post image

آشنایی با آینده تحول دیجیتال در کسب‌وکارها و مزایای حاصل از آن !

نگاهی به نقش تحول دیجیتال در کسب‌وکارها و فعالین رشته‌های مهندسی


با ورود تحول دیجیتال در کسب‌وکارها، دنیای تجارت به‌طور کامل تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و تغییر کرده است. چراکه با ظهور نرم‌افزارهای مبتنی‌بر ابر، اینترنت اشیا و اتوماسیون، کسب‌وکارهای جهانی این فرصت را دارند تا با سرعت بالاتری با هم ارتباط داشته، مشکلات خود را حل کرده و به مشتریان بیشتری خدمت‌رسانی کنند.

/wp-content/uploads/2024/02/5-e1708752190206.jpg

گفتنی است که رشته‌های مهندسی سنگ بنای اقتصاد جهانی هستند و امروزه مهندسان با روش‌های مختلفی با یکدیگر همکاری می‌کنند و از همین طریق به حجم وسیعی از داده‌ دسترسی دارند. در همین راستا تحول دیجیتال در کسب‌وکارها و توسعه دامنه بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، بر شیوه‌های تصمیم‌گیری مهندسان و استراتژی‌های آن‌ها تاثیر گذاشته و موجب تغییراتی مثبت شده است.

شکی نیست که تحول دیجیتال در کسب‌وکارها باعث افزایش کارایی در محیط کار می‌شود و این اتفاق در گرو راهکارهایی سازمانی و دیجیتالی است. راهکارهای سازمانی ایرانسل به‌عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو در زمینه دیجیتالی‌سازی کسب‌وکارها و صنایع، با درک اهمیت این موضوع و کمک به رشد و توسعه سازمان‌ها، به ارائه محصولات و خدماتی مبتنی‌بر فضای دیجیتال می‌پردازد.

در همین راستا و به مناسبت روز مهندس (۵ اسفند)، قصد داریم تا در این مطلب به معرفی برخی از راهکارهای پرکاربرد ایرانسل بپردازیم و تاثیر تحول دیجیتال بر کسب‌وکارهای مهندسی را بررسی کنیم.

 

نقش تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای رشته‌های مهندسی

کسب‌وکارهای فعال در رشته‌های مهندسی از آن دسته کسب‌وکارهایی هستند که با گسترش تحول دیجیتال، تغییرات عمده‌ای کرده و با سرعتی نسبتا بالا به سمت تکامل پیش می‌روند. از مزایای این موضوع هم می‌توان به تاثیر تکنولوژی‌های جدید در بالا بردن پروسه توسعه محصول، حمل‌ونقل و مدیریت داده‌ها در لحظه اشاره کرد.

به‌همین‌دلیل کسب‌وکارها باید توجه داشته باشند که اکنون، بیش از هر زمان دیگری نیاز است که کسب‌وکارهای خود را به فناوری‌‌های نوینی برای رشد پایدار در بخش مهندسی مجهز کنند.

بیشتر بخوانید:

نکات کلیدی در رابطه با امنیت داده در کسب ‌و کارهای دیجیتال!

 

یکی از اصلی‌ترین راه‌های دیجیتالی‌سازی که بر کسب‌وکارهای مهندسی تاثیر گذاشته، مبحث محاسبات ابری است. اگرچه این موضوع، فناوری جدیدی نیست، اما به سطحی رسیده که این قابلیت را دارد تا به‌طور کارآمدتری مورد استفاده مهندسان قرار گیرد. به‌عنوان مثال، رایانش ابری به مهندسان این اجازه را می‌دهد تا طرح‌های دیجیتال خود را قبل از ساخته شدن در یک فضای ابری ذخیره کرده و بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان ایجاد کنند.

/wp-content/uploads/2024/02/55-e1708752295489.jpg

تحول دیجیتال در کسب‌وکارها و ظهور کلان داده‌ها راه را برای توسعه فناوری دوقلوهای دیجیتال هموار کرده است که ازقضا محصولی بسیار سودمند برای شرکت‌های مهندسی نیز به شمار می‌رود. فناوری دوقلوهای دیجیتال، یک مدل مجازی از یک شی فیزیکی است و از آن برای جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها درراستای پیش‌بینی عملکرد آن‌ها استفاده می‌شود. بنابراین تحول دیجیتال در کسب‌وکارها راه را برای تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده در مهندسی و راه‌های جدید همکاری و نوآوری هموار کرده است.

بیشتر بخوانید:

ظهور تکنولوژی دوقلوهای دیجیتال در صنعت فولاد و آشنایی با مزایای آن‌!

 

شکل‌گیری آینده با تحول دیجیتال در کسب‌وکارهای مهندسی

تحول دیجیتال در کسب‌وکارها به این معنی است که بخش‌های مهندسی آن‌ها در آینده احتمالا پیچیدگی بیشتری خواهند داشت و نیاز است تا مهندسان برای غلبه بر مشکلات و چالش‌های ایجادشده در شهرها و زیرساخت‌های آن‌ها، از خلاقیت و ابتکار بیشتری استفاده کنند. به‌عنوان مثال تغییرات آب‌وهوایی یکی از نمونه‌های این چالش‌ها است که نیاز به وجود شیوه‌هایی پایدار در زندگی را ایجاد کرده و لازم است تا مهندسان برای رفع آن، بر ساخت سازه‌های پایدار، با تاثیرات مثبت بر محیط‌زیست، تمرکز کنند.

همان‌طور که تا این قسمت متوجه شده‌اید، تحول دیجیتال و تکنولوژی نقشی کلیدی در ایجاد آینده‌ای پایدار دارند. آینده‌ای که با ابزارهایی برای کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای، صرفه‌جویی در مصرف آن‌ها و کاهش انرژی شکل می‌گیرد. علاوه‌بر این، در نتیجه تحول دیجیتال در کسب‌وکارها، واقعیت افزوده نیز یکی دیگر از فناوری‌ها است که این پتانسیل را دارد تا تعریفی تازه از آینده مهندسی ارائه دهد. واقعیت افزوده که نسخه‌ای تعاملی از دنیای واقعی است، می‌تواند برای مونتاژ، آموزش‌ رشته‌های مهندسی و کنترل کیفیت استفاده شود.

بااین‌حال، نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که، کسب‌وکارها باید اطمینان حاصل کنند که چگونه می‌توانند برای بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده و سایر نرم‌افزارهای پیشرفته و یکپارچه‌سازی آن‌ها برنامه‌ریزی کنند که منجر به بهبود عملکرد کلی آن‌ها شود.

فرصت‌های پیش‌رو برای مهندسان با رشد تحول دیجیتال در کسب‌وکارها

/wp-content/uploads/2024/02/5555-e1708752488856.jpg

هم‌زمان با ادامه پیشرفت فناوری‌ها و استفاده از آن‌ها در حوزه‌های مختلف، تقاضا برای مهندسان بااستعدادی که توانایی استفاده از راهکارهای دیجیتالی موجود و ارائه راهکارهای جدید و کارآمد را دارند، افزایش می‌یابد.

آشنایی با محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط راهکارهای سازمانی ایرانسل می‌تواند نقطه‌ شروعی برای ورود به این بازار باشد. از انواع محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل که نسخه‌هایی بومی‌سازی‌شده از محصولات دیجیتالی در سطح جهان ارائه می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباطات پرسرعت سازمانی:‌ این محصول از ایرانسل به ارائه مودم‌های اینترنت سازمانی با بالاترین سرعت و سرویس VPN سازمانی می‌پردازد. کسب‌وکارها این امکان را دارند تا با این سرویس‌ها، داده‌ها و اطلاعات درون‌سازمانی خود را با بالاترین سرعت و در فضایی کاملا ایمن به اشتراک بگذارند.
  • خدمات سازمانی موبایل:‌ این دسته‌بندی خود شامل محصولات متنوعی نظیر موبایل سازمانی (MVPN)، دستگاه بی‌سیم واکه، کد کوتاه دستوری و پیامک انبوه است که هرکدام قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی هر محصول با ویژگی‌های کامل آن‌ها آشنا شوید.
  • فناوری اینترنت اشیا: سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، از کاربردی‌ترین محصولات ایرانسل است که با تکیه بر تکنولوژی اینترنت اشیا (IoT)، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا از راه دور و به‌صورت آنلاین، ناوگان خودرویی خود را مدیریت کنند. همچنین با کمک این سرویس و دستگاه‌های ردیاب این فرصت را دارند تا از فناوری خودرو متصل بهره‌مند شده و با سایر خودروها و دستگاه‌ها اتصال برقرار کنند.

موارد گفته‌شده تنها گوشه‌ای از کاربردهای محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل و نقش آن‌ها در تحول دیجیتال کسب‌وکارها است که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل با آن‌ها، ضمن مطالعه صفحه هریک، تجربه مشتریان در استفاده از این راهکارها را نیز بخوانید.

بیشتر بخوانید:

 

کلام آخر

اگر تا انتهای این مطلب همراه ما بودید و یکی از صاحبین کسب‌وکارها هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای قرارگیری در مسیر تحول دیجیتال و پیشی گرفتن از رقبای خود، هرچه سریع‌تر نسبت به تجهیز کسب‌وکار خود به راهکارهای دیجیتالی اقدام کنید.

پیش از این کار می‌توانید با خطوط ایرانسلی خود و با شماره‌گیری کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#۳*) درخواست خود برای دریافت مشاوره را ارسال کرده تا در اسرع وقت، کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب بهترین راهکار را ارائه دهند. همچنین اگر از خطوط ایرانسل استفاده نمی‌کنید، کافی است تا درخواست خود را از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir برای ما ارسال نمایید.

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8329

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478