post image

از ردیابی خودرو تا کاهش مصرف سوخت با نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان

نگاهی کوتاه به فواید استفاده از نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان در کسب‌وکارها


فرقی ندارد که تعداد خودرو یا ناوگان شما زیاد یا کم باشد، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان یکی از راهکارهای سازمانی است که به کسب‌وکارهای مختلف در حوزه‌های بهداشتی، امدادی و عملیاتی و عمران و راه‌سازی، این امکان را می‌دهد تا ناوگان خودرویی خود را مدیریت کنند.

/wp-content/uploads/2023/07/1212-e1690807870289.jpg

این سامانه از بخش‌های مختلفی مانند سخت‌افزار (سنسورها)، بستر انتقال اطلاعات و نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان تشکیل شده است که به‌کمک ماژول‌های مختلف که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، امکان جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات قابل اندازه‌گیری خودروها را می‌دهد.

بااین‌حال نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان یکی از مهم‌ترین اجزای این راهکار است که به مدیران کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از مزایای سیستم ردیابی وسایل نقلیه برای ماشین‌ها و کامیون‌های خود استفاده کنند.

ما در راهکارهای سازمانی ایرانسل، در قالب مجموعه‌ای از مقالات به مزایای نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان اشاره کرده‌ایم. گفتنی است که مهم‌ترین مزیت این سرویس این است که کارفرمایان می‌توانند اطلاعات موقعیت مکانی و رفتار رانندگان را به‌صورت زنده و لحظه‌به‌لحظه، از طریق رایانه شخصی، تلفن همراه یا تبلت مشاهده و دانلود کنند.

در ادامه همراه ما باشید تا به سایر مزایا و قابلیت‌های این سرویس بپردازیم.

چگونگی استفاده موثر و مفید از نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان

/wp-content/uploads/2023/07/121212-1-e1690807918714.jpg

اگرچه دسترسی به اطلاعات دقیق مکانی ناوگان خودرویی و رفتار رانندگان مزیت کاربردی و چشمگیر نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان است، اما باید توجه داشت که از این اطلاعات دریافتی و سایر مزایای این راهکار، به درستی استفاده شود.

شما به‌کمک نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان و مشاهده عادات رانندگی کارکنان این فرصت را دارید تا عملکرد رانندگان خود، مانند رعایت کردن یا نکردن محدودیت‌های سرعت، میزان مصرف سوخت و… را بررسی کنید. این نرم‌افزار همچنین مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو را نیز نشان می‌دهد و به مالکین کمک می‌کند تا تاریخ خدمات، عوارض جاده، تمدید بیمه و گواهی‌نامه رانندگان را پیگیری کنند.

ارائه‌دهندگان نرم‌افزارهای مدیریت هوشمند ناوگان با توجه به نیاز هر کسب‌وکار، دست به ساخت محصولی موثر و خوش‌ساخت زده‌اند، به‌طوری که پاسخ‌گوی نیاز همه باشد. از آنجایی که ماهیت هر کسب‌وکاری با دیگری متفاوت است، درنتیجه میزان اطلاعات دریافتی متفاوتی هم خواهند داشت و بدیهی است که همه آن‌ها به اطلاعات جامع و دقیقی که نرم‌افزار هوشمند مدیریت ناوگان ارائه می‌دهد، نیاز ندارند.

بیشتر بخوانید:

۸ نکته طلایی برای بهبود مدیریت ناوگان در سال ۲۰۲۳ !

راهکار هوشمندسازی ناوگان در شرکت‌ های حمل‌ و نقل

 

رشد استفاده از نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان در مناطق مختلف

در سال‌های اخیر و با استفاده از فناوری‌های ارتباطی و هوش مصنوعی، قابلیت‌های نرم‌افزارهای مدیریت هوشمند ناوگان بهبود یافته‌اند و به همین دلیل میزان استفاده از آن‌ها علاوه‌بر کشورهای توسعه‌یافته در کشور ما ایران نیز در حال افزایش است.

سیستم ردیابی خودرو روشی مفید برای استفاده از فناوری GPS یا موقعیت‌یاب ماهواره‌ای است که با منعکس کردن دقیق فعالیت‌های ناوگان خودرویی، موجب بهبود عملکرد و کارایی یک کسب‌وکار می‌شود. ازاین‌رو در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از اپراتورهای وسایل نقلیه مانند شرکت‌های ساختمانی، پیک‌ها و کارخانه‌های موادغذایی و… به‌منظور افزایش بهره‌وری و درنهایت سودآوری، اقدام به سرمایه‌گذاری در این سیستم‌ها کرده‌اند.

/wp-content/uploads/2023/07/12121212-e1690807994275.jpg

در ایران نیز با پشتوانه راهکارهای سازمانی ایرانسل و تلاش‌های روزافزون متخصصین حوزه کسب‌وکارهای داخلی، شاهد نسخه بومی‌سازی‌شده سامانه مدیریت هوشمند ناوگان هستیم. این سامانه با دارا بودن ماژول‌های مختلفی مانند سنجش آنلاین وزن بار، مدیریت زمان‌بندی پروژه، مدیریت سوخت مصرفی، ماژول تحلیل رفتار راننده و… به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا براساس داده‌های واقعی و قابل‌اعتماد، تصمیمات بهتری بگیرند.

راهکارهای سازمانی ایرانسل به شما  این فرصت را داده است تا با خرید سرویس پایه مدیریت هوشمند ناوگان از طریق فروشگاه سازمانی ایرانسل، هوشمندسازی و دیجیتالی شدن را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت توزیع مواد غذایی، بهداشتی و دارویی

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

 

عملکرد نرم‌افزار ردیابی و مدیریت هوشمند ناوگان خودرو

سیستم تلماتیک یا ارسال و دریافت اطلاعات از راه دور وسایل نقلیه، از گذشته تا امروز تحولات چشمگیری داشته است. این ابزار در ابتدا صرفا برای یافتن وسیله نقلیه دزدیده‌شده استفاده می‌شد، اما امروزه با مجهز شدن به فناوری‌های جدید، به کاربر خود این امکان را می‌دهد تا در صورت لزوم، خودروی مسروقه را غیرفعال کند تا فرد سارق توانایی استفاده از آن را نداشته باشد.

گفتنی است که برخی از کسب‌وکارها، علاوه‌بر سیستم ردیابی خودرو که با استفاده از فناوری GPS کار می‌کند، از سیستم‌های دیگری که مبتنی بر شبکه‌ی تلفن‌همراه یا RFID (یک نوع سیستم امواج رادیویی) است، استفاده می‌کنند و درکنار ردیابی خودروها، از طریق این سیستم به رانندگان خود پیام هم ارسال می‌کنند.

به‌طور کلی نرم‌افزارهای مدیریت هوشمند ناوگان از ارائه‌دهنده‌ای به ارائه‌دهنده دیگر متفاوت است و کاربران باتوجه به نیاز خود می‌توانند از حالت نقشه‌برداری معمولی یا سه‌بعدی استفاده کنند.

 

کلام آخر

در نهایت نکته قابل‌تامل در تجهیز ناوگان خودرویی به سامانه مدیریت هوشمند یا FMS را می‌توان بررسی و تحلیل نیازهای یک کسب‌وکار پیش از استفاده از این محصول دانست. اما گفتنی است که با دسترسی به اطلاعات دریافتی از نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان که شامل تحلیل رفتار راننده، مدیریت سوخت مصرفی، مدیریت ایاب و ذهاب و… است، نتیجه نهایی چیزی جز بهبود بهره‌وری و مدیریت بهتر ناوگان خودرویی نخواهد بود.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، راهکارهای سازمانی ایرانسل هم نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان و سخت‌افزار آن را ارائه می‌دهد. این مجموعه همچنین علاوه‌بر این سامانه، راهکارهای سازمانی دیگری را نیز جهت دیجیتالی کردن کسب‌وکارها ارائه می‌دهد که برای نمونه می‌توان به سرویس موبایل سازمانی (MVPN)، سرویس VPN سازمانی، دستگاه بی‌سیم واکه و… را نام برد.

اگر از مشترکین ایرانسل هستید و به کسب اطلاعات درمورد هریک از راهکارهای گفته‌شده علاقه دارید، کد کوتاه دستوری ستاره سه مربع (#۳*) را شماره‌گیری کنید تا در چند ثانیه اطلاعات کامل هر راهکار را دریافت کنید. همچنین اگر از مشترکین ایرانسل نیستید، از طریق ایمیل EB@mtnirancell.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

منبع:

https://www.commercialvehicle.com/fleet-management/pros-cons-fleet-management-software/

4 1 امتیاز دهنده

نظرات و پیشنهادات

Subscribe
Notify of
 
0 نظر ثبت شده است
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مشابه

blog image

۱۳۹۹/۰۷/۲۲

کاربرد مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل در صنعت خودروهای استیجاری

چگونه می‌توان با هوشمندسازی ناوگان خودروهای استیجاری، بهره‌وری را افزایش داد؟

بازدید: 11984

blog image

۱۳۹۷/۱۱/۱۴

با کاربرد سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف آشنا شوید!

سامانه مدیریت هوشمند ناوگان در صنایع مختلف، چه کارکردهایی دارد؟

بازدید: 8422

blog image

۱۳۹۹/۰۶/۲۶

حل چالش‌های گروه تولیدی عالیس با مدیریت هوشمند ناوگان ایرانسل

معرفی پروژه تجهیز ناوگان خودرویی گروه تولیدی عالیس

بازدید: 8410