post image

چگونه بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن، امنیت را افزایش می‌دهند؟

چگونه با استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن می‌توان امنیت کارکنان را افزایش داد؟


امروز، تصمیم گرفتیم تا درباره چگونگی افزایش امنیت کارکنان معادن صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید، اغلب معادن در مناطق دورافتاده قرار دارند و محیط‌هایی پرخطر و ناامن برای کارگران محسوب می‌شوند. اهمیت ارتباطات امن و پرسرعت در چنین مکان‌هایی بسیار مهم و غیرقابل اندازه‌گیری است، چراکه زندگی کارکنان به آن بستگی دارد. 

بی‌سیم‌‌های دیجیتال یکی از راهکارهایی هستند که در چنین شرایطی می‌توانند امنیت کارگران را تامین کنند. در این مقاله می‌خواهیم به چگونگی رقم خوردن این اتفاق توسط بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن بپردازیم. با ما همراه باشید.

بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن، کارآمد در هر شرایطی

/wp-content/uploads/2023/07/5454-e1688303195520.jpg

بی‌سیم‌های دیجیتال مبتنی‌بر فناوری PoC در صنعت معدن، ارتباطی لحظه‌ای و آنی را میان گروه‌های شاغل مختلف ارائه می‌کنند. سایت‌های معدنی گسترده هستند و کارگران نیاز دارند تا در هر شرایطی، به‌خصوص مواقع اضطراری به سرعت پیام‌های مهم را دریافت کنند. بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن، ارتباطات میان تیمی را بسیار ساده‌تر می‌کنند و سرعت حرکت صنعت معدن در مسیر تحول دیجیتال را نیز افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نقش تکنولوژی PoC در صنعت حفاری و معدن طلای کشور قزاقستان

 

قابلیت‌های ویژه فناوری PoC در صنعت معدن

همان‌طور که گفتیم، یکی از مزایای اصلی استفاده از بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن، افزایش ایمنی کارگران است. در معدن‌کاری دیجیتال، واکنش سریع و به‌موقع در شرایط اضطراری، بسیار حیاتی است و بی‌سیم‌های دیجیتال قابلیت‌های مناسبی برای چنین شرایطی دارند.

یکی دیگر  از ویژگی‌های برخی بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن، اطلاع وضعیت غیرعادی کارکنان به اتاق کنترل است تا مثلا در صورت سقوط یک کارگر، فورا امدادرسانی انجام شود. این عملکرد برای کارگران در مناطق حادثه‌خیز ضروری است.

/wp-content/uploads/2023/07/545454-e1688303258542.jpg

بی‌سیم دیجیتال به‌دلیل دارا بودن فناوری  Push to talk Over Cellular(PoC) به کارکنانی که به‌تنهایی و انفرادی کار می‌کنند، کمک می‌کند تا در فاصله‌های زمانی مشخص، دکمه‌ای را روی بی‌سیم فشار دهند و اتاق کنترل را از سلامت خود مطمئن کنند. اگر در مدت زمان مشخص این اتفاق رخ ندهد، زنگ هشدار برای ارسال کمک فعال می‌شود. در هر نقطه‌ای شخصی به کمک نیاز داشته باشد، GPS داخلی در بی‌سیم‌های دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند که تیم‌های امداد مکان فرد را بسیار سریع‌تر شناسایی کنند.

 

عمر بالای باتری بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن

به‌دلیل فعالیت طولانی‌مدت کارگران معدن در مناطق دورافتاده، عمر باتری‌های بی‌سیم‌ها بسیار تاثیرگذار می‌شود. بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن، باتری‌هایی با طول عمر بالاتری نیاز دارند و برخلاف تلفن‌های همراه، بی‌سیم‌های سنتی، واکی‌تاکی‌ها و… نیازی به شارژ چندانی ندارند. همین نکته، آن‌ها را به ابزار ارتباطی ایده‌آل برای گروه‌های صنعت معدن تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دلایل استقبال جهانی از فناوری PoC، نسل جدید بیسیم در کسب و کارها!

 

شنیدن صدایی واضح از طریق فناوری PoC در صنعت معدن

بی‌سیم‌های دیجیتال به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که کیفیت تماس را افزایش می‌دهند. با فناوری پیشرفته حذف نویز، صدای دستگاه‌ها و تجهیزات در پس زمینه حذف می‌شوند و صدا را برای کارکنان به‌صورت واضحی منتقل می‌کنند. این ویژگی، همان چیزی است که کارکنان و کارگران از بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن توقع دارند.

سرویس بی‌سیم واکه، بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن ایران

/wp-content/uploads/2023/07/545454545-e1688303351789.jpg

واکه نام سیستم بی‌سیم ایرانسل است که یک بستر ارتباطی امن بر بستر فناوری PoC محسوب می‌شود و برای مکالمه به‌صورت غیرهم‌زمان و بدون شماره‌گیری استفاده می‌شود. این بی‌سیم دیجیتال کاربران را قادر می‌سازد تا تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه، به‌طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا حتی چند رسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند.

عدم‌نياز به طيف فرکانسی مجزا و اخذ مجوز فرکانس از سازمان تنظيم ارتباطات راديویی، هزینه‌های عملیاتی سازمان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.  برخی از ویژگی‌های واکه عبارت‌اند از:

  • امکان ذخیره تمامی تماس‌ها و مکالمات
  • برخورداری از مرکز کنترل کاربران و گروه‌ها با امکانات ویژه
  • بهره‌گیری از GPS و رصد گروه‌های کاری بر روی نقشه آنلاین
  • ارسال آنی و امن تصاویر زنده ویدیوئی، پیام و عکس به‌صورت نفر به نفر یا گروه
  • ساخت گروه‌های مختلف سازمانی و ایجاد امنيت جهت جلوگیری از نشت مکالمات
  • ایجاد گروه‌های کاری ویژه در یک منطقه جغرافیایی در صورت بروز بحران و همگرا کردن اهداف عملیاتی
  • عدم نیاز به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی، با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری

سرویس بی‌سیم واکه با قابلیت‌هایی که دارد، در برخی از کسب‌وکارهای بزرگ کشور مانند سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نقش تکنولوژی PoC در صنعت حفاری و معدن کشور روسیه

 

کلام آخر

اقدامات ایمنی و فناوری‌های مختلفی اکنون در صنعت معدن وجود دارد، اما بی‌سیم‌های دیجیتال در معادن با ساده کردن ارتباطات میان تیم‌ها، ایمنی کارگران را افزایش داده و بهره‌وری را افزایش می‌دهند. مهم نیست که در کدام قسمت از منطقه تحت پوشش هستید، بی‌سیم‌های دیجیتال فعالیت فوق‌العاده‌ای دارند.

برای آشنایی بیشتر با این سرویس یا سایر محصولات راهکارهای سازمانی ایرانسل مانند سامانه مدیریت هوشمند ناوگان که در معادن نقشی کلیدی دارند، می‌توانید از کد دستوری ستاره ۳ مربع (#۳*) استفاده کنید و تمام جزئیات موردنیاز خود را بر روی تلفن همراهتان دریافت کنید. البته اگر از مشترکان ایرانسل نیستید، می‌توانید از طریق ایمیل  EB@mtnirancell.irبا کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://emcom.co.za/how-two-way-radios-benefit-the-mining-industry/

0 0 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۴/۰۴

با واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، ارتباطی امن و پرسرعت را تجربه کنید!

واکه سیستم بی‌سیم ایرانسل، چگونه به بالا رفتن سرعت و کیفیت ارتباطات کمک می‌کند؟

بازدید: 7032

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۹

بهبود ارتباطات داخلی در صنعت هتلداری با واکه، سرویس بی‌سیم ایرانسل

استفاده از سرویس بی‌سیم ایرانسل در صنعت هتلداری، چگونه کیفیت ارتباطات داخلی را بالا می‌برد؟

بازدید: 6135

blog image

۱۴۰۰/۱۱/۲۰

نقش واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل) در ارتقای کیفیت ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم

سازمان منطقه آزاد قشم چگونه توانست به کمک واکه (سیستم بی‌سیم ایرانسل)، کیفیت ارتباطات خود را در ستاد نوروزی به حداکثر برساند؟

بازدید: 5958