقتی از پیش‌بینی بر مبنای داده‌ها صحبت می‌کنیم، مقصود تحلیل داده‌های قدیمی، ثبت و تحلیل داده‌های لحظه‌ای و تلاش برای پیدا کردن یک الگوی مشخص به منظور پیش‌بینی داده‌های آینده است. این الگو باید علاوه‌بر توانایی در توضیح وقایع قدیمی، بتواند وقایعی که در لحظه اتفاق می‌افتند را نیز توجیه کند. اگر چنین الگویی به دست آید با قطعیت نسبتا بالایی می‌توان ادعا کرد آن‌چه که این الگو در مورد آینده پیش‌بینی می‌کند، قابل اعتماد است.

    واقعیت این است که تحلیل چنین حجمی از داده‌ها و سعی در یافتن الگو‌های مشترک از میان آنها، به لحاظ پردازشی کاری بسیار سنگین خواهد بود. پیدایش فناوری پردازش ابری در دنیای تکنولوژی در واقع انقلابی در حوزه قدرت پردازش اطلاعات نیز بود که در واقع قدم بزرگی در راستای آنالیز داده‌ها با رویکرد پیش‌بینی رویدادها محسوب می‌شود.

    مطابق با آمارهای موجود، ۷۸ درصد از کسب‌وکارها قصد دارند در آینده میزان استفاده خود از فناوری ابری را در حوزه هوش تجاری و مدیریت اطلاعات افزایش دهند. این موضوع نشان‌ می‌دهد که بیشتر کسب‌و‌کارها روز به روز بیشتر به سمت پیش‌بینی بازار و تغییرات محیط صنعت خود گرایش پیدا می‌کنند. در همین حوزه، تحقیق دیگری عنوان می‌کند که از میان ۱۳۶۴ مدیر فناوری اطلاعات، حدود یک سوم ‌‌‌آن‌ها یا در حال استفاده از راهکارهای ابری هستند یا در یک سال آینده قصد به‌کارگیری این سرویس‌ها را دارند.

    /wp-content/uploads/2017/09/ضضض.png

    تحلیل داده‌ها بر مبنای فناوری ابری و پیش‌بینی رویداد‌ها بر اساس این تحلیل‌ها در زمینه‌های فراوانی کاربرد دارد؛ از ریشه‌یابی مشکلات و معایب موجود در فرایندها گرفته تا مدیریت تولید و پیش‌بینی تقاضای بازار. اما در این میان، تحلیل کلان‌داده‌ها (Big Data) برای جذب، مدیریت و حفظ مشتریان، بالاترین سطح محبوبیت را در سازمان‌ها از آن خود کرده است. در واقع  ۶۱ درصد از پروژه‌هایی که در زمینه پیش‌بینی انجام می‌شوند، در رابطه با موضوعات بازاریابی و جذب مشتری بوده و همچنین حدود  ۵۰ درصد از این پروژه‌ها نیز مرتبط با برنامه‌ها و راهکارهای حفظ مشتری هستند.

    فناوری ابری، گزینه‌ای مناسب برای تحلیل داده‌ها

    اما چرا فناوری ابری برای تحلیل داده‌ها و استخراج الگو‌های پیش‌بینی، گزینه مناسبی است؟

    سرعت، فراگیر بودن، چابکی، مقیاس پذیری، دسترسی بالا به داده‌ها و صرفه اقتصادی مزایایی هستند که پردازش ابری را به ابزاری مطلوب برای تحلیل داده‌ها و پردازش اطلاعات تبدیل کرده‌اند. سازمان‌ها عموما انتظار دارند در یک بازه زمانی چند ماهه نتایج و بازخورهای مثبتی را از اقدامات پیشین خود دریافت کنند. یکی از مزایای پردازش ابری این است که در مقایسه با سایر گزینه‌ها از سرعت بالاتری  برای تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی رویدادها برخوردار است. به همین جهت به دیگر راهکارها ترجیح داده می‌شود.

    علاوه بر این، به دلیل اینکه راه‌حل و راهکارهای مبتنی بر فناوری ابری بر رابط‌های ساده و استاندارد تمرکز دارند، به‌کارگیری این فناوری آسان بوده و میزان تلاش و هزینه مورد نیاز برای یکپارچه‌سازی فرایندها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین از وابستگی سازمان‌ها به واحد فناوری اطلاعات‌شان تا حد زیادی می‌کاهد. این امر سبب می‌شود بدون نیاز به ایجاد سطح بالایی از یکپارچگی در سیستم‌ها، بتوانیم به یکپارچگی بالایی در عملیات و فرایندها دست یابیم.

     

    دسترسی به کلان‌داده‌ها، مزیت دیگر خدمات پردازش ابری

    دسترسی به کلان‌داده‌ها نیز از دیگر مزایای پردازش ابری محسوب می‌شود. سازمان‌هایی که از خدمات ابری استفاده  می‌کنند، کمتر با محدودیت در نرخ انتقال اطلاعات مواجه می‌شوند. این موضوع اهمیت حرکت مدل‌سازی تحلیلی به سمت فناوری ابری را به‌خوبی بیان می‌کند. چرا که با ورود پردازش به حوزه فناوری ابری، در واقع پردازش به فضایی وارد خواهد شد که اطلاعات نیز به‌طور گسترده در همان فضا ذخیره شده و در دسترس هستند.

    از موفقیت‌هایی که به‌واسطه تحلیل داده‌ها بر مبنای فناوری ابری و استخراج الگوهای رفتاری بدست آمده‌اند، می‌توان به نمونه‌ای از کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شده توسط یک شرکت تجهیزات ورزشی اشاره کرد. این شرکت با استفاده از تحلیل اطلاعات بر بستر فناوری ابری توانست الگوهای خرید و تقاضای مشتریان خود را در نهایت به یک کاتالوگ هدفمند تبدیل کرده و در نتیجه حدود ۲۵ درصد پاسخگویی بیشتر و ۴۴ درصد بازگشت سرمایه بالاتری را در مقایسه با کمپین‌های گذشته تجربه کند.

     

    سخن پایانی

    به طور خلاصه می‌توان گفت پیشرفت تکنولوژی رفته‌رفته کسب‌وکارها را به مسیر تحول دیجیتال هدایت می‌کند، مسیری که تکنولوژی‌های برتر دنیا در آن حرف اول را می‌زنند. خدمات ابری نیز از این قاعده مثتثنی نیستند و در آینده‌ای نه‌چندان دور، استفاده از  این فناوری به یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین گام‌ها برای رشد و بقای کسب‌وکارها در بازار رقابتی تبدیل خواهد شد.

    اگر قصد دارید در صنعت خود پیشرو باشید، می‌توانید برای آشنایی بیشتر با خدمات ابری ایرانسل به صفحه مورد نظر مراجعه کنید و یا  جهت دریافت مشاوره پیرامون این خدمات  به آدرس EB@mtnirancell.ir  ایمیل بزنید.

     

    منبع:

    • https://www.forbes.com
    • http://smartdatacollective.com
    • http://www.gartner.com

     

    اخبار مرتبط
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    چگونه «ارتباط هولوگرافیک» مرز بین دنیای مجازی و واقعی را از بین می‌برد؟
    ۳۱ تير ۱۴۰۴ . ۲:۳۸
    مشاهده بیشتر
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۱۰ روند صنعت لجستیک که چشم‌انداز کسب‌وکارها را در سال ۲۰۲۵ تغییر می‌دهند!
    ۲۵ تير ۱۴۰۴ . ۱۲:۵۹
    مشاهده بیشتر
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    فناوری RFID چیست و چه نقشی در آینده صنایع ایفا می‌کند؟
    ۲۴ تير ۱۴۰۴ . ۲:۰۳
    مشاهده بیشتر
    • محصولات و راهکارهای سازمانی
      • ارتباطات پرسرعت سازمانی
      • خدمات سازمانی موبایل
      • ارتباطات یکپارچه سازمانی
      • خدمات ابری
      • اینترنت اشیا
      • خدمات دیجیتال
    • فروشگاه
      • خرید مودم
      • خرید سیم ‌کارت
      • خرید ردیاب خودرو
    • سامانه‌های سازمانی
      • ایرانسل من سازمانی
      • نظارت و پشتیبانی راهکارهای سازمانی
      • مدیریت هوشمند ناوگان
      • یلوادوایز
    • پشتیبانی
      • ترابرد مشترکان سازمانی
      • مناطق تحت پوشش
      • تماس با پشتیبانی مشترکان شرکتی
      • نمایندگی
    • درباره ما
      • معرفی واحد کسب‌وکار سازمانی
      • داستان موفقیت
      • کاتالوگ محصولات سازمانی
    واحد پشتیبانی خدمات سازمانی

    ۷۱۴ از خطوط ایرانسل

    ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ از سایر خطوط

    خبرنامه

    ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران

    195