دنیای بازاریابی در سال‌های اخیر تغییرات فراوانی کرده است. پیش از ظهور اینترنت و رواج ابزارهای دیجیتال شرکت‌ها و کسب‌وکارها به کمک بازاریابی سنتی با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کردند. در این نوع بازاریابی، برای جلب توجه مخاطب، از ابزارهایی مثل بیلبورد، تبلیغات کاغذی و تلویزیونی استفاده می‌شد. اما با ورود به دنیای دیجیتال، بازاریابی به سمت فضاهای جدیدی چون شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها رفته است. این فضای جدید علاوه‌بر کاهش هزینه‌های تبلیغات، امتیازات بسیاری را برای کسب‌وکارها به همراه داشته است؛ سرعت بخشیدن به ارتباط میان صاحبان کسب‌وکار و مشتریان، این امکان را در اختیار آن‌ها قرار داده است که رفتار مشتریان را تحلیل کنند و نیازهای آن‌ها را بهتر بشناسند. البته امکانات بسیار متنوع دنیای دیجیتال سبب شده است که بازاریابی دیجیتال شکل‌های مختلفی به خود بگیرد و در حوزه‌های مختلف گسترش یابد. در این مقاله به ۱۰مورد از انواع بازاریابی مدرن می‌پردازیم.