از تحولات ایجادشده با ورود تکنولوژی در صنعت گردشگری، کاهش مراجعه حضوری افراد به دفاتر آژانسهای مسافرتی برای تهیه بلیط و رزرو هتل، بیش از موارد دیگر موردتوجه قرار گرفته است. این تحول فرصتهای ویژهای را در اختیار مسافران قرار میدهد. بهعنوان مثال، به موجب گردشگری دیجیتال، کاربران با استفاده از اینترنت و تنها با چند کلیک اقدام به خرید میکنند و این امکان را دارند تا پیش از خرید، خدمات انواع هتلها و شرکتها را با یکدیگر مقایسه کنند.
اما از آنجایی که هر مزیتی همراه با عیب است، رزرو هتل و اقامتگاه از طریق آژانسهای مسافرتی آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست و استفاده از آنها برای کسبوکارهای اقامتی علاوهبر مزایا، معایبی هم دارد. اگر به آشنایی با مزایا و معایب تکنولوژی در صنعت گردشگری و آژانسهای مسافرتی آنلاین علاقهمند هستید تا انتهای این مقاله همراه راهکارهای سازمانی ایرانسل باشید.
تکنولوژی در صنعت گردشگری چه سودی برای کسبوکارهای اقامتی دارد؟
به لطف آژانسهای مسافرتی آنلاین و تحول دیجیتال صنعت گردشگری، کسبوکار اقامتی شما این امکان را دارد تا به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشد و از مزایای احتمالی بسیاری نظیر موارد زیر بهرهمند شود.
- آژانسهای مسافرتی آنلاین یک راه مقرونبهصرفه برای معرفی کسبوکارتان و جذب مشتریان جدید است.
- آژانسهای مسافرتی آنلاین هزینههای بازاریابی شما را کاهش میدهند، چراکه آنها خود برای جذب مشتریان بینالمللی بالقوه، سرمایهگذاری زیادی در زمینه تبلیغات و بازاریابی انجام میدهند.
- امکان رزرو اتاقهای کسبوکار اقامتی شما از طریق آژانسهای آنلاین، هزینههای طراحی وبسایت شما را نیز بهطور چشمگیری کاهش میدهند؛ چراکه طراحی وبسایتی با عملکرد بالا، از اولویتهای آنها برای ایجاد تجربهای مثبت در کاربران است.
- وبسایتهای رزرو آنلاین انتخاب خوبی برای مشتریانی است که علاقه به مقایسه هزینهها و خدمات اقامتگاههای مختلف دارند.
- ثبت و مشاهده نظرات کاربران در سامانههای گردشگری آنلاین در مشتریان جدید احساس اعتماد و امنیت بیشتری نسبت به ارتباط مستقیم با یک اپراتور یا وبسایت شخصی در کاربران ایجاد میکند و آنها را به سمت رزرو و خرید نهایی سوق میدهد.
بیشتر بخوانید:
مزیت های استفاده از فناوری های دیجیتال در صنعت گردشگری و هتل داری
بهبود ارائه خدمات در هتل ها با استفاده از بی سیم دیجیتال
تکنولوژی در صنعت گردشگری چه معایبی برای کسبوکارهای اقامتی دارد؟
در ادامه مزایای آژانسهای مسافرتی آنلاین برای کسبوکارهای اقامتی، در این بخش به معایب استفاده از آنها می پردازیم.
- بهطور معمول آژانسهای مسافرتی آنلاین در هر فروش از کسبوکارهای اقامتی مرجع، پورسانت دریافت میکنند که این رقم میتواند بین ۱۰ تا ۲۵ درصد هزینه ناخالص باشد.
- ممکن است شرایط و ضوابط محدودکنندهای توسط آژانسهای مسافرتی آنلاین Online Travel Agency (OTA) اعمال شوند، مانند لغو مهمان و سیاستهای فروش خودکار اتاقها.
- با در دسترس قرار دادن اقامتگاه خود در وبسایتهای آنلاین نیاز است تا زمان زیادی را برای مدیریت اتاقهای رزروشده و آزاد در آژانسهای مختلف، وبسایت خود و فروش تلفنی و حضوری اختصاص دهید. البته که نرمافزارهایی برای مدیریت کانالهای مختلف وجود دارند تا به شما در نمایش ظرفیت نهایی کمک کنند.
- استفاده از آژانسهای آنلاین نیاز شما به داشتن وبسایتی شخصی با امکان رزرو را کم نمیکند، بلکه فقط به شما این امکان را میدهد تا با نرخ کمیسیون پایین رزرو خود را انجام دهید.
- با وجود استفاده از مزایای بازاریابی آژانسهای مسافرتی آنلاین، ممکن است همچنان به سرمایهگذاری برای یک استراتژی بازاریابی چند کاناله نیاز داشته باشید.
بیشتر بخوانید:
کلام آخر
اگرچه آژانسهای مسافرتی آنلاین میتوانند به شما در پر کردن اتاقها و افزایش فروش کمک کنند، اما باید کسب درآمد از طریق فروش در وبسایت شخصی خود را نیز در نظر داشته باشید و آن را به حداکثر برسانید. برای این منظور لازم است که شما به طور مداوم بر روی تاکتیکهای بهینهسازی موتور جستجو و سایر تکنیکهای بازاریابی دیجیتال کار کنید، بر روی تاکتیکهای حفظ مشتری تمرکز کنید و مشتریان فعلی خود را (مانند آنهایی که از طریق OTA به دست میآیند.) از طریق ایمیل مارکتینگ و بازاریابی مستقیم مورد هدف قرار دهید.
تکنولوژی در صنعت گردشگری به آژانسهای مسافرتی آنلاین ختم نمیشود و کسبوکارهای اقامتی نیازهای دیجیتالی دیگری هم دارند که با استفاده از راهکارهای سازمانی ایرانسل به راحتی میتوانند نسبت به رفع آنها اقدام کنند. موبایل سازمانی (MVPN)، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان (FMS)، سیستم بیسیم واکه و سرویس VPN سازمانی نمونهای از این راهکارها هستند که شما این امکان را دارید تا با مراجعه به صفحه «صنعت گردشگری»، علاوهبر آشنایی با راهکارهای گفتهشده، اطلاعات کاملتری نسبت به این صنعت به دست آورید.
علاوهبر مراجعه به صفحه اشارهشده، شما میتوانید با شمارهگیری کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#۳*) و انتخاب هر یک از راهکارهای موردنیاز، اطلاعات کامل هریک را از طریق پیامک دریافت کنید و سپس نسبت به خریداری هرکدام از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir اقدام کنید.
منبع:
https://www.nibusinessinfo.co.uk/content/advantages-and-disadvantages-online-travel-agents
نظرات و پیشنهادات