post image

۴ عامل اصلی ایجاد تحول دیجیتال در صنایع معدنی را بهتر بشناسید!

بررسی عوامل موثر در هوشمندسازی معادن و ایجاد تحول دیجیتال در صنایع معدنی


صنعت معدن در حال گذراندن دوران تاریکی است. براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد،  رشد کُند تقاضای جهانی و نوسانات هزینه، در کنار شکاف مهارتی کارکنان و بهره‌وری پایین، منجر به کاهش شدید حاشیه سود معادن شده است.

/wp-content/uploads/2023/08/123-2-e1692611135108.jpg

شرکت‌های معدنی نیز در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از تغییر روند وجود ندارد، برای بهینه‌سازی عملیات‌ها و کاهش هزینه‌های خود تحت فشار هستند. اما در همین بین، گزارش دیگری از مجمع جهانی اقتصاد، کمی امید را به صنعت تزریق می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که تحول دیجیتال در صنایع معدنی، بیش از ۴۲۵ میلیارد دلار ارزش برای شرکت‌های فعال در ۱۰ سال آینده ایجاد خواهد کرد. با ظهور فناوری اطلاعات در عملیات و معدن‌کاری دیجیتال، شرکت‌های معدنی خود را برای ورود به دنیای دیجیتال آماده می‌کنند.

انتظار می‌رود که معادن در آینده کاملاً به هم مرتبط شوند و مشاهده و کنترل لحظه‌ای آن‌ها برای مدیران فراهم شود. معادن دیجیتال، داده‌ها را ذخیره و به‌اشتراک می‌گذارند که در تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی عملیات استخراج بسیار کمک‌کننده است. جمع‌آوری اطلاعات و ردیابی عملکرد لحظه‌ای معادن، دیجیتالی‌سازی همه جنبه‌های استخراج از تولید تا سودآوری را تسهیل می‌کند و مهم‌تر از آن، نویدبخش بهبود ایمنی در کار و کاهش اثرات مخرب زیست‌محیطی است.

در این مقاله، ما ۴ عاملی را که باعث ایجاد تحول دیجیتال در صنایع معدنی می‌شوند را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه آن‌ها به بهبود فرآیندهای عملیاتی در معادن کمک می‌کنند.

تحول دیجیتال در صنایع معدنی با جمع‌آوری داده‌ها

/wp-content/uploads/2023/08/1234-e1692611255994.jpg

به‌طور سنتی، عملیات استخراج معادن توسط ماشین آلات و انسان‌ها انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید نیز هر فعالیت انجام شده، حجم زیادی اطلاعات تولید می‌کند که می‌تواند برای بهبود کارایی عملیاتی و افزایش بهره‌وری استفاده شود. حسگرهای سنتی تعبیه شده در این ماشین‌ها به‌دلیل ناتوانی در تبدیل داده‌ها به فرمت دیجیتال، منجر به از دست رفتن این اطلاعات می‌شوند.

اما با تحول دیجیتال در صنایع معدنی و استفاده از حسگرهای هوشمند و راهکارهای دیجیتال، داده‌های مکانیکی جمع‌آوری‌شده در طول هر عملیات، به‌صورت دیجیتالی پردازش می‌شوند تا استفاده و بهره‌برداری از آن‌ها ساده‌تر و مفیدتر شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه تحول دیجیتال به حیات صنعت معدن کمک می کند؟

 

ارتباط هوشمند کارکنان با یکدیگر، در دنیای دیجیتال

در هوشمندسازی معادن، تمام افراد و کارکنان با یکدیگر در ارتباط خواهند بود. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط هر دستگاه نباید انبار شوند، چراکه تبادل آن‌ها میان افراد باید در لحظه انجام شود.

برای مثال، ارتباطات بی‌سیم در معادن زیرزمینی همیشه یک چالش جدی بوده است، اما با راهکاری مانند بیسیم دیجیتال در معدن، کارکنان می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای اطلاعات را میان یکدیگر تبادل کنند.

با اتصال دیجیتال، مدیران می‌توانند به‌راحتی مکان و عملکرد هر فرد یا دستگاه را در معدن ردیابی کنند.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال در صنعت معدن، انتخاب گروه معدنی شاندونگ برای بحران های آینده!

 

تحول دیجیتال در صنایع معدنی از طریق تجزیه‌وتحلیل داده‌ها

/wp-content/uploads/2023/08/123456-e1692611361578.jpg

برتری عملیاتی در معادن تنها با درک مجموعه داده‌های مختلف جمع‌آوری‌شده قابل دستیابی است. با یادگیری ماشینی و تجزیه‌وتحلیل کلان داده‌ها، اطلاعات جمع‌آوری‌شده از ماشین‌های مختلف را می‌توان با دقت پردازش کرد.

این اتفاق، فرآیندهای عملیاتی معدن را آشکار می‌کند و می‌تواند بیشتر به عملکرد عملیات‌ها و تجهیزات بپردازد. تکنیک‌های تحلیلی پیشرفته، به شناسایی روندها و روابط بین فرآیندهای مختلف و وابستگی‌های متقابل آن‌ها نیز کمک می‌کند.

 

بهینه‌سازی عملیاتها در معدن‌کاری دیجیتال

داده‌های جمع آوری‌شده علاوه‌بر نظارت بر عملکرد، به برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و بهینه‌سازی عملیات‌ها و فرآیندهای معدنی نیز کمک می‌کنند. مدل‌سازی و پیش‌بینی تولید با داده‌های دریافتی، به مدیران اجازه می‌دهد تا قبل از ورود به مرحله تولید و استخراج، برای اطمینان از درست بودن این مسیر، بررسی‌های لازم را انجام دهند.

از طریق مدل‌سازی، مدیران پروژه می‌توانند تغییرات عملیاتی را در یک محیط شبیه‌سازی شده آزمایش کنند و عملکرد تولید را در هر لحظه محاسبه کنند.

بیشتر بخوانید:

تحول دیجیتال در صنعت معدن، انقلاب معادن به کمک تکنولوژی جهانی!

 

کلام آخر

پذیرش تحول دیجیتال در صنایع معدنی، به‌مرور در حال افزایش است. شرکت‌های استخراج با توانایی نظارت و بهینه‌سازی عملیات استخراج و پیش‌بینی عملکرد تولید، اکنون ارزش واقعی را در دیجیتالی شدن می‌بینند و استراتژی خود را برای ترکیب با نوآوری هماهنگ می‌کنند. معادن آینده با سرمایه‌گذاری‌های جدید در فناوری دیجیتال، ایمن‌تر، پایدارتر، سازگارتر با محیط زیست و پاسخگوی تغییرات جهانی خواهند بود.

راهکارهای سازمانی ایرانسل به‌عنوان یکی از پیشگامان مسیر تحول دیجیتال در ایران، محصولات و سرویس‌های جدید و نوآورانه‌ای را در راستای رشد صنایع کشور ارائه می‌کند. اما در میان تمام صنایع، صنعت معدن برای ما از اهمیت بالاتری برخوردار است و اغلب محصولات مانند سرویس بی‌سیم واکه، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان، سرویس VPN سازمانی و… به‌خوبی کسب‌وکارهای فعال در این صنعت را رو به جلو حرکت می‌دهد.

برای آشنایی با هر کدام از این راهکارها، می‌توانید کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) را با تلفن همراه خود شماره‌گیری و اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنید. مشترکان غیرایرانسلی نیز همچنان می‌توانند از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشند.

 

منبع:

https://groundhogapps.com/4-factors-that-are-driving-digital-transformation-in-the-mining-industry/

5 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۴۰۰/۰۱/۱۸

۷علت از بین رفتن انگیزه در محل کار

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا گاهی انگیزه‌ای برای کار کردن نداریم؟

بازدید: 8330

blog image

۱۳۹۹/۱۱/۲۰

۹ مهارت برای ایجاد ارتباط مؤثر در محل کار

پیشرفت شغلی شما در گرو برقراری ارتباط مؤثر در محل کار است.

بازدید: 7103

blog image

۱۳۹۸/۱۱/۱۶

معرفی بهترین نرم‌‌افزارهای نقشه ذهنی (Mind Mapping) در سال ۲۰۱۹ !

نقشه ذهنی چیست و بهترین نرم‌افزار‌ها در این زمینه کدام‌اند؟

بازدید: 5478